ligfietsers.nl
Vandaag ben ik blij omdat..... - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Vandaag ben ik blij omdat..... (/thread-119.html)



RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 16-Feb-2024

(16-Feb-2024, 05:44 PM)365cycle schreef: Klopt. Ymte vertelde me wel ooit dat dit echt "geschilderd" moet worden, er is geen mal voor dit patroon. Of het mooi wordt of niet is dus 100% afhankelijk van hoeveel de gene die 'm maakt de avond vantevoren gezopen heeft.

Tot nu toe vind ik ze er allemaal hetzelfde uitzien. Er is dus iemand met een strakke hand daar.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 16-Feb-2024

Voor mij zien ze er ook allemaal even lelijk uit. Vind het niet mooi dat patroon.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 16-Feb-2024

(16-Feb-2024, 07:57 PM)ZoefZoef schreef: Voor mij zien ze er ook allemaal even lelijk uit.  Vind het niet mooi dat patroon.
Dat vind ik van jou ook, maar dat hoeft toch niet iedereen te weten? Smile


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 16-Feb-2024

(16-Feb-2024, 08:28 PM)365cycle schreef:
(16-Feb-2024, 07:57 PM)ZoefZoef schreef: Voor mij zien ze er ook allemaal even lelijk uit.  Vind het niet mooi dat patroon.
Dat vind ik van jou ook, maar dat hoeft toch niet iedereen te weten? Smile

Gelukkig ben ik niet te koop en wassenbeeldwaardig dus de kans dat je een tweede van mij tegenkomt is heel klein Wink


Alhoewel, ik ben toen ik nog op de Erasmus studeerde in de computerzaal daar weleens een kloon tegengekomen van mn neef.. heel apart. Letterlijk 1 op 1 zelfde gezicht, maar ook zn lange haar in dezelfde kleur en in een staart. Misschien loopt er van mij toch ook wel ergens een kloon rond.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigfietsWilsum - 17-Feb-2024

.. ik even naar Arnhem ben gefietst voor een balkje. Lekker even mezelf uitgelaten, 158km.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 21-Feb-2024

Omdat ik vandaag mijn eerste 100+ tocht van 2024 heb gereden. Niet helemaal volgens plan maar de treinen reden niet zoals ik zou willen dus de laatste 20 km ook gefietst. Was helaas vol tegen de wind in.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Fietsbennie - 22-Feb-2024

Waar ben je je heen geweest Jos, als ik vragen mag?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Bart Verbeek - 25-Feb-2024

ik een cursus keramiek volg. Mijn eerste werkstukjes

[Afbeelding: fishy.png]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 25-Feb-2024

(22-Feb-2024, 07:49 AM)Fietsbennie schreef: Waar ben je je heen geweest Jos, als ik vragen mag?

@fietsbennie

Vanuit huis via Uelsen, Neuenhaus en Twist naar Emmen. Vandaar de trein naar Mariënberg. Daar moest ik zo lang op de trein wachten dat ik via Vroomshoop en Daarlerveen weer naar huis.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 25-Feb-2024

Blij met deze nieuwe aanwinst  Big Grin

[Afbeelding: IMG-20240225-164801.jpg]


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 25-Feb-2024

(25-Feb-2024, 08:32 PM)TimSch schreef: Blij met deze nieuwe aanwinst  Big Grin 

Ja, die zag ik ook staan. Mooie kleur. Dit is toch een Hurry? 

Met zo eentje ben ik een keer bijna onderuit gegaan. Apart sturen zo'n direct onderstuur  Big Grin


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 25-Feb-2024

Verkoper had geen idee wat het was, maar moet wel een Hurricane zijn inderdaad. Deze gaat de Sinner vervangen als open ligger in de schuur. Héél andere fietsbeleving  Big Grin

Vind dat onderstuur zo wel lekker eigenlijk, proefrondje van 8km en handje los ging al prima ontspannen.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 28-Feb-2024

..er iemand* afgehaakt is en ik de NS met wat euro's kan verblijden Wink

*Dom..dom..dom!


