| 
				
				 
					Quest 009: Voor wie zin heeft om te prutsen
				 
			 | 
		 
	
		
	
	
	
		
	Berichten: 6.503 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 13603 
	10525 x bedankt in 5096 berichten
  
	 
 
	
		
		
		21-Jul-2022, 09:41 AM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 09:43 AM door 365cycle.)
	
	 
	
		Ik heb 'm al eerder eens aangeboden gekregen en toen net misgegrepen; nu heb ik mogelijk iemand die ermee zou willen rijden maar na een nachtje slapen besloten dat ik toch geen tijd heb voor het project. 
Voor minder dan dit bedrag heb je echt nooit een Quest, maar - ik zeg het nog maar eens - er zit nog wel wat werk in:
 Quest 009 op velomobilforum.de
Hij is wel compleet, of in ieder geval nagenoeg compleet. Alle spullen worden er in dozen bijgeleverd. Aachen is ook niet ver van de NL grens.
	  
	
	
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 733 
	Topics: 41 
	Lid sinds: Sep 2021
	
 Bedankt: 871 
	2038 x bedankt in 686 berichten
  
	 
 
	
	
		Hey Hoi!  
 
650 eurootjes?! Dat is niet veel. Ben/ken jij de verkoper en/of fiets?  
 
Ik heb namelijk stiekem een wens om op termijn als de spaarrekening het toelaat de Furai in te wisselen voor een VM. Maar de spaarrekening laat 650 euro op zich nu al wel toe ;-) 
 
Kun je iets over het 'project' zeggen? Is het een kwestie van alles netjes weer assembleren, smeren, poetsen en gaan? (waarbij ik heus snap dat dat meer dan een middagje werk is). 
 
Ben nieuwsgierig!  
 
Grt 
T
	 
	
	
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
 
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 6.503 
	Topics: 119 
	Lid sinds: Sep 2020
	
 Bedankt: 13603 
	10525 x bedankt in 5096 berichten
  
	 
 
	
		
		
		21-Jul-2022, 10:27 AM 
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Jul-2022, 10:28 AM door 365cycle.)
	
	 
	
		Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.  
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden. 
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden  kan je met een 80T nog hard genoeg.
	  
	
	
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 307 
	Topics: 22 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 499 
	201 x bedankt in 104 berichten
  
	 
 
	
	
		 (21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef:  Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden. 
Als ik naar de foto's kijk dan verwacht ik dat de veerpoten deels of geheel vervangen moeten worden (vrijwel zeker de assen - die lijken volledig verroest), en ik zou ook verwachten dat er nieuwe remplaten op moeten e.d., dus er zal wel een stapel nieuwe onderdelen gekocht moeten worden...
	  
	
	
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75 
 
 
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 733 
	Topics: 41 
	Lid sinds: Sep 2021
	
 Bedankt: 871 
	2038 x bedankt in 686 berichten
  
	 
 
	
	
		Tsja, hmm. Zie ik een kans? Ja. Is het wellicht wat te veel van het goeie? Ook ja    
Stel, puur theoretisch, dat ik me vaak verveelde, dan zou dit een mooie opvulling kunnen zijn van mijn tijd. Maar ik verveel me eigenlijk niet zo vaak. En ik moet bekennen: "Schwierigkeitsgrad: enorm!" demotiveert ook wel een beetje    
Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar    
	 
	
	
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
 
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 2.569 
	Topics: 71 
	Lid sinds: Dec 2020
	
 Bedankt: 39164 
	3898 x bedankt in 1690 berichten
  
	 
 
	
	
		 (21-Jul-2022, 11:46 AM)TimSch schreef:  Dus alles lezend laat ik deze toch maar schieten en wacht ik tot de spaarrekening voldoende gespekt is voor een rijdend exemplaar    
Houdt marktplaats in de gaten, soms zie je heel goedkope langskomen. Eens in de twee jaar of zo.
	  
	
	
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
 
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 6.947 
	Topics: 175 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 3033 
	9759 x bedankt in 4708 berichten
  
	 
 
	
	
		Lang geleden zag ik Quest 009 al eens voorbij komen en toen zat er al voor heel veel kilo's plamuur aan. 
 
