ligfietsers.nl
Medeliggers onderweg - Afdrukversie

+- ligfietsers.nl (https://ligfietsers.nl)
+-- Forum: Algemeen (https://ligfietsers.nl/forum-1.html)
+--- Forum: Hangplek (https://ligfietsers.nl/forum-13.html)
+--- Topic: Medeliggers onderweg (/thread-203.html)



RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 01-Nov-2023

(01-Nov-2023, 06:51 PM)Raptobrikker schreef: Het waaide weer eens stevig vandaag, maar wat een toeval en leuk dat ik een forumlid heb gezien! Volgende keer hopelijk tijd en juiste plaats om eens kennis te maken!
Ja, superleuk! Ik had haast, moest naar een vergadering en m'n ukkie ophalen. Als het de volgende keer beter uitkomt stop ik ff Big Grin 
In het voorjaar/de zomer kan je anders ook weleens meetoeren met de Rotte Rijders. We rijden niet allemaal/altijd kneiterhard, dus als je een beetje pit in de benen hebt is een koffie- en appeltaartronde met ons best gezellig. Misschien komt er ook nog wel een najaarsritje aan, maar we hebben het allemaal druk en plezierritjes doen we vaker als het koud en droog is, dan in deze tijd.


RE: Medeliggers onderweg - Arend-Jan - 02-Nov-2023

Zag de witte Quest weer, vanmiddag. Iets voor 6, langs de A12, hij kwam net vanuit Gouda. Ik reed in de QV

Dapper, met deze wind in een Quest!


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 02-Nov-2023

Ik zag net in Haastrecht een 4-wiel cargofiets die heel erg lijkt op de nieuwe fiets van Flevobike. Het was hem niet exact maar wel grappig om te zien, de meneer zat droger dan ik in mn Velayo....


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 02-Nov-2023

(02-Nov-2023, 09:02 PM)Gideonaut schreef: Ik zag net in Haastrecht een 4-wiel cargofiets die heel erg lijkt op de nieuwe fiets van Flevobike. Het was hem niet exact maar wel grappig om te zien, de meneer zat droger dan ik in mn Velayo....

Rijd jij met je Velayo ook op het fietspad?

Hoe breed is deze eigenlijk?


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 02-Nov-2023

(02-Nov-2023, 09:02 PM)Gideonaut schreef: Ik zag net in Haastrecht een 4-wiel cargofiets die heel erg lijkt op de nieuwe fiets van Flevobike. Het was hem niet exact maar wel grappig om te zien, de meneer zat droger dan ik in mn Velayo....

Was het een sunrider? Sunrider.bike. De cargobike van Flevobike heb ik vandaag ook gezien in Rotterdam (innovatiex)


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 02-Nov-2023

Zolang er een fietspad is fiets ik daar gewoon op ja, al zijn de meeste wegen hier (tussen Gouda en Utrecht ) lapjes asfalt waar iedereen het mee moet doen. Met de crazy Bob banden is de fiets iets breder dan 110cm, maar nog steeds is de Velayo vele malen wendbaarder dan bijvoorbeeld een 3 wiel bakfiets.


(02-Nov-2023, 10:40 PM)Josligfiets schreef:
Was het een sunrider? Sunrider.bike. De cargobike van Flevobike heb ik vandaag ook gezien in Rotterdam (innovatiex)


Nee een Sunrider was het zeker niet, de Alligt quad is nooit wat van gekomen naar mijn weten. Dit was echt bijna een kopie van de quad fiets maar dan van de plus? Had een kunstof dakje en een grote aluminium kist achterop.
Iets als dit, met deurtjes van zijl volgens mij. 

[Afbeelding: cd8e8a60878882fb7ada0b5451f8fabc.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - PieterTrapt - 07-Nov-2023

Vandaag rond 12:15 uur, een gele velomobiel op de Madijk, tussen Eelde en Groningen, reed hard richting noorden.

