ligfietsers.nl

Volledige versie: Vandaag ben ik blij omdat.....
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
(18-Nov-2020, 09:33 AM)voodoo schreef: [ -> ]Ik heb 3 jongens (14, 19 en 21) en alledrie niet geïnteresseerd in fietsen of motoren, blijkbaar ben ik niet hun echte vader.....  Big Grin Wink
Dat is me ook wel een leeftijd... ik ben benieuwd.
Hell awaits! ;-)
Ik net (weer eens) staande gehouden werd ivm rijden op de weg!
Nou is dat op zích niet per se leuk, maar ondanks dat ik een tikkeltje stekelig reageerde (oeps, was niet m'n bedoeling maar het kwam er zo uit) was de motoragent in kwestie heel vriendelijk, ging n.a.v. ons gesprek meteen even op z'n telefoon art. 5.4 RVV opzoeken en was daarna nog best wel geïnteresseerd in de velomobiel ("10.000 EURO?!?!").

En zo kan een toffe agent je dag zomaar een stukje leuker maken.  Smile

PS: Zal binnenkort ff kijken of ik het dashcam geluid kan verbeteren en dan het filmpje op YT plaatsen.
(24-Nov-2020, 03:10 PM)365cycle schreef: [ -> ]Ik net (weer eens) staande gehouden werd ivm rijden op de weg!
Nou is dat op zích niet per se leuk, maar ondanks dat ik een tikkeltje stekelig reageerde (oeps, was niet m'n bedoeling maar het kwam er zo uit) was de motoragent in kwestie heel vriendelijk, ging n.a.v. ons gesprek meteen even op z'n telefoon art. 5.4 RVV opzoeken en was daarna nog best wel geïnteresseerd in de velomobiel ("10.000 EURO?!?!").

En zo kan een toffe agent je dag zomaar een stukje leuker maken.  Smile

PS: Zal binnenkort ff kijken of ik het dashcam geluid kan verbeteren en dan het filmpje op YT plaatsen.

"..maar voor u tijjdelijk 8500 euro, meneer agent"

Wink



Hier tot nu toe maar een tweetal keer aan de kant gezet door agenten. Op de Hoekeindseweg, richting Bergschenhoek thv Lage bergschebos.

De dames in blauw vroegen zich af waarom ik niet op het naastgelegen fietspad reed.  "Ik heb de keuze, dit kwam me beter uit".   Ze waren ook niet op de hoogte van de wetgeving, maar vonden het wel prima allemaal. Niets opgezocht verder.

En een keertje in Berkel en Rodenrijs richting Pijnacker, op een vermoed ik 80km/weg waar ik met rond de 40km/u reed op mn gemakkie midden in de nacht.  Zelfde verhaal, maar dit keer met hun opmerking dat er zeker 's nachts soms flink hard gereden werd en dus ter waarschuwing.   Wel even laten weten dat ik ook wist dat ik er bij de volgende rotonde af moest, want dan staat er wel een bord 'verboden voor fietsen'.

Ontopic verder:  blij omdat ik de oppashond van mn pa weer heb gezien. Die is sinds kort officieel Oopoeh van een prachtige Duitse herderdame.
...de aanrijding die ik had niet met de fiets was, maar met de auto. Alleen blikschade, gelukkig :-)
Ook dat doet pijn..
Niet bij mij. Niet mijn fout + all-risk verzekerd = komt wel goed.
Vandaag ben ik blij omdat ik meer dan 50 km heb gefietst. Op de terugweg uit Groningen over Thesinge via de fietspaden. Door de nevel was alles grijs, leeg en stil. Weinig wind. Heerlijk om zo in de leegte te fietsen.

Overigens kreeg ik een paar dagen geleden ook de het rapport van Google over mijn tijdlijn in november. Ik heb mij die maand alleen per ligfiets verplaatst. Geen autoritten, geen treinreizen. Alleen maar liggen en fietsen. Dat is mij nog nooit overkomen. 850 km volgens Google.

