Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
#1
Niet helemaal origineel (ook op velomobilforum.de loopt een dergelijk draadje), maar het lijkt mij  goed om positieve dingen met elkaar te delen. 

Vandaag ben ik blij omdat mijn Sinner Record weer gerepareerd is. Woensdag fietste ik met mijn Sinner Record door een hagelbui toen er uit het voorwiel een akelig geluid begon op te klinken. Mijn Nordlicht-dynamo was losgerammeld en had zich een en weg door de spaken heen geslagen. En het onbrekende moertje was tussen de hagelstenen en schelpen (van het schelpenpaadje) ook niet meer te vinden. Het goede nieuws was dat ik geen slag in het wiel had, ondanks de zes losse spaken. Fiets maar naar Sinner gefietst diezelfde dag nog. Gisteren opgehaald en vandaag mee naar Groningen gefietst. Heerlijk! De Bordlicht zit er weer op en een stuk beter dan ik dat precies 2 jaar eerder gedaan had. En nog een nieuwtje is dat de Streamer in het geheel niet meer rammelt. Echt gewoon niet! Fantastisch.
Zo heb ik de Nordlicht bevestigd, op 24 april 2015 (nadat ik hem van David Hembrow gekocht had.
[Afbeelding: 104788-de2383dce6d69fe21bcedbfdc43dc4c8.jpg]
 
En zit hij nu op de Sinner Record: (sinds 27-4-2017)
[Afbeelding: 104787-a8c98ad7c08fc05ca61fef9a3eac108d.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: emgaron , Hoekie
#2
Vandaag ben ik blij omdat ik vanaf afgelopen donderdag tot en met zaterdag naar Königswinter ben gefietst op mijn Demon en daar mijn dochter heb bezocht.  Eerst bijn mijn vader in Hardenberg overnacht, daarna via vrienden op de fiets in Wezel en tenslotte in Königswinter. Ik had goed weer, behalve zondag. Ik nam toe de trein naar Leer en vandaar ben ik naar huis gefietst en heb veel regen gehad. Maar het gaf niet. Thuis lekker gedoucht en helemaal tevreden. Ik zal de foto's wel plaatsen als ze ontwikkeld zijn  in het draadje van mijn fietstochten.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Het weer volgens de voorspellingen die hele week prachtig zal zijn (om te fietsen).
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik vanochtend al in mijn t-shirtje naar mijn werk kon fietsen! En ik met mijn vers gemonteerde klikpedalen weer een minuut van mijn reistijd heb afgesnoept!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Omdat ik morgen en overmorgen vrij ben.
Met dit weer absoluut geen straf! Wink

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Sluit ne bij Frank aan. *gaat verder met ritjes plannen*
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Big Grin 
...omdat ik gisteren van Sinner eindelijk de bevestiging kreeg dat - na drie maanden wachten - alle onderdelen binnen zijn en er vrijdag een pakje op reis naar mij gaat! Daarmee kan ik Pinksteren eindelijk mijn Mango repareren - hoera! applause thumb
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(25-May-2017, 12:50 AM)Lopopodium schreef: Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!

Toen ik in 2002 een Mango kocht bij velomobiel.nl was de wachttijd ruim een half jaar.
Daarna liep dat op tot ruim een jaar.
Toen ik in 2012 een QuestXS kocht bij velomobiel.nl was de wachttijd ruim een half jaar.

Is blijkbaar ook éénentwintigste eeuws  Wink 


Of het ligt aan die vm-dealers  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(25-May-2017, 11:40 AM)Wim -de roetsende schreef:
(25-May-2017, 12:50 AM)Lopopodium schreef: Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!
[...]


Of het ligt aan die vm-dealers  Big Grin

Maar ten dele. In dit geval ging het om een kapotte veerpoot en ik had het pech dat Sinner net door de voorraad heen was en hun leverancier voor deze veerpoten in Roemenie problemen met het leveren had (tenminste, zo heb ik het uit de berichten begrepen). Aan de positieve kant (we zijn immers in de "ik ben blij"-thread) heb ik door de lange wachttijd genoeg kunnen sparen om nu ook meteen de stuurplaten etc. te kunnen vervangen en me te kunnen veroorloven om ook de tweede veerpoot en de remplaten/-blokken te vervangen. Straks rijdt mijn oude Mango dus met twee nieuwe veerpoten, de nieuwe, verbeterde stuurgeometrie en met nieuwe remmen rond - dat gaat een behoorlijke stap vooruit worden, verwacht ik.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Omdat ik voor het eerst "in het wild" met een andere ligfietser heb kunnen praten (i.p.v. alleen digitaal)! Leuk om ervaringen uit te wisselen. Ook leuk omdat hij een M5 City Cruiser had en ik nu i.i.g. weet dat de brede Big Apples gaan passen op mijn ligfiets project (had hij er ook op liggen).
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Omdat na een behoorlijk warm dagje woon/werk triken m'n benen beter aanvoelen als verwacht en de rug ook.  Big Grin
Nog even doorgaan / doorbijten en ik ben klaar voor de lang(ere) zomertochten.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#13
Dat is mooi, Frank!
Antwoord }
Bedankt door: Frank
#14
(27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: Dat is mooi, Frank!

Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.  Rolleyes

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#15
(28-May-2017, 05:45 AM)Frank schreef:
(27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: Dat is mooi, Frank!

Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.  Rolleyes

Dat laatste zinnetje hoor ik van veel ligfietsers.

Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan. 
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#16
(28-May-2017, 07:57 AM)Wim -de roetsende schreef: Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan. 
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.

Misschien liggen ze samen liever in bed dan op een fiets???  Tongue

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#17
(28-May-2017, 07:57 AM)Wim -de roetsende schreef:
(28-May-2017, 05:45 AM)Frank schreef:
(27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: Dat is mooi, Frank!

Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.  Rolleyes

Dat laatste zinnetje hoor ik van veel ligfietsers.

Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan. 
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.

Frank,

Een grandioze keuze. Gerrit van de Ligfietsshop raadde mij ook een trike aan. Ik wacht daar nog 10 jaar mee. Heb ook mij Alleweder nog. Rij te vaak over smalle paden. Heb ruim 50 km2 bos in de buurt. Dagelijks zie ik vanuit het dorp clubjes fietsers vertrekken.

Wim,

Vele babyboomers kiezen voor Amslod, Stella, Forza, Qwic of Sparta. Met Marathon GreenGuard banden, E bike Ready. Voorvorkvering en verende zadelpen. Net als hun leeftijdgenoten, die nooit op een ligfiets hebben gereden. Mensen zijn kuddedieren. Ze willen erbij horen. De meerderheid is bepalend.
Uitzondering daargelaten. De 90 jarige heer Halbertsma kocht vorig jaar nog een M5 HCR. Om zijn fietsmaten op een E bike bij te kunnen houden.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(28-May-2017, 09:13 AM)PietV* schreef: Frank,

Een grandioze keuze. Gerrit van de Ligfietsshop raadde mij ook een trike aan. Ik wacht daar nog 10 jaar mee. Heb ook mij Alleweder nog. Rij te vaak over smalle paden. Heb ruim 50 km2 bos in de buurt. Dagelijks zie ik vanuit het dorp clubjes fietsers vertrekken.

Piet.

Het rijden over smalle (bos)paden is wel iets dat ik mis op de trike eerlijk gezegd.
Maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
Misschien dat ik deze zomer m'n Surly nog eens voor de dag haal om door bos gebied te toeren.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#19
Vandaag kwam ik een andere tweewielige ligfiets tegen bij de Woldbrug in Appingedam. Ik groette en hij stuk zijn duim op. Het was een lage racer of verwant type, maar hij reed heerlijk relaxt.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(13-Jun-2017, 12:43 PM)BeruRoniki schreef: Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad

Ik zeg n+1  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#22
Hier ook. De nieuwe fietsschoenen zijn al binnen; nu de rest van de nwe outfit nog. Dit jaar ga ik in het oranje/zwart.

n+1 is al uitgevoerd Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(14-Jun-2017, 05:21 PM)Hans58 schreef: n+1 is al uitgevoerd Smile

Als alles goed gaat, dan ga ik die formule vrijdagavond ook weer toepassen.

Ik heb er zin in, maar niet te vroeg juichen  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
(13-Jun-2017, 07:01 PM)Wim -de roetsende schreef:
(13-Jun-2017, 12:43 PM)BeruRoniki schreef: Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad

Ik zeg n+1  Wink

Ik wilde een nieuw Nasca Gaucho frame afmonteren, maar daar kom ik aan tekort. Frame is €1400. Plus ongeveer 1000 euro aan materiaal... Frame is wel heel duur. Zit wel een zitje en voorvork bij
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Voor die 2400 euro heb je eentje gloednieuw en helemaal klaar van Nazca zelf.
Of wil je allerlei speciale dingen?
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(15-Jun-2017, 07:52 PM)Lopopodium schreef: Voor die 2400 euro heb je eentje gloednieuw en helemaal klaar van Nazca zelf.
Of wil je allerlei speciale dingen?

Ik ben inderdaad niet helemaal blij met de afmontage van Nasca 

Slechte standaard, velgen voor velgremmen en ik wil hydraulische remmen. Ook de spatborden vind ik aartslelijk en duur, bovendien niet geschikt voor brede banden die veel comfortabeler rijden. Als laatste wil ik naven met vervangbare lagers.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 39 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM