ligfietsers.nl
Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Ligfietsers (https://ligfietsers.nl/forum-3.html)
+--- Forum: Open tweewielers (https://ligfietsers.nl/forum-5.html)
+--- Topic: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! (/thread-2438.html)

Pagina's: 1 2 3 4


RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - ZoefZoef - 13-Sep-2024

(13-Sep-2024, 08:06 AM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Sep-2024, 10:21 PM)ZoefZoef schreef: Ik wist overigens niet eens dat er diverse versies van de challenge focus waren.  Weer wat geleerd Wink

De Focus Comfort heeft een bovenstuur en een iets afgebogen neuspijp, waardoor het crankstel wat lager zit en er sprake is van iets meer een 'toerhouding'.

De Focus Sport heeft een onderstuur en een rechte neuspijp, waardoor het crankstel significant hoger zit en er dus sprake is van een meer aerodynamische houding.


Ik vond dit altijd wel grappig, want ik associeer een onderstuur juist met een toerhouding en een bovenstuur met sportiever rijden. 
Bij de Focus is het dus precies andersom.


Zie ook hier: https://ligfiets.net/brands/1
Naar beneden scrollen.


Bij de Wizard en de Twister is dit later precies zo gedaan.


Ik moest eigenlijk gelijk denken aan een oud grapje over hoe je een Lada Sport kon herkennen?  >> aan het tennisballetje op de trekhaak.

De focus heb ik nooit gezien als een sportieve fiets namelijk. Ik heb ze altijd gewoon gezien als een tourfiets, niet als een tamelijk snel model of gebouwd om hard mee te rijden.  Voor het wat sportievere werk had challenge immers al de hurricane, taifun, de jester en de fujin in het assortiment.
 
En dat is dan ook iets wat ik Bianca en andere nieuwelingen op ligfietsgebied wil meegeven: dr is ontzettend veel leuk speelgoed op de markt. Probeer af en toe eens een andere modelletje om te kijken of je die misschien nog leukerder vind Wink Hoeft niet veel te kosten, want op ligfietsen schrijf je alleen fors af als je die nieuw koopt. Gebruikt kun je voor weinig opvallend leuke fietsen kopen.


RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - Wim -de roetsende - 13-Sep-2024

(13-Sep-2024, 08:33 AM)ZoefZoef schreef: Hoeft niet veel te kosten, want op ligfietsen schrijf je alleen fors af als je die nieuw koopt.  Gebruikt kun je voor weinig opvallend leuke fietsen kopen.

Met de 209 Rowingbike valt de afschrijving nog wel mee vermoed ik.

Met de eveneens niet meer geproduceerde CHR zal dat ook wel gaan meevallen.


Ik vind afschrijving bij dit soort fietsen echter niet relevant, omdat ik ze toch niet meer ga verkopen.

Bij een vm speelt het bij mij wel een grote rol.



Jouw advies aan beginnende ligfietsers om vooral fietsen te gaan kopen en uit te proberen vind ik een hele goede en daar sluit ik mij bij aan.


RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - Bianca F - 13-Sep-2024

(12-Sep-2024, 09:34 PM)365cycle schreef: Nu zijn we natuurlijk allemaal heel benieuwd wie jouw lief is, en of we die dan al kennen Big Grin

Ja, Tijanus kennen jullie wel.
Onze fietsen kleuren bij elkaar, dat is alles wat je kunt zeggen van de overeenkomsten tussen betreffende fietsen.

Ik heb er zin in volgende week!


RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - Wim -de roetsende - 13-Sep-2024

(13-Sep-2024, 10:58 AM)Bianca F schreef:
(12-Sep-2024, 09:34 PM)365cycle schreef: Nu zijn we natuurlijk allemaal heel benieuwd wie jouw lief is, en of we die dan al kennen Big Grin

Ja, Tijanus kennen jullie wel.
Onze fietsen kleuren bij elkaar, dat is alles wat je kunt zeggen van de overeenkomsten tussen betreffende fietsen.

Ik heb er zin in volgende week!

Tijanus met de Kuifje-raket-Quest  Exclamation


RE: Stelling: Fietsen op een enkelsporige ligfiets is het enige echte ligfietsen! - 365cycle - 13-Sep-2024

(13-Sep-2024, 10:58 AM)Bianca F schreef: Ja, Tijanus kennen jullie wel.
Alleen van lezen, maar ja!
Leuk! Big Grin