ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Vandaag in dat snert weer de eerder genoemde rotonde gedaan. Veel voorzichter nu, echter merkte ik dat ik weer wat begon te schuiven. Het is dus gewoon heel glad wegdek daar. Ik ben blij dat ik toch even de velo heb uitgeprobeerd met dit weer, maar ik weet wel dat bij dit slechte weer niet graag op pad ga met de Velo. Voel me niet helemaal op mijn gemak. Door het feit dat ik weinig zie en dat auto's die te dicht op me zitten, geen idee hoe dicht bij precies. Maar dat die in de dodenhoek zitten.. En zie gewoon pas op het laatste moment auto's in de zijstraat die eigenlijk voorrang hebben
(24-Dec-2023, 05:42 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Veel voorzichter nu, echter merkte ik dat ik weer wat begon te schuiven. Het is dus gewoon heel glad wegdek daar. 
...
 En zie gewoon pas op het laatste moment auto's in de zijstraat die eigenlijk voorrang hebben

Volgens mij rijd je gewoon te hard.  Wink
Nou het was hooguit rond de 25km/u bij de tweede zijstraat en eerste zijstraat was het hooguit 22km/u. De snelheidslimiet is daar 30km/u. Ga ik dan te hard?
Snelheid:
Gemiddelde snelheid : 24,4 Km/u
Gemiddelde bewogen snelheid : 26,7 Km/u
Max. snelheid : 42,0 Km/u

Vermogen:
Gem. vermogen zittend : 133 W
Max. vermogen zittend : 391 W

Op 11,4Km.
Citaat:Volgens mij rijd je gewoon te hard.  Wink


De snelheid waarmee het gebeurd, lees ik nergens.  Maar het zal wel een optelsommetje zijn dus de snelheid zal ongetwijfeld wel een rol spelen.
Toch verbaast het me wel, ik had verwacht dat ie wat stabieler op de weg zou liggen en niet zo snel zou willen uitbreken. Ook bij natheid.
Vandaag reed ik daar rond de 30km/u
Hardloper, als jij de situatie niet kan overzien ga je waarschijnlijk te snel.
Dat heeft niets met toegestane snelheid te maken maar met wat jij kunt overzien en wat je hersenen daarvan kunnen verwerken.

Ik ga alleen op fietspaden zonder zijwegen mijn topsnelheid omdat ik niet gewend ben snel te moeten denken in het verkeer. Mensen die (ook) auto rijden of snel fietsen op een racefiets of andere ligfiets zijn die hogere snelheden gewent.

Ik neem aan dat jij er snel genoeg aan gaat wennen maar krijg voor die tijd geen ongeluk.
Snelheid komt wel maar begin op wegen met weinig zijwegen.
Fixatie op snelheid en vermogen is meestal een goede manier om schade te krijgen.
(24-Dec-2023, 06:43 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Fixatie op snelheid en vermogen is meestal een goede manier om schade te krijgen.

Zou het?  Ik denk dat de meeste schades gebeuren op moment dat je het totaal niet verwacht en er een soort van overrompeld door wordt op het moment.

30km/u lijkt me in deze niet zo snel eigenlijk, maar ik kan ook weer niet zeggen met wat voor snelheid ik zelf zo'n rotonde zou nemen.  Op de velomobiel reed ik altijd op gevoel, misschien zelfs wel een tikje voorzichtig in bochten of rotondes. 

Belangrijkst is dat Hardloper nu weet dat ie in ieder geval de rotonde daar met beleid moet nemen Wink   Een draai of beetje driften is niet zo erg, maar als het gebeurd als er een onoplettende auto achter je rijdt wordt of je velomobiel gaat op zn kant dan is het een stuk minder leuk.
Ik Weet je, die ene rotonde nam ik extra voorzichtig. Ook bij andere rotondes ben ik nog meer op mijn hoede en neem ik minder snel als eerst. Vermogen en snelheid zijn dingen die ik pas thuis bekijk. En die zijstraten zijn in een straal van < 1 KM van mijn huis. Met dit weer is het gewoon nog onoverzichtelijker merkte ik. Met dit weer zal een radar van Garmin echt een uitkomst zijn. Moet nog even kijken hoe ik hem ga bevestigen en nog even bestellen. Die met camera is terug gestuurd
Je hebt wel 2 spiegels?
Klopt. Maar die beslaan lekker in de regen.
Ik heb 1 schaalmodel van een sportwagen merk en die heeft maar 1 spiegel. Vond het niet mooi. De rest van de schaalmodellen hebben dubbele spiegels. Dus 1 spiegel willen was geen optie
Ik ervaar 30 ook als eigenlijk te hard om op tijd voor zijstraten met voorrang van rechts te kunnen remmen. Des te idioter dat veel automobilisten er 40-60 rijden (het is een 30km gebied).
Eigenlijk is die zijstraat een plek waar je een Stop bord verwacht wanneer je geen voorrang zou hebben. Gemeente vertikt het om een spiegel te plaatsen.
(24-Dec-2023, 07:52 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Klopt. Maar die beslaan lekker in de regen.
Ik heb 1 schaalmodel van een sportwagen merk en die heeft maar 1 spiegel. Vond het niet mooi. De rest van de schaalmodellen hebben dubbele spiegels. Dus 1 spiegel willen was geen optie

