Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strada te koop
#27
De verkoper vertelde me dat ik (ruim) was overboden ook, gelukkig hadden we al een principe-akkoord.
Ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de kilometers onder de wielen doorrollen zondag.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(17-Sep-2020, 09:48 PM)voodoo schreef: De verkoper vertelde me dat ik (ruim) was overboden ook, gelukkig hadden we al een principe-akkoord.
Ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de kilometers onder de wielen doorrollen zondag.

Dan heb je een keurige en nette verkoper getroffen.

Een vm kan heel hard, maar je zult toch gewoon hard moeten trappen.
Mijn advies: doe rustig aan en geniet van de eerste rit.

Veel mensen hebben al een flinke schade veroorzaakt aan hun eigen vm door op de eerste rit te hard en te onstuimig te fietsen. Vooral in de bochten en bij het van de weg af raken ontstaat vaak schade.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ja; raak niet van de weg! Als de berm lager is kraak je de bodem open en val je misschien ook wel om. Dat is met een 3-wieler compleet anders dan met een 2-wieler.

Probeer voorzichtig uit wanneer hij gaat kantelen in bochten; doe dat op bekend terrein.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Reken je niet meteen te rijk wat betreft de snelheid. Je moet het nog steeds met je benen doen. Ik rijd nu een jaar met mijn Strada en ik merk dat mijn gemiddelde nog steeds omhoog gaat. Moest een kwartiertje wennen aan het “opgesloten” zitten maar heb daar later nooit meer last van gehad. Vind het nu zelfs prettig. De andere manier van sturen heb je gauw onder de knie. Neem wel de de waarschuwing, ook hier op dit forum door vele velonauten gedaan: in het begin zeker niet te snel een bocht ingaan!

Toevoeging: zie na plaatsing dat ik herhaal wat al voor mij door anderen is geschreven  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(17-Sep-2020, 10:55 PM)GertBr schreef: Reken je niet meteen te rijk wat betreft de snelheid. Je moet het nog steeds met je benen doen. Ik rijd nu een jaar met mijn Strada en ik merk dat mijn gemiddelde nog steeds omhoog gaat. Moest een kwartiertje wennen aan het “opgesloten” zitten maar heb daar later nooit meer last van gehad. Vind het nu zelfs prettig. De andere manier van sturen heb je gauw onder de knie. Neem wel de de waarschuwing, ook hier op dit forum door vele velonauten gedaan: in het begin zeker niet te snel een bocht ingaan!

Toevoeging: zie na plaatsing dat ik herhaal wat al voor mij door anderen is geschreven  Smile

Na de eerste week alleen met de velomobiel gereden te hebben dacht ik, toen ik weer op de gewone fiets stapte voor een rit van 2 km; wow... wat vreselijk hoog zit dit. Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(18-Sep-2020, 10:41 AM)voodoo schreef: Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen.
Bij een Strada valt het mee, maar een velomobiel heeft vaak wel een stuk smaller spoor. 
Kantelpunt is dus dichterbij; in mijn beleving zijn de DF en Milan het best op dit gebied, kunnen beide vrij hard een bocht door.
Voordeel van een fiets die snel kantelt is wel dat dat kantelen niet zo vlot gaat, en er dus nog tijd is om te corrigeren. Als de QV op twee wielen gaat is er nog maar heel weinig tijd om iets te redden  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(20-Sep-2020, 12:20 PM)365cycle schreef: ....bij een Strada valt het mee....

Ik heb nog nooit het het kantelgevoel meegemaakt. Mijn navigatie waarschuwt ook voor scherpe bochten, redelijk handig op trajecten die ik niet ken. Ik probeer wel indien mogelijk “mooie lijnen” te rijden Smile. Wel met windkracht 6 en “halve wind” rijdend het gevoel gehad dat ik weinig controle had, niet mee trappend de snelheid zien oplopen tot ruim boven de 40km/u
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#35
(20-Sep-2020, 12:20 PM)365cycle schreef:
(18-Sep-2020, 10:41 AM)voodoo schreef: Nu heb ik redelijk wat ervaring met symetrische en asymetrische driewielers, maar ik ga het zeker rustig aan doen.
Bij een Strada valt het mee, maar een velomobiel heeft vaak wel een stuk smaller spoor. 
Kantelpunt is dus dichterbij; in mijn beleving zijn de DF en Milan het best op dit gebied, kunnen beide vrij hard een bocht door.
Voordeel van een fiets die snel kantelt is wel dat dat kantelen niet zo vlot gaat, en er dus nog tijd is om te corrigeren. Als de QV op twee wielen gaat is er nog maar heel weinig tijd om iets te redden  Big Grin

Dat zal dan aan het lagere zwaartepunt van de DF (+berijder) liggen, want de spoorbreedte is alleen maar kleiner dan van een Strada.
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ik kreeg de XS en krijg de DF vrij eenvoudig op twee wielen.

Vooral op rotondes als je van richting verandert of iets te hard de rotonde volgt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#37
Alle drie de wielen aan de grond gehouden tijdens de huisreis. Wel enorm genoten van de Strada, ondanks dat er nog wel wat ergonomisch afstelwerk is te verrichten.
Hoe kan ik het best de voetgaten groter maken? Aftapen en een dremel met doorslijpschijfje?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#38
Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
(20-Sep-2020, 04:14 PM)Coen__ schreef: Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.

