ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 19-Aug-2023

(19-Aug-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Aug-2023, 09:35 PM)Hoekie schreef: ...ik van dit beeld blij werd. 

(Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)

Wat een enorm ruime parkeerplaatsen zeg.

Voor een velomobiel? Ja, zeker Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 19-Aug-2023

(19-Aug-2023, 09:46 PM)Hoekie schreef:
(19-Aug-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Aug-2023, 09:35 PM)Hoekie schreef: ...ik van dit beeld blij werd. 

(Op bezoek. Geparkeerd in een bezoekers parkeerplaats. Mooi op het zicht vanaf het balkon.)

Wat een enorm ruime parkeerplaatsen zeg.

Voor een velomobiel? Ja, zeker Big Grin
Passen er eigenlijk twee Velomobielen op 1 parkeerplek. De achterliggende idee is, wanneer ik in de toekomst met de auto trein op vakantie zou gaan met iemand die ook een VM heeft. Dan zouden we maar 1 plek hoeven te bleken en kunnen ze naar elkaar staan


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 19-Aug-2023

Twee naast elkaar zal wel lukken.
Ik denk zelfs drie, maar dan wordt het wel lastig uitstappen denk ik.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Niels van der Wal - 20-Aug-2023

(19-Aug-2023, 10:56 PM)Hoekie schreef: Twee naast elkaar zal wel lukken.
Ik denk zelfs drie, maar dan wordt het wel lastig uitstappen denk ik.

Ik denk 5; als je ze als een rits (getant) neerzet. En dan stap je ook nog makkelijk uit.
Misschien een chalange: hoeveel velomobielen passen er op 1 parkeerplaats; passen er 7?

Niels, 1, van der Wal


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Willeke_IGKT - 20-Aug-2023

Het probleem met de autoslaaptrein is dat zij de regels bepalen en die niet heel flexibel zijn.

Alles wat anders is moet goedgekeurd worden en dat is niet snel.

Ook zit je met de technische kant, als er met auto oprij platen gewerkt wordt zijn die te smal voor een VM. En als de trein wagens ook met dat soort platen werkt gaat het helemaal niet lukken.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 20-Aug-2023

Dit is iets voor over 5 jaar ofzo


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hoekie - 20-Aug-2023

...het slechtste fietspad hier in de buurt, had veel ribbels door wortels van bomen, compleet vernieuwd is met babyglad asfalt Cool


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Jeroen S - 20-Aug-2023

Ik een heerlijk rondje met de ligger gegraveld heb door en langs het Reichswald. eerst even naar Kleve, dan het fietspad op de oude treinroute richting Kranenburg. Bij Nutterden al richting bos, via de Wolfsberg dan Frasselt en daar echt het bos in. Er ligt daar een smal weggetje, in het dorp is het een landweggetje, twee sporen met gras. dan wordt het wat slecht asfalt, maar wel te doen. Bij Boscafe Merlijn was er een stukje wat ik nog niet kende, links naar Milsbeek, en daar weer links, langs de bosrand. Steeds een indrukwekkende stuwwal van een meter of 20-30 hoog links. Daar kwam ik dan weer op bekend terrein, voor de verandering dan maar het bospad gekozen, ook leuk en daar best te doen. Grote stukken van het bos zijn voorzien van tamelijk verharde gravelwegen, waar een houtvrachtwagen zonder problemen overheen kan rijden.

Uiteindelijk de Kartenspielerweg weer gevonden, en die maar eens helemaal af gereden, dus ook het gravel stuk aan de andere kant van de grote weg. Kom je ook gewoon E bikers tegen en ouder met kinderen. Technisch zwaar is het allemaal niet. Ik rijd wel een beetje op reserve op gravel, je weet nooit of er wat gaat glijden of een kuiltje toch iets dieper is dan je dacht. Ik dender dus niet met 40 plus bergje af.

Linksom via Hau en Kleve weer naar huis. Moe maar voldaan en lekker veel bos gezien.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 20-Aug-2023

Als je van onverharde wegen en dergelijke houdt, kan ik je de Huissesstraat / Neerveldstraat ten oosten van Cuijck aanraden. Een klein stukje verderop vanuit Milsbeek dus. Daar kan je heerlijk grote rotsstenen ontwijken, als je er zin in hebt. Het op-een-na-meest-uitdagende stukje straat dat ik ooit gefietst heb en na die ene keer ben ik er ook nooit meer geweest...


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bob Hagendijk - 21-Aug-2023

Straks voor het eerst sinds 3 weken weer op de fiets. Op vakantie kan de fiets niet mee helaas.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - gideon - 21-Aug-2023

Ik al een week, elke dag met de Hurricane naar mijn werk fiets, met een nieuw ventisit matje, zelf gemaakt nek-steuntje. En na veel afstellen, onderdeel aangepast en het juiste stootrubber, de Challenge voorvering ook goed werkt.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bob Hagendijk - 23-Aug-2023

Meer trots dan blij.... Mijn stiefzoon is maandag vroeg (6:30) met mij van Almelo naar Nijverdal gereden en is daarna naar Zwolle doorgereden. Na 2 nachten bij opa en oma weer teruggekomen vandaag. Heen 56 km, terug 65. 15 jaar, op een oude stadsfiets zonder ondersteuning, gemiddeld 22 km/u heen, 21 terug.

Een uitzondering op de gemiddelde tiener Smile


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bart Verbeek - 26-Aug-2023

het oppompen van een fietsband met een gewone pomp weer een non event is geworden. Een tijd terug moest ik nog een elektrische pomp gebruiken, en dat was nog een hele toer. Krukje erbij, extra steun regelen om weer overeind te komen. Waarna ik even 20 minuten op bed moest gaan liggen. Inmiddels hoef ik niet meer te plannen dat ik maar één band per week kan oppompen.

