ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Eindelijk een auto die geen 2000kg weegt om een mens van 80kg te transporteren :-)
(05-Jun-2023, 03:28 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Onderhoud op elke hoek van de straat.  Ja, dat lijkt me wel wat.
Je kunt je velomobiel nu toch ook al op elke hoek van de straat onderhouden?
[quote="Bart Verbeek" pid='32991' dateline='1685972040']
[quote="365cycle" pid='32989' dateline='1685970662']
Wat betreft die 600 pk: Het is echt belachelijk geworden. De Lucid Air heeft zelfs 1100 pk, oftewel ruim 808 kilowatt, 808000 watt dus.
Citaat:Ik heb wel eens in een 3 persoons-vliegtuigje gevlogen. Die had volgens mij 300 pk.

Ik ben weleens over de motorkap van een fiat tipo gevlogen. Daar had ik 0 pk voor nodig.

Er zijn vliegtuigjes die kunnen vliegen met een grasmaaier motortje. Prachtig vind ik dat, dergelijke huisvlijt. 

Al die pk's zijn leuk, maar wt je er verder mee moet en kan is niets meer dan pronken?
Nou al die PK’s zorgen ervoor dat ik niet met een drie dubbele winterjas door Siberië hoeft te lopen in de koudste winter maanden  Tongue En dat ik in de februari al lekker in korte broek naar buiten kan. Lang leve de broeikassen  Doh
(05-Jun-2023, 04:49 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Nou al die PK’s zorgen ervoor dat ik niet met een drie dubbele winterjas door Siberië hoeft te lopen in de koudste winter maanden  Tongue En dat ik in de februari al lekker in korte broek naar buiten kan. Lang leve de broeikassen  Doh
Is wel interessant als je je daar verder in verdiept. Buiten dat een drie dubbele "gewone" winterjas in Siberië niet genoeg is, heb je die garantie namelijk helemaal niet. Er ontstaan nieuwe extremen in beide richtingen, en we zullen een heleboel wielen opnieuw moeten uitvinden op het gebied van voedsel en gezondheidszorg. Als laatste maak ik me nog wel zorgen over de vluchtelingenstroom uit onze eigen EU.
Van dit soort autootjes word ik wel gelukkig.

Dit zou zomaar de opvolger van onze Fiat 500e kunnen worden.

Dat stomme kleine ding van ons weegt namelijk ruim 1400kg en dat slaat helemaal nergens op.
Met een actieradius van 120km. We hebben de Amerikaanse variant die al 8 jaar oud is.
...omdat ik iemand die "- zeker een speed pedelec" ging kopen, het licht kon laten zien :p met als gevolg:
"Vandaag heb ik een velomobiel besteld bij velomobiel.nl die ligt omgebouwd wordt zodat er een accordeon in kan."
Welk model Onno? Ik sta ook op de wachtlijst bij Velomobiel.NL met een vierwieler
(08-Jun-2023, 04:15 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Welk model Onno? Ik sta ook op de wachtlijst bij Velomobiel.NL met een vierwieler

Gezien de accordeon en 'lichte ombouw' vermoed ik dat het om een QV zal gaan.
ja een QV met "accordeonombouw" (wat dat dan ook moge zijn)
(08-Jun-2023, 06:41 PM)=oNNo= schreef: [ -> ]ja een QV met "accordeonombouw" (wat dat dan ook moge zijn)

Even geduld en je zult het weten Wink
(08-Jun-2023, 06:43 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Even geduld en je zult het weten Wink
het kan wel "even" duren, had ik begrepen Big Grin
Op de mijne ben ik toch ook al effe wachten. En dienaar jou komt helemaal achteraan. Ga maar vanuit dat je hem met beetje pech dat je pas volgend jaar aan de beurt bent. Ik ga vanuit dat er eentje per week wordt gemaakt of was het 2 per 3 weken ??
Dat wordt wel weer beter. Op dit moment bouwen ze aan uitbreiding van de hal, zodat ze bij de assemblage hun kont weer kunnen keren zonder eerst een velomobiel aan de kant te moeten zetten.
een pak melk niets meer weegt. Mijn hele leven ben ik mij er niet bewust van geweest dat een pak melk zwaar is. Tot ik tweeëneenhalf jaar terug gezondheidsproblemen kreeg. Vanaf toen moest ik echt moeite doen om een pak melk op te tillen. Maar sinds een week merk ik niet meer dat een pak melk gewicht heeft. Ook mijn accu's wegen nauwelijks meer iets en ik kan weer een gieter tillen met 13 liter water, net zoals vroeger.

Met mijn benen gaat het wat moeizamer. Als lopen of staan pijn doet, dan is zitten of liggen het enige alternatief. Van 16 uur zitten worden je benen niet sterker natuurlijk. Maar omdat ik inmiddels toch wel weer een paar keer in de week fiets, merk ik ook daar inmiddels wel weer enige progressie. Hoewel mijn benen nog lang niet de oude zijn.

