Niet helemaal origineel (ook op velomobilforum.de loopt een dergelijk draadje), maar het lijkt mij goed om positieve dingen met elkaar te delen.
Vandaag ben ik blij omdat mijn Sinner Record weer gerepareerd is. Woensdag fietste ik met mijn Sinner Record door een hagelbui toen er uit het voorwiel een akelig geluid begon op te klinken. Mijn Nordlicht-dynamo was losgerammeld en had zich een en weg door de spaken heen geslagen. En het onbrekende moertje was tussen de hagelstenen en schelpen (van het schelpenpaadje) ook niet meer te vinden. Het goede nieuws was dat ik geen slag in het wiel had, ondanks de zes losse spaken. Fiets maar naar Sinner gefietst diezelfde dag nog. Gisteren opgehaald en vandaag mee naar Groningen gefietst. Heerlijk! De Bordlicht zit er weer op en een stuk beter dan ik dat precies 2 jaar eerder gedaan had. En nog een nieuwtje is dat de Streamer in het geheel niet meer rammelt. Echt gewoon niet! Fantastisch.
Zo heb ik de Nordlicht bevestigd, op 24 april 2015 (nadat ik hem van David Hembrow gekocht had.
En zit hij nu op de Sinner Record: (sinds 27-4-2017)
Vandaag ben ik blij omdat ik vanaf afgelopen donderdag tot en met zaterdag naar Königswinter ben gefietst op mijn Demon en daar mijn dochter heb bezocht. Eerst bijn mijn vader in Hardenberg overnacht, daarna via vrienden op de fiets in Wezel en tenslotte in Königswinter. Ik had goed weer, behalve zondag. Ik nam toe de trein naar Leer en vandaar ben ik naar huis gefietst en heb veel regen gehad. Maar het gaf niet. Thuis lekker gedoucht en helemaal tevreden. Ik zal de foto's wel plaatsen als ze ontwikkeld zijn in het draadje van
mijn fietstochten.
Het weer volgens de voorspellingen die hele week prachtig zal zijn (om te fietsen).
Ik vanochtend al in mijn t-shirtje naar mijn werk kon fietsen! En ik met mijn vers gemonteerde klikpedalen weer een minuut van mijn reistijd heb afgesnoept!
Omdat ik morgen en overmorgen vrij ben.
Met dit weer absoluut geen straf!
Sluit ne bij Frank aan. *gaat verder met ritjes plannen*
...omdat ik gisteren van Sinner eindelijk de bevestiging kreeg dat - na drie maanden wachten - alle onderdelen binnen zijn en er vrijdag een pakje op reis naar mij gaat! Daarmee kan ik Pinksteren eindelijk mijn Mango repareren - hoera!
Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!
(25-May-2017, 12:50 AM)Lopopodium schreef: [ -> ]Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!
Toen ik in 2002 een Mango kocht bij velomobiel.nl was de wachttijd ruim een half jaar.
Daarna liep dat op tot ruim een jaar.
Toen ik in 2012 een QuestXS kocht bij velomobiel.nl was de wachttijd ruim een half jaar.
Is blijkbaar ook éénentwintigste eeuws
Of het ligt aan die vm-dealers
(25-May-2017, 11:40 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ] (25-May-2017, 12:50 AM)Lopopodium schreef: [ -> ]Drie maanden wachten... Lekker negentiende eeuws!
[...]
Of het ligt aan die vm-dealers
Maar ten dele. In dit geval ging het om een kapotte veerpoot en ik had het pech dat Sinner net door de voorraad heen was en hun leverancier voor deze veerpoten in Roemenie problemen met het leveren had (tenminste, zo heb ik het uit de berichten begrepen). Aan de positieve kant (we zijn immers in de "ik ben blij"-thread) heb ik door de lange wachttijd genoeg kunnen sparen om nu ook meteen de stuurplaten etc. te kunnen vervangen en me te kunnen veroorloven om ook de tweede veerpoot en de remplaten/-blokken te vervangen. Straks rijdt mijn oude Mango dus met twee nieuwe veerpoten, de nieuwe, verbeterde stuurgeometrie en met nieuwe remmen rond - dat gaat een behoorlijke stap vooruit worden, verwacht ik.
Omdat ik voor het eerst "in het wild" met een andere ligfietser heb kunnen praten (i.p.v. alleen digitaal)! Leuk om ervaringen uit te wisselen. Ook leuk omdat hij een M5 City Cruiser had en ik nu i.i.g. weet dat de brede Big Apples gaan passen op mijn ligfiets project (had hij er ook op liggen).
Omdat na een behoorlijk warm dagje woon/werk triken m'n benen beter aanvoelen als verwacht en de rug ook.