Je kon mij herkennen aan een krant onder de arm en een witte anjer in het knoopsgat.
Nee, grapje, ik was die meneer in een fluorescerend geel jack, die tegen de wind instampte op een lichtblauwe fixie.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Nov-2023

Hee, nu hebben we dit topic inmiddels wel afgesplitst... maar het ging er natuurlijk om dat ik Gideonaut tegengekomen ben!

Nu nog een keer met de velomobiel. Ik moet straks naar huis dus misschien tot later Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - ZoefZoef - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 03:03 PM)PieterTrapt schreef: Vandaag rond 12:15 uur, een gele velomobiel op de Madijk, tussen Eelde en Groningen, reed hard richting noorden.

Je kon mij herkennen aan een krant onder de arm en een witte anjer in het knoopsgat.
Nee, grapje, ik was die meneer in een fluorescerend geel jack, die tegen de wind instampte op een lichtblauwe fixie.

Zou je van een ligfiets eigenlijk ook een fixie kunnen maken?


RE: Medeliggers onderweg - PieterTrapt - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 04:53 PM)ZoefZoef schreef: Zou je van een ligfiets eigenlijk ook een fixie kunnen maken?

Hebben we al kort over gedebatteerd, conclusie was: slecht idee. Op een sta-fiets kun je lekker sleuren, trekken en op de pedalen stampen. Maar op een ligfiets gaat dat niet, daar leidt een te zwaar verzet tot knie-problemen en moet je juist soepel blijven draaien.


RE: Medeliggers onderweg - Niels van der Wal - 07-Nov-2023

[/quote]

Zou je van een ligfiets eigenlijk ook een fixie kunnen maken?
[/quote]

Kan; voor een tijdrit op de baan zelfs een keer gedaan (scheelt luchtweerstand), maar voor de openbare weg vreselijk onhandig.

Niels, lixie, van der Wal


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 07-Nov-2023

Ik was vandaag op de Raptobike, maar niemand tegengekomen, eerlijk gezegd kom ik bijna nooit mede-velo's tegen, een paar jaar geleden in het donker een A6? Alleweder helemaal ondergeplakt met tape en een zelfgemaakte plexi koepeldakje. En in Woerden zie ik wel eens een fel oranje QV voorbij schieten. Iedereen fietst zeker op het dunne fietspad langs de proviciale weg? Daar pas ik dan weer niet op met de Velayo.


RE: Medeliggers onderweg - Arend-Jan - 07-Nov-2023

Oranje QV in Woerden is vrijwel zeker een fietsmaatje van me (forest tussen Nieuwkoop en Woerden) ik geef het door!

Zelf net dezelfde witte Quest weer gezien, langs de A12. Paar woorden gewisseld, totdat onze routes zich scheidden.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 06:18 PM)Gideonaut schreef: Iedereen fietst zeker op het dunne fietspad langs de proviciale weg? Daar pas ik dan weer niet op met de Velayo.
Vandaag wel idd, wilde even doorkarren en die route "achterlangs" is met auto's in de buurt niet echt snel.


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 05:34 PM)Niels van der Wal schreef: Kan; voor een tijdrit op de baan zelfs een keer gedaan
Wie/ wat/ waar? Ben benieuwd of dat inderdaad een fix was en geen singlespeed.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Nov-2023

Met een open ligger is het een kwestie van wiel wisselen. En het is wel (iets) efficiënter dan een single speedWink


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 08:07 PM)Arend-Jan schreef: Oranje QV in Woerden is vrijwel zeker een fietsmaatje van me (forest tussen Nieuwkoop en Woerden) ik geef het door!

Zelf net dezelfde witte Quest weer gezien, langs de A12. Paar woorden gewisseld, totdat onze routes zich scheidden.

Kwam hem een paar jaar geleden voor het eerst tegen bij de praxis (Woerden). hij heeft z'n QV flink gebruikt, zat onder de krassen en volgens mij zelfs scheurtjes.
[Afbeelding: DSC-0053.jpg]


RE: Medeliggers onderweg - melle z - 07-Nov-2023

@365cycle, ja, kwestie van wielen wisselen, maar ik ben benieuwd naar wie dat geprobeerd heeft en wat voor ervaring en resultaat het opleverde.


