ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 09-Jan-2024

(09-Jan-2024, 06:34 PM)365cycle schreef: Met een beetje fantasie kan je de toerkap op de Bülk, Milan en de QV wel als een deur zien.
Het is geen conventionele autodeur, maarja, die heeft de Microlino eigenlijk ook niet Big Grin
Goed punt


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - qv-tester - 10-Jan-2024

Omdat mijn primaire voertuig de QV is. Gisteren dacht ik een plas water bijeen te vegen bij mijn auto (staat er regelmatig onder als ie bij nat weer gereden heeft), blijkt dat koelvloeistof te zijn. Een lek dus... Seffens bij de garage een bus koelvloeistof halen om bij te vullen, en dan morgen maar die auto naar de garage rijden. Het niveau staat al onder het minimum, en bij dit weer heb ik geen zin in een panne onderweg Wink Elektrische auto's hebben dus ook koelvloeistof, net als de oudere auto's. Gelukkig is het een auto van het werk, dus de kosten voor herstelling zijn niet voor mij (als het al geen garantie zou zijn)


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 10-Jan-2024

Een spontaan lek is wel bijzonder. Of is het van direct na de laatste rit?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - qv-tester - 10-Jan-2024

(10-Jan-2024, 10:47 AM)365cycle schreef: Een spontaan lek is wel bijzonder. Of is het van direct na de laatste rit?
Ik vermoed van een van de laatste ritten. Op basis van wat er de laatste nacht is uitgelekt is (niet zo gek veel vergeleken met de plas) dit al minstens enkele dagen gaande, en de auto is vorige week woensdag en vorige zondag en maandag nog gebruikt.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 11-Jan-2024

Vandaag (eigenlijk vooral gisteren) ben ik blij door iets heel simpels: M'n omafiets. Ik moest allerlei dingen doen, en 's avonds nog even naar de stad, naar een plek waar je liever geen velomobiel buiten zicht wil parkeren. Tenzij het echt heel hard waait is de omafiets dan eigenlijk een heel comfortabel ding, want je zit lekker rechtop, het zadel is prima zacht, en geen versnellingen + een terugtraprem maken de bediening eigenlijk enorm simpel. Zo fiets je dan toch makkelijk ruim 40 km weg op een oud (maar goed!) barrel.
Wel grappig hoe m'n meest ingewikkelde fiets en de meeste simpele die ik heb eigenlijk m'n favorieten zijn Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 11-Jan-2024

Blij vandaag met de uitstekende, snelle technische support onderweg via de Noorderligt Whatsapp groep.  Big Grin

Ik stond met een zwaar aanlopend achterwiel in een park in Assen, 55km van huis en had, na het checken van de druk in de demper en het achterwiel zelf of het nog goed vast en recht zat niet meteen ideeën wat het kon zijn. 

Een oproepje in de Noorderligt groep en binnen een paar minuten kwam Harry/Twilwel met een lijstje opties waar het aan kon liggen. Het was toch nog even puzzelen maar uiteindelijk was de tip: 'wordt je wielkast niet naar binnen gedrukt door iets wat je aan bagage bij je hebt?' de winnende. Ik had met een van m'n tassen m'n pomp dusdanig aangeduwd dat die op zijn beurt de wielkast tegen het wiel drukte... Blush

Daar had ik zelf best lang over gedaan om dat uit te vogelen!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 12-Jan-2024

Omdat het weer weer wat beter is dan de afgelopen 2 weken.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 12-Jan-2024

(12-Jan-2024, 11:37 AM)ZoefZoef schreef: Omdat het weer weer wat beter is dan de afgelopen 2 weken.

Daar zijn natuurijsliefhebbers het niet mee eens  Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Hardloper - 12-Jan-2024

(12-Jan-2024, 11:54 AM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Jan-2024, 11:37 AM)ZoefZoef schreef: Omdat het weer weer wat beter is dan de afgelopen 2 weken.

Daar zijn natuurijsliefhebbers het niet mee eens  Big Grin

Ik heb bv gisteren en eergisteren lekker paar baantjes gedaan.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 12-Jan-2024

(12-Jan-2024, 11:54 AM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Jan-2024, 11:37 AM)ZoefZoef schreef: Omdat het weer weer wat beter is dan de afgelopen 2 weken.

Daar zijn natuurijsliefhebbers het niet mee eens  Big Grin

Doe mij maar een schepijsje Wink

Hier dooit het weer en het voelde ook niet koud aan.  Vanochtend weer kort ritje gemaakt naar de supermarkt op de roets en ook ommetje gemaakt met de oppashond.  Een verademing, dat het weer wat warmer is.

Later op de dag plak ik er als het zo blijftk een ritje naar Den Haag aan vast.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 12-Jan-2024

Hoop in ieder geval dat het geen natte bende wordt. Dan heb ik liever de vrieskou van de afgelopen dagen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Frutsel - 12-Jan-2024

(12-Jan-2024, 12:14 PM)365cycle schreef: Hoop in ieder geval dat het geen natte bende wordt. Dan heb ik liever de vrieskou van de afgelopen dagen.