Nog even doorgaan / doorbijten en ik ben klaar voor de lang(ere) zomertochten.
(27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: [ -> ]Dat is mooi, Frank!
Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.
(28-May-2017, 05:45 AM)Frank schreef: [ -> ] (27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: [ -> ]Dat is mooi, Frank!
Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.
Dat laatste zinnetje hoor ik van veel ligfietsers.
Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan.
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.
(28-May-2017, 07:57 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan.
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.
Misschien liggen ze samen liever in bed dan op een fiets???
(28-May-2017, 07:57 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ] (28-May-2017, 05:45 AM)Frank schreef: [ -> ] (27-May-2017, 09:22 PM)Roepers schreef: [ -> ]Dat is mooi, Frank!
Yep, het gaat de goeie kant op!
Achteraf bekeken had ik jaren geleden al een trike moeten aanschaffen.
Dat laatste zinnetje hoor ik van veel ligfietsers.
Wat mij echter ook opvalt is dat er op Marktplaats 2 of 3 setjes van ligfietsen te koop staan.
Net of man en vrouw samen zijn gestopt met ligfietsen.
Frank,
Een grandioze keuze. Gerrit van de Ligfietsshop raadde mij ook een trike aan. Ik wacht daar nog 10 jaar mee. Heb ook mij Alleweder nog. Rij te vaak over smalle paden. Heb ruim 50 km2 bos in de buurt. Dagelijks zie ik vanuit het dorp clubjes fietsers vertrekken.
Wim,
Vele babyboomers kiezen voor Amslod, Stella, Forza, Qwic of Sparta. Met Marathon GreenGuard banden, E bike Ready. Voorvorkvering en verende zadelpen. Net als hun leeftijdgenoten, die nooit op een ligfiets hebben gereden. Mensen zijn kuddedieren. Ze willen erbij horen. De meerderheid is bepalend.
Uitzondering daargelaten. De 90 jarige heer Halbertsma kocht vorig jaar nog een M5 HCR. Om zijn fietsmaten op een E bike bij te kunnen houden.
Piet.
(28-May-2017, 09:13 AM)PietV* schreef: [ -> ]Frank,
Een grandioze keuze. Gerrit van de Ligfietsshop raadde mij ook een trike aan. Ik wacht daar nog 10 jaar mee. Heb ook mij Alleweder nog. Rij te vaak over smalle paden. Heb ruim 50 km2 bos in de buurt. Dagelijks zie ik vanuit het dorp clubjes fietsers vertrekken.
Piet.
Het rijden over smalle (bos)paden is wel iets dat ik mis op de trike eerlijk gezegd.
Maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
Misschien dat ik deze zomer m'n Surly nog eens voor de dag haal om door bos gebied te toeren.
Vandaag kwam ik een andere tweewielige ligfiets tegen bij de Woldbrug in Appingedam. Ik groette en hij stuk zijn duim op. Het was een lage racer of verwant type, maar hij reed heerlijk relaxt.
Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad
(13-Jun-2017, 12:43 PM)BeruRoniki schreef: [ -> ]Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad
Ik zeg n+1
Hier ook. De nieuwe fietsschoenen zijn al binnen; nu de rest van de nwe outfit nog. Dit jaar ga ik in het oranje/zwart.
n+1 is al uitgevoerd
(14-Jun-2017, 05:21 PM)Hans58 schreef: [ -> ]n+1 is al uitgevoerd
Als alles goed gaat, dan ga ik die formule vrijdagavond ook weer toepassen.
Ik heb er zin in, maar niet te vroeg juichen
(13-Jun-2017, 07:01 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ] (13-Jun-2017, 12:43 PM)BeruRoniki schreef: [ -> ]Omdat ik een forse belastingteruggaaf heb gehad
Ik zeg n+1
Ik wilde een nieuw Nasca Gaucho frame afmonteren, maar daar kom ik aan tekort. Frame is €1400. Plus ongeveer 1000 euro aan materiaal... Frame is wel heel duur. Zit wel een zitje en voorvork bij
Voor die 2400 euro heb je eentje gloednieuw en helemaal klaar van Nazca zelf.
Of wil je allerlei speciale dingen?
(15-Jun-2017, 07:52 PM)Lopopodium schreef: [ -> ]Voor die 2400 euro heb je eentje gloednieuw en helemaal klaar van Nazca zelf.
Of wil je allerlei speciale dingen?
Ik ben inderdaad niet helemaal blij met de afmontage van Nasca
Slechte standaard, velgen voor velgremmen en ik wil hydraulische remmen. Ook de spatborden vind ik aartslelijk en duur, bovendien niet geschikt voor brede banden die veel comfortabeler rijden. Als laatste wil ik naven met vervangbare lagers.