Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hork van de dag
(01-Aug-2025, 02:29 PM)Tijanus schreef: Hij was een spiegel en een stuk bumper kwijt. Dat heb je wel door denk ik, zelfs met een betonmixer...
Heb je het linker voorscherm bekeken? Dat is echt een harde klap geweest.

(01-Aug-2025, 05:54 PM)Coen__ schreef: In mijn observatie is het type mensen wat leeft volgens het "Fuck you all!" principe zwaar oververtegenwoordigd onder rijders van dat soort auto's...

Mag ik dat nog wel zeggen?
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt:
Iemands kleur, afkomst, geslacht, geaardheid, scholing zegt totaal niets over wat voor karakter die persoon heeft en/of hoe (a)sociaal die persoon is.

Een bepaald type auto is een vrije keuze, en vaak een keuze die je maakt om bij een bepaalde groep te horen en/of past goed bij je omdat die auto het fijnst rijdt bij het rijgedrag dat bij jouw karakter past.

De wat minder gebruikelijke combinaties zijn er echter genoeg: ik ken een (inmiddels voormalig) eigenaar van zo'n bakbeest die 'm voor werk heeft, het ding niet echt mooi vindt ofzo, en er zeker niet mee de stad in wil (hij rijdt een klein autootje voor prive ritten), dan is er een homoseksuele man met van zichzelf een zacht karakter die toch een niet zo best verleden heeft en die ook nog eens één van de meest kundige vechters is die ik ken, en ik ken ook een Chief Product Officer met zwart getatoeëerde oogbollen, blauw haar en een berg piercings. 

Mensen worden niet geboren met bepaald gedrag. Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef:
(01-Aug-2025, 05:54 PM)Coen__ schreef: In mijn observatie is het type mensen wat leeft volgens het "Fuck you all!" principe zwaar oververtegenwoordigd onder rijders van dat soort auto's...

Mag ik dat nog wel zeggen?
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt:
Iemands kleur, afkomst, geslacht, geaardheid, scholing zegt totaal niets over wat voor karakter die persoon heeft en/of hoe (a)sociaal die persoon is.

Ik haal niks door elkaar want daar heb ik het helemaal nooit over gehad  Rolleyes

(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: Een bepaald type auto is een vrije keuze, en vaak een keuze die je maakt om bij een bepaalde groep te horen en/of past goed bij je omdat die auto het fijnst rijdt bij het rijgedrag dat bij jouw karakter past.

Juist, een asociale bak voor het asociale karakter type;
"Kan me niks schelen dat dit type achterlijk veel gevaarlijker is voor de tegenpartij bij aanrijdingen"
"Kan me niks schelen dat dit ding 50% meer verbruikt"
"Kan we niks schelen dat hij niet in het parkeervak past, ik parkeer toch op het fietspad"
"Ik rij bij de rotondes gewoon door; de fietsers stoppen uiteindelijk toch wel"

Niet iedereen natuurlijk... maar bij dit type auto wel *ietwat* oververtegenwoordigd... aldus mijn observatie. Net zoals soortgelijke eigenschappen -wederom observatie...- flink oververtegenwoordigd zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de Gazelle Esprit rijders.

(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: De wat minder gebruikelijke combinaties zijn er echter genoeg: ik ken een (inmiddels voormalig) eigenaar van zo'n bakbeest die 'm voor werk heeft, het ding niet echt mooi vindt ofzo, en er zeker niet mee de stad in wil (hij rijdt een klein autootje voor prive ritten), dan is er een homoseksuele man met van zichzelf een zacht karakter die toch een niet zo best verleden heeft en die ook nog eens één van de meest kundige vechters is die ik ken, en ik ken ook een Chief Product Officer met zwart getatoeëerde oogbollen, blauw haar en een berg piercings. 

Mensen worden niet geboren met bepaald gedrag. Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.

Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef:  Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.

Deze vind ik mooi. Ga ik vast nog wel een keer gebruiken.


Kinderen zeggen nog weleens iets in de trant van: "Ja maar, zij/hij/die keek naar mij én toen dacht zij/hij/die ......."

Dan houd ik ze altijd voor dat je onmogelijk kunt weten wat iemand denkt/dacht.

Bij sommigen gaat die opmerking van jou ook goed werken.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
De dodelijke afloop viel jammer genoeg te verwachten, volgens onderstaande artikelen 
2024
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/3381...uvs-rijden schreef:Nog pijnlijker is dat brede auto's meer gevaar opleveren voor de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals voetgangers en fietsers. Doordat auto's breder worden, worden ze ook hoger
....
Dat brede auto's vaak ook hoger zijn, is eveneens een probleem. Volgens het onderzoek is de kans op een dodelijke afloop bij een aanrijding met een voetganger of fietser 30 procent groter als de voorzijde met 10 centimeter de lucht ingaat. Daarbij zijn deze auto's ook zwaarder geworden. Je hoeft geen Einstein te heten om te weten welke nadelige gevolgen dit heeft bij een botsing met een voetganger of fietser.

