Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ongeduldige automobilisten.
#53
(18-Nov-2023, 06:01 PM)365cycle schreef: Niet alleen aanrijding. Ook doorrijden na een ongeval. 
Agressie door automobilisten is echt een probleem.

Hoe gaat het met jou Gideon? Ben je erg geschrokken of valt het mee?

Doorrijden na een ongeval komt er inderdaad ook nog bij. Is een leuke, want mijn ervaring tot 2x toe als getuige en melder is dat de politie dit wel serieus neemt. En dat zou mooi zijn, dus zou adviseren een zo gedetailleerd mogelijke verklaring op te sturen.  Kleur en type auto, wat er gebeurd is maar ook een uitgebreide beschrijving bestuurder zodat simpelweg ontkennen dat geweest te zijn wat lastiger is.


Merk op de ligfiets eigenlijk vrij weinig van agressie in het verkeer, gelukkig.  Niet op de ligfiets, maar ook in de quest nooit ervaren. Wel duimpjes omhoog of voorrang krijgen terwijl je dat niet hebt eigenlijk.  Waarbij ik wel moet opmerken dat ik met de quest vrij weinig op de weg tussen de auto's reed, tenzij het echt heel rustig was en dat zal aanzienlijk schelen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#54
De dummy GoPro is niet gejat maar door de klap van de fiets afgebroken en de berm in gerold, die zal ik niet meer terug vinden. Wat ik balen vind is dat die man het allemaal niks kon schelen, ookal was het een echte camera met film bewijs, het boeide hem totaal niet, hij stapte vloekend uit, keek of zijn auto krassen had en ging vervolgens vloekend tekeer tegen mij totdat ik wou gaan filmen, toen liep die weer vloekend terug z'n auto in en weg was die, was totaal niet mogelijk om een gesprek aan te gaan, het was allemaal mijn schuld en ik moest maar gewoon op een normale fiets fietsen en ga zo maar door.

Ik had eerlijk gezegd meer schade, of schade in het algemeen verwacht maar wonder boven wonder is alleen mn zelfgemaakte spatbord krom en verder niets, tenminste dat is wat ik heb kunnen vinden, het is te donker om nu nog door heel de fiets heen te klimmen om te kijken of alles nog op z'n plek zit.


(18-Nov-2023, 05:39 PM)ZoefZoef schreef: Hoe precies ben je van de weg gereden? Moedwillig schrijf je, maar is dat dat je gedwongen eraf werd geduwd met een tikje de auto, of is het zonder fysiek contact met de auto.  Als het met fysiek contact tussen jouw velomobiel en de auto is geweest,  valt het sowieso onder aanrijding. Anders is eht denk ik wat lastiger strikt juridisch gezien.

Lastig te omschrijven maar tijdens een bocht ging ik opzij om een auto langs te laten gaan, toen de auto voorbij was ging ik weer terug de weg op en net nadat ik de bocht uit was kwam de pickup die toch nog even snel langs me wou, en forceerde zich zonder te toeteren of te remmen gewoon langs mij heen en duwde de Velayo van de weg met 1 wiel de berm in.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#55
(18-Nov-2023, 07:06 PM)Gideonaut schreef: De dummy GoPro is niet gejat maar door de klap van de fiets afgebroken en de berm in gerold, die zal ik niet meer terug vinden. Wat ik balen vind is dat die man het allemaal niks kon schelen, ookal was het een echte camera met film bewijs, het boeide hem totaal niet, hij stapte vloekend uit, keek of zijn auto krassen had en ging vervolgens vloekend tekeer tegen mij totdat ik wou gaan filmen, toen liep die weer vloekend terug z'n auto in en weg was die, was totaal niet mogelijk om een gesprek aan te gaan, het was allemaal mijn schuld en ik moest maar gewoon op een normale fiets fietsen en ga zo maar door.

Ik had eerlijk gezegd meer schade, of schade in het algemeen verwacht maar wonder boven wonder is alleen mn zelfgemaakte spatbord krom en verder niets, tenminste dat is wat ik heb kunnen vinden, het is te donker om nu nog door heel de fiets heen te klimmen om te kijken of alles nog op z'n plek zit.


