ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering.
(12-Jun-2023, 10:13 AM)gideon schreef: [ -> ]Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering.
Het valt mij op aan mijn Hurri dat de achtervering wat, een periode of twee, nadeint. Herken je dat? Misschien ook aan iemand anders: Is dat een teken van een rotte (lekke) demper?
Ik heb geen Hurri meer, maar m'n Focus deint in ieder geval niet.
(12-Jun-2023, 02:17 PM)Bacchus schreef: [ -> ]
(12-Jun-2023, 10:13 AM)gideon schreef: [ -> ]Vandaag een eerste rit naar mijn werk op mijn Hurri gemaakt, dat rijdt best lekker met die achtervering.
Het valt mij op aan mijn Hurri dat de achtervering wat, een periode of twee, nadeint. Herken je dat? Misschien ook aan iemand anders: Is dat een teken van een rotte (lekke) demper?

Als het goed is kan je de veer, als het een stalen veer is, aan- of losdraaien om het strakker of losser te zetten. Bij mij staat de veer vrij strak, dus die stuitert niet na. Misschien is de moer die je moet aandraaien wat losgegaan door gestuiter op de keitjes?
Deinen is mij niet opgevallen. Mijn achtervering is een DNM 650 en heb ik bijna op zijn hardst staan. Wel leuk om de Hurri met wat snelheid over een verkeersdrempel te sturen, ik heb dan het gevoel in een DS te rijden  Smile

Mijn voorvering doet het vanmiddag al beter en slaat niet meer door.
Leuk vergelijk, maar ook een DS deint ook niet heftig na. Dat zou 'm juist oncomfortabel maken.
Ze strijken de boel glad, maar da's wat anders. Ik ga in de verdediging m.b.t. hydropneumatische vering, omdat het voor dagelijks bruikbaar weggedrag helaas het beste op de markt was. Zeker doorontwikkeld; het voorbeeldige weggedrag van een Xantia Activa had een behoorlijke lading ongelukken kunnen voorkomen. Die auto's komen qua weggedrag zelfs meer dan 25 jaar nadat ze op de markt kwamen nog prima mee met veel auto's die nu verkocht worden. Niet alleen zoals ze waren toen ze nieuw waren, ook een goed onderhouden Xantia Activa kan dat nu nog. Ze hebben namelijk weinig last van ellende als inzakkende/brekende veren, gare en/of lekkende schokdempers etcetera. 

Kon even geen filmpje vinden van de DS onder deze omstandigheden, maar de CX heeft een vergelijkbaar onderstel:

Ja dat filmpje ken ik, ik heb ook eens een dag (zelf) mogen rijden in een ds…… dat was gaaf ?
(12-Jun-2023, 07:08 PM)gideon schreef: [ -> ]Ja dat filmpje ken ik, ik heb ook eens een dag (zelf) mogen rijden in een ds…… dat was gaaf ?
Ja, ze zijn supergaaf! Een vriend heeft zijn DS om laten bouwen naar volledig elektrisch. Is niet Tesla-snel (net geen 100 kw geloof ik, op 1400 kg), maar wel héél gaaf. Zonder pruttelende viercilinder is het ineens weer een heel modern vervoermiddel, draagt echt bij aan de vliegend tapijt ervaring.
...ik gisteravond bij een fietstocht werd ingehaald door een enthousiaste wielrenner. Ik vind het vaak leuk dan aan te haken en ze een beetje op te jagen. Dat lukte goed bij deze wielrenner, want hij stond geregeld op de trappers om maar extra vaart te kunnen maken. Hij kon mij niet afschudden, natuurlijk. Had ik gewild, dan kon ik hem wel weer inhalen (maar ik vond dit wel leuk zo). Bij het stoplicht na een paar kilometer was hij volgens mij wel op. Dat verwachtte ik al, want een wielrenner die vaart moet houden door telkens te gaan staan is feitelijk al opgebrand.
… ik bevestiging kreeg dat de gespotte VM op de website Velomobileworld voor mij bestemd is ? echter nog niet definitief over de opties gehad.
Ik ben blij omdat ik met de open ligger naar het werk ben gegaan, dat is bij deze temperaturen beter te doen. Ik ben ook erg blij dat de heg bij de school terug gesnoeid is naar een acceptabele hoogte. Kan ik tenminste weer zien of er iemand achter rijdt.