2021
https://autofans.be/nl/nieuws/47966-moet...-verbannen schreef:Ze pleit er dan ook voor om verkeersveiligheid vanuit een breed perspectief te bekijken. Een auto met een grotere massa zorgt voor een grotere kans op ernstige letsels. Een SUV zorgt vooral voor een veiliger gevoel voor de inzittenden maar het zou kunnen dat je dan minder alert reageert op de omgeving rond je.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Juist. Onderbrengen in categorie T dus.
Antwoord }
Bedankt door:
[quote="Hardloper" pid='66316' dateline='1754069791']
De dodelijke afloop viel jammer genoeg te verwachten, volgens onderstaande artikelen 
2024
[quote="https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33814/slecht-nieuws-dat-we-in-grote-brede-suvs-rijden"]
Nog pijnlijker is dat brede auto's meer gevaar opleveren voor de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals voetgangers en fietsers. Doordat auto's breder worden, worden ze ook hoger
....
Dan te bedenken dat veel van die automobielen ook een bullbar gemonteerd hebben. Dan beschadig je de auto niet als je aangereden bent door dat ding.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Tijanus
(01-Aug-2025, 07:02 PM)Coen__ schreef: Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.
Dat die mensen kijken ligt aan die mensen die kijken, niet aan de mensen die het foute gedrag vertonen. Want zie Wim z'n quote van mij Wink 

(01-Aug-2025, 07:38 PM)Coen__ schreef: Juist. Onderbrengen in categorie T dus.
Op basis van wat?
Er is al een prima categorie voor dit soort voertuigen, waar de auto van die vriend destijds ook in viel; vrachtwagens.
De echte zware pickups mag je alleen rijden met (in zijn geval) rijbewijs C1E + code 95 (de E dus ivm aanhanger).

Dat er lui zijn die zo'n ding compleet onbruikbaar maken door ze teruggekeurd naar 3500 kg (met een totaal onbruikbaar laadvermogen) is een misser in onze wetgeving.

De EU gaat er nog één maken: ze willen de maximummassa voor personenauto's verhogen omdat elektrische auto's zwaarder zijn. Grote onzin - stimuleer fabrikanten maar om lichter te bouwen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef:
(01-Aug-2025, 07:02 PM)Coen__ schreef: Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.

Dat die mensen kijken ligt aan die mensen die kijken, niet aan de mensen die het foute gedrag vertonen. Want zie Wim z'n quote van mij Wink 

Dat er gekeken wordt komt natuurlijk wel door de mensen met het foute gedrag, maar volgens mij bedoel je net iets anders te verwoorden. Maakt ook niet uit; het blijft voor hem vervelend.


(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef:
(01-Aug-2025, 07:38 PM)Coen__ schreef: Juist. Onderbrengen in categorie T dus.

Op basis van wat?

Het gigantische gevaar voor overige weggebruikers.


(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: Er is al een prima categorie voor dit soort voertuigen, waar de auto van die vriend destijds ook in viel; vrachtwagens.

De echte zware pickups mag je alleen rijden met (in zijn geval) rijbewijs C1E + code 95 (de E dus ivm aanhanger).



Dat er lui zijn die zo'n ding compleet onbruikbaar maken door ze teruggekeurd naar 3500 kg (met een totaal onbruikbaar laadvermogen) is een misser in onze wetgeving.

Of dat ja. Zijn we ook weer eens eens met elkaar.


(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: De EU gaat er nog één maken: ze willen de maximummassa voor personenauto's verhogen omdat elektrische auto's zwaarder zijn. Grote onzin - stimuleer fabrikanten maar om lichter te bouwen.


Ja en in Nederland hebben ze de vrijstelling tm 4250 kg voor E-busjes zo te zien permanent gemaakt.  Confused

Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik sla een deel over, het heeft niet zoveel zin volgens mij.

(01-Aug-2025, 08:40 PM)Coen__ schreef: Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig?
Deze vind ik dan wel weer leuk. De wagentjes dan he. Die hadden in het begin de gouden combinatie van een elektromotor zonder koppelbegrenzing en een enorm hoog zwaartepunt.
M.a.w.: Wielen stukje insturen, aan gasgeven denken, en pats... omver Big Grin 

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
(01-Aug-2025, 11:54 PM)365cycle schreef: Ik sla een deel over, het heeft niet zoveel zin volgens mij.

(01-Aug-2025, 08:40 PM)Coen__ schreef: Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig?
Deze vind ik dan wel weer leuk. De wagentjes dan he. Die hadden in het begin de gouden combinatie van een elektromotor zonder koppelbegrenzing en een enorm hoog zwaartepunt.
M.a.w.: Wielen stukje insturen, aan gasgeven denken, en pats... omver Big Grin 


Bij een beetje harde wind waren het ook niet de meest veilige auto's. 