Klopt, wel even met tape afplakken waar het voetje van de decoupeerzaag over kan gaan. 
Scheelt weer krassen en beschadigingen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#40
Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Bij de XS moest ik de gaten groter en breder maken.

Groter, omdat ik met de achterkant van de schoen de achterkant/de rand van het gat/de body raakte.
Breder, omdat ik toen schoenen had met de sluiting aan de zijkant van de schoen.


De DF heeft geen voetengaten  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#42
(20-Sep-2020, 05:16 PM)Wim -de roetsende schreef:
(20-Sep-2020, 04:14 PM)Coen__ schreef: Ik heb het eens met de decoupeerzaag gedaan. Zo doen ze dat in Dronten ook -dacht ik-.

Klopt, wel even met tape afplakken waar het voetje van de decoupeerzaag over kan gaan. 
Scheelt weer krassen en beschadigingen.

Nou, bij mijn Mango zou een stukje zonder krassen wel erg opvallen Wink

(20-Sep-2020, 08:36 PM)GertBr schreef: Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.

Omdat gecontroleerd groter maken netter gaat dan af en toe zo vol met de hak er tegenaan te knallen.

DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker?
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Citaat:DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker?

Cranks 155m (net zoals in de XS)
Maat 44

De bouw van de body is totaal anders. Ik verbaas mij zelf er ook vaak over.
In de XS raakte ik met mijn hakken bijvoorbeeld verkeersdrempels, daar moest ik echt rekening mee houden. 
Met de DF raak ik soms met de bulten, die op de plek van de voetengaten zitten, verkeersdrempels.

Daarvoor heb ik ter bescherming op de bulten en de verhoging/verdikking,waar de ketting doorheen loopt, een kielstrip geplakt. Voor info/waar te koop: https://www.kajak.nl/kielstrip-kit-6-mtr.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#44
(20-Sep-2020, 08:36 PM)GertBr schreef: Waarom groter maken? Ik gebruik de gaten sporadisch als ik een keer een afslag mis... en dan nog gaat het redelijk makkelijk: ik ga er met mijn rechter voet doorheen om terug te flinstonen, de linker houd ik ingeklikt.

Ja, 1m93 en schoenmaat 44 is geen goeie combi met de voetgaten in de Strada. Ze hoeven ook niet per se groter, een stukje naar voren schuiven zou ook mogen. Maar groter maken lijkt me makkelijker. Big Grin
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#45
(20-Sep-2020, 10:51 PM)Coen__ schreef: ....dan af en toe zo vol met de hak er tegenaan te knallen....

Daar heb ik (maat 43,5 van schoenen en 45 van fietsschoenen) nog nooit last van gehad. Ik rijd met de standaard voetengaten met rubber afwerkrand. Mijn schoenplaatjes staan zo ver als mogelijk naar achteren geplaatst. Bij mijn huidige schoenen kan dat vrij ver in vergelijking met de vorige. Daarom kan ik niet met mijn schuimdeksel in het “vooronder” rijden zonder er met mijn schoenneuzen langs te schrapen. Het deksel staat daarom bij dreigende regen achter de stoel.

(21-Sep-2020, 09:12 AM)voodoo schreef: ....1m93....

Dat scheelt 13 cm  Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#46
(20-Sep-2020, 12:42 PM)GertBr schreef: Ik heb nog nooit het het kantelgevoel meegemaakt. Mijn navigatie waarschuwt ook voor scherpe bochten, redelijk handig op trajecten die ik niet ken. Ik probeer wel indien mogelijk “mooie lijnen” te rijden Smile. Wel met windkracht 6 en “halve wind” rijdend het gevoel gehad dat ik weinig controle had, niet mee trappend de snelheid zien oplopen tot ruim boven de 40km/u
Ik houd niet van tempo verliezen en wél van raggen en hoeken, dus dan gebeurt het wat sneller. Verstook ook gewoon een setje voorbanden op 3000 km Shy

(20-Sep-2020, 02:45 PM)Coen__ schreef: Dat zal dan aan het lagere zwaartepunt van de DF (+berijder) liggen, want de spoorbreedte is alleen maar kleiner dan van een Strada.
Dat klopt idd. Behalve zwaartepunt in de breedte en spoorbreedte voor speelt voor/achter natuurlijk ook een rol: volgens mij zit het gewicht in de DF meer op de voorwielen. Maakt 'm ook stabieler.

(20-Sep-2020, 02:49 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik kreeg de XS en krijg de DF vrij eenvoudig op twee wielen.

Vooral op rotondes als je van richting verandert of iets te hard de rotonde volgt.
Zit je dan misschien wat aan de hoge kant? Ik zat echt ver onderin de DF(XL), maar kon er net zo hard mee hoeken als met de QV. Enige verschil was de reactie: De QV breekt meestal achter uit, zeker als het geen mooi glad asfalt is. Bij de DF wist ik het nooit. Soms onderstuur, soms overstuur, soms kiepen, en soms een combinatie van die dingen als je probeerde in te grijpen Big Grin