Ik heb een stel korte cranks gekocht 155mm. Op de highracer gezet omdat die een stuk vriendelijker is om aan te werken. Dat rijdt toch wel anders, heb het idee dat ik iets vlotter rond draai, meer toeren maak. Wegrijden in een dikke versnelling en bult op in een zware versnelling is wel wat moeizamer heb ik het idee. Toch denk ik met zo'n 50 km ervaring wel dat ik eraan kan wennen. De spieren zijn er nog niet over uit, die zijn nog aan het wennen. Ben voorlopig wel blij met de tussenuitslag.
Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.
(14-Jun-2023, 06:31 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.

En dankjewel Wim Sick Cry  En ik maar denken dat mijn conditie zich verbeterd had Doh
(14-Jun-2023, 02:27 PM)datakneder schreef: [ -> ]En dankjewel Wim Sick Cry  En ik maar denken dat mijn conditie zich verbeterd had Doh

Niemand zegt dat alleen de fiets efficiënter wordt. De rijders met vermogenmeter kunnen vast bevestigen dat de mens met "lekker" weer ook beter presteert. En daarbij, waarschijnlijk fiets je ook meer als het aardig weer is, dus zul je ook echt wel sterker zijn
(14-Jun-2023, 06:31 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik ben blij, omdat ik met deze temperaturen weer regelmatig boven de 40km/u rijd op mijn ww-route.

Dat idee kreeg ik ook, dat met deze hogere temperatuur er soms wat km'ertjes bijkomen op de snelheidsmeter. Jij bevestigt dat een beetje en op zich ook wel logisch: de luchtdichtheid neemt af bij hogere temperaturen dus dat is wat minder weerstand om daar doorheen te komen.
Ik heb een tocht van 191 kilometer erop heb zitten. Het was 25 graden, maar eigenlijk voelde het wat warmer. Maar niet te warm, gelukkig. Wel had ik niet veel over van de zes liter water dat ik mee had genomen. En moest ook mijn noodrantsoen aanbreken dat ik altijd bij me heb, omdat ik het gevoel had dat ik toch wat meer moest eten. De noodrantsoen is zo'n suikerrijke reep met nootjes en gepofte rijst enzo. Die was toch over de datum ondertussen, dus kan ik nu vervangen met eentje die weer jaren mee kan.
Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren.  Dat schijnt een soort magische grens te zijn....
(14-Jun-2023, 03:06 PM)Bacchus schreef: [ -> ] De rijders met vermogenmeter kunnen vast bevestigen dat de mens met "lekker" weer ook beter presteert. En daarbij, waarschijnlijk fiets je ook meer als het aardig weer is, dus zul je ook echt wel sterker zijn
Klopt. Het verschil in vermogen met racekap is in een goed ventilerende fiets ook merkbaar. Net wat minder koud, dus loopt je lijf wat lekkerder.
Wordt het dan te warm, dan stijgt je hartslag weer extreem snel en komt er midner vermogen uit.
(14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren.  Dat schijnt een soort magische grens te zijn....

Nee hoor, dat is 10.000km  Tongue
(14-Jun-2023, 08:56 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren.  Dat schijnt een soort magische grens te zijn....

Nee hoor, dat is 10.000km  Tongue
Maar heb ook al ongeveer 50.000 km op een Nazca Fuego ervaring, telt toch ook mee, niet?
Omdat ik mijn eerste kilometer met meer dan 50kmh heb gereden in de QV ...
(14-Jun-2023, 09:25 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 08:56 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren.  Dat schijnt een soort magische grens te zijn....

Nee hoor, dat is 10.000km  Tongue
Maar heb ook al ongeveer 50.000 km op een Nazca Fuego ervaring, telt toch ook mee, niet?

Nee, sorry. Dat is een 2-wieler  Doh Tongue
ik er vandaag alweer 72km op heb zitten op de Thys en dat is al de 4e keer ofzo afgelopen week. Ik word nog eens een jonge God!
(15-Jun-2023, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 09:25 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 08:56 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(14-Jun-2023, 05:26 PM)LigfietsWilsum schreef: [ -> ]Omdat ik de eerste 5000km met de Quest heb gereden zonder kleerscheuren.  Dat schijnt een soort magische grens te zijn....

Nee hoor, dat is 10.000km  Tongue
Maar heb ook al ongeveer 50.000 km op een Nazca Fuego ervaring, telt toch ook mee, niet?

Nee, sorry. Dat is een 2-wieler  Doh Tongue
Da's juist veel moeilijker!!!
Smile
bij dergelijke quote’s raak ik de “draad” kwijt Huh
(15-Jun-2023, 11:15 AM)gideon schreef: [ -> ]bij dergelijke quote’s raak ik de “draad” kwijt Huh

Gewoon van onder naar boven lezen Smile