ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Sterkte Piet!
Vandaag een hermelijn gezien bij Woltersum. Hij stak iets verderop de Kollerijweg over. Mooi. Over  de wezel die ik zag, twijfel ik nog. Het kan ook een hermelijn zijn geweest, maar ik dacht dat hij echt kleiner was.

Toch mooi wat je allemaal ziet als veel fietst. Ik denk dat ik heel vaak onwetend langs wezels en hermelijntjes ben gefietst die verstopt zaten in het gras.  Maar nu is het ineens twee keer raak in korte tijd. Ik denk dat het goed met ze gaat door de grote hoeveelheid muizen.

Groet,

Marco
Ik heb er onlangs ook twee zien oversteken in de Biesbosch Smile
om als een van de eersten door de opgeknapte fietserstunnel van de Maastunnel te zoeven. Vandaag om 6 uur ging die open na een renovatie van 7 maanden.
Als je het erover hebt. Ik heb laatst eens een voorleesmiddag gehad bij de kleuterklas van mijn zoon. Gelijk voor de gelegenheid wat fietsfoto's uitgeprint om hun wat over mijn hobby te vertellen. O.a. de foto van de Maastunnel maakte het meeste indruk op hen.
Oh, dat is leuk!

Ik kwam vandaag door de Beneluxtunnel. Had ik dit geweten, was ik een paar kilometer omgefietst om de Maastunnel te bewonderen. Hopelijk zitten de rammelende houten roltrappen met de leuke foto's van de Maasstunnel eertijdsch er nog wel gewoon in...
(03-Jul-2020, 10:21 AM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Als je het erover hebt. Ik heb laatst eens een voorleesmiddag gehad bij de kleuterklas van mijn zoon. Gelijk voor de gelegenheid wat fietsfoto's uitgeprint om hun wat over mijn hobby te vertellen. O.a. de foto van de Maastunnel maakte het meeste indruk op hen.
Ik vroeg mij af welke foto dat zou zijn, maar volgens mij is dat de foto in deze posting.

Groet,

Marco
Klopt ja. De Maastunnel is een hele belevenis voor een Tukker als ik.
Ook als niet Tukker blijft die Maastunnel een belevenis. Meermalen met de fiets en de bromfiets doorheen gereden. Op de bromfiets met de motor uit. Toen je nog kon trappen op een bromfiets. De eerste keer 60 jaar geleden. Sta me nu nog bij. De laatste jaren wandel ik veel in Rotterdam en maakt een 8 route. Willemsbrug, Erasmusbrug en Maastunnel. Op warme dagen is de tunnel een verkoeling.
Misschien noet goede topic, maar hoe ist Piet?
Vanaf gisteren fiets ik weer elke dag heen-en-weer door de Maas(fiets)tunnel, als ik even geen tunnel-medewerkers zie, blijf ik liggen en freewheel zo naar de roltrap..... remmen inknijpen en al liggend op de (houten) roltrap naar beneden.  Soms zelfs ook liggend de roltrap weer omhoog
Ik heb me wel eens afgevraagd of blijven liggen op de fiets en dan met de roltrap naar boven (of beneden) mogelijk zou zijn in een van die fietstunnels rondom Rotterdam. Ik heb het niet aangedurfd. Ik zie mijzelf vooral van de trap afkukelen.
Heeft daar niet een film van jou elders op dit forum gestaan Gideon? Sindsdien had ik ook een wens daar eens doorheen te gaan. Wensen nooit te lang laten liggen, dan gaan ze roesten. Overigens, k ben ook niet blijven liggen.
(04-Jul-2020, 11:20 AM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Misschien niet goede topic, maar hoe is 't Piet?
Ben blij en naar omstandigheden goed. De wondroos zit nog alleen rond mijn "slechte rechterenkel en -voet". Daarin is de doorbloeding minder, wat remmend werkt op de antibiotica. Heb een kuur van 24 dagen en nog 5 dagen te gaan. Ben bijna pijnvrij en kan prima fietsen. Ik fiets op therapeutische basis en gisteren een rit van 25 km. De rest van de dag liggend of zittend met het pootje omhoog.
Goed te vernemen dat het beter en dat je al wat fietst, Piet. Hopelijk is de ellende nu snel achter de rug.

Groet,

Marco

(04-Jul-2020, 12:51 PM)gideon schreef: [ -> ]Vanaf gisteren fiets ik weer elke dag heen-en-weer door de Maas(fiets)tunnel, als ik even geen tunnel-medewerkers zie, blijf ik liggen en freewheel zo naar de roltrap..... remmen inknijpen en al liggend op de (houten) roltrap naar beneden.  Soms zelfs ook liggend de roltrap weer omhoog

En dat is hier in beeld gebracht:
(14-Mar-2019, 08:21 AM)Roepers schreef: [ -> ]
 
Dit moment (2:11) is helemaal bijzonder! Op de roltrap op de ligfiets zitten. Wow.


Blijft bijzonder.
(04-Jul-2020, 03:47 PM)PietV* schreef: [ -> ]...Ben blij en naar omstandigheden goed...