[quote="ZoefZoef" pid='39786' dateline='1700321986']

Hoe precies ben je van de weg gereden? Moedwillig schrijf je, maar is dat dat je gedwongen eraf werd geduwd met een tikje de auto, of is het zonder fysiek contact met de auto.  Als het met fysiek contact tussen jouw velomobiel en de auto is geweest,  valt het sowieso onder aanrijding. Anders is eht denk ik wat lastiger strikt juridisch gezien.

Probeer het even te visualiseren, maar lukt me even niet. Nouja, niet helemaal.

Maakt verder niet uit, gewoon alles doorgeven aan de politie en rapporteren die hap.  Dit lijkt op een aanrijding, daar moeten gegevens worden uitgewisseld en gezien ie zn eigen schade heeft bekeken (melden!) is ie er dus overduidelijk van op de hoogte dat er contact is geweest. Zonder zn gegevens kenbaar te maken is dit dus doorrijden na een aanrijding. Strafbaar, dus die zal op zn minst een belletje kunnen verwachten is mijn verwachting.  Geef ook aan dat je de schade wil verhalen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
Wow. Zeker aangifte doen. Dit kan echt niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
Ik schop deze even omhoog, want ik had er vrijdag weer één hoor.
Het gaat over dit stukje van mijn route:

[Afbeelding: ps1.png]

Laten we eerst even kijken hoe de situatie precies is op de plek van de paarse pijl:

[Afbeelding: ps2.png] 

Op dit punt besloot een automobilist me in te halen. Hoe dan, vraag je je af? Nou, niet over dezelfde baan, want ik maak mezelf wel breed. Nee, aan de verkeerde kant langs de vluchtheuvel, terwijl er van links voetgangers aan kwamen lopen die de zebra op wilden lopen. Meneer reed niet alleen in een witte bestelbus, nee, er hing een lel van een aanhanger achter. Daarmee kan je natuurlijk niet echt vlot sturen of optrekken, en dat bleek uit het feit dat meneer tot de rode streep (door de bocht heen) nodig had om me daadwerkelijk voorbij te komen.
En dat kwam niet omdat hij toen zijn inhaalmanoeuvre echt afgerond had, want zie de power-grafiek net na 6.1 km: Ik zag een tegenligger aankomen en koos eieren voor mijn geld. Stopte even met trappen om hem er maar voorbij te laten. Ergens heb ik dan spijt dat ik niet voluit accelereerde zodat hij het helemaal niet zou halen om me voorbij te komen, maar goed, je weet vantevoren niet hóe gek zo iemand is.

De beste man schoot er ook wel veel mee op, want ik heb het hele stuk daarna achter hem gereden. Deels ook doordat ik daarna geïrriteerd was en dus wat feller begon te rijden, maar zoals je ziet loopt de snelheid daarna niet echt ver op: max 56,3 km/h, wat nog aan de forse kant is want het is best een bochtig stuk weg. 
Die 56,3 haalde ik overigens na vlot accelereren rond 6,6 km... omdat de hork in kwestie op die plek langs de weg parkeerde en ik er dus omheen moest sturen.

Hij besloot dus dat het okee was om 3 voetgangers, 1 fietser en een andere automobilist in gevaar te brengen zodat hij de daarop volgende 700 meter VOOR een fietser kon rijden die direct achter hem zat. Zucht.

Nou kan je natuurlijk stellen dat zo'n automobilist enorm last heeft van een trage velonaut die per se op de weg moet rijden (er ligt een onverplicht recreatiefietspad een stuk verderop), maar m'n snelheid lag vanaf centrum Alblasserdam al op of krap over de 50 km/h, en de snelheidslimiet op het stuk... tsja:

[Afbeelding: ps3.png]

Ik hoop echt dat ik de dag nog meemaak dat dit soort idioten hun rijbewijs gewoon kwijtraakt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#58
Het had ook zo kunnen verlopen: https://www.gld.nl/nieuws/8116600/rij-in...en-mafkees
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#59
@365cycle heb je de beelden als gedeeld met onze blauwe vrienden? En zo ja hoe reageerde zij?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#60
(17-Mar-2024, 10:23 AM)Hardloper schreef: @365cycle heb je de beelden als gedeeld met onze blauwe vrienden? En zo ja hoe reageerde zij?
Nee, want dit was weer één van die zeldzame dagen dat ik geen kaart in m'n dashcam had zitten.
Tip: Koop twee identieke geheugenkaarten. Wissel ze om als je ergens beelden van wil opslaan op je PC.