Groet,

Marco
Dat is mooi Marco, alleen fietsen! En top voor het milieu oook! Ik verplaats me helaas amper meer, werk sinds maart thuis... Ook goed voor het milieu maar toch anders.
Ik fiets elke dag voor mijn gezondheid. Als het weer niet zo uitnodigend is of als ik veel te doen heb ongeveer 20 km. Dat is ongeveer een uur. Die dagelijkse fietstocht is een vast onderdeel van mijn dagelijkse ritme. 's ochtends zitten mijn bloedsuiker soms te hoog. De fietstocht trekt dat weer recht.
Dat heb ik ook lang volgehouden sinds dat ik thuis zit. Ik reed ca. 200 km per week woon-werk en ik mis dat echt. Voor mijn gezondheid, gewicht maar ook geestelijke ontspanning. En dus reed ik lang bijna iedere middag een rondje van 35 km. Eind van de zomer heb ik dat verplaatst naar in de ochtend, ik ben toch altijd om half 6 wakker. Maar de laatste tijd komt het er een stuk minder van door slecht weer en hectiek op het werk waardoor ik lange dagen maak. Ik sta nog steeds om half 6 op maar zit dan om 6 uur niet op de fiets maar achter de computer...

Maar ik geniet van iedere rit die ik wel kan maken!
Ik begon dat probleem ook te krijgen. Ik moest van mijzelf 30 km. rijden. Ik begon echt minder te fietsen in het winterseizoen. Het inkorten tot 20 km bleek te helpen om het ritme weer op gang te krijgen. Mijn vrouw zegt: "Beter 6 km fietsen dan niet fietsen." 6 kilometer? Dat is van hier naar Garrelsweer en terug. Dat stelt niets voor. Toch is het waar.
...ik vanochtend 3 reeën pal voor mijn ligfiets had. Ik had vanochtend een preekbeurt in Bierum, 12 km verderop. Ik ben toch op de ligfiets gegaan ondanks de harde wind en regen. Een paar kilometer onderweg zag ik ineens wat in de bocht. Waren dat honden, 3 Reeën! Ze waren net zo verrast als ik.

Af en toe werd ik bijna van de weggeblazen en soms hing ik op wind, je weet wel, de ligfiets schuin. Als ik wat meer snelheid kreeg dan kon een windvlaag wat problematisch uitpakken, maar remmen bood altijd uitkomst. Mijn regenpak heeft mij droog gehouden. Daar ben ik ook heel tevreden over. Dus erg blij met de fiets van 25 km vanochtend, juist door het vervelende weer.

Groet,

Marco
Moedig met deze wind op een ligfiets te fietsen. Sinds ik ooit bijna bij windkracht vijf of zes eens bijna naar de andere kant van de weg werd geblazen (en met iets meer pech onder een passerende auto had kunnen komen), mijd ik deze windkracht op de fiets. Ook bij wind mee.
Voor de velomobielrijders: Extra gewicht in de neus helpt!
Ik reed afgelopen Februari gewoon door, maar dan met 2 zandzakken (10 kg) bij de voorwielen en nog één (5 kg) helemaal vooraan in de neus.
Vond de DF alsnog vrij vals met wind van recht opzij, maar snelheid minderen (< 40 km/h, want met zijwind ging de DF als de brandweer) hielp daarbij prima. Heftigste waar ik mee gereden heb was windkracht 8, vond dat wel pittig worden, windkracht 7 ging prima. Alleen niet te gek doen.
Ik zou niet blij zijn met 20 kg ballast bij de voorwielen en helemaal niet blij met 5 kg ballast in de neus. Die 5 kg in de neus werkt als een slinger. Te ver vóór de draaipunten van de voorwielen.
Als de reden de koersvastheid is, zou ik eerst naar de sporing gaan kijken. Uitspoor is vaak een grote oorzaak. Als extra ballast verbetering brengt heb je vaak te veel uitspoor.

