Strada te koop
|
Berichten: 362
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
De verkoper vertelde me dat ik (ruim) was overboden ook, gelukkig hadden we al een principe-akkoord.
Ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de kilometers onder de wielen doorrollen zondag.
Stop making sense
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
17-Sep-2020, 10:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Sep-2020, 10:13 PM door Wim -de roetsende.)
(17-Sep-2020, 09:48 PM)voodoo schreef: De verkoper vertelde me dat ik (ruim) was overboden ook, gelukkig hadden we al een principe-akkoord.
Ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de kilometers onder de wielen doorrollen zondag.
Dan heb je een keurige en nette verkoper getroffen.
Een vm kan heel hard, maar je zult toch gewoon hard moeten trappen.
Mijn advies: doe rustig aan en geniet van de eerste rit.
Veel mensen hebben al een flinke schade veroorzaakt aan hun eigen vm door op de eerste rit te hard en te onstuimig te fietsen. Vooral in de bochten en bij het van de weg af raken ontstaat vaak schade.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
17-Sep-2020, 10:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Sep-2020, 11:37 PM door Coen__.)
Ja; raak niet van de weg! Als de berm lager is kraak je de bodem open en val je misschien ook wel om. Dat is met een 3-wieler compleet anders dan met een 2-wieler.
Probeer voorzichtig uit wanneer hij gaat kantelen in bochten; doe dat op bekend terrein.
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 312
821 x bedankt in 356 berichten
17-Sep-2020, 10:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Sep-2020, 11:00 PM door GertBr.)
Reken je niet meteen te rijk wat betreft de snelheid. Je moet het nog steeds met je benen doen. Ik rijd nu een jaar met mijn Strada en ik merk dat mijn gemiddelde nog steeds omhoog gaat. Moest een kwartiertje wennen aan het “opgesloten” zitten maar heb daar later nooit meer last van gehad. Vind het nu zelfs prettig. De andere manier van sturen heb je gauw onder de knie. Neem wel de de waarschuwing, ook hier op dit forum door vele velonauten gedaan: in het begin zeker niet te snel een bocht ingaan!
Toevoeging: zie na plaatsing dat ik herhaal wat al voor mij door anderen is geschreven
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
(17-Sep-2020, 10:55 PM)GertBr schreef: Reken je niet meteen te rijk wat betreft de snelheid. Je moet het nog steeds met je benen doen. Ik rijd nu een jaar met mijn Strada en ik merk dat mijn gemiddelde nog steeds omhoog gaat. Moest een kwartiertje wennen aan het “opgesloten” zitten maar heb daar later nooit meer last van gehad. Vind het nu zelfs prettig. De andere manier van sturen heb je gauw onder de knie. Neem wel de de waarschuwing, ook hier op dit forum door vele velonauten gedaan: in het begin zeker niet te snel een bocht ingaan!
Toevoeging: zie na plaatsing dat ik herhaal wat al voor mij door anderen is geschreven
Na de eerste week alleen met de velomobiel gereden te hebben dacht ik, toen ik weer op de gewone fiets stapte voor een rit van 2 km; wow... wat vreselijk hoog zit dit.
Berichten: 362
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen.
Stop making sense
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(18-Sep-2020, 10:41 AM)voodoo schreef: Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen. Bij een Strada valt het mee, maar een velomobiel heeft vaak wel een stuk smaller spoor.
Kantelpunt is dus dichterbij; in mijn beleving zijn de DF en Milan het best op dit gebied, kunnen beide vrij hard een bocht door.
Voordeel van een fiets die snel kantelt is wel dat dat kantelen niet zo vlot gaat, en er dus nog tijd is om te corrigeren. Als de QV op twee wielen gaat is er nog maar heel weinig tijd om iets te redden
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 312
821 x bedankt in 356 berichten
(20-Sep-2020, 12:20 PM)365cycle schreef: ....bij een Strada valt het mee....
Ik heb nog nooit het het kantelgevoel meegemaakt. Mijn navigatie waarschuwt ook voor scherpe bochten, redelijk handig op trajecten die ik niet ken. Ik probeer wel indien mogelijk “mooie lijnen” te rijden . Wel met windkracht 6 en “halve wind” rijdend het gevoel gehad dat ik weinig controle had, niet mee trappend de snelheid zien oplopen tot ruim boven de 40km/u
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
(20-Sep-2020, 12:20 PM)365cycle schreef: (18-Sep-2020, 10:41 AM)voodoo schreef: Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen. Bij een Strada valt het mee, maar een velomobiel heeft vaak wel een stuk smaller spoor.
