ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
(27-Jan-2024, 04:14 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Het stoplicht staat op rood.
Het stoplicht staat op groen.
In Maartensdijk is altijd wel iets te doen Wink

Hey, de helft van het toerisme in mijn woonplaats komt vanwege die uitspraak! Maak ze niet in de war, anders komt er niemand meer Big Grin
(28-Jan-2024, 11:41 AM)Jeroen S schreef: [ -> ]Totzover geen alarm. Bleek wel toegankelijk voor auto's maar een zandweg, gigantische gaten en een heel smal schelpenpaadje ernaast. Olthoflaan Epse, kun je per VM beter mijden. 

De terugweg via Oude Molen, Bathmen, Dortherhoek. Dat ging lekker snel, zo snel dat ik mijn afslag over het hoofd zag. Zat ik ineens in Laren. Almen heb ik ook nog gezien, met een zeer smalle brug over het Twentekanaal. 

Olthoflaan  Angry  Verschrikkelijk, daar loop je echt het risico de stuurplaten van je vm krom te rijden.

Je had via de Dortherweg kunnen gaan en dan ga je vlak voor Epse rechtsaf en rijd je via een mooi geasfalteerde stuk Olthoflaan naar het industrieterrein bij de A1 en dan kom je ongeveer bij De Scheg (schaatsbaan) uit. Dan Deventer door en dan ben je in Schalkhaar.

De terugweg was inderdaad een stuk slimmer en sneller. Die smalle brug, dat is nou de 'Pietje Bel Brug'. De brug heet natuurlijk anders, maar in de film gebeurt daar iets met een kroon  thumb
Omdat het lekker zonnige weer is om vanmiddag een rondje te maken per VM. En daarna hem veilige op te bergen in zijn nieuwe onderkomen.
(28-Jan-2024, 11:41 AM)Jeroen S schreef: [ -> ]Bleek wel toegankelijk voor auto's maar een zandweg, gigantische gaten en een heel smal schelpenpaadje ernaast. Olthoflaan Epse, kun je per VM beter mijden.

Dat soort bosweggetjes met een smal pad voor fietsers heb je vaker in de wijde omgeving van Zutphen. Je zou dan eigenlijk elke weg dat door bebost gebied gaat moeten ontwijken, wil je er op zeker niet overheen moeten.

Ik vind ze wel geinig, maar ik fiets altijd op een tweewieler. Tegenliggers geen probleem, maar anderen inhalen is alleen wat lastiger. Ik weet nooit zo goed wat ik dan moet doen en blijf meestal hangen in twijfel. Soms wacht ik even een goede gelegenheid af. Maar langdurig achter zo'n slak hangen heb ik geen zin in, maar inhalen door het hobbelige gras met kans op grote takken of kuilen waar je dan overheen hobbelt vind ik ook wel een dingetje, en bellen vind ik ook weer zoiets (want dat impliceert dat je er dan ook op dat moment langs wil en dan moet je wel, ongeacht wat de berm biedt). Meestal roep ik even of inhalen een probleem is en dan krijg je wat meer speling. Maar ik krijg ook het idee dat dat niet echt altijd gehoord word (verstaan word).
Dat ik tijd heb weten te nemen voor mijn eerste velotochtje van het jaar. Waarbij ik merkte weer eens merkte hoe snel ik op trek tot 40km/u op asfalt.
Ach er zijn daar achter Zutphen voor mij nog genoeg mooie weggetjes te ontdekken, of herontdekken. Soms gaat het goed en soms heb je pech. Met de tweewieler allemaal niet zo'n probleem, met de Milan is het niet echt grappig, zeker als je wilt opschieten.

