ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
...het ondanks de voorspelde gladheid heel goed ging.
Ik ben wel iets eerder op weg gegaan. En heb paden/wegen genomen waarvan ik wist dat die gestrooid zouden worden.

Op de zaak aan de scooterende collega die wat later binnen kwam gevraagd en hij had ook geen last van bevroren wegdek. Wel van pas gemaaid gras en modder.
Mmm, was me niet eens opgevallen  Big Grin
De Bülk écht hard de hoek om kan.
Was vandaag even nieuwe fietsschoenen aan het testen, even een klein rondje karren. Bijna weer thuis sla ik rechtsaf een doorgaand, mooi, breed tweerichting bromfietspad op en begin vaart te maken. Er reed een E-biker voor me met een redelijk tempo (iets te hard denk ik zelfs), ik besloot 'm toch maar in te halen aangezien m'n doelsnelheid ~45 km/h was. De E-biker volgde de groene lijn (vanaf rechts op de tekening), ik de oranje lijn (vanaf boven):

[Afbeelding: bijnacrash.png]

Links stond een grote bedrijfsbus, en die had ik wel gezien, maar ik had voorrang, hij stond stil en had een auto van links waaraan hij ook nog voorrang moest verlenen. Goed om te weten: De kruising is vanaf deze kant prima overzichtelijk, overal laag gras en geen obstakels. 
Vervolgens zie ik de bus toch ineens pittig optrekken. Ik dacht nog "beetje lomp om er nog voor langs te schieten", maar uit z'n stuurgedrag trok ik de conclusie dat hij linksaf zou gaan slaan (parallel aan mij dus). De kans dat hij de doodlopende straat in de woonwijk links bovenin in zou gaan was sowieso klein, maar een fractie van een seconde later besef ik me dat ie dat toch wél gaat doen (de blauwe pijl), en niet alleen dat: de bestuurder kijkt naar de auto links! Ik zie de E-biker op dat moment niet naast me en niet in de spiegel, maar durf op dat moment ook niet keihard te remmen; Het scenario "met volle vaart op het voorwiel van een bus en een E-bike in m'n nek" flitst door m'n hoofd. Terwijl ik mezelf hoor roepen en toeteren tegelijk besluit ik op insturen te gokken; dan wordt het in ieder geval geen aanrijding, in het ergste geval moet ik met een flinke vaart voor de bus langs over de vluchtheuvel. Ik stuur hard in, voel de neus meteen naar binnen trekken alsof het droog is. De GP5000 achter volgt trouw als altijd, en een fractie van een seconde later sta ik ná de vluchtheuvel stil met een verbouwereerde chauffeur achter me die nog "ik had je echt niet gezien" stamelt, waarop ik "dan moet je KIJKEN" antwoord. De E-biker heeft dezelfde route gevolgd, doet met een boze blik een paar stappen achteruit en vervolgt stilletjes z'n weg.

Nadat ik de chauffeur op z'n Oud-Rotterdamsch heb laten weten dat ik niet gecharmeerd ben van z'n rijstijl zakt de adrenaline vrij snel, en wensen we elkaar een fijn weekend. Thuisgekomen ben ik toch wel heel benieuwd hoe hard ik nou reed toen ik een haakse bocht in stuurde: 36,6 km/h Big Grin
(09-Dec-2023, 01:03 AM)365cycle schreef: [ -> ]Nadat ik de chauffeur op z'n Oud-Rotterdamsch heb laten weten dat ik niet gecharmeerd ben van z'n rijstijl zakt de adrenaline vrij snel, en wensen we elkaar een fijn weekend. Thuisgekomen ben ik toch wel heel benieuwd hoe hard ik nou reed toen ik een haakse bocht in stuurde: 36,6 km/h Big Grin


Heel herkenbaar. Na een penibele situatie is de adrenaline even hoog en kan ook ik wel eens uit m'n slof schieten. Maar vaak inderdaad naderhand, als alles wat bedaard is, gewoon even handen schudden en elkaar het beste wensen.

Compliment voor de snelle reactie op de gewijzigde informatie. Uiteindelijk wel wat geschrokken mensen, maar geen botsing.
Wat een geluk dat je niet op zn kant ging!
Ik denk dat mijn Quest dat wel zou doen, namelijk.
Blij dat zowel jij als de e-biker die bocht ingingen.
Goede inschatting!
Blij met die e-biker! Dat maakte het lastig voor de chauffeur om te zeggen dat hij je niet gezien had omdat je zo laag bent (m.a.w. jou de schuld te geven).

Groet,

Marco
Blij met m'n eerste kilometers op GoCycles. Voelde erg lekker en vlot om mee te fietsen. Ook wel wat comfortabeler op klinkertjes dan de 42-406 CCU die ik op 5,5 bar had terwijl de GoCycles maar op 4 bar hoeven...

Wel jammer dat ik voor het eerst met de Quest achter lekreed tijdens die eerste kilometers. En vervolgens nog een keer omdat ik de glasscherf in de buitenband had gemist bij de eerste controle  Rolleyes Natuurlijk maar 1 26" reserveband mee dus er kwam wat oud-Hollandsch plakwerk bij kijken. Doen we dat ook weer eens.  Big Grin
Als ik lek rijd onderweg, vervang ik altijd de buba en de biba.
Heb geen reserve buitenbanden bij me normaal gesproken. Heb er niet eens een voor de 26". Had wel dat extra lek voorkomen, dat toegegeven...
(09-Dec-2023, 07:12 PM)TimSch schreef: [ -> ]Heb geen reserve buitenbanden bij me normaal gesproken. Heb er niet eens een voor de 26". Had wel dat extra lek voorkomen, dat toegegeven...