Daar hebben ze middeltjes voor om dat te voorkomen.

Een velomobiel met 1 spiegels vind ik ook niet kloppen. Daar zou ik er dus ook altijd twee van willen hebben. Vind het uberhaupt vreemd dat twee spiegels kennelijk niet standaard zijn of waren. Je wilt toch aan beide kanten van je velomobiel achter je willen kijken en een stukje symmetrie hebben?
Waar ik woon zijn er nogal veel 2-richtingsfietspaden en dan is het best wel praktisch om in 2 spiegeltjes te kunnen kijken.

Onze Hase trikes hebben allebei maar 1 spiegel (links) en dat heb ik nooit als onvoldoende ervaren. Ook m'n gewone bukfiets heeft alleen links 1 spiegeltje.
Mijn AZUB heeft er 2 omdat die er al op opzaten bij aanschaf en die laat ik natuurlijk mooi zitten. 

Op al mijn velomobielen heb ik altijd 2 spiegels gehad, dus ook op mijn QV. Is mijn inziens ook mooier, ik hou wel van symmetrie  Big Grin)
(24-Dec-2023, 09:24 PM)quattrovelootje schreef: [ -> ]Waar ik woon zijn er nogal veel 2-richtingsfietspaden en dan is het best wel praktisch om in 2 spiegeltjes te kunnen kijken.

Onze Hase trikes hebben allebei maar 1 spiegel (links) en dat heb ik nooit als onvoldoende ervaren. Ook m'n gewone bukfiets heeft alleen links 1 spiegeltje.
Mijn AZUB heeft er 2 omdat die er al op opzaten bij aanschaf en die laat ik natuurlijk mooi zitten. 

Op al mijn velomobielen heb ik altijd 2 spiegels gehad, dus ook op mijn QV. Is mijn inziens ook mooier, ik hou wel van symmetrie  Big Grin)

Herkenbaar van symmetrie.  Maar waarom geen spiegels bij plaatsen op de Hase trikes en buk fiets?

Ik gebruik trouwens vaak beide spiegels. Hoop als ik de een het niet zie, dat ik het wel in de andere zie.
(24-Dec-2023, 07:33 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Met dit weer zal een radar van Garmin echt een uitkomst zijn. Moet nog even kijken hoe ik hem ga bevestigen en nog even bestellen. Die met camera is terug gestuurd

Ik heb onlangs een Garmin Varia gemonteerd. Hij zit met een scharnierend steuntje op de schuine achterkant van de kap. Dat past uitstekend en werkt goed, gekoppeld aan de app. 
Hij detecteert ook verkeer wat op een gescheiden baan langs je gaat, maar dat neem ik voorlief. Er zijn zeker al situaties geweest dat de radar me eerder informeerde dan dat ik het in de spiegels had gespot.
Theo welke onderdeeltjes heb je nu precies besteld. Want niet alle onderdeeltjes had ik een poosje terug, terug gevonden
(24-Dec-2023, 09:54 PM)Hardloper schreef: [ -> ]
(24-Dec-2023, 09:24 PM)quattrovelootje schreef: [ -> ]Waar ik woon zijn er nogal veel 2-richtingsfietspaden en dan is het best wel praktisch om in 2 spiegeltjes te kunnen kijken.
Onze Hase trikes hebben allebei maar 1 spiegel (links) en dat heb ik nooit als onvoldoende ervaren. Ook m'n gewone bukfiets heeft alleen links 1 spiegeltje.
Mijn AZUB heeft er 2 omdat die er al op opzaten bij aanschaf en die laat ik natuurlijk mooi zitten. 
Op al mijn velomobielen heb ik altijd 2 spiegels gehad, dus ook op mijn QV. Is mijn inziens ook mooier, ik hou wel van symmetrie  Big Grin)
Herkenbaar van symmetrie.  Maar waarom geen spiegels bij plaatsen op de Hase trikes en buk fiets?
Ik gebruik trouwens vaak beide spiegels. Hoop als ik de een het niet zie, dat ik het wel in de andere zie.

Omdat ik bij de trikes en de gewone fiets nooit heb ervaren dat 1 spiegel onvoldoende was. Had de AZUB die ik 'n half jaar geleden kocht maar 1 spiegel gehad, zou ik er uit eigen beweging ook geen tweede hebben opgezet. 

De snelheid van deze fietsen ligt uiteraard een stuk lager, misschien daarom ....
(24-Dec-2023, 09:56 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Theo welke onderdeeltjes heb je nu precies besteld. Want niet alle onderdeeltjes had ik een poosje terug, terug gevonden

https://www.amazon.nl/gp/product/B086MBN...UTF8&psc=1

Ik heb hem niet 100% vast zitten, maar dat komt nog nu blijkt dat hij goed past.
Ik vandaag even een rondje heb gereden om het totaal aantal door mij gereden km van mijn DF XL op 11K te krijgen (Het is nu 11005,9km Smile )

Het waaide nog behoorlijk, maar er scheen af en toe een waterig zonnetje, en het was zeker niet koud, dus verder lekker fietsweer.
En 10 minuten nadat ik weer thuis was begon het behoorlijk te regenen. Dat heb ik dus mooi gemist, en daar word ik ook blij van Big Grin
(29-Dec-2023, 04:45 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Ik vandaag even een rondje heb gereden om het totaal aantal door mij gereden km van mijn DF XL op 11K te krijgen (Het is nu 11005,9km Smile )
Morgen maar mijn langste rit ooit maken. Dan kan ik in het nieuwe jaar beginnen aan de tweede helft van de honderdjes.
(29-Dec-2023, 07:20 PM)Hardloper schreef: [ -> ]
(29-Dec-2023, 04:45 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Ik vandaag even een rondje heb gereden om het totaal aantal door mij gereden km van mijn DF XL op 11K te krijgen (Het is nu 11005,9km Smile )
Morgen maar mijn langste rit ooit maken. Dan kan ik in het nieuwe jaar beginnen aan de tweede helft van de honderdjes.

Na morgen dus nooit meer zo'n lange rit? Tongue
(24-Dec-2023, 11:02 PM)TheodeG schreef: [ -> ]https://www.amazon.nl/gp/product/B086MBN...UTF8&psc=1

Ik heb hem niet 100% vast zitten, maar dat komt nog nu blijkt dat hij goed past.

Dezelfde heb ik ook in gebruik. Mooi degelijk spul.
(29-Dec-2023, 07:42 PM)Frutsel schreef: [ -> ]
(29-Dec-2023, 07:20 PM)Hardloper schreef: [ -> ]
(29-Dec-2023, 04:45 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Ik vandaag even een rondje heb gereden om het totaal aantal door mij gereden km van mijn DF XL op 11K te krijgen (Het is nu 11005,9km Smile )
Morgen maar mijn langste rit ooit maken. Dan kan ik in het nieuwe jaar beginnen aan de tweede helft van de honderdjes.

Na morgen dus nooit meer zo'n lange rit? Tongue

Ik zit bijna op gemiddeld 250km per maand. Als ik morgen mijn langste rit doe. En dan gemiddeld nog zoveel rijdt in 2 maanden tijd. Dan zit ik aan de 1000km op 4 maanden tijd.
Had al jaren het goede voornemen meer te fietsen in herfst/winter/vroeg voorjaar. Sinds begin november een qv waardoor het voor het eerst in de praktijk gebracht is: vandaag de 1000km gepasseerd, schat dat ik zon 750 hiervan anders niet gefietst had, door slecht weer ofwel thuisgebleven, ofwel de trein genomen. Het gaat allemaal om vrije tijdsritten (voor woonwerk is de qv in mijn situatie helaas niet toepasbaar). Ook zonder lange kap (komt nog) maakt de qv voor mij een enorm verschil in fiets-plezier en inzetbaarheid bij veel wind en regen.