ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Come on people! Jullie zitten toch ook op het internet!
Rickrolls verpesten, ik beschouw dat als een misdrijf Wink

Verder: Ik ben blij met onze modjes op dit forum.  Heart
(04-Jan-2024, 10:56 AM)Hardloper schreef: [ -> ]Mijn bolide krijgt zijn eigen afgesloten ruimte. Nu deelt hij nog ruimte met andere dingen.

En ik ben officieel lid van de vereniging  Big Grin

Een eigen plek voor je vm is wel heel fijn.

Lid zijn van de vereniging kost bijna niets. Je krijgt het mooie blad Ligfiets& en je mag legaal gebruik maken van de website.

Niet leden maken daar namelijk illegaal gebruik van. Het wordt echter gedoogd en er volgen geen sancties. Niemand hoeft dus in paniek te raken. 

Ligfiets.net wordt echter door de leden gefinancierd en niet-leden betalen daar dus niet aan mee.
(04-Jan-2024, 11:25 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Niet leden maken daar namelijk illegaal gebruik van. Het wordt echter gedoogd


Ik weet niet of ik dit onweersproken moet laten. Vermoedelijk heeft Wim een ironische bui.


Groet,

Marco
Ik ben het spoor al een tijdje bijster. Waarom zijn we blij?
(04-Jan-2024, 11:44 AM)Bart Verbeek schreef: [ -> ]Ik ben het spoor al een tijdje bijster.
Da's vervelend. Ik kan BRouter en Komoot aanraden.
(04-Jan-2024, 11:31 AM)Roepers schreef: [ -> ]Ik weet niet of ik dit onweersproken moet laten. Vermoedelijk heeft Wim een ironische bui.
Groet,
Marco

Er zit een kern van waarheid in. Tenminste zo is het mij ooit uitgelegd door iemand van het bestuur. Lang geleden is dit nog eens een hele heftige discussie geweest. Of niet-leden wel op de website zouden mogen bedoel ik dus.

De opmerking was uiteraard ook met een flinke knipoog. Ik vind het echter wel fijn als veel mensen lid worden van de ligfietsvereniging. Zij financieren namelijk nu ook dit forum.

De leden en het bestuur hebben lang geleden echter besloten dat de website voor iedereen toegankelijk moest zijn en blijven en daar ben ik blij mee.

Het past dus in dit draadje  Big Grin
(04-Jan-2024, 11:20 AM)365cycle schreef: [ -> ]Rickrolls verpesten, ik beschouw dat als een misdrijf Wink

Ik ken Whamageddon maar deze was mij onbekend...
Daar wij geen rickroll friendly forum zijn vind ik uitleg geven en niet verwachten dat de gemiddelde gebruiker hier eerder met rickrolls te maken heeft gehad gewoon.
(04-Jan-2024, 01:17 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]Daar wij geen rickroll friendly forum zijn vind ik uitleg geven en niet verwachten dat de gemiddelde gebruiker hier eerder met rickrolls te maken heeft gehad gewoon.
Het was maar een grapje he Big Grin
(04-Jan-2024, 11:25 AM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]
(04-Jan-2024, 10:56 AM)Hardloper schreef: [ -> ]Mijn bolide krijgt zijn eigen afgesloten ruimte. Nu deelt hij nog ruimte met andere dingen.

En ik ben officieel lid van de vereniging  Big Grin

Een eigen plek voor je vm is wel heel fijn.

Lid zijn van de vereniging kost bijna niets. Je krijgt het mooie blad Ligfiets& en je mag legaal gebruik maken van de website.

Niet leden maken daar namelijk illegaal gebruik van. Het wordt echter gedoogd en er volgen geen sancties. Niemand hoeft dus in paniek te raken. 

Ligfiets.net wordt echter door de leden gefinancierd en niet-leden betalen daar dus niet aan mee.
Dat is zeker fijn. Op dit moment hou ik weleens mijn hart vast. Ben niet helemaal gelukkige met de situatie. Wanneer de ruimte af is, zal ik ook wat makkelijker ermee op stap gaan. Is nu een te veel gedoe.

