ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 31-Jul-2023

...de Tuna ook bij noodweer strak rijdt! Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 01-Aug-2023

(31-Jul-2023, 11:54 PM)365cycle schreef: ...de Tuna ook bij noodweer strak rijdt! Big Grin

Ik las ook de test van WimS. Het is dus een strakke fiets op redelijk snelle bandjes.

16" wieltjes zijn lichter en sterker en op redelijk/goed wegdek dus zeker niet langzamer.

Zowel de Speed als de Aero hebben 16" wielen én deze trikes behoren tot de lichtste en snelste trikes die er zijn. Ik heb ze allebei gehad en ik vond die 16" wielen prima om mee te rijden. Nou zijn deze trikes zeer Spartaans en toch vond ik het fietsen met deze 16" wielen heel prima te doen. Eigenlijk merk je het niet of nauwelijks. Wel als ze naast een fiets staan met 18" wielen, dan zie je goed het verschil.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Tom Fekkes - 02-Aug-2023

Mijn regenkleding echt waterdicht is de laatste dagen. Mijn bril heeft alleen een ruitenwisser nodig!!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bart Verbeek - 02-Aug-2023

(31-Jul-2023, 11:54 PM)365cycle schreef: ...de Tuna ook bij noodweer strak rijdt! Big Grin

Als een vis in het water, zeg maar.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 02-Aug-2023

(02-Aug-2023, 05:29 PM)Bart Verbeek schreef:
(31-Jul-2023, 11:54 PM)365cycle schreef: ...de Tuna ook bij noodweer strak rijdt! Big Grin

Als een vis in het water, zeg maar.
Dat doet ie idd goed, en graag  Rolleyes


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Frutsel - 02-Aug-2023

(02-Aug-2023, 05:10 PM)Tom Fekkes schreef: Mijn regenkleding echt waterdicht is de laatste dagen. Mijn bril heeft alleen een ruitenwisser nodig!!

In mijn DF word ik toch wel nat, is het niet van de regen, dan is het wel van het zweten.
Maar een bril (brol? Als de katten helpen wordt mijn typen er niet beter op...) met ruitenwisser wil ik ook wel!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 02-Aug-2023

De Tuna vond ik de fijnste driewieler die ik ooit heb uitgetest. Het mooie vind ik ook, dat ze standaard wielen van vouwfietsen aan de voorkant gebruiken. Zodat ze altijd nog verkrijgbaar zijn


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Tom Fekkes - 02-Aug-2023

(02-Aug-2023, 06:44 PM)Frutsel schreef:
(02-Aug-2023, 05:10 PM)Tom Fekkes schreef: Mijn regenkleding echt waterdicht is de laatste dagen. Mijn bril heeft alleen een ruitenwisser nodig!!

In mijn DF word ik toch wel nat, is het niet van de regen, dan is het wel van het zweten.
Maar een brol met ruitenwisser wil ik ook wel!

Wat een narigheid hè. En maar vegen en alles vager zien.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 04-Aug-2023

Dat mijn Wandel GPS veel meer kan als ik oorspronkelijk dacht. Ik ontdekte zelfs dat ik meer activiteiten native kan opslaan , dan gedacht. Zoals snowboarden, skiën, alpine gebeuren (berg beklimmen) en voor mij interessant: kanoën. Waar je zelfs na koppelen van een cadans sensor (die heb ik een voor de peddel) de slag snelheid kan registreren en in een grafiek kan weergeven na synchronisatie. Bij Kayak heb je dat niet. Dan maar kayak als kano vast leggen


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 07-Aug-2023

Ik hoog, ik bedoel laag bezoek kreeg van ligger Martin. Blijkbaar kan ik goed thee zetten.  Shy
Hij was onderweg van Sellingen naar huis op de Utrechtse Heuvelrug. Het is dat mijn vrouw moest werken anders had ik wel eindje mee gefietst.

Hij mocht ook nog even met de mijne met klikpedalen fietsen, en dat ging goed! 

Ik hoop dat je leuke tocht naar huis hebt gehad ondanks de buien.

[Afbeelding: IMG20230807142950.jpg]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 08-Aug-2023

... ik geen prent kreeg toen ik door rood reed en daarbij in de remmen moest voor een politieauto die vlak voor me langs reed. Ik vermoed dat hij ook door rood reed, en haast had. (Ik had bij de stadsbrug Kampen vanaf de Zwolseweg de rijbaan genomen links af de brug op, en reed mee met de fietsers die daar tegelijkertijd groen krijgen.)

Hans, beetje stout, Fix


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 08-Aug-2023

En ik maar denken dat je in provincie Groningen woonde. Sleepy Sleepy
Is op de Katrolbrug je het fietspad te smal of te druk dat je de rijbaan neemt?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 09:54 AM)Fietsbennie schreef: En ik maar denken dat je in provincie Groningen woonde. Sleepy Sleepy
Is op de Katrolbrug je het fietspad te smal of te druk dat je de rijbaan neemt?

Nee, dat is WiNsum.
Is zo'n rammelfietspad daar met tegels, dus ik vond dat ik wel een keer over de rijbaan mocht. Maar toen bedacht ik me dat die lussen in het wegdek me mogelijk niet zouden detecteren, dus toen de fietsers uit IJsselmuiden en Kampen begonnen te rijden ben ik mee gegaan. Komt er ineens nog die politiewagen uit IJsselmuiden aanzetten....


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Roepers - 08-Aug-2023

Er is ook een Winsum in Friesland en ook nog een Wilsum in Grafschaft Bentheim. Dat laatste zal Fietsbennie wel weten. Hij zal er wel eens doorheen gefietst zijn. Het is geen extreme fietstocht vanuit Vroomshoop.

