ligfietsers.nl
Problemen met nieuwe berichten / reacties - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Site (https://ligfietsers.nl/forum-35.html)
+--- Forum: Site info (https://ligfietsers.nl/forum-36.html)
+--- Topic: Problemen met nieuwe berichten / reacties (/thread-167.html)

Pagina's: 1 2


Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 05-Jun-2017

Via Marco kreeg ik de melding dat het wel eens voorkomt dat nieuwe berichten niet "bereikbaar"  zijn op het forum.
Ze zijn wel zichtbaar via de rechter kolom met nieuwe berichten, maar schijnbaar levert het soms problemen op indien iemand naar het draadje gaat om het bericht te lezen. De laatste reactie is dan schijnbaar niet te zien.

Hier is een bug-melding van gemaakt bij de ontwikkelaars van deze forum software.

Verder viel het mij vandaag op dat als ik met een andere browser dit forum bezoek, er berichten als ongelezen gemarkeerd staan die ik al gelezen heb.

Ook hiervan een bug-melding gemaakt bij MyBB.

Over een week of twee wordt een update geïnstalleerd van deze forum software.
Hopelijk zijn bovenstaande problemen dan opgelost.

Grt,

Frank


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 11-Jun-2017

De update is weer geïnstalleerd, een weekje eerder dan gepland.
Ik ben benieuwd of het probleem van de verdwenen berichten opgelost is, maar ik betwijfel het aangezien het voornamelijk in 1 draadje voorkomt.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - ErikvanD - 11-Jun-2017

Bij mij werken nu de links aan de rechterzijde niet meer (nieuwe berichten). Misschien hebben de berichten nieuwe id's gekregen in de database? Het "niche" topic laadt bij mij nog steeds niet goed...


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 11-Jun-2017

(11-Jun-2017, 08:37 AM)ErikvanD schreef: Bij mij werken nu de links aan de rechterzijde niet meer (nieuwe berichten). Misschien hebben de berichten nieuwe id's gekregen in de database? Het "niche" topic laadt bij mij nog steeds niet goed...

Vreemd, na de update wel en nu bij mij ook niet meer.
Ik duik er in!

Update:
De links aan de rechterzijde zouden weer moeten werken.  Cool


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Roepers - 11-Jun-2017

(11-Jun-2017, 08:37 AM)ErikvanD schreef: Het "niche" topic laadt bij mij nog steeds niet goed...

Ingelogd dus niet, uitgelogd wel. Da is met de update niet veranderd (tot nu toe). Lezen gaat met kunst en vliegwerk wel, quoten gaat dus niet.

Ik had in het antwoord in het topic een fout gemaakt en kon het bericht niet meer bewerken. Ik heb toen het aantal berichten per pagina op 50 gezet en hoera ik kon er ingelogd bij. Kijken hoe lang dat duurt.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 12-Jun-2017

Het "niche"  topic blijft problemen veroorzaken schijnbaar.
Even een nachtelijke chat sessie met de ontwikkelaars van deze forum software gehad. Blijkt voor hun ook een lastig en niet reproduceerbaar probleem te zijn.
Op aangeven van hun een aantal settings veranderd en kijken of dat resultaat oplevert.

Ben benieuwd!  Huh


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - ErikvanD - 12-Jun-2017

Ik kan het "niche" topic nu ingelogd ook weer geheel lezen! Hopelijk blijft het zo!


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 12-Jun-2017

(12-Jun-2017, 07:02 AM)ErikvanD schreef: Ik kan het "niche" topic nu ingelogd ook weer geheel lezen! Hopelijk blijft het zo!

Bedankt voor de terugkoppeling!
Hopelijk blijft het nu goed gaan.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Roepers - 12-Jun-2017

Bij mij is het ook nog steeds in orde (met de instelling van vijftig bijdragen per pagina).


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - ErikvanD - 15-Jun-2017

Bij mij doet het bekende topic het nu niet meer.. Alles van na 12 juni zie ik niet


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Roepers - 15-Jun-2017

Het probleem is lastig te reproduceren voor beheerders en ontwikkelaars. Ik heb 2 workarounds gevonden.
De eerste is: uitloggen. Ik kon dan alle berichten lezen. Zodra ik weer inlogte waren recente berichten weer weg. Quoten was zo helaas onmogelijk.
Daarom heb ik gezocht naar een twee manier: Bij persoonlijke instellingen  (weergave-instellingen topic)het aantal berichten per pagina op 50 zetten. Dat hielp vreemd genoeg ook,


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - ErikvanD - 15-Jun-2017

Uitloggen werkt bij mij ook. Dat van die 50 berichten had ik ook al ingesteld n.a.v. een eerdere post waarin je dat aangaf maar dat helpt bij mij niet.
Het kan ook gewoon aan dit specifieke topic liggen, bij andere topics heb ik het volgens mij niet...