Het kon nog goedkoper zonder het blad, maar ik wil ook wel het blad lezen. Moet eerlijk zeggen, als de abonnement nu 50 euro was geweest. Dan moest ik toch wat langer over nadenken. Maar om de fiets kleding aan te schaffen, is toch nog een stap te ver.
Terug on topic graag.
Ik kan het wel hebben hoor, zo'n grapje. Ik ben blij dat dat hier kan zonder dat we gelijk in de stress moeten schieten.

Ik ben ook erg blij met een eigen hok voor de velomobiel. Die moest anders door een zijdeurtje in de schuur waar die dan nogmaals gedraaid moest worden. Ongeveer 30 keer steken en mezelf langs de fiets wurmen in een deuropening van 80 breed is niet makkelijk. Dat duurde wel een minuut of vijf tot tien afhankelijk van hoe de kids de fietsen in de schuur hadden gestald. Gemakshalve heb ik ook mijn vier andere fietsen naar dat schuurtje verhuisd waardoor het nu dus te klein is voor 4 fietsen en straks twee velomobielen. Ik vrees dus dat er toch weer een paar fietsen terug naar de grote schuur zullen moeten. Maar gelukkig hoeft er niks onder een zeiltje in de tuin of achter drie brandveilige deuren met drangers in een fietsenkelder ofzo.
(04-Jan-2024, 07:50 PM)Jeroen S schreef: [ -> ]Ongeveer 30 keer steken en mezelf langs de fiets wurmen in een deuropening van 80 breed is niet makkelijk. Dat duurde wel een minuut of vijf tot tien afhankelijk van hoe de kids de fietsen in de schuur hadden gestald.

Soort gelijke verhaal hier. Echter geen kinder fietsen.
Hier gewoon een autoparkeerplaats... kunnen zes of meer velomobielen op Tongue
De berging onder mijn flat is groot genoeg voor 4 fietsen, een trike en een eettafel als werkruimte, maar inderdaad drie deuren die ieder onder een hoek van 90 graden staan ten opzichte van de vorige. Bovendien zijn de ruimtes tussen de deuren steeds kleiner, de laatste zo klein dat een VM er net diagonaal in past en de deur de berging in zit niet in de hoek.

Gelukkig een garage kunnen huren. Die is theoretisch groot genoeg voor 8 VMen. Niet dat ik dat uitgeprobeerd heb maar met vier fietsen is er nog steeds genoeg ruimte om een Quest op zijn kant te hebben en er omheen te lopen.
(04-Jan-2024, 09:54 PM)Willeke_IGKT schreef: [ -> ]De berging onder mijn flat is groot genoeg voor 4 fietsen, een trike en een eettafel als werkruimte, maar inderdaad drie deuren die ieder onder een hoek van 90 graden staan ten opzichte van de vorige. Bovendien zijn de ruimtes tussen de deuren steeds kleiner, de laatste zo klein dat een VM er net diagonaal in past en de deur de berging in zit niet in de hoek.

Gelukkig een garage kunnen huren. Die is theoretisch groot genoeg voor 8 VMen. Niet dat ik dat uitgeprobeerd heb maar met vier fietsen is er nog steeds genoeg ruimte om een Quest op zijn kant te hebben en er omheen te lopen.

Ik heb gewoon een winkelruimte (ex) waar  twee tadpoles in passen, dus ook twee VM's. Kortom een belachelijk groot huis voor twee personen.
Ik de eerste keer deze week een droog ritje woon-werk had. Vanmiddag gaat dat vast niet meer lukken...
Inderdaad, gistermorgen reed ik de enkele fietser voorbij en dacht nog, het lijkt wel droog, begint het me toch te plenzen.
Er kwamen zelfs een paar druppels, stuiterend op de schuimkap, aan de binnenkant van het vizier.
Vandaag weer eens de conditie op de proef gesteld. 12km in een kleine uurtje tijd. Dit is trouwens 12km/u is zo het maximum wat ik meer dan een minuut volhoudt. Maar ook niet altijd. Echter voelde ik me niet zo fit.
(06-Jan-2024, 02:24 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Vandaag weer eens de conditie op de proef gesteld. 12km in een kleine uurtje tijd. Dit is trouwens 12km/u is zo het maximum wat ik meer dan een minuut volhoudt. Maar ook niet altijd. Echter voelde ik me niet zo fit.