Groet,

Marco


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 10:15 AM)Roepers schreef: Er is ook een Winsum in Friesland en ook nog een Wilsum in Grafschaft Bentheim. Dat laatste zal Fietsbennie wel weten. Hij zal er wel eens doorheen gefietst zijn. Het is geen extreme fietstocht vanuit Vroomshoop.

Groet,

Marco


Klopt, ik heb dit voorjaar nog een tochtje Wilsum-Wilsum-Welsum-Wilsum gedaan. (200 km)
(Wel een beetje oefenen hoor om dat vlot uit te spreken) 
Wilsum-Winsum-Winsum-Wilsum-Welsum-Wilsum zou natuurlijk ook een mooie zijn.... (365 km)
https://routeplanner.fietsersbond.nl/#route?locations=n180192,n103951,n1126121,n1172705,n226009,n180192,l2192071_194661_504541&speed=18&routetype=70&preferences=63


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Roepers - 08-Aug-2023

Wolsum bestaat ook.

Leuk hier die verwante-plaatsnaam-tochten. Ik heb ooit eens gedacht aan: Een - Eenum - Eenrum. Dat is wel iets voor Noorderligt, denk ik 

Groet,

Marco


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 10:46 AM)Roepers schreef: Wolsum bestaat ook.

Leuk hier die verwante-plaatsnaam-tochten. Ik heb ooit eens gedacht aan: Een - Eenum - Eenrum. Dat is wel iets voor Noorderligt, denk ik 

Groet,

Marco

OK.  Smile
Wilsum-Wolsum-Winsum-Winsum-Wilsum-Welsum-Wilsum (375 km)
https://routeplanner.fietsersbond.nl/#route?locations=n180192,l1621091_165017_559745,n103951,n1126121,n1172705,n226009,n180192,l2192071_194661_504541&speed=18&routetype=70&preferences=63


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - De tovenaar - 08-Aug-2023

En ook nog ff langs Walsum Wink
https://de.wikipedia.org/wiki/de:Duisburg-Walsum?uselang=nl


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - datakneder - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 11:30 AM)De tovenaar schreef: En ook nog ff langs Walsum Wink
https://de.wikipedia.org/wiki/de:Duisburg-Walsum?uselang=nl

En langs Wanssum.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 11:30 AM)De tovenaar schreef: En ook nog ff langs Walsum Wink
https://de.wikipedia.org/wiki/de:Duisburg-Walsum?uselang=nl

Walsum is geen plaats maar een Bezirk:
Der deutsche Begriff Bezirk (von mittelhochdeutsch zirc aus lateinisch circulus ‚Kreis‘, Abkürzungen: Bez./Bz.) bezeichnet ein abgegrenztes Gebiet, einen Landstrich, eine Region, insbesondere aber eine hierarchische Gliederungstufe der Verwaltungsgliederung. In der Abgrenzung bzw. Gegenüberstellung der Begriffe ‚Kreis‘ und ‚Bezirk‘ gibt es historische und regionale Unterschiede.

Poeh, daar kom ik gelukkig onderuit dus, dat zou wel een heel groot rondje worden....  Smile

(08-Aug-2023, 11:54 AM)datakneder schreef:
(08-Aug-2023, 11:30 AM)De tovenaar schreef: En ook nog ff langs Walsum Wink
https://de.wikipedia.org/wiki/de:Duisburg-Walsum?uselang=nl

En langs Wanssum.


Nee, dat zijn teveel verschillende letters.  Smile


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Willeke_IGKT - 08-Aug-2023

Vandaag ben ik blij omdat ik een collega in de Strada heb kunnen laten rijden.
Alleen even om het blok, hij is zoveel langer dat hij net niet klem kwam.

Hij vond het wel leuk maar hoeft nog niet het adres in Dronten.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 08-Aug-2023

Beek-Beek-Beek en terug (dus Beek-Beek-Beek-Beek-Beek) zou ook een leuke zijn.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bacchus - 08-Aug-2023

Rijswijk-Rijswijk-Rijswijk is met ruim 100 km ook wel te doen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bart Verbeek - 08-Aug-2023

Ik weet niet of ik de ontwikkeling van dit draadje helemaal goed begrijp, maar Lelystad - Lelystad is ook prima te doen. Afstand naar keuze. Je kunt zelfs tussendoor naar Enkhuizen, als je zou willen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Roepers - 08-Aug-2023

Je hebt ook nog het gemaal Lely bij Medemblik in de Wieringermeer en het standbeeld van Lely op de Afsluitdijk. Dat laatste is voorlopig onbereikbaar op de fiets, dus Lely(stad) - Lely (gemaal)- Lely (standbeeld) moet nog even wachten. Jammer voor de Lelyfans.

Groet,
Marco


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bart Verbeek - 08-Aug-2023

(08-Aug-2023, 06:27 PM)Roepers schreef: Je hebt ook nog het gemaal Lely bij Medemblik in de Wieringermeer en het standbeeld van Lely op de Afsluitdijk. Dat laatste is voorlopig onbereikbaar op de fiets, dus Lely(stad) - Lely (gemaal)- Lely (standbeeld) moet nog even wachten. Jammer voor de Lelyfans.

Groet,
Marco

Ik weet daar wel een oplossing voor Het enigszins megalomaan aandoende standbeeld van Lely is waarschijnlijk het enige dat droge voeten houdt als Flevoland weer onder loopt ten gevolge van de klimaatverandering.