Kantelpunt is dus dichterbij; in mijn beleving zijn de DF en Milan het best op dit gebied, kunnen beide vrij hard een bocht door.
Voordeel van een fiets die snel kantelt is wel dat dat kantelen niet zo vlot gaat, en er dus nog tijd is om te corrigeren. Als de QV op twee wielen gaat is er nog maar heel weinig tijd om iets te redden
Dat zal dan aan het lagere zwaartepunt van de DF (+berijder) liggen, want de spoorbreedte is alleen maar kleiner dan van een Strada.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Ik kreeg de XS en krijg de DF vrij eenvoudig op twee wielen.
Vooral op rotondes als je van richting verandert of iets te hard de rotonde volgt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 362
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Alle drie de wielen aan de grond gehouden tijdens de huisreis. Wel enorm genoten van de Strada, ondanks dat er nog wel wat ergonomisch afstelwerk is te verrichten.
Hoe kan ik het best de voetgaten groter maken? Aftapen en een dremel met doorslijpschijfje?
Stop making sense
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
20-Sep-2020, 04:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2020, 04:15 PM door Coen__.)
Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
(20-Sep-2020, 04:14 PM)Coen__ schreef: Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.
Klopt, wel even met tape afplakken waar het voetje van de decoupeerzaag over kan gaan.
Scheelt weer krassen en beschadigingen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 312
821 x bedankt in 356 berichten
20-Sep-2020, 08:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2020, 09:30 PM door GertBr.)
Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Bij de XS moest ik de gaten groter en breder maken.
Groter, omdat ik met de achterkant van de schoen de achterkant/de rand van het gat/de body raakte.
Breder, omdat ik toen schoenen had met de sluiting aan de zijkant van de schoen.
De DF heeft geen voetengaten
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
20-Sep-2020, 10:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2020, 10:52 PM door Coen__.)
(20-Sep-2020, 05:16 PM)Wim -de roetsende schreef: (20-Sep-2020, 04:14 PM)Coen__ schreef: Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.
Klopt, wel even met tape afplakken waar het voetje van de decoupeerzaag over kan gaan.
Scheelt weer krassen en beschadigingen.
Nou, bij mijn Mango zou een stukje zonder krassen wel erg opvallen
(20-Sep-2020, 08:36 PM)GertBr schreef: Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.
Omdat gecontroleerd groter maken netter gaat dan af en toe zo vol met de hak er tegenaan te knallen.
DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker?
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
21-Sep-2020, 06:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Sep-2020, 06:12 AM door Wim -de roetsende.)
Citaat:DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker?
Cranks 155m (net zoals in de XS)
Maat 44
De bouw van de body is totaal anders. Ik verbaas mij zelf er ook vaak over.
In de XS raakte ik met mijn hakken bijvoorbeeld verkeersdrempels, daar moest ik echt rekening mee houden.
Met de DF raak ik soms met de bulten, die op de plek van de voetengaten zitten, verkeersdrempels.
Daarvoor heb ik ter bescherming op de bulten en de verhoging/verdikking,waar de ketting doorheen loopt, een kielstrip geplakt. Voor info/waar te koop: https://www.kajak.nl/kielstrip-kit-6-mtr.html
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 362
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
(20-Sep-2020, 08:36 PM)GertBr schreef: Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.
Ja, 1m93 en schoenmaat 44 is geen goeie combi met de voetgaten in de Strada. Ze hoeven ook niet per se groter, een stukje naar voren schuiven zou ook mogen. Maar groter maken lijkt me makkelijker.
Stop making sense
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 312
821 x bedankt in 356 berichten
21-Sep-2020, 09:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-Sep-2020, 09:35 AM door GertBr.)
(20-Sep-2020, 10:51 PM)Coen__ schreef: ....dan af en toe zo vol met de hak er tegenaan te knallen....