(17-Mar-2024, 12:28 AM)Lopopodium schreef: Het had ook zo kunnen verlopen: https://www.gld.nl/nieuws/8116600/rij-in...en-mafkees
Alles kan Wink  Ik probeer in zo'n situatie te zorgen dat het in elk geval niet mijn probleem wordt.
Daarom besloot ik ook te stoppen met trappen op het moment dat ik een tegenligger zag; als het mis dreigt te gaan trek ik waarschijnlijk aan het kortste eind.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Oliver
#61
(17-Mar-2024, 01:00 PM)365cycle schreef:
(17-Mar-2024, 10:23 AM)Hardloper schreef: @365cycle heb je de beelden als gedeeld met onze blauwe vrienden? En zo ja hoe reageerde zij?
Nee, want dit was weer één van die zeldzame dagen dat ik geen kaart in m'n dashcam had zitten.
Tip: Koop twee identieke geheugenkaarten. Wissel ze om als je ergens beelden van wil opslaan op je PC.

(17-Mar-2024, 12:28 AM)Lopopodium schreef: Het had ook zo kunnen verlopen: https://www.gld.nl/nieuws/8116600/rij-in...en-mafkees
Alles kan Wink  Ik probeer in zo'n situatie te zorgen dat het in elk geval niet mijn probleem wordt.
Daarom besloot ik ook te stoppen met trappen op het moment dat ik een tegenligger zag; als het mis dreigt te gaan trek ik waarschijnlijk aan het kortste eind.

En 1x je Bülk in de kreukels is genoeg Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#62
(17-Mar-2024, 12:28 AM)Lopopodium schreef: Het had ook zo kunnen verlopen: https://www.gld.nl/nieuws/8116600/rij-in...en-mafkees

Ik moest bij het lezen van de post precies aan hetzelfde filmpje denken. Bij het zien daarvan vond ik het verschrikkelijk jammer dat de auto niet tegen de vluchtheuvel, een boom of paal geklapt is. Bedoel, een beetje karma had ik wel mooi gevonden Wink Gewoon voor de blikschade dus en de financiele consequenties van zn gedrag, niet dat de bestuurder in de kreukels zou liggen. Gun ik 'm ook wel een beetje, maar de medische zorg is al duur genoeg.

Voor dit soort acties zouden er vanuit de verplichte verzekering ook consequenties mogen zijn. Wat mij betreft mogen dit soort dingen gewoon doorgegeven worden aan verzekeraars mocht de politie dit constateren met een hogere premie tot gevolg. Achterlijk gedrag als dit moet gewoon keihard afgestraft worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
#63
Nooit zo in een deuk gelegen als toen een auto me rakelings met 50-60 voorbij kwam in een 30km gebied, me sneed om nog naar rechts af te slaan en toen met zn zijkant tegen een paaltje op de stoep aan kwam. Dit was pal voor een basisschool op een tijdstip waar kinderen naar school gaan. Het is echt ongekend wat voor risicos veel automobilisten nemen om ergens 2 seconden eerder te zijn.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#64
(17-Mar-2024, 05:56 PM)blokdoorn schreef: Het is echt ongekend wat voor risicos veel automobilisten nemen om ergens 2 seconden eerder te zijn.
Dit idd... en in dit geval was hij niet eens 2 seconden eerder geweest. Zie mijn vermogensgrafiek, ik kon niet doortrappen omdat hij in de weg zat.
Als hij achter me was gebleven was hij exact even snel geweest, en was ik waarschijnlijk uitgelopen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#65
Ach ja, automobilisten. Hoeveel scheelt hardrijden of inhalen nou echt als je vervolgens even verderop stil komt te staan voor hetzelfde stoplicht?

Hebben wij fietsers het toch makkelijker Wink
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#66
(17-Mar-2024, 06:21 PM)ZoefZoef schreef: Ach ja, automobilisten.  Hoeveel scheelt hardrijden of inhalen nou echt als je vervolgens even verderop stil komt te staan voor hetzelfde stoplicht?

Lang, lang geleden toen ik ook nog weleens te hard in een auto reed, moest ik naar Zeeland.

Op de heenweg bijna overal rond en ook regelmatig boven de 130km/u. Dat mocht toen nog. Nou ja, niet erboven natuurlijk.
Op de terugweg had ik geen haast meer en dus heb ik bijna de hele weg lekker rustig achter vrachtwagens gereden.