Je hebt in ieder geval geen last van smeltende sneeuw, dus wordt het hooguit zoals voor de vorstperiode, nat door regen, regen, regen


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bob Hagendijk - 12-Jan-2024

Ik heb deze week toch 177 km gehaald. Wel wat fris soms, maar kan je je op kleden. Voor volgende week worden winterse buien voorspeld, dus dan wordt het afwachten of dat ijzel, sneeuw of natte sneeuw wordt.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 16-Jan-2024

Waar zijn die helden?!
Vanochtend was wel weer mooi hoor. Iedereen gaat "maar even snel met de auto want het is zo'n slecht weer" Tongue


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 16-Jan-2024

Mensen worden ook wel de auto ingejaagd hoor, parallelweg van de Zwolseweg tussen Wilsum en IJsselmuiden: niet gestrooid.
Parallelweg Molenbrug, behoudens twee bochten bij zijwegen: niet gestrooid.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 16-Jan-2024

(16-Jan-2024, 10:30 AM)LigfietsWilsum schreef: Mensen worden ook wel de auto ingejaagd hoor, parallelweg van de Zwolseweg tussen Wilsum en IJsselmuiden: niet gestrooid.
Molenbrug, behoudens twee bochten bij zijwegen: niet gestrooid.
Verschilt per regio. Rotterdam strooit de fietspaden echt waanzinnig goed.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bob Hagendijk - 16-Jan-2024

Vanochtend 16 km gefietst, in onze wijk was nog niks gebeurd. Doorgaande fietspaden buiten de wijk waren wel gestrooid maar nog niet echt ingereden dus opletten, fietssnelweg was sneeuwvrij geschoven. B-weg was wel gestrooid maar alleen de bandensporen van auto's waren goed te berijden. Maargoed, sneeuw geeft overlast en het was redelijk te doen dus daar wil ik niet over klagen.
Aan het einde een smal fietspad van 2 km, niet gestrooid, vol met ijzel en opgevroren sneeuw. Daar heb ik diverse keren de voeten aan de grond gehad en gehoopt dat ik niet de naastliggende sloot in zou schuiven.
Ik hoopte ook dat het vandaag overdag weg zou smelten maar het blijft bewolkt dus ik hoop dat ik op de terugweg geen opgevroren sneeuw tegen ga komen want dat is wel echt drama.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - De tovenaar - 16-Jan-2024

Altijd mooi voor wat foto's zo'n laagje sneeuw, maar voor mij mag het gauw wegsmelten Wink
[Afbeelding: medium.jpg]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bob Hagendijk - 16-Jan-2024

Als een ijsbeer in Nederland in het kanaal plast is het echt koud.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigZeeuw - 16-Jan-2024

Ik ben ook gewoon op de fiets geweest, nog steeds de speed pedelec vanwege gebrek aan goed weer om te oefenen op de M-racer, lekker met winterbandjes. Maar bij ons in en rond het dorp was het spekglad, daarbuiten ging het wel maar heb ik alsnog maar voorzichtig aan gedaan.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - qv-tester - 16-Jan-2024

Ik heb deze morgen maar een alternatieve route genomen. Langs het kanaal ligt een mooi jaagpad dat deel is van een fietssnelweg, en zoals het hoort in België wordt dat niet gekeerd of gestrooid, dus ligt het vol met losse sneeuw. Ik heb dus gewone wegen genomen, vooral binnenwegen die niet gestrooid, maar wel aangereden waren door autoverkeer. Daar was het best goed te rijden en reed ik regelmatig zelfs weg van auto's achter mij. De laatste 15 km waren een stuk zwaarder, want daar zat nog een moeilijk te vermijden stuk jaagpad tussen. Losse sneeuw en dichte wielkasten werkt niet zo goed samen Wink Uiteindelijk de 46 km toch nog binnen de 2 uur afgerond, maar ik hoop dat het vanavond toch weer iets properder is langs het kanaal. Bij aankomst heb ik toch maar eens goed op de wielkasten geklopt om er het een en ander uit te krijgen...


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Frutsel - 16-Jan-2024

Ik ben blij dat ik vanmorgen gefietst heb, maar niet blij omdat het voelde alsof ik 3 lekke banden had.
Ik was op weg naar mijn werk, maar na een uur had ik nog maar 1/3 van de afstand afgelegd (normaal ben ik dan op de helft in de winter), en heb ik besloten om om te draaien, en thuis te werken.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 16-Jan-2024

Bij ons lag/ligt heel weinig sneeuw. Gewoon probleemloos kunnen fietsen dus.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - qv-tester - 16-Jan-2024

Deze avond ging het vlotter en zat het gemiddelde terug boven de 30, zowat anderhalf uur gereden dus. Jaagpad was voor een groot deel vrij, enkel een stukje bij Rotem en vanaf Bree was het nog wit. Vanaf Bree heb ik dan maar weer alternatieve wegen genomen, die waren wel vrij intussen. Thuis weer de wielkasten uitgeklopt, maar ik heb de indruk dat er nog wat uit moet komen. Hopelijk de garage niet onder water straks Big Grin (met de auto ooit aan de hand gehad, die kan stiekem veel sneeuw meepakken, zelfs als je er achter de wielen uithaalt)

Morgen niet met de fiets werken, dan van thuis uit wegens tandartsbezoek tussenin. Op het gazon ligt er hier momenteel zo'n 5-6 cm sneeuw.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigZeeuw - 20-Jan-2024

ik lekker weer een rondje (24km) heb kunnen oefenen op de m-racer. het wordt allemaal steeds natuurlijker maar ik denk wel dat het nog even gaat duren voor ik er net zo vertrouwd mee ben als met mijn gewone fiets.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Lopopodium - 20-Jan-2024

Dat duurde bij mij op mijn eerste ligfiets, een Optima Orca, ongeveer 200 kilometer.
Daarna durfde ik pas eens langdurig een hand van het stuur te houden en onder allerlei situaties en ondergronden gewoon lekker door te fietsen.