RE: Medeliggers onderweg - 365cycle - 07-Nov-2023

(07-Nov-2023, 09:54 PM)Gideonaut schreef: Kwam hem een paar jaar geleden voor het eerst tegen bij de praxis (Woerden). hij heeft z'n QV flink gebruikt, zat onder de krassen en volgens mij zelfs scheurtjes.
Zou vermoeden dat dat een andere is. De rijder in kwestie is er behoorlijk zuinig op.
In het filmpje dat ik deelde waar we het over grip hadden zie je 'm trouwens Smile


RE: Medeliggers onderweg - Arend-Jan - 07-Nov-2023

Inderdaad een andere oranje QV. Vlaggetje, eland (?) en minivizier heeft de mij-bekende QV niet, en inderdaad, die uit Nieuwkoop is in showroomconditie. Ow en die laatste is een QV+, deze op de foto is dat niet


RE: Medeliggers onderweg - Josligfiets - 20-Nov-2023

Vanochtend, rond 8:30, fietste een gele Quest xs de Wageningse berg op. Niet gegroet want ik zat in een auto.


RE: Medeliggers onderweg - Gideonaut - 20-Nov-2023

Ik kwam vanmiddag in Gouda een mevrouw tegen op een hele luxe en mooie oranje ICE of HPV trike en in Haastrecht een mevrouw op een VanRaam ligfiets met een hondje in een karretje Big Grin


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 20-Nov-2023

(07-Nov-2023, 03:03 PM)PieterTrapt schreef: Vandaag rond 12:15 uur, een gele velomobiel op de Madijk, tussen Eelde en Groningen, reed hard richting noorden.

Je kon mij herkennen aan een krant onder de arm en een witte anjer in het knoopsgat.
Nee, grapje, ik was die meneer in een fluorescerend geel jack, die tegen de wind instampte op een lichtblauwe fixie.

ik dacht eerst dat je Boyd tegen kwam maar die rijdt niet via eelde maar via peize. en die heeft een gele quest xs en rijdt ook hard. 
maar het zou steven dan kunnen zijn maar daar heb ik geen strava van dus dat kan ik niet na kijken. 

en ik was het ook niet want ik ben geel met schildpadden op de zijkant.


RE: Medeliggers onderweg - Wim -de roetsende - 20-Nov-2023

Citaat:ik was het ook niet want ik ben geel met schildpadden op de zijkant.

Heb jij Stoffel van Marloes?


RE: Medeliggers onderweg - Veloquest - 22-Nov-2023

(20-Nov-2023, 09:25 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:ik was het ook niet want ik ben geel met schildpadden op de zijkant.

Heb jij Stoffel van Marloes?

Ja dat is mijn velomobiel nu op dit moment. Dus stoffel rijdt weer rond.


RE: Medeliggers onderweg - PieterTrapt - 22-Nov-2023

(20-Nov-2023, 09:17 PM)Veloquest schreef:
(07-Nov-2023, 03:03 PM)PieterTrapt schreef: Vandaag rond 12:15 uur, een gele velomobiel op de Madijk, tussen Eelde en Groningen, reed hard richting noorden.

ik dacht eerst dat je Boyd tegen kwam maar die rijdt niet via eelde maar via peize. en die heeft een gele quest xs en rijdt ook hard. 
maar het zou steven dan kunnen zijn maar daar heb ik geen strava van dus dat kan ik niet na kijken. 

en ik was het ook niet want ik ben geel met schildpadden op de zijkant.

Hé, ik had dit bericht gemist, leuk!

Gisteren zag ik weer die oranje QuatreVelo geparkeerd staan bij de Hanzehogeschool Groningen (bij de van Doorenveste).

Is de berijder ook actief op dit forum?