Ik heb vandaag nog wat aan de Milan geknutseld, gelukkig wilde zoonlief even helpen bij het vasthouden van een dingetje in de wielkast terwijl ik van binnen een schroefje aan draaide. Soms heb je echt even wat hulp nodig. Ik ben blij dat die er was.
Voor het eerst in ettelijke weken (ik denk sinds de OBT) nog eens een langere rit van 130km in het weekend gedaan. Deed goed en ging vlot (35 gemiddeld, netjes voor mijn oude QV). Het mooie weer was best prettig en zorgde voor mooie uitzichten. Wel jammer dat ik toch 2 keer behoorlijk moet hebben remmen voor automobilisten die hun rijbewijs niet waardig zijn:
- eentje stak fietsers voorbij in een onoverzichtelijke bocht, en verrassing: daar kwam ik af! Ik liet duidelijk zien dat ik zijn rijstijl dom vond toen we voor elkaars neus stilstonden, ging hij precies niet mee akkoord (was een 70-plusser)
- een jongere vrouw rijdt vanuit een zijweg met stopborden de hoofdweg op waar ik rijd zonder fatsoenlijk te kijken. Geen noodstop, maar toch ook weer behoorlijk de rem op mogen gaan.

Een andere, grappige situatie is dat ik een traject van een dikke 5 km deelde met een auto, en dat ik in het begin er een heel eind achter reed, en ik 'm uiteindelijk uit de spiegels reed Big Grin Nochtans waren het wegen in landelijk gebied, grotendeels zone 60. Ik reed kruissnelheid 35-40.
... omdat ik vanochtend de natuurroute heb genomen en daar bovenop getrakteerd werd op meerdere hazen en een ree.
de Raptobike mij, na het werk, via een ommetje langs de Rhoonse Grienden weer naar huis brengt
.... Ik weer analoge ligfietsselfies kan maken!. In het verleden ben ik overgestapt van een Canon 300/3000 naar  een Zenit 3m. Maar de zelfontspanner van zo'n Zenit lijkt wat minder dan 10 seconden te geven om op de fiets te springen en te fietsen. Bovendien had ik een lange elektrische draadontspanner bij Canon Eos. Dat maakte het wat ontspannener. De batterijen van de Canons waren echt een zwaar minpunt. Ook de reden dat de Canon Eos 3000 het begeven heeft. Nu ben ik overgestapt naar een Canon FTb en deze werkt heel goed samen met dit apparaat. Integenstelling tot de Zenit dat een stuk logge Sovjet techniek is.  Ik heb het filmrolletje nog niet vol maar ben super benieuwd naar het resultaat. 

Groet,

Marco
Heb even wat opgeschoond en verplaatst naar [split] Vandaag ben ik blij omdat..... Q 501

Kan het weer on topic? Dank U
Ik ondanks mijn fietspech van vorige week deze maand toch net over de 600km heb gefietst.
Ik ben vandaag blij omdat ik er vanmorgen op tijd aan dacht om even een andere route te nemen zodat ik niet weer langs het bieten inlaad station langs het veldweggetje zou moeten rijden. Heb er nog nooit een uit zien vliegen, maar helemaal veilig voel ik me niet als er zo'n stroom bieten van enige kilo's per stuk met een boogje, vier meter hoog in die bak landt terwijl ik er langs rijdt. Op de terugweg ging het automatisch, dan heb ik een iets andere route.

Ik ben ook blij dat ik lekker kan fietsen onderweg naar huis, is goed voor de stress regulering bij mij en dat is deze week wel even nodig.

Ik ben ook nog steeds erg blij met de Milan, want die gaat ontiegelijk hard. Vooral ook omdat ik niet zie hoe hard omdat ik nog geen tellertje heb gekocht.  Wink Mogelijk valt het met tellertje toch wat tegen, dus ik stel het nog even uit. 

Groeten, Jeroen
(01-Feb-2024, 11:26 PM)Jeroen S schreef: [ -> ]Ik ben ook nog steeds erg blij met de Milan, 

Hebben we nou al een keer de Milan op een foto gezien? Of heb ik die gemist?
..omdat ik alweer drie weken en >700 km van de SL F Cargo mag genieten. Had ik jaren eerder moeten doen. Niet moeilijk doen over geld, maar genieten van de rust voor mijn ogen, het extra gemak (op heel veel vlakken) en het verminderde gevoel van onveiligheid.