Is geen projectje van 10 uurtjes. 
 
Gewoon lekker een hele winter klussen.
	 
	
	
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
 
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 183 
	Topics: 7 
	Lid sinds: Feb 2022
	
 Bedankt: 447 
	314 x bedankt in 163 berichten
  
	 
 
	
	
		 (21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef:  Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.  
 
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden. 
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg. 
Dank voor de link,opent nieuwe deuren,beter gezegd..nog 'n hoop te leren   
	 
	
	
	
		
	 
 
 
	
	
	
		
	Berichten: 372 
	Topics: 9 
	Lid sinds: Aug 2021
	
 Bedankt: 247 
	402 x bedankt in 218 berichten
  
	 
 
	
	
		 (21-Jul-2022, 10:27 AM)365cycle schreef:  Ken de verkoper niet, heb wel even geïnformeerd. Heb m'n Quest (#404) ooit van de vorige eigenaar van dit ding gekocht (blackarmor op het Duitse forum); Quest 009 stond rechtop in zijn tuin als een soort mislukt fallussymbool.  
 
Het ziet eruit als vooral kijken wat er niet goed is, een hoop smeren en assembleren, en daarna rijden. 
Wat ik daarnaast denk ik zelf zou proberen als het mijn fiets was: de vroegste Questen hebben een 20" achterwiel, en één ketting rechts, één links. Het is de moeite om te kijken of je die aandrijving naar rechts kan verplaatsen, en dan een lange ketting ipv de indirecte aandrijving. Wordt ie wat efficiënter van zonder dat je de enorme bagageruimte verliest. De oorspronkelijke reden voor dit systeem is het gebrek aan kettingbladen groter dan 50T dat er vroeger bestond: Tegenwoordig kan je 80T en zelfs groter probleemloos kopen. Zelfs als je 'm 8-speed met bijvoorbeeld een 13-26 cassette zou rijden kan je met een 80T nog hard genoeg. 
Ik heb hiernaar zitten kijken bij de Mango, maar daar zul je het frame helemaal op moeten aanpassen. De eenzijdige ophanging kan niet zomaar omgedraaid worden, de swingarm is niet symmetrisch opgebouwd namelijk.
	  
	
	
	
		
	 
 
 
	 
 |  
		
			
		 
	 
	
		
	 
	
		
	 
	 
	
	
	
	 
	
	
		
		
	 
	 
	
 
Gebruikers die dit topic lezen: 
 
	
		 | 
		
		
		
			
				
		
		
		
			
				
					| 
						Welkom
					 | 
				 
			
			
		
				
					
						
				Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen. 
				 
				
					 | 
				 
			
		  
		
		
		
		
			
				
					| 
						Nieuwe berichten
					 | 
				 
			
			
		
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| 
De WAW heeft een b...datakneder — 10:34 AM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| 
Ik kwam vanavond z...Frutsel — 10:25 AM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Even geleden, twee j...gideon — 09:49 AM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| In die categorie had...Jeroen S — 09:02 AM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| De WAW heeft een bev...Jeroen S — 08:58 AM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| 
Ik kwam vanavond z...365cycle — 12:52 AM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| Ik kwam vanavond zow...Frutsel — 11:58 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| 
Mijn net nieuwe Sn...365cycle — 09:53 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| 
Was het een zangfi...Niels van der Wal — 07:46 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Misschien was ze een...datakneder — 07:33 PM | 
				 
				
					| 
						 Vlechtje hoe en wat.
					 | 
				 
				
					| 
Deze doet me den...Bob Hagendijk — 07:31 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Was het een zangfiet...Lopopodium — 06:53 PM | 
				 
				
					| 
						 Vlechtje hoe en wat.
					 | 
				 
				
					| Gesprek over de golf...melle z — 06:14 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Bij een oude Waw zit...Gideonaut — 05:47 PM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Gister avond over de...Niels van der Wal — 05:44 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| 
Is het een idee om...datakneder — 05:41 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Is het een idee om d...Hardloper — 05:30 PM | 
				 
			
		  
		
				
		 
			 |