Daar heb ik (maat 43,5 van schoenen en 45 van fietsschoenen) nog nooit last van gehad. Ik rijd met de standaard voetengaten met rubber afwerkrand. Mijn schoenplaatjes staan zo ver als mogelijk naar achteren geplaatst. Bij mijn huidige schoenen kan dat vrij ver in vergelijking met de vorige. Daarom kan ik niet met mijn schuimdeksel in het “vooronder” rijden zonder er met mijn schoenneuzen langs te schrapen. Het deksel staat daarom bij dreigende regen achter de stoel.
(21-Sep-2020, 09:12 AM)voodoo schreef: ....1m93....
Dat scheelt 13 cm
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(20-Sep-2020, 12:42 PM)GertBr schreef: Ik heb nog nooit het het kantelgevoel meegemaakt. Mijn navigatie waarschuwt ook voor scherpe bochten, redelijk handig op trajecten die ik niet ken. Ik probeer wel indien mogelijk “mooie lijnen” te rijden . Wel met windkracht 6 en “halve wind” rijdend het gevoel gehad dat ik weinig controle had, niet mee trappend de snelheid zien oplopen tot ruim boven de 40km/u Ik houd niet van tempo verliezen en wél van raggen en hoeken, dus dan gebeurt het wat sneller. Verstook ook gewoon een setje voorbanden op 3000 km
(20-Sep-2020, 02:45 PM)Coen__ schreef: Dat zal dan aan het lagere zwaartepunt van de DF (+berijder) liggen, want de spoorbreedte is alleen maar kleiner dan van een Strada. Dat klopt idd. Behalve zwaartepunt in de breedte en spoorbreedte voor speelt voor/achter natuurlijk ook een rol: volgens mij zit het gewicht in de DF meer op de voorwielen. Maakt 'm ook stabieler.
(20-Sep-2020, 02:49 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik kreeg de XS en krijg de DF vrij eenvoudig op twee wielen.
Vooral op rotondes als je van richting verandert of iets te hard de rotonde volgt. Zit je dan misschien wat aan de hoge kant? Ik zat echt ver onderin de DF(XL), maar kon er net zo hard mee hoeken als met de QV. Enige verschil was de reactie: De QV breekt meestal achter uit, zeker als het geen mooi glad asfalt is. Bij de DF wist ik het nooit. Soms onderstuur, soms overstuur, soms kiepen, en soms een combinatie van die dingen als je probeerde in te grijpen Beetje de Porsche 944 onder de velomobielen - fijne balans, maar daardoor ook lekker listig.
(20-Sep-2020, 10:51 PM)Coen__ schreef: DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker? Ja. Bij de Quest had ik de voetengaten echt nodig met 152mm cranks, bij de DF XL raakte ik heel af en toe een keer de bodem met de standaard 155mm. Dat dan met 1m94 en schoenmaat 50.
(21-Sep-2020, 06:09 AM)Wim -de roetsende schreef: Daarvoor heb ik ter bescherming op de bulten en de verhoging/verdikking,waar de ketting doorheen loopt, een kielstrip geplakt. Voor info/waar te koop: https://www.kajak.nl/kielstrip-kit-6-mtr.html Rijd jij met 40mm banden of smaller? Volgens ICB is het echt maar een centimetertje wat hij te kort komt. Ik had idd ook vaak last van schrapen.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Ik zit ook heel diep in de DF. Het zit 'm echt in te snel genomen bochten op bijvoorbeeld een rotonde. Gewoon normale bochten kun je echt erg hard doorheen, dat klopt.
Ik rijd met 28mm. Sommige drempels neem ik schuin. Op de meeste kan ik gewoon rechtuit rijden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
(20-Sep-2020, 04:02 PM)voodoo schreef: Alle drie de wielen aan de grond gehouden tijdens de huisreis. Wel enorm genoten van de Strada, ondanks dat er nog wel wat ergonomisch afstelwerk is te verrichten.
Hoe kan ik het best de voetgaten groter maken? Aftapen en een dremel met doorslijpschijfje?
Zijn er al foto's van de Strada in zijn/haar volle glorie gemaakt?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(22-Sep-2020, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik zit ook heel diep in de DF. Misschien helpt die 100 kg van mij dan gewoon
Ik kan met de QV+ maar zelden harder door de bocht dan ik met de DF kon.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|