Hoewel ik mijn Quest al een jaar heb, heb ik er nog niet in gereden. Misschien dat ik dat binnenkort toch maar eens moet proberen. Ik heb al wel besloten om er ondersteuning in te laten bouwen.
(09-Jun-2023, 09:14 AM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]een pak melk niets meer weegt.
Als je altijd 1,5 l kocht en nu 0,5 l, dan scheelt dat een kilo, inderdaad.  Wink Al betaal je waarschijnlijk vandaag de dag hetzelfde voor die 0,5 l als vijf jaar geleden voor 1,5 l..

Maar serieus: Goed om te horen dat je voortgang maakt! Het lijkt me inderdaad frustrerend als pijn in de weg zit om te bewegen en daarmee je pijn -uiteindelijk- te verlichten.
Ik vannacht keurig mn verloren sleutels terugbezorgd kreeg door een allleraardigste motorrijder.
Ik heb totaal niet gemerkt dat ik ze verloren was en de motorrijder heeft ze zien of horen vallen en is me achterna gekomen.

Had ie dat niet gedaan, had ik er 30km later pas achtergekomen bij de deur en had ik ze waarschijnlijk niet meer teruggezien.
Omdat ik een lekker rondje heb gefietst.
Wilsum-Wilsum-Welsum-Wilsum.
200km
Oh, ook blij omdat een auto stopte nadat ik op de heenweg mn GSM verloor. Had ik wel gelijk door, want er zat een koptelefoon aan verbonden. De automobilist zag 'm vallen, remde en stopte net voor de plek waar de GSM op de grond lag.


En ook niet blij, want de accu is nu leeg en het ding wil niet opladen lijkt het Sad Mogelijk dus toch kapot gegaan door de derde val in een week tijd tijdens het roetsen Sad

Wel weer blij omdat de kilometers lekker oplopen met retourtjes van 36km enkele reis en het echt lekker weer is. De vaart zat er gisteren lekker in, met kruissnelheden van >30km met gemak. Warm weer = heerlijk soepel rijden.
Iets met een ezel... Big Grin
Tip: Hang die hutkoffer die je nog hebt liggen eens achter op de roets. Je broekzakken werken namelijk niet op een ligfiets.
Neeeeeeeee! De roets is een waar kunstwerk. Met zo'n hutkoffer erop geprutst verdwijnt de schoonheid ervan en mag je de 'n' van kunstwerk weglaten. Bovendien zit er al een toptasje op, waar de gsm ook weleens ingaat.
Ik ben vandaag blij omdat ik alweer een week boven de 100 km heb gefietst, dat is dubbel mijn woon-werk afstand.
In de tijd dat ik de Strada heb is dat bijna iedere week gelukt, de ene week was het bijna, dus nu ruim 400 km op de teller.

Een heerlijke rit vandaag, naar Haarlem. over de Bergweg bij Santpoort Zuid/Bloemendaal en ik had nog versnellingen over. (In de Quest vermeed ik die weg, te lang steil voor mij in die fiets.)

Wat minder is is een serie tikjes uit het vooronder iedere keer dat de trappers rond gaan.
Het klinkt als gebroken kogeltjes in een kogellager, ik heb not niet gezocht welke lager(s) dat zijn, trapas of de trappers.
Ah goed om te horen Willeke dat de Strada veel comfortabeler is dan de Quest.
(10-Jun-2023, 10:20 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Ah goed om te horen Willeke dat de Strada veel comfortabeler is dan de Quest.

Niet zo zeer veel comfortabeler, lichter en een andere tandwiel verhouding, waardoor ik aan de langzame kant over hou maar aan de snelle kant meer versnellingen wil hebben.
Ik denk dat er aan veranderd gaat worden als hij weer in Dronten komt.

Qua zit houding, zicht, en sturen voel ik niet veel verschil, nog geen harde wind gehad. 
Bagage mee is vooral wennen, andere plekken en ander modellen tas die beter passen.
(10-Jun-2023, 09:22 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Wat minder is is een serie tikjes uit het vooronder iedere keer dat de trappers rond gaan.
Het klinkt als gebroken kogeltjes in een kogellager, ik heb not niet gezocht welke lager(s) dat zijn, trapas of de trappers.

Dat klinkt alsof je een paar nieuwe trappers kan gebruiken. Wat soms helpt is de trapper even om te draaien, dat je de kracht op de andere zijde uitoefent. Dan kan het geluid even weg zijn (maar enige ritten later ook daar dusdanig versleten van raken en ook geluid gaan maken, is mijn ervaring).
Gisteren een ex-collega in een paar velomobielen gezet. Hij wil wat aan z'n conditie gaan doen, en hij houdt van snelheid Smile
Het was op zich niet de beste dag gisteren; je zweette je al rot als je naar een velomobiel kéék, laat staan als je erin reed.

Maar goed, nu even een paar daagjes laten bezinken, en dan zullen we wel horen of er een nieuwe velomobilist bijkrijgen...