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Roepers - 15-Jun-2017

(15-Jun-2017, 08:40 AM)ErikvanD schreef: Dat van die 50 berichten had ik ook al ingesteld n.a.v. een eerdere post waarin je dat aangaf maar dat helpt bij mij niet.

Bij mij werkt het nog steeds. Dat het bij jou niet werkt zou kunnen betekenen dat het toeval is dat het werkt of dat de bug heel erg ongrijpbaar is.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 15-Jun-2017

Zaterdag ga ik de database opnieuw indexeren, in de hoop dat dit vreemde probleem dan opgelost is. Blijkbaar is dit het enige mybb forum met dit probleem en is het niet reproduceerbaar, dus lastig om een oplossing te vinden. Blijft Trial and error voorlopig.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - ErikvanD - 15-Jun-2017

Herkenbaar... Databases zijn soms lastig te doorgronden, als database ontwikkelaar kom ik dit soort dingen ook af en toe tegen... Succes!


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Wim -de roetsende - 25-Dec-2017

Er staan weer nieuwe berichten rechts, maar ik kan ze in het draadje zelf niet zien.

Betreft: Bericht van Tegenligger om 10:22 uur


Dit bericht van mijzelf zie ik wel, als ik het rechts aanklik.


Bericht van Johan. 10:37 lukt ook niet.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 25-Dec-2017

Database is opnieuw geïndexeerd.
Hopelijk probleem weer verholpen.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - -Nico- - 11-Jan-2018

Deze problemen lijken helaas toch weer op te treden. Op dit moment gaat het mis bij bijvoorbeeld de "Medeliggers onderweg" thread.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Wim -de roetsende - 22-Mar-2018

(11-Jan-2018, 05:12 PM)-Nico- schreef: Deze problemen lijken helaas toch weer op te treden. Op dit moment gaat het mis bij bijvoorbeeld de "Medeliggers onderweg" thread.

De problemen zijn weer begonnen. En wederom in het draadje dat Nico hierboven noemt.

Het laatste bericht dat ik kan zien is van Roef 12/3/18. Dit is bericht #100


Bij de nieuwe berichten zie ik dat amararock om 10:26 een nieuw bericht heeft geplaatst.
Volgens mij waren er daarvoor ook al mensen die in dit draadje berichten hebben geplaatst.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 22-Mar-2018

Het zou (voorlopig dan toch) weer opgelost moeten zijn.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Wim -de roetsende - 22-Mar-2018

Nee, nog niet. Bericht #100 is de laatste die ik kan zien.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 23-Mar-2018

Blijkbaar iets meer aan de hand dus.
Ik ga aan de slag voor een hopelijk definitieve oplossing.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 23-Mar-2018

Nah, ben benieuwd...
Moeilijke hiervan is dat ik zelf dit probleem niet ervaar als ik op het forum zit en ook niet kan reproduceren.
Maar hopelijk is het weer opgelost.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Wim -de roetsende - 23-Mar-2018

Opgelost, ik kom nu weer automatisch op pagina 4 terecht als ik rechts in de nieuwe berichten op het bericht klik. Ik zie nu ook bericht 101 en 102.

Bedankt!


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - Frank - 23-Mar-2018

(23-Mar-2018, 10:19 AM)Wim -de roetsende schreef: Opgelost, ik kom nu weer automatisch op pagina 4 terecht als ik rechts in de nieuwe berichten op het bericht klik. Ik zie nu ook bericht 101 en 102.

Bedankt!

Mooi, ben ik niet voor niks zo vroeg uit m'n bed gekomen! Tongue

4 updates doorgevoerd vanmorgen (site, plugins en wat database verbeteringen) dus hopelijk blijft het nu goed gaan.


RE: Problemen met nieuwe berichten / reacties - PlantageBohémien - 13-Dec-2019

Dag, heb geprobeerde een bericht te schrijven in het topic "voorstellen", ik zie daar steeds de noodzaak "vrienden" te vermelden, daar ik nieuw ben zou ik niet weten wie mijn vriend zou moeten zijn.
Kunt U mij vertellen hoe ik een bericht kan schrijven dat voor iedereen leesbaar is?