In de Milan heb ik 2x buba 28-406 en 1x buba 28-559 en 4x biba 406 en 3x biba 559.

Kan ik iemand anders eventueel ook weer op weg helpen. Tijdens bijvoorbeeld een toertocht.

Qua gewicht hoef je het niet te laten vind ik. Het weegt wel wat, maar ik heb er nu een paar keer gebruik van kunnen maken en dat is mij het extra gewicht wel waard.

Thuis heb ik van alle banden die hier onder een fiets liggen reserve buba's en biba's.

Het scheelt dat ik vooral fietsen met 559 en 406 heb.
Volgens mij heb ik 1x buba en 1x a 2x biba mee. Thuis liggen dan nog 2x buba en 3x a 2x biba.
(09-Dec-2023, 08:44 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Volgens mij heb ik 1x buba en 1x a 2x biba mee. Thuis liggen dan nog 2x buba en 3x a 2x biba.

Voor een QV is natuurlijk maar één buba voldoende, omdat die vier wielen dezelfde grootte hebben.
Ik heb daarom ook 1x buba en 2x biba mee.
Volgens mij is het beter om opmerkingen over banden in het grote bandentopic te gooien en dit topic vrij van banden te houden.

Groet,

Marco
(09-Dec-2023, 08:48 PM)Hoekie schreef: [ -> ]
(09-Dec-2023, 08:44 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Volgens mij heb ik 1x buba en 1x a 2x biba mee. Thuis liggen dan nog 2x buba en 3x a 2x biba.

Voor een QV is natuurlijk maar één buba voldoende, omdat die vier wielen dezelfde grootte hebben.
Ik heb daarom ook 1x buba en 2x biba mee.

Dat is ook de reden dat ik geen maten specificeerde.

(09-Dec-2023, 08:53 PM)Roepers schreef: [ -> ]Volgens mij is het beter om opmerkingen over banden in het grote bandentopic te gooien en dit topic vrij van banden te houden.

Groet,

Marco

Misschien ja
(09-Dec-2023, 08:53 PM)Roepers schreef: [ -> ]Volgens mij is het beter om opmerkingen over banden in het grote bandentopic te gooien en dit topic vrij van banden te houden.

Groet,

Marco

Er wordt vaker kort en soms iets langer gereageerd op een bericht in dit topic. 

Moet volgens mij gewoon kunnen. Doen we tenslotte al jaren zo  Wink
Ondanks dat de stoomboot inmiddels wel ergens voorbij de golf van Biskaje zal dobberen, hebben we gisteren nog met de familie Sinterklaas gevierd.
Heb me toch een mooie surprise gekregen...


[Afbeelding: fiets.png]
(09-Dec-2023, 08:17 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]In de Milan heb ik 2x buba 28-406 en 1x buba 28-559
Mocht je ruimtegebrek hebben: In een Milan (zowel GT als SL) kan je een vouwband helemaal achterin bovenin achter de wielkast frunniken. Hoog en droog.
Ik heb 'm nooit nodig gehad, het is even prutsen om 'm eruit te krijgen als dat wel moet, maar Justin Kees...
Ik zou het spontaan vergeten dat ik dat ook nog meesleep, als je hem een half jaar verder dan ooit es nodig hebt.

Ik was met dit pet weer blij met m'n zelf geknutselde dakje, ik blijf redelijk droog, het waait voldoende door en ik kan ook nog zien waar ik rijd.
Vandaag was ik blij omdat ik iets later begon; bij daglicht naar het werk kon fietsen en het nog droog was ook. Dan is fietsen nóg leuker!
Vandaag voor het eerst over de zogenaamde fietssnelweg gereden.

En na frustratie heb ik mezelf maar eens getrakteerd op lekkere koeken.
[Afbeelding: koeken.jpg]
Nu met 50% korting vond ik het wel te doen kwa prijs. Heb vandaag zo'n 60km gereden. Dus 2 koeken had ik wel verdiend. Eentje direct na kopen en een na thuiskomst.
(11-Dec-2023, 02:19 PM)Fietsbennie schreef: [ -> ]Ondanks dat de stoomboot inmiddels wel ergens voorbij de golf van Biskaje zal dobberen, hebben we gisteren nog met de familie Sinterklaas gevierd.

Heb me toch een mooie surprise gekregen...


Mooi knutselwerkje!
Blij met de vandaag opgehaalde Noorderligt stickers voor de velomobielen in de club. Mooi op tijd klaar voor de OBT  Smile

[Afbeelding: IMG-20231215-155409.jpg]

[Afbeelding: IMG-20231215-155448.jpg]
Dat is een nette sticker
(15-Dec-2023, 07:42 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Dat is een nette sticker

Inderdaad een mooi ontwerp.
Eerste lange tocht met qv, 109km heen, 109 weer terug. Daartussen in ikea spullen en koelkast naar studentenkamer van dochter gesjouwd. Heen viel tegen, meer last van wind uit andere richting dan gedacht, en wilde iets te snel de eerste 70km. Laatste lange afstand was van de zomer en eerder deze week lag ik met koorts op bed. Vanuit dat perspectief ging het eigenlijk heel soepel. De route langs ijsselmeer is ideaal voor de velomobiel, wel in het donker opletten voor de slagbomen langs de dijk tussen ketelbrug en lelystad. Paste er met qv precies omder door….
M'n kapje begint vorm te krijgenBig Grin

[Afbeelding: DSC-6888.jpg]