De kracht en energie komen heel langzaam weer terug. Hoewel de benen nog wel achterblijven (dat is vooral lastig met lopen).


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Tom Fekkes - 27-Aug-2023

(26-Aug-2023, 11:25 PM)Bart Verbeek schreef: het oppompen van een fietsband met een gewone pomp weer een non event is geworden. Een tijd terug moest ik nog een elektrische pomp gebruiken, en dat was nog een hele toer. Krukje erbij, extra steun regelen om weer overeind te komen. Waarna ik even 20 minuten op bed moest gaan liggen. Inmiddels hoef ik niet meer te plannen dat ik maar één band per week kan oppompen.

De kracht en energie komen heel langzaam weer terug. Hoewel de benen nog wel achterblijven (dat is vooral lastig met lopen).

Ik hoop dat het doorzet Bart!!!!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Dharm2004 - 28-Aug-2023

Gisteren na "slaapdienst" naar Vries gefietst. Die locatie is nl de verzamel plaatst van de Assen Liggers. Het plan was samen met hen te fietsen door Drenthe (later ook door Friesland) om mijn 1ste 10 K te behalen, met mijn Sweet Mango! Nu op naar de rest van de km.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Jeroen S - 28-Aug-2023

Na twee dagen laminaat leggen vrijdag en zaterdag had ik enorme spierpijn in de benen. Kwam de trap bijna niet af. Gelukkig ging het gisteren al iets beter en kon ik vandaag gewoon met de velomobiel naar het werk. En ik kon er ook nog weer zonder hulp uitkomen. Terug naar huis ging ook weer iets beter.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 29-Aug-2023

Ik heb mijn Velomobiel gespot in een filmpje van Jan  Big Grin weet nu hoe de kleur eruit komt te zien


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - sjefke - 29-Aug-2023

(28-Aug-2023, 09:56 PM)Jeroen S schreef: Na twee dagen laminaat leggen vrijdag en zaterdag had ik enorme spierpijn in de benen. Kwam de trap bijna niet af. Gelukkig ging het gisteren al iets beter en kon ik vandaag gewoon met de velomobiel naar het werk. En ik kon er ook nog weer zonder hulp uitkomen. Terug naar huis ging ook weer iets beter.

je hebt dat laminaat er toch niet in getrapt?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Jeroen S - 30-Aug-2023

Op de kniën, plaatje erin, opstaan, plaatje halen, op de knien, plaatje erin. In hoekjes en aan de kantjes nog een paar keer extra vanwege het afmeten. En dat dan enige 100 keer herhaald. Vermoedelijk komt het vooral van het opstaan, waarbij ik merkte dat de doorbloeding in de benen ook niet optimaal was.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - sjefke - 30-Aug-2023

(30-Aug-2023, 08:01 AM)Jeroen S schreef: Op de kniën, plaatje erin, opstaan, plaatje halen, op de knien, plaatje erin. In hoekjes en aan de kantjes nog een paar keer extra vanwege het afmeten. En dat dan enige 100 keer herhaald. Vermoedelijk komt het vooral van het opstaan, waarbij ik merkte dat de doorbloeding in de benen ook niet optimaal was.

als het resultaat maar de moeite waard is. die vloer ligt er nu,de spierpijn verdwijnt wel weer.
doet me denken aan mijn badkamervloer: 8 vloertegels gemonteerd,daarna een week rug/ spierpijn.
tegels waren 120x40cm en moesten stuk voor stuk op maat worden gemaakt.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Atrike - 30-Aug-2023

...de Strada die ik heb besteld volgende week wordt gespoten en daarna weer wordt opgebouwd. Nog ff geduld (en dat heb ik niet).


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 30-Aug-2023

(30-Aug-2023, 05:44 PM)Atrike schreef: ...de Strada die ik heb besteld volgende week wordt gespoten en daarna weer wordt opgebouwd. Nog ff geduld (en dat heb ik niet).

Welke kleur en maar goed dat je geen nieuwe VM heb gekocht. Dan moet je veel langer je geduld op de proef stellen. Ik ben al bijna 8 maanden wachten en heb nu sinds kort de eerste beelden gezien van het resultaat. Ik weet dat ik de donor auto op foto’s anders vind overkomen dan in het echt. Dus dit wetende blijft het wel beetje spannend hoe hij in het echt overkomt. Maar de eerste beelden stilde al beetje mijn ongeduld  Shy


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Atrike - 30-Aug-2023

Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 30-Aug-2023

Ga je ook wat met witte en blauwe reflectie doen?? Volgens mij staat er bij Ymte een brandweer Quest. 
(30-Aug-2023, 08:14 PM)Atrike schreef: Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem.



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Atrike - 30-Aug-2023

(30-Aug-2023, 10:40 PM)Hardloper schreef: Ga je ook wat met witte en blauwe reflectie doen?? Volgens mij staat er bij Ymte een brandweer Quest. 
(30-Aug-2023, 08:14 PM)Atrike schreef: Hij wordt brandweerrood. Ik denk dat ik hem Jalapeño noem.

Dat weet ik nog niet. Op welke  velomobiel zit jij te wachten?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 31-Aug-2023

(30-Aug-2023, 10:58 PM)Atrike schreef: Dat weet ik nog niet. Op welke  velomobiel zit jij te wachten?
[Afbeelding: IMG-2800.png]
Ik ben wachten tot dat die achterste Velomobiel naar Nederland wordt verzonden en dat Theo klaar is om daar mijn laatste opties in te bouwen.
Dus de Quatrevelo.