De tijdwinst op de heenweg was ongeveer een kwartier. Afstand was 250km. Dit heb ik daarna nooit meer gedaan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#67
(17-Mar-2024, 09:10 PM)Wim -de roetsende schreef:
(17-Mar-2024, 06:21 PM)ZoefZoef schreef: Ach ja, automobilisten.  Hoeveel scheelt hardrijden of inhalen nou echt als je vervolgens even verderop stil komt te staan voor hetzelfde stoplicht?

Lang, lang geleden toen ik ook nog weleens te hard in een auto reed, moest ik naar Zeeland.

Op de heenweg bijna overal rond en ook regelmatig boven de 130km/u. Dat mocht toen nog. Nou ja, niet erboven natuurlijk.
Op de terugweg had ik geen haast meer en dus heb ik bijna de hele weg lekker rustig achter vrachtwagens gereden.

De tijdwinst op de heenweg was ongeveer een kwartier. Afstand was 250km. Dit heb ik daarna nooit meer gedaan.

toen ik nog voor mijn werk veel met een auto mee moest hebben we een keer snachts 20 min lang 220 gereden op de snelweg en moet zeggen dan merk je wel dat je tijdwinst hebt.
En als we nu nog met de auto van groningen naar breda gaan pakken we op de snelweg altijd de binnenbocht om een beetje tijdwinst te hebben. Maarja als je in een file terecht komt dan was alles voor niks. Maar dan heb je in ieder geval niet te hard gereden. 

Maar als je met de fiets harder gaat rijden merk je wel sneller tijd winst. Maar het enige wat je dan tegen kan zitten is stoplichten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
(, 02:57 AM)Veloquest schreef: Maar als je met de fiets harder gaat rijden merk je wel sneller tijd winst. Maar het enige wat je dan tegen kan zitten is stoplichten.

Of een dorpje of een paar slechte fietspaden of een keer verkeerd rijden of een beetje vaak moeten plassen of......enz. enz.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#69
(, 02:57 AM)Veloquest schreef: toen ik nog voor mijn werk veel met een auto mee moest hebben we een keer snachts 20 min lang 220 gereden op de snelweg en moet zeggen dan merk je wel dat je tijdwinst hebt.
Nog altijd zeer beperkt, zeker als je het hele plaatje bekijkt. Ik reed vroeger vaak laat op de dag in het weekend naar Berlijn en reed in die tijd Porsche (een wat oudere hoor, 944S met de nieuwere 3.0 motor uit de 968 erin). Eén keer had ik haast. Ik reed in Duitsland sowieso al standaard 160 op de 130-stukken, maar die rit heb ik overal waar het mocht en kon 230 gereden, met uitschieters naar 260. Onderweg had ik een gedwongen stop, want de auto had 75 liter dorst. We waren iets minder dan een halfuur sneller, maar ik was gesloopt na de rit, zo vermoeid. Moest een paar uur wachten en ben maar even een dutje gaan doen.

De tijdwinst viel mij tegen, blijkbaar zijn al die keren dat er even een snelheidsbeperking is of dat je af moet remmen omdat er andere mensen op de weg zitten toch wel duur voor het gemiddelde. Hetzelfde zie ik met de fiets: op m'n woonwerkroute moet ik 45 kruissnelheid rijden en moet het verkeer mee zitten om ~38 gemiddeld te rijden. Wil ik naar ~42 gemiddeld, dan moet ik overal waar het kan 55 kruissnelheid rijden. Die ene keer dat ik hoog in de 40 gemiddeld reed op die route kwam ik 's avonds laat terug van vrienden en ben ik overal waar het kon (dus ook waar het niet mocht) over de weg gegaan.

Onder normale omstandigheden kon ik met die Porsche prima 8,5-9 liter / 100 km rijden op lange afstanden. Tijdens die Berlijn-trip heb ik voordat we de volgende dag de stad uit reden de auto maar weer even volgegooid. Ik weet het nog precies: we hadden 127 liter Superbenzine verstookt in krap 700 km.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven , Veloquest
#70
Het kan inderdaad nauwelijks uit. Ik heb heel vaak het traject Groningen-Enschede gereden, da's ongeveer 90 km snelweg plus 60 km (prima) tweebaanswegen.

