ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
(04-Jul-2023, 11:09 PM)365cycle schreef: [ -> ] Zoek eigenlijk iemand die me kan bijsturen op het gebied van looptechniek met barefootschoenen, maar die zijn moeilijk te vinden binnen de voorwaarden dat het niet al te ver weg moet zijn, en zonder dat het direct heel zweverig wordt.


Hardlopen met beide voeten op de grond, volgens mij heet dat snelwandelen. Wink
(04-Jul-2023, 11:29 PM)datakneder schreef: [ -> ]Hardlopen met beide voeten op de grond, volgens mij heet dat snelwandelen. Wink 
Je weet best wat ik bedoel Big Grin 
Ben gewoon niet zo geinteresseerd in m'n chakra, aura, spirituele energie, sterrenbeeld, yoni (oh wacht die heb ik niet) en de rest. 

Wil vooral pijnvrij hardlopen en dat is mijns inziens echt fysiek/techniek.
365cycle waarschijnlijk wil jij gewoon veel te snel / explosief lopen. Mijn loopmaatje liep haar eerste halve samen met mij. Ik hielp haar er doorheen tijdens een training. Later liep ze bij paar events de halve. Maar nu lukt haar de halve niet meer. 15km nog wel. Maar op haar manier ben ik ook al kapot voor de 20km erop zit. Werk aan je mindset en doseer. Voorbeeldje van mij. Rond 10km had ik bij de halve marathon (had al de hele gelopen) , goh bij 10km was ik nu gefinished. Dat zou jammer zijn geweest. Maar was blij toen ik er was. Het jaar erop de hele. De eerste 21,1km gingen heerlijk. Moest even een dixie opzoeken en vertraagde teveel voor mijn gevoel en toen te veel versneld. Rond 38km begonnen de knieën pijn te doen. Bij de EHBO laten verzorgen. En strompelend de rest voltooid. Maar laatste stuk al wat meer rennend. Maar ik finishte onder de 4 uur. Wat was ik blij toen ik dat wist. Als die knieën niet lastig deden. Had ik 3:45 ofzo gelopen ???

Maar in de 20 en dan in de 4 uur is netjes. Had ergens verwacht dat de zoon nog een tiener was. En dan een hele lopen is niet evident.
(05-Jul-2023, 08:44 AM)Hardloper schreef: [ -> ]365cycle waarschijnlijk wil jij gewoon veel te snel / explosief lopen.
Jij trekt je conclusies snel Big Grin Maar nee, ik houd m'n tempo laag en ga nog niet verder dan een kilometer, simpelweg omdat ik geen zin heb in blessures. Vroeger heb ik veel gelopen, in die tijd deed ik het puur om m'n duurvermogen op peil te houden naast explosieve sport. M'n gewicht was toen fors hoger (zo rond de 115 kg, met name m'n bovenlijf was toen nogal anders dan nu), dat eist z'n tol op o.a. knieën als je aangeleerd hebt met "heelstrike" te lopen. De gel in de asics hielp daar niet tegen. M'n schenen, kuiten en bovenbenen kunnen heel veel hebben. Een kennis die nu o.a. marathons echt op blote voeten loopt adviseerde me om het ook eens zonder schoenen te proberen, en - als me dat te ver gaat - barefootschoenen te testen. Hij is niet in de gelegenheid om me te coachen de looptechniek goed onder de knie te krijgen. Ik ben nu dus op zoek naar iemand die m'n "handje vast kan houden" en bij kan sturen wanneer ik het fout doe, zodat ik de afstand en het tempo weer in een prettig bereik kan krijgen.
(04-Jul-2023, 11:09 PM)365cycle schreef: [ -> ]
(04-Jul-2023, 09:42 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Hoe oud is de zoon als ik zo brutaal mag wezen en wat voor een tijd?? 
Begin 20 en 4 uur Smile 

Als ik dit ga interpreteren betekent dat ik je moet feliciteren. Namelijk dat je vanochtend vader bent geworden. Een zoon van begin 20 en vier uur oud is geen zinnige betekenis, dus het gaat om 2 zonen waarvan 1 4 uur oud is.