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - karimov - 28-Feb-2024

en het is grijs en had een bagagebak van M5! 

(28-Feb-2024, 03:19 PM)ZoefZoef schreef: ..er iemand* afgehaakt is en ik de NS met wat euro's kan verblijden  Wink

*Dom..dom..dom!

En afhaken in dit geval is idd een beetje dom! Mooi voor jou.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 28-Feb-2024

(28-Feb-2024, 03:19 PM)ZoefZoef schreef: ..er iemand* afgehaakt is en ik de NS met wat euro's kan verblijden  Wink

*Dom..dom..dom!


Echt lekker duidelijk dit. Als ik een puzzel wil oplossen, dan koop ik wel zo'n boekje  Big Grin Tongue  Doh


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 28-Feb-2024

(28-Feb-2024, 10:35 PM)Wim -de roetsende schreef:
(28-Feb-2024, 03:19 PM)ZoefZoef schreef: ..er iemand* afgehaakt is en ik de NS met wat euro's kan verblijden  Wink

*Dom..dom..dom!


Echt lekker duidelijk dit. Als ik een puzzel wil oplossen, dan koop ik wel zo'n boekje  Big Grin Tongue  Doh

Karimov snapte 'm anders wel Big Grin

Ik stap meestal niet zomaar in de trein. Als ik dat dus doe, dan is dat om iets op te halen Wink Het is ongelakt, grijs van kleur en voorzien van een tailbag van M5. Rara, wat is het?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 28-Feb-2024

Die titanium m5?
En die tailbag heb je nu te koop gezet?


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 28-Feb-2024

(28-Feb-2024, 11:27 PM)Josligfiets schreef: Die titanium m5?
En die tailbag heb je nu te koop gezet?

Zie je, het is niet zo moelijk Wim_de roetsende Smile

Ja, tailbag doe ik niets mee vooralsnog.  Ik wil niet zeggen dat ik het ondingen vind want ze zijn reuze praktisch, maar voor mn hedendaagse gebruik heb ik 'm nu niet nodig. Een klein toptasje voldoet.  Dan koppel ik daar gewoon een prijs aan waarvoor ik mocht ik er toch een keer een nodig hebben, een andere gebruikte op een later moment terug zou kunnen kopen en zet ik 'm te koop. Wordt ie verkocht, prima. Wordt ie niet verkocht, ook prima.

Het gaat mij primair om die fiets. De M5 titanium de mooiste ligfiets die er is met kleine wielen. De lijnen, de kleur van het verder ongecoate, geglasparelde titanium. Prachtig vind ik ze. Deze M5 is direct rijdbaar.  Ik heb dezelfde fiets al, maar die ligt al jaren compleet uit elkaar door een gescheurde voorvork. Nu dus weer een zelfde fiets met eveneens monovork van titanium in betere staat dan mn oude die ik al >10 jaar bezit en die in de tuin weg heeft staan roesten en waar dus sowieso het nodige aan vervangen moet worden.

Deze is met een iets ander carbon stuurtje, carbon crankstel, carbon tailbag en een carbon M5 (?) rem waar ik ook weer aan moet wennen. Daarmee rem je met je duimen, maar wel weer anders dan de welbekende M5 duimremmen. Deze remhendel lijkt meer op een walvisstaart en druk je naar beneden in plaats van omhoog. Je remt er uitsluitend met beide remmen tegelijk mee. Of ik dat systeem nou fijn vind, daar ben ik nog niet achter. Ik heb het idee dat ik de rem anders geplaatst zou willen hebben.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - LigZeeuw - 29-Feb-2024

(28-Feb-2024, 11:40 PM)ZoefZoef schreef:
(28-Feb-2024, 11:27 PM)Josligfiets schreef: Die titanium m5?
En die tailbag heb je nu te koop gezet?

Ja, tailbag doe ik niets mee vooralsnog.  Ik wil niet zeggen dat ik het ondingen vind want ze zijn reuze praktisch, maar voor mn hedendaagse gebruik heb ik 'm nu niet nodig. Een klein toptasje voldoet.  Dan koppel ik daar gewoon een forse prijs aan waarvoor ik een andere op een later moment terug kan kopen.