Als je 12km in een klein uurtje loopt, dan loop je toch juist harder dan 12km/u? Of begrijp ik iets niet goed?
(06-Jan-2024, 02:24 PM)Hardloper schreef: [ -> ]Vandaag weer eens de conditie op de proef gesteld. 12km in een kleine uurtje tijd. Dit is trouwens 12km/u is zo het maximum wat ik meer dan een minuut volhoudt. Maar ook niet altijd. Echter voelde ik me niet zo fit.

Nu hhop ik dat dit hardlopend was, en niet fietsend, want anders valt het wel tegen Smile
(06-Jan-2024, 02:37 PM)Wim -de roetsende schreef: [ -> ]Als je 12km in een klein uurtje loopt, dan loop je toch juist harder dan 12km/u? Of begrijp ik iets niet goed?

Het klopt Wim, het is iets van 12,??? km/u. Maar of het nu 12,00km/u of 12,2km/u was. Op dat detail niveau maakt het me niet zoveel uit.

(06-Jan-2024, 02:39 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Nu hhop ik dat dit hardlopend was, en niet fietsend, want anders valt het wel tegen Smile

Ja hardlopend.
Vandaag ben ik blij omdat een vriend me een autoblog-artikel stuurde en ik hier toch wel een beetje om moest lachen:

Autoblog.nl schreef:Microlino –  € 17.990
Valt in een vergelijkbare categorie met de Silence. Maar omdat de Microline nieuw is in Nederland wilden we je hem toch niet onthouden. Inmiddels hebben alle influencers van Amsterdam al lang en breed hosanna geroepen over dit kleine apparaat. Mag jij daar het jouwe van vinden. Met een 5.5 kWh accu en een rijbereik van 93 km zijn er elektrische fietsen die verder komen. Maar jij hebt tenminste een deur en een dak boven je hoofd.
[bron]

Ondanks dat ik die Microlino wel tof vind; Er zijn ook niet-elektrische fietsen die verder komen, juist met een dak boven je hoofd Wink
(09-Jan-2024, 05:09 PM)365cycle schreef: [ -> ]Vandaag ben ik blij omdat een vriend me een autoblog-artikel stuurde en ik hier toch wel een beetje om moest lachen:

Autoblog.nl schreef:Microlino –  € 17.990
Valt in een vergelijkbare categorie met de Silence. Maar omdat de Microline nieuw is in Nederland wilden we je hem toch niet onthouden. Inmiddels hebben alle influencers van Amsterdam al lang en breed hosanna geroepen over dit kleine apparaat. Mag jij daar het jouwe van vinden. Met een 5.5 kWh accu en een rijbereik van 93 km zijn er elektrische fietsen die verder komen. Maar jij hebt tenminste een deur en een dak boven je hoofd.
[bron]

Ondanks dat ik die Microlino wel tof vind; Er zijn ook niet-elektrische fietsen die verder komen, juist met een dak boven je hoofd Wink

Maar daar zit dan weer geen deur in Tongue
(09-Jan-2024, 05:09 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ondanks dat ik die Microlino wel tof vind; Er zijn ook niet-elektrische fietsen die verder komen, juist met een dak boven je hoofd Wink
Ik zou toch niet weten waar je het over hebt?  Big Grin
(09-Jan-2024, 06:15 PM)Frutsel schreef: [ -> ]Maar daar zit dan weer geen deur in Tongue
Met een beetje fantasie kan je de toerkap op de Bülk, Milan en de QV wel als een deur zien.
Het is geen conventionele autodeur, maarja, die heeft de Microlino eigenlijk ook niet Big Grin