Heb me ook menig maal afgevraagd wat er met zo'n auto zou gebeuren als ie frontaal geraakt wordt bij een ongeluk. Zo"n korte cabine.. daar wil je geen ongeluk mee hebben. Met een andere auto ook niet overigens maar daar heb je nog een kreukelzone voor.
Antwoord }
Bedankt door:
Veertig jaar geleden had een oom van mij een Nissan Patrol - toch min of meer dezelfde categorie. Maar, hij was een van de zeldzame beroepsgroepen met een zinnig gebruiksdoel voor zo'n bakbeest - daarom had hij er ook al een toen ze nog relatief zeldzaam en prijzig waren. Hij was namelijk veearts, en dan moet je nog wel eens een weilandje door akkeren, of misschien een schaapje of kalf meenemen. En, dat gebruik zag je onmiskenbaar aan zijn auto af...

De laatste jaren rijden er wel heel veel rond, en dat terwijl er steeds minder veeartsen nodig zijn (er zijn ~25% minder koeien in Nederland dan 40 jaar geleden). Voor het vervoeren van zware ladingen door ruig terrein zijn er veel capabelere (doch minder hippe) oplossingen bij de firma Zetor te krijgen. Tegelijkertijd lijkt een verpletterende meerderheid van die bakbeesten altijd in showroomstaat te zijn. Zelfs op de laadklep geen enkel krasje vind ik toch wel een vrij sterke aanwijzing van ehm... oneigenlijk gebruik. 

De oplossing is natuurlijk doodsimpel: als het gebruikt wordt als persoonswagen ('luxe wagen', in sommige delen van het land), beprijs hem dan als een persoonswagen. Want dat ze in de wegenbelasting met een grijs kenteken nauwelijks duurder zijn dan een Aygo, stoort me nog iets meer dan de stickertjes met 'fuck fuel economy' die er ook wel eens op prijken. Horken met behoefte een een potentie projectie object zullen er altijd zijn, maar als samenleving moeten we dat zeker niet aanmoedigen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Coen__ , Willeke_IGKT
Oneigenlijk gebruik? Wellicht niet het gebruik dat jij voor ogen hebt ervoor maar als zo'n wagen een zware aanhanger moet voortrekken dan zie je dat niet aan een krasje op de motorkap. Daarnaast zijn er gewoon mensen die het heerlijk vinden om dr auto te poetsen, ook als het eigenlijk gewoon een werkpaard is.

Onder dat laatste zal ik nooit gaan vallen. Een auto hoeft echt niet spik en span te zijn. Een deukje, wat viezigheid of wat dan ook zou me echt niet boeien. Als ie me maar van A naar B brengt
Tenzij ie nieuw is, dan wil je m even nieuw houden. Maar zelfs dan mag ie gerust lekker vies zijn van buiten. Eens in de paar maanden de wasstraat in.. en na de winterperiode wellicht om de pekel weg te spoelen.
Antwoord }
Bedankt door:
(, 12:40 AM)Tijanus schreef: De oplossing is natuurlijk doodsimpel: als het gebruikt wordt als persoonswagen ('luxe wagen', in sommige delen van het land), beprijs hem dan als een persoonswagen. Want dat ze in de wegenbelasting met een grijs kenteken nauwelijks duurder zijn dan een Aygo, stoort me nog iets meer dan de stickertjes met 'fuck fuel economy' die er ook wel eens op prijken. Horken met behoefte een een potentie projectie object zullen er altijd zijn, maar als samenleving moeten we dat zeker niet aanmoedigen.
Denk dat het goed zou zijn als we autorijden terugbrengen naar de essentie: vlot en efficiënt vervoer van/naar locaties waar geen goed openbaar vervoer is, en verder dan de meesten op eigen kracht willen gaan.

Nu ik voor de keus sta om mogelijk toch weer een eigen auto tot mijn beschikking te hebben (gezien de kosten in balans komen met mijn gebruik, zeker als het voertuig gedeeld mag worden) neig ik ook sterk naar een auto die precies aan dat plaatje voldoet: niet snel, compact, licht, elektrisch, airco, geen enorme accu (net genoeg voor mijn langste logisch af te leggen afstand), maar vlot snelladen voor wanneer ik verder moet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Slow TV
Leuk, door dat tunne...De tovenaar — 09:03 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
@jarno, ik ben benie...liggende daan — 08:57 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Voor de Monoblad...JarnoH — 08:46 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Voor de Monoblade ...liggende daan — 08:14 AM
Kilometer topic
Minder dan 800km in ...Boyd Maduro — 01:11 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dagdeals van Alterna...Coen__ — 12:56 AM
Lange levertijden bij HollandBikeshop.
Ik denk eerder dat h...Joop99 — 11:58 PM
Slow TV
Auto ondertitelin...Hoekie — 11:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Afgelopen woensdag...365cycle — 11:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tweakers.net pricewa...365cycle — 11:35 PM
Alleweder te koop
Ik ken iemand die ee...Wim -de roetsende — 09:40 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Fijne vakantie Bob. ...Fietsbennie — 09:16 PM
Buienradar
Die 40 graden met wi...De tovenaar — 09:15 PM
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
Welkom, zowel jij al...Frutsel — 09:12 PM
Buienradar
 Ik haat ligfiet...Frutsel — 09:05 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Is die Vennbahn te...Tijanus — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
ik wou voor mijn p...Frutsel — 09:01 PM