Met " jakkeren" ben ik zo'n 8 minuten sneller dan met rustig rijden.
-Voordeel: 8 minuten sneller
-Nadeel: meer stress, meer gevaar (inhalen op 2-baanswegen), meer benzineverbruik.

Conclusie: hardrijden loont de moeite niet.

Daar zit natuurlijk wel een limiet aan: stel dat we op snelwegen nog maar 60 km/u mogen, dan verlies je wel veel tijd.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#71
Ben je niet je hele tijd winst naderhand weer verloren dubbel en dwars aan de brandstof pomp verloren? Dus 10 min tijdwinst is 10min + ?? min extra tijd kwijt met tanken?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#72
(, 02:04 PM)Hardloper schreef: Ben je niet je hele tijd winst naderhand weer verloren dubbel en dwars aan de brandstof pomp verloren? Dus 10 min tijdwinst is 10min + ?? min extra tijd kwijt met tanken?

Ja, goed punt!

Ik doe het allang niet meer, hard rijden. Je schiet er niks mee op.

De enige wegen waar ik nog (ongemerkt) te snel rijd, is als de maximumsnelheid onrealistisch laag is. Denk aan een vierbaansweg waar je maar 50 km/u mag.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#73
(17-Mar-2024, 05:56 PM)blokdoorn schreef: Het is echt ongekend wat voor risicos veel automobilisten nemen om ergens 2 seconden eerder te zijn.
Ik vraag me af of tijdwinst de primaire motivatie is om (te) hard te rijden.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#74
(, 02:02 PM)PieterTrapt schreef: Met " jakkeren" ben ik zo'n 8 minuten sneller dan met rustig rijden.
-Voordeel: 8 minuten sneller
-Nadeel: meer stress, meer gevaar (inhalen op 2-baanswegen), meer benzineverbruik.

En meer bandenslijtage.
En meer herrie voor omwonenden.

Ik rijd altijd graag 105. Af en toe eens en vrachtwagen of caravan inhalen, en verder lekker ontspannen rechts hangen en me niet druk maken over de geldende snelheid. Je hoeft nauwelijks in je spiegels te kijken en kan op ruime afstand een andere 105-rijder achterna hobbelen zonder dat er continu iemand tussen duikt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#75
Het hoofd van die automobilisten blijft maar ontkennen dat auto's langzaam zijn. En omdat er zoveel auto's op de weg zijn, is het daar heel druk en zit het nogal snel tegen met de reistijd. Dat moet je ergens dan toch weer inhalen, namelijk met asociaal rijgedrag. Ik heb een tijd in het westen gewoond en kom er nog wel eens. Ik ben erg blij dat ik dat niet dagelijks hoef. Ik kan me voorstellen dat de arme mensen die daar dagelijks autorijden er soms helemaal genoeg van hebben. Maar ja zelfs op het fietspad is het daar druk.

Het gaat niet om de feiten, het gaat om een gevoel snel te zijn, en alles wat langzamer is moet je voorbij. Of dat nu een ligfiets, brommobiel, of lesauto is.

Maar ja ik baal in de zomer periode ook wel van de onoplettende oudere E bikers op het fietspad. Dan wordt ik ook wel eens wat ongeduldig. Kunnen zij lekker mopperen over die ongeduld met zijn gekke fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Fietsbennie , Hoekie
#76
(10 uren geleden)Lopopodium schreef:
(, 02:02 PM)PieterTrapt schreef: Met " jakkeren" ben ik zo'n 8 minuten sneller dan met rustig rijden.
-Voordeel: 8 minuten sneller
-Nadeel: meer stress, meer gevaar (inhalen op 2-baanswegen), meer benzineverbruik.

En meer bandenslijtage.
En meer herrie voor omwonenden.

Ik rijd altijd graag 105. Af en toe eens en vrachtwagen of caravan inhalen, en verder lekker ontspannen rechts hangen en me niet druk maken over de geldende snelheid. Je hoeft nauwelijks in je spiegels te kijken en kan op ruime afstand een andere 105-rijder achterna hobbelen zonder dat er continu iemand tussen duikt.

Voor mij is 100 km/u genoeg. En op de fiets ben ik ook een rustig figuur. Inhalen doe ik alleen als het echt kan. Maar meestal pas ik me aan aan mijn voorganger totdat ik veel ruimte krijg. De snelheidsdwang die ik ooit had, is bij mij verdwenen. En dat voelt lekker.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM