ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Roepers - 08-Aug-2023

Oh, geweldig die zuil van Lely! Die moet inderdaad in de Lely2 - Lely - Lelyroute.  Het eerbetoon aan Cornelis Lely doet mij altijd wat denken aan Cornelis Prul.

Groet,

Marco


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 10-Aug-2023

..ik weer kon ervaren hoe fijn stil het wordt als O-ringen vervangen of zelfs maar omgedraaid worden.
Met reminder om daar niet weer meer dan tien duizend kilometer mee te wachten.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 10-Aug-2023

(10-Aug-2023, 09:42 AM)Hoekie schreef: ..ik weer kon ervaren hoe fijn stil het wordt als O-ringen vervangen of zelfs maar omgedraaid worden.
Met reminder om daar niet weer meer dan tien duizend kilometer mee te wachten.

Ik heb echt nog nooit O-ringen vervangen. 

Maar ja, ik rijd gezien de ervaring uit het verleden maar maximaal 25.000km met dezelfde vm  Tongue


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Raymond - 10-Aug-2023

(08-Aug-2023, 05:39 PM)Lopopodium schreef: Beek-Beek-Beek en terug (dus Beek-Beek-Beek-Beek-Beek) zou ook een leuke zijn.

Oeh, er zijn zeker 6 plekken die Beek heten. zelfs als je de plaatsen die De Beek heten weglaat (bron).

Daar kun je best een rondje fietsen á 235 km
https://cycle.travel/map/journey/474689


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 10-Aug-2023

Been en Donk vind ik wat bedenkelijk (tenzij het als een afzonderlijke Beek wordt aangegeven met borden), en ook die Beek bij Venray lijkt me geen dorp. De andere kan ik niet zo goed beoordelen vooralsnog. De beide Beeken in Gelderland en die ene in Limburg zijn wel valide (die in Gelderland ken ik goed).


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 11-Aug-2023

Naar aanleiding van de laatste editie Ligfiets& is hier een trike gekomen. Wordt voornamelijk niet door mij maar een ander lid van het gezin gereden en die is er heel blij mee. Nu maar hopen op een speciale editie met alleen maar velomobielen Smile.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - melle z - 11-Aug-2023

Naar aanleiding van plaatsnaamrondjes: ik wil nog een keer een rondje Melle doen (Melle (wijk van Uden, NL)/ Melle België/ Mellé Frankrijk/ Melle Frankrijk/ Melle Duitsland/ Melle Uden; ±2400km).

[Afbeelding: 53109985458_d62140f179_b.jpg]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 11-Aug-2023

(11-Aug-2023, 09:30 PM)Josligfiets schreef: Naar aanleiding van de laatste editie Ligfiets& is hier een trike gekomen. ….. Nu maar hopen op een speciale editie met alleen maar velomobielen Smile.

Goh volgens mij komt er over minimaal een paar maanden een artikeltje over een QV die in Roemenië in zijn definitieve kleurtje staat of anders nog in het grondlaag.

Spoiler: Er is al een concept van het artikeltje gereed.  De verantwoordelijke voor deze categorie vroeg aan mij om in de pen te duiken Angel


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 12-Aug-2023

De tyreglider goed werkt. Zelfs met zere handen.Blij met een forum waar je zulke tips krijgt aangereikt.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 12-Aug-2023

(12-Aug-2023, 01:55 PM)Fietsbennie schreef: De tyreglider goed werkt. Zelfs met zere handen.Blij met een forum waar je zulke tips krijgt aangereikt.

Ik heb er eentje. Ik moet zo nadenken met dat ding  Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 13-Aug-2023

Vandaag maar eens 9km gekajakt. Zoals af en toe is het leuk .


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fedde1 - 13-Aug-2023

(14-Oct-2021, 10:15 AM)PietV* schreef:
(14-Oct-2021, 09:21 AM)pvandorp schreef: De eigenaar bood ook aan te helpen met het onderhoud.Daar moet je niet teveel van voor stellen. Het gaat dan om e.e.a. aandraaien, smeren van kabels, afstellen. Het vervangen van de olie (grote beurt noem ik dat) laat ik door een expert doen.

Gefeliciteerd met je Greenmachine. Ik rij al 11 jaar tot volle tevredenheid met Rohloff. Vele rijders rijden meer dan 150.000 km zonder problemen. Doe het onderhoud zelf. Eitje. Heb een onderhoud set en 2 flesje met 250 cl olie. Spoel- en smeerolie. Elk jaar de olie vervangen. https://www.bike4travel.nl/162-rohloff#/page-3

De aftap-/vulschroef met beleid vastdraaien. Vele Rohloffnaven maken een zoemend geluid in de 1 t/m 7. Dat komt omdat de Rohloff 2 x 7 versnellingen heeft. Normaal is 8 t/m 14. De onderliggende 7 versnellingen krijg je door reductie van 8 t/m 14. Die reductie maakt het zoemende geluid en ikest meer weerstand. De lichte versnelling is de 11 of prise direct.
https://www.youtube.com/watch?v=s4UpwoDmOb4
Mag ik jullie vragen wat jullie ervaringen nu zijn, op de langere termijn? Ga dinsdag nl. een proefrit maken omdat mijn Challenge Twister te koop staat. Alvast dank voor 't antwoord!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - datakneder - 13-Aug-2023

ik mijn kettingbladen aan de voorkant verder naar binnen heb gezet. Het buitenste blad komt nu vanaf de binnenkant tegen de crank. Scheelt misschien 1 cm, maar ik had last van de kettingbuis tegen mijn rechterbeen.

Proefritje gemaakt en het bevalt prima.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 16-Aug-2023

@willeke,

Misschien is het een idee om een nieuw draadje te maken vanaf bericht 2841.
Dat het over die kettingbladen verplaatsen gaat.

Bij techniek of zoiets. Of bij accessoires en onderdelen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - datakneder - 16-Aug-2023

(16-Aug-2023, 10:11 AM)Wim -de roetsende schreef: @willeke,

Misschien is het een idee om een nieuw draadje te maken vanaf bericht 2841.
Dat het over die kettingbladen verplaatsen gaat.

Bij techniek of zoiets. Of bij accessoires en onderdelen.

Prima idee.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 17-Aug-2023

het lekker ging vanochtend, 63km/u door de Heinenoordtunnel met de Hurricane  Smile


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Raptobrikker - 17-Aug-2023

(17-Aug-2023, 08:28 AM)gideon schreef: het lekker ging vanochtend, 63km/u door de Heinenoordtunnel met de Hurricane  Smile

Heb je nog een andere naast de Raptobike en de M5? Wat is dat dan voor type? En is die zoveel sneller dan een Raptobike?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 17-Aug-2023

Drie ligfietsen. De Challenge Hurricane heb ik vorig jaar voor mijn vrouw gekocht, maar ze vind ligfietsen toch niet leuk, dus heb ik hem voor mijzelf gehouden. De Hurricane is meer een toerfiets met 20 inch wielen en voor- en achtervering. Stuurt nerveuzer en is veel wendbaarder (ook minder snel) dan de Raptobike en de M5. Maar door de vering voelt het als rijden in een 2cv  Cool
Challenge heeft Hans (Elan) ook overgenomen net als Raptobike.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Raptobrikker - 17-Aug-2023

(17-Aug-2023, 10:12 PM)gideon schreef: Drie ligfietsen. De Challenge Hurricane heb ik vorig jaar voor mijn vrouw gekocht, maar ze vind ligfietsen toch niet leuk, dus heb ik hem voor mijzelf gehouden. De Hurricane is meer een toerfiets met 20 inch wielen en voor- en achtervering. Stuurt nerveuzer en is veel wendbaarder (ook minder snel) dan de Raptobike en de M5. Maar door de vering voelt het als rijden in een 2cv  Cool
Challenge heeft Hans (Elan) ook overgenomen net als Raptobike.

Ah, weer een model geleerd. Wat een snelheid zeg, en dat nog met een toerfiets.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - datakneder - 17-Aug-2023

(17-Aug-2023, 10:35 PM)Raptobrikker schreef: Ah, weer een model geleerd. Wat een snelheid zeg, en dat nog met een toerfiets.


Tourfiets... Nu moet ik even aan de bel trekken. Een dikke twintig jaar geleden is mijn toenmalige vriendin overall derde geworden op de EK. (2e op de zes-uurs) op een Hurri. Sinds die tijd zijn er natuurlijk een hoop nieuwe snelle fietsen erbij gekomen. En de Hurri is ook nog eens een hele praktische fiets, dus waarschijnlijk wordt hij daarom (tegenwoordig) tot de tourfietsen gerekend.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 18-Aug-2023

In 2005 voerde Challenge nog twee type’s van de Hurricane: Tour (langer voor- en achtervork, en de Sport, met een kortere voor- en achtervork waardoor die lager is. In 2007 omschreef Challenge de Hurrie Sport als “quasi-lowracer” en de Tour als een snelle, spannende tourfiets
Vanaf 2007 werd de Hurrie als midracer bestempeld.

http://www.challengebikes.com/

Ik heb de tour versie.
En daarmee vanochtend in de Heinenoordtunnel de 65 km/u aangetikt


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 18-Aug-2023

...ik van dit beeld blij werd. 

[Afbeelding: 20230818-150506-crop.jpg]
(Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 18-Aug-2023

Had je 'm zo heel precies kunnen parkeren met een scherpe draai of had je 'm zo achteruit moeten fredflintstonen?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 19-Aug-2023

(18-Aug-2023, 09:35 PM)Hoekie schreef: ...ik van dit beeld blij werd. 

(Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)

Wat een enorm ruime parkeerplaatsen zeg.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 19-Aug-2023

(18-Aug-2023, 10:14 PM)Lopopodium schreef: Had je 'm zo heel precies kunnen parkeren met een scherpe draai of had je 'm zo achteruit moeten fredflintstonen?

De parkeerplaats op gereden. Uitgestapt en heb 'm 180 graden gedraaid.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 19-Aug-2023

Ik ben blij, omdat ik vandaag de toertocht van MooiTwente met de Fujin heb gereden.

Oei, wat was het laatste stuk moment benauwd zeg.

De heenrit naar Delden was heerlijk. 40km in de koelte gereden.

Daarna ruim 30km naar Lochem. Op het laatst begon het dus benauwd te worden.

Van Lochem naar huis is ruim 10km. Bij thuiskomst stond de teller op 86km.