Fijn! Zet ‘m op! Smile
(04-Jul-2020, 01:57 PM)Lopopodium schreef: [ -> ]Ik heb me wel eens afgevraagd of blijven liggen op de fiets en dan met de roltrap naar boven (of beneden) mogelijk zou zijn in een van die fietstunnels rondom Rotterdam. Ik heb het niet aangedurfd. Ik zie mijzelf vooral van de trap afkukelen.
De Raptobike Low- en Midracers passen prima op de roltrappen van de Maastunnel en Heinenoordtunnel, waardoor je met beide remmen ingeknepen ook liggend omhoog kan.
Kan je ook met een trike (Scorpion FS26) door die tunnel? Of meer, past dat op die roltrap?
(05-Jul-2020, 12:24 AM)Frutsel schreef: [ -> ]Kan je ook met een trike (Scorpion FS26) door die tunnel? Of meer, past dat op die roltrap?

Mocht het niet passen heb je altijd nog een lift. Mocht dat niet passen zou je moeten zwemmen... Wink  Ik zou zeggen, probeer eens kun je mooi rondje van maken in combinatie met een andere tunnel/brug...
Ik zal morgen de roltrap opmeten.

Momenteel wordt afgeraden de liften van de Maastunnel te gebruiken, oa. de 1,5 mtr regel en doordat deze gebruikt worden door werklui, er wordt nog volop gerenoveerd aan de voetgangerstunnel.
Afmetingen van roltrappen, rolpaden
Roltrappen
  • Roltrappen zijn beschikbaar met tredebreedtes van 600, 800 en 1.000 mm;

  • De meest gevraagde tredebreedte is 1.000 mm. Deze tredebreedte geeft de gebruiker een onbelemmerde toegang op de band, zelfs met bagage en boodschappentassen;

  • De twee andere tredebreedtes worden voornamelijk toegepast op installaties die minder gebruikt worden of daar waar de ruimte beperkt is;

  • De gebruikelijke internationale standaardhellingsgraden zijn 30° en 35°:

  • De 30° hellingsgraad geeft het meeste reiscomfort en de grootste veiligheid aan de gebruiker;

  • De 35° hellingsgraad is de meest efficiënte oplossing omdat er minder ruimte voor nodig is en rendabeler in het gebouw geïntegreerd kan worden. Deze hellingsgraad wordt echter als te steil aanzien indien het hoogteverschil 6 m overschrijdt – zeker in benedenwaartse richting;

  • De norm NEN-EN 115 laat een 35° hellingsgraad niet toe bij een hoogteverschil van meer dan 6 m.
Rolpaden
  • Voor hellende rolpaden (10° tot 12°) zijn de palletten beschikbaar in een breedte van 800 en 1.000 mm;

  • De meest gevraagde breedte bedraagt 1.000 mm, omdat deze palletbreedte ook geschikt is voor het vervoer van winkelkarren en bagage;

  • Een rolpad met een breedte van 1.000 mm wordt meestal aanbevolen omdat de palletten altijd 400 mm breder moeten zijn dan de winkelkarretjes;

  • Voor horizontale rolpaden met een hellingsgraad van 0° tot 6° zijn de palletten beschikbaar in breedtes van 800, 1.000, 1.200 en 1.400 mm;

  • Luchthavens zijn meer en meer geneigd om rolpaden met een breedte van 1.200 of 1.400 mm te gebruiken;

  • Hellingsgraden van 10°, 11° en 12° zijn de gebruikelijke internationale standaardwaarden voor hellende rolpaden. Gebruikers vinden dat 10° voor het meeste comfort zorgt. Een hellingsgraad van 12° wordt toegepast wanneer de beschikbare ruimte beperkt is;

  • Horizontale rolpaden kunnen normaal met hellingsgraden tussen 0° en 6° geleverd worden.


Bron: basiskennis bouwkunde roltrappen

Zelfs mijn trike zou er op passen.
Bedankt voor je bijdrage Bart. Een discussie over roltrappen brengt dit forum toch ergens op een ander niveau Rolleyes .
Tja, tenzij het 1000mm is wordt het wel krap...

Overigens bewn ik blij omdat ik vandaag eindelijk een rondje op mijn Optima Baron heb kunnen rijden Smile
Weliswaar een klein rondje van ongeveer 10km, maar een stuk sneller dan op mijn M5, ondanks de wind.
Alleen wil mijn vrouw erop gaan rijden, dus moet ik de ketting een stuk inkorten, en dan weet ik niet of ik genoeg speling overhou om er zelf nog mee te kunnen rijden.
Als je een ligfiets wil delen met iemand met een andere lengte, is denk ik de Raptobike een betere keuze? Die kan je volgens mij halverwege het frame losschreoven (?) en de buizen van de twee framedelen inelkaar schuiven. De ketting blijft altijd dezelfde lengte, want het is een voorwielaandrijving.
Ook bij de Sinner Demon heeft het verstellen vanwege de lengte van de berijder geen effect op de lengte van de ketting. Het stoeltje wordt heen en weer verschoven. De Sinner Demon is een achterwielaaandrijver.Ik fiets er al 12 jaar met geel veel plezier. Zie mijn foto's. Ik ben meer een toerligfietser die voor de ontspanning gaat.
Nou ja, gisteren dan omdat ik eindelijk mijn opgeknapte handbike kon proberen!

[Afbeelding: wp-15939765580385393095659719388974.jpg?w=800]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30