Ben jij toevallig diegenen die gereageerd heeft op mijn gevraagd advertentie voor een M5 tailbag? Die titanium M5 heb ik ook te koop zien staan, volgens mij was dat echt een weggeefprijsje voor zon fiets.

Ik ben vandaag blij omdat ik al meer dan 1000km met heel veel plezier op de M-Racer heb gereden de afgelopen 5 weken.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Josligfiets - 29-Feb-2024

(28-Feb-2024, 11:40 PM)ZoefZoef schreef:
(28-Feb-2024, 11:27 PM)Josligfiets schreef: Die titanium m5?
En die tailbag heb je nu te koop gezet?

Zie je, het is niet zo moelijk Wim_de roetsende Smile

Ja, tailbag doe ik niets mee vooralsnog.  Ik wil niet zeggen dat ik het ondingen vind want ze zijn reuze praktisch, maar voor mn hedendaagse gebruik heb ik 'm nu niet nodig. Een klein toptasje voldoet.  Dan koppel ik daar gewoon een forse prijs aan waarvoor ik een andere op een later moment terug kan kopen.

Het gaat mij primair om die fiets. De M5 titanium de mooiste fiets die er is met kleine wielen. De lijnen, de kleur van het verder ongecoate, geglasparelde titanium. Prachtig vind ik ze.

Als je de fiets gekocht hebt voor de vraagprijs en je slaagt erin om de tailbag voor die forse prijs te verkopen dan heb je echt een koopje gehad.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 29-Feb-2024

(28-Feb-2024, 11:40 PM)ZoefZoef schreef: ...Deze remhendel lijkt meer op een walvisstaart en druk je naar beneden in plaats van omhoog. Je remt er uitsluitend met beide remmen tegelijk mee...

Dat klinkt als de welbekende velomobiel remhendel/-constructie.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 29-Feb-2024

(29-Feb-2024, 09:25 AM)TimSch schreef:
(28-Feb-2024, 11:40 PM)ZoefZoef schreef: ...Deze remhendel lijkt meer op een walvisstaart en druk je naar beneden in plaats van omhoog. Je remt er uitsluitend met beide remmen tegelijk mee...

Dat klinkt als de welbekende velomobiel remhendel/-constructie.


Nee, juist andersom.  De rem zit onder het stuurtje en bij een velomobiel rem je meer meerdere vingers. Bij deze rem met de duim of duimen door de hendel dus naar beneden te drukken, van het stuurtje af.

Er zit eenzelfde stuurtje en remhendel op als van de M5 carbon lowracers: http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/Models/Carbon_Low_Racer




RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - TimSch - 29-Feb-2024

Ah, ja. Dan snap ik dat je even moet wennen. Lijkt me enigszins onnatuurlijke rembeweging.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - Wim -de roetsende - 29-Feb-2024

(29-Feb-2024, 09:56 AM)ZoefZoef schreef: Nee, juist andersom.  De rem zit onder het stuurtje en bij een velomobiel rem je meer meerdere vingers. Bij deze rem met de duim of duimen door de hendel dus naar beneden te drukken, van het stuurtje af.

Er zit eenzelfde stuurtje en remhendel op als van de M5 carbon lowracers: http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/Models/Carbon_Low_Racer


Dan is het vast de bedoeling dat je met de palm van je hand de rem naar beneden duwt en niet met je duim of je vingers.

Als ik die rem zo bekijk tenminste. Heb je geen proefritje gemaakt?   Tongue


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - ZoefZoef - 29-Feb-2024

Ik heb idd geen proefrit gemaakt. Enkel de voorvork voor de zekerheid even bekeken dat deze vrij van scheuren was. De rest geloofde ik wel. De fiets rijdt gewoon goed, moet enkel even kijken of het achterwiel/voorwielen goed zijn. Ik voel bij het remmen wat. Alsof er een slagje inzit ofzo.


RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - 365cycle - 29-Feb-2024

Ik heb 'm niet gezien, maar heb je schijfremmen? Dan zou ik die namelijk ook even nakijken.