Echter, ik heb je vaak zien schrijven over een kleine zoon die best wel dapper is. Die ben je dan vergeten te vermelden. Ik ga echter voor de volgende conclusie "uur" is een schrijffout, moet zijn "jaar".  Dus 4 jaar oud, dus geen felicitaties, althans niet om deze reden.  Big Grin

Groet,

Marco
Je mag me idd feliciteren, maar dat heeft niets met de zoons van m'n vriendin te maken Big Grin
Die van haar zijn allebei in de 20, de mijne is geen 4 maar 7. Eén van die twee twintigers liep de marathon net binnen 4 uur Smile 

PS: Just to be clear: ik ben ook niet net vader geworden. Heb namelijk al jaren aan niemand anders gezeten dan de dame met de roze SL, en ik vermoed dat ze me dat wel verteld zou hebben Tongue
@365cycle werkt een hardloop groepje voor jou? Ik ken iemand die weet alles van blessures door hardlopen. Maar hij woont niet zo bij jou in de buurt verwacht ik. Anders was hij echt wel de de expert bij uitstek. Maar zijn er niet fysiotherapeuten in jou buurt die doen hardlopen en die leuk vinden om iemand op sleep touw te nemen? Ik zou hoe dan ook gaan voor goede schoenen met goed demping enzo. Laat je daarin goed adviseren. Zoals je zelf wel weet komt er best wel wat gewicht op je gewrichten. Dus is het wel super belangrijk om het serieus te nemen.
.. ik vandaag te horen heb gekregen dat iemand/wat een dikke middelvinger zal krijgen.

En reken maar dat ik daar blij mee ben!
(05-Jul-2023, 11:35 AM)Hardloper schreef: [ -> ]@365cycle werkt een hardloop groepje voor jou? Ik ken iemand die weet alles van blessures door hardlopen. Maar hij woont niet zo bij jou in de buurt verwacht ik. Anders was hij echt wel de de expert bij uitstek. Maar zijn er niet fysiotherapeuten in jou buurt die doen hardlopen en die leuk vinden om iemand op sleep touw te nemen? Ik zou hoe dan ook gaan voor goede schoenen met goed demping enzo. Laat je daarin goed adviseren. Zoals je zelf wel weet komt er best wel wat gewicht op je gewrichten. Dus is het wel super belangrijk om het serieus te nemen.
Mijn fysiotherapeut loopt zelf (is een ultrarunner) maar niet met cliënten. Hij adviseerde me juist om in mijn specifieke geval niet voor demping te gaan, maar in mijn geval - als ik weer wil hardlopen - richting barefoot te gaan omdat dat je dwingt je looptechniek aan te passen.
nou dan zal hij er ook wel een gedegen advies geven. Ik ken ook iemand die ultra loops wou doen en steeds raakte hij ervoor geblesseerd. Via mijn loopmaatje ken ik nog iemand die ultra’s doet. Maar ik heb die ambitie nog niet.

Maar was blij, omdat ik de auto zag van wie ik de kleur code heb opgeven voor de Velomobiel. Maar die kleur komt gewoon niet goed over op foto’s. Alleen op een filmpje komt het redelijk tot zijn recht.
Vandaag ben ik blij omdat ik heel op mijn werk ben gekomen. Gezien de storm heb ik de Velomobiel toch maar laten staan en de Highracer gepakt. Een lang stuk kon ik gewoon rollen met de wind in de rug. Een paar kilometer. En droog over. Ook op de terugweg was het weer droog, de wind was weer gaan liggen.

Het was allemaal prima te hanteren op de highracer. Ik rijd langs een aantal van die gigantische op en overslag dozen, die in het open veld staan. Daar komt de wind dan nogal hard en plotseling tussendoor.
De nieuwe Ligfiets& binnen is. Leuk eens een trike special! Hebben deze trouwens meer kans op lekke banden?
(07-Jul-2023, 06:10 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]De nieuwe Ligfiets& binnen is. Leuk eens een trike special! Hebben deze trouwens meer kans op lekke banden?

Ik denk dat je met een trike toch wel 50% meer kans op een lekke band hebt. Zo'n extra wiel heeft ook weer zn nadelen.
(07-Jul-2023, 07:13 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ik denk dat je met een trike toch wel 50% meer kans op een lekke band hebt. Zo'n extra wiel heeft ook weer zn nadelen.

Dat ligt deels aan de bandenkeuze. Op mijn eerste trike bad ik 'gaan nooit kapot' banden, langzaam was ie toch. Veel VM rijders nemen een aantal lekke banden voor lief als de fiets maar snel is.

Ik ga nu voor een middenweg en had mazzel met het aantal lekken, een onderweg door een spijker en een thuis omdat het ventiel los scheurde, in 8000 km.
(07-Jul-2023, 07:45 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]
(07-Jul-2023, 07:13 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Ik denk dat je met een trike toch wel 50% meer kans op een lekke band hebt. Zo'n extra wiel heeft ook weer zn nadelen.

Dat ligt deels aan de bandenkeuze. Op mijn eerste trike bad ik 'gaan nooit kapot' banden, langzaam was ie toch. Veel VM rijders nemen een aantal lekke banden voor lief als de fiets maar snel is.

Ik ga nu voor een middenweg en had mazzel met het aantal lekken, een onderweg door een spijker en een thuis omdat het ventiel los scheurde, in 8000 km.
Natuurlijk speelt bandenkeuze een rol.

Maar als jij een extra wiel op een fiets zet en van 2 naar 3 wielen gaat, dan heb je een extra wiel om lek te rijden op hetzelfde ritje Smile
Dat bedoelde ik dus met 50% extra kans.
(07-Jul-2023, 08:18 PM)ZoefZoef schreef: [ -> ]Maar als jij een extra wiel op een fiets zet en van 2 naar 3 wielen gaat, dan heb je een extra wiel om lek te rijden op hetzelfde ritje Smile
Dat bedoelde ik dus met 50% extra kans.


In eerste instantie vond ik dat een logische redenering (Ik begreep al de 50% voor de uitleg Shy ) Maar na nog eens wat verder nadenken kom ik tot een ongeveer 3x zo grote kans. Je gaat namelijk van één spoor naar drie sporen. Met als onderliggende gedachte dat als het eerste wiel niet lekraakte in het spoor, het tweede wiel dat waarschijnlijk ook niet zal doen. Nou is die redenering ook niet waterdicht omdat dat zou inhouden dat je slechts zelden een lekke band op je achterwiel hebt. Maar dat brengt me wel bij de vraag of je op een tweewieler vaker een lekke band voor hebt dan achter.

De waarheid zal wel ergens tussen de 50% en 200% liggen.
Dit zijn heerlijke filosofische gedachten kronkels.  Tongue


... Ik lekker weer heb gezwommen met een vriendin.  Big Grin
(07-Jul-2023, 07:45 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Dat ligt deels aan de bandenkeuze.

Eens. Ik zou zeggen: vooral.

Sinds de CCU's kan ik me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik een lekke band had....in Garmin Connect gezocht...blijkbaar was dat 1 december 2021. Iets van 12 13 duizend km geleden. Een QV heeft nota bene 4 wielen.
(07-Jul-2023, 08:42 PM)Hoekie schreef: [ -> ]Een QV heeft nota bene 4 wielen.
En 4 sporen. De druk op ieder wiel is daardoor overigens wel weer lager, net als de benodigde druk in de band. Kans op lekrijden wordt daardoor iets kleiner.
Grootste probleem van onze meerwieligen is denk ik echter dat de band anders gebruikt wordt. Scherp sturend wordt de band opzij getrokken zoals bij een autoband. Ik vermoed dat dat een band ook kwetsbaarder maakt. Als de VeloTilt nou afgebouwd was hadden we kunnen kijken of die minder vaak lek rijdt Big Grin
(07-Jul-2023, 06:10 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]De nieuwe Ligfiets& binnen is. Leuk eens een trike special! Hebben deze trouwens meer kans op lekke banden?

welke trike heb je?
(07-Jul-2023, 06:10 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]De nieuwe Ligfiets& binnen is. Leuk eens een trike special! Hebben deze trouwens meer kans op lekke banden?

Ja. Ik heb er nu zo'n 20.000 km mee gereden en nog nooit een lekke band gehad. 2 of 3x een kleine kans is kennelijk nog steeds een kleine kans. Heb big ben plus banden.
Mijn theorie is: met lagere druk in de band, heb je een groter contactvlak met de weg, dus meer kans om scherpe dingen in je band te krijgen.
(08-Jul-2023, 05:04 PM)gideon schreef: [ -> ]Mijn theorie is: met lagere druk in de band, heb je een groter contactvlak met de weg, dus meer kans om scherpe dingen in je band te krijgen.

Daar wil ik weleens (halfslachtig Wink ) op reageren: van de andere kant zal een voldoende soepele band op lage druk minder kracht op steen of scherf zetten omdat hij daarnaast op de weg kan rusten. (tegen kopspijkers, draadnagels en punaises is geen kruid gewassen natuurlijk.)
Las een e-mailtje van Theo. Mijn fiets komt binnenkort in productie.  Cool Maar ... https://ligfietsers.nl/thread-734-post-3...l#pid34505
(08-Jul-2023, 04:05 PM)Tom Fekkes schreef: [ -> ]welke trike heb je?

Ik heb een hele speciale trike. Een M5 streetlegal 28 20. Maar er mist een wiel.
(09-Jul-2023, 07:58 AM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Ik heb een hele speciale trike. Een M5 streetlegal 28 20. Maar er mist een wiel.

tr = b