Een DF met 2 mm toespoor is al een wereld van verschil.
Met die windvlagen gisteren had ik ook wel moeite om mijn tweewieler op koers te houden en die heeft geen toe- of uitspoorprobleem. Soms fietste ik in de luwte van een boerderij of bosje en als ik dan weer in de wind kwam en er gelijk een windvlaag was dan raakte ik maar zo uit koers. Ik kan mij voorstellen dat dit probleem ook bij velomobielen optreedt met toe of uitspoor. De oplossing bleek rustig aan fietsen max. 20 km/h.

Groet,

Marco
(28-Dec-2020, 03:17 PM)PietV* schreef: [ -> ]Ik zou niet blij zijn met 20 kg ballast bij de voorwielen en helemaal niet blij met 5 kg ballast in de neus. Die 5 kg in de neus werkt als een slinger. Te ver vóór de draaipunten van de voorwielen.
Als de reden de koersvastheid is, zou ik eerst naar de sporing gaan kijken. Uitspoor is vaak een grote oorzaak. Als extra ballast verbetering brengt heb je vaak te veel uitspoor.

Een DF met 2 mm toespoor is al een wereld van verschil.
Ik heb 'm niet meer, maar de DF was (volgens ICB) prima in orde. Hij had nog wel de oorspronkelijke besturing, dus zijwindgevoeliger dan de huidige modellen. Met droog en windstil weer reed hij prima rechtdoor en stuurde lekker, ik ga met de QV zeker niet harder door de bocht dan destijds met de DF. 
Overigens was grip aan de voorzijde was op de standaard banden nogal een dingetje met nat wegdek. Het was soms gewoon alsof ik aan de voorkant losgetild werd en opzij gezet. Het gewicht in de neus leek dat op te lossen, ik kon er harder mee rijden dan zonder.

(28-Dec-2020, 04:03 PM)Roepers schreef: [ -> ]Met die windvlagen gisteren had ik ook wel moeite om mijn tweewieler op koers te houden en die heeft geen toe- of uitspoorprobleem. Soms fietste ik in de luwte van een boerderij of bosje en als ik dan weer in de wind kwam en er gelijk een windvlaag was dan raakte ik maar zo uit koers. Ik kan mij voorstellen dat dit probleem ook bij velomobielen optreedt met toe of uitspoor. De oplossing bleek rustig aan fietsen max. 20 km/h.
Ik vind het op een tweewieler sowieso moeilijker dan in een velomobiel.
..na gisteren een mooie rit naar Breda vv (koplamp brengen) en we beiden nog een beetje het OBT gevoel hadden in deze tijd van het jaar.
Het alweer 2021 is! Hopelijk het jaar waarin we COVID vaarwel mogen zeggen.

Beste wensen allemaal!!
Beste wensen iedereen en vooral een gezond 2021 met veel fietsplezier toegewenst!
Veel mooie kilometers in gezondheid gewenst!
Het vandaag heerlijk fietsweer is. Weinig wind en en ook veel zon. Ik had vandaag een dienst in Siddeburen en ben daar op de ligfiets naar toe gegaan. Heen over Appingedam terug over Schildwolde. Heerlijke fietstocht van 37 km.

Iedereen ook de beste wensen voor het nieuwe jaar en heel veel veilige (lig)fietskilometers toegewenst.

Groet,

Marco
..omdat de kans redelijk groot is dat er weer een rijdende M5 titanium 451 shockproof gekocht gaat worden.

Dat was ooit mn derde of vierde ligfiets, maar na een scheur in de eveneens titanium voorvork heeft ie niet meer gereden en heb ik 'm uit elkaar gehaald om 'm weer helemaal op te knappen, wat er alleen nooit van gekomen is omdat ik ondere andere geen titanium of carbon monovoorvork kon vinden.

Maar met wat geluk komt er dus een rijdend exemplaar terug Smile

En die titanium M5 shockproof, dat is een van de mooiste ligfietsen die er is gemaakt.
...omdat ik de eerste kilometers in het nieuwe jaar heb gefietst.

Voor het eerst met de Strada de duinen door gefietst, vanwege de hoogteverschillen (nou ja, hoog....) zag ik daar een beetje tegenop, maar het ging verrassend makkelijk.
Nice! Op momentum naar boven? Of was het gewoon minder steil dan ingeschat?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30