ligfietsers.nl
Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Prikbord (https://ligfietsers.nl/forum-41.html)
+--- Forum: Aangeboden (https://ligfietsers.nl/forum-42.html)
+---- Forum: Fietsen (https://ligfietsers.nl/forum-45.html)
+---- Topic: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen (/thread-1460.html)



Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - 365cycle - 21-Jul-2022

Ik heb 'm al eerder eens aangeboden gekregen en toen net misgegrepen; nu heb ik mogelijk iemand die ermee zou willen rijden maar na een nachtje slapen besloten dat ik toch geen tijd heb voor het project.

Voor minder dan dit bedrag heb je echt nooit een Quest, maar - ik zeg het nog maar eens - er zit nog wel wat werk in:

Quest 009 op velomobilforum.de

Hij is wel compleet, of in ieder geval nagenoeg compleet. Alle spullen worden er in dozen bijgeleverd. Aachen is ook niet ver van de NL grens.


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - TimSch - 21-Jul-2022

Hey Hoi!

650 eurootjes?! Dat is niet veel. Ben/ken jij de verkoper en/of fiets?

Ik heb namelijk stiekem een wens om op termijn als de spaarrekening het toelaat de Furai in te wisselen voor een VM. Maar de spaarrekening laat 650 euro op zich nu al wel toe ;-)

Kun je iets over het 'project' zeggen? Is het een kwestie van alles netjes weer assembleren, smeren, poetsen en gaan? (waarbij ik heus snap dat dat meer dan een middagje werk is).

Ben nieuwsgierig!

Grt
T


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - 365cycle - 21-Jul-2022

Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool. 

Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - emgaron - 21-Jul-2022

(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.

Als ik naar de foto's kijk dan verwacht ik dat de veerpoten deels of geheel vervangen moeten worden (vrijwel zeker de assen - die lijken volledig verroest), en ik zou ook verwachten dat er nieuwe remplaten op moeten e.d., dus er zal wel een stapel nieuwe onderdelen gekocht moeten worden...


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - TimSch - 21-Jul-2022

Tsja, hmm. Zie ik een kans? Ja. Is het wellicht wat te veel van het goeie? Ook ja  Tongue

Stel, puur theoretisch, dat ik me vaak verveelde, dan zou dit een mooie opvulling kunnen zijn van mijn tijd. Maar ik verveel me eigenlijk niet zo vaak. En ik moet bekennen: "Schwierigkeitsgrad: enorm!" demotiveert ook wel een beetje  Cry

Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar  Big Grin


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - Willeke_IGKT - 21-Jul-2022

(21-Jul-2022, 11:46 AM)TimSch schreef: Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar  Big Grin

Houdt marktplaats in de gaten, soms zie je heel goedkope langskomen. Eens in de twee jaar of zo.


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - Wim -de roetsende - 21-Jul-2022

Lang geleden zag ik Quest 009 al eens voorbij komen en toen zat er al voor heel veel kilo's plamuur aan.

Is geen projectje van 10 uurtjes.

Gewoon lekker een hele winter klussen.


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - martinus - 01-Aug-2022

(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool. 

Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.

Dank voor de link,opent nieuwe deuren,beter gezegd..nog 'n hoop te leren Smile


RE: Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen - ThijsR - 22-Aug-2022

(21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef: Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool. 

Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden.
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg.

Ik heb hiernaar zitten kijken bij de Mango, maar daar zul je het frame helemaal op moeten aanpassen. De eenzijdige ophanging kan niet zomaar omgedraaid worden, de swingarm is niet symmetrisch opgebouwd namelijk.