En ik van de week op klaarlichte dag twee situaties goed doorgekomen ben.

Eén hier https://www.mapillary.com/app/?lat=51.50...ocus=photo
waar een groot les voertuig (tractor/catepillar?) in een onoverzichtelijke bocht twee fietsende meisjes inhaalt. Het was niet aan te remmen, maar ik paste gelukkig tussen het voertuig en de fietsende meisjes.
En een tweede komende vanaf/achter een dijk in de polder bij Wilhelminadorp bij kczeeland. "ze hadden me niet gehoord" Een volgende keer, ik zag de honden ruim van te voren, maar waarschuwend toeteren. Een stel met iets van tien niet aangelijnde honden die heen en weer vliegen alsof er geen weg is. Een hond knalt tegen de neus van mijn QV. Ben uitgestapt voor controle en nadat ik zag dat de QV geen schade had en de hond blijkbaar ook niet, heb ik verteld dat we beide veel geluk hebben. Een snelle tweewieler was op zijn b*k gegaan. Een auto had de hond harder 'gekopt'.
SL F Cargo  Huh

Als ik google dan is het een broek, maar of het daardoor nou zoveel veiliger wordt  Huh 


Is het een lamp? Of zo'n gele bril? Of een helm?

Ik weet het gewoon niet meer  Doh 
Ik denk dat het een Lupine SL-F voor cargobikes (Nederlands: bakfietsen) is.

Groet,

Marco
(02-Feb-2024, 05:57 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Ik weet het gewoon niet meer..

Ja sorry, wat Roepers zegt.
…dat er in de Beemsterringvaart op die plek één polletje riet stond! Ik stond geparkeerd op een uitwijkvak langs de ringdijk van de Beemster vanwege een noodzakelijke stop. Mijn schuimkap hing in de luwte van de fiets met een van de bevestigingsstrips aan een stukje klittenband op de voorzijde. Een windvlaag kreeg toch vat op de kap en deze rolde om en om over de dijk richting het water, waarin hij ongetwijfeld gekomen was met alle gevolgen van dien, ware het niet dat dat ene polletje er stond…
Het fietsenhok bij mijn nieuwe werkgever automatisch een dubbele deur Cool opent bij het aanbieden van mijn badge.
Daarna volgt dan een wandelingetje van ~100 meter naar de douches.

Nu nog even de meest VM-vriendelijke/veilige route naar Strijp-S (Eindhoven) uitvogelen.
(03-Feb-2024, 12:14 AM)TvWijk schreef: [ -> ]Nu nog even de meest VM-vriendelijke/veilige route naar Strijp-S (Eindhoven) uitvogelen.
BRouter.de kan helpen Wink
(03-Feb-2024, 12:14 AM)TvWijk schreef: [ -> ]Nu nog even de meest VM-vriendelijke/veilige route naar Strijp-S (Eindhoven) uitvogelen.

Ik heb bij elkaar 10 jaar in Strijp en Stratum gewoond voor ik Eindhoven verliet en daar ook flink wat op een open ligger rondgereden. Ik wil eventueel wel meedenken als je wilt delen wat je startpunt is. Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Hoi Wim ik heb hier nog geen foto gepost. Ik zet morgen de wekker en dan kom ik ook LOL maken. Kun je hem in het echt zien.
Misschien kan een van de andere LOLlers dan een foto maken en plaatsen.
(03-Feb-2024, 12:38 PM)Jeroen S schreef: [ -> ]Hoi Wim ik heb hier nog geen foto gepost. Ik zet morgen de wekker en dan kom ik ook LOL maken. Kun je hem in het echt zien.

Tja, daar ben ik dan niet.
(03-Feb-2024, 12:26 PM)Raymond schreef: [ -> ]Ik heb bij elkaar 10 jaar in Strijp en Stratum gewoond 
Heb jij toevallig ook een paarse Quest? Want dan weet ik wie je bent.
Leuk je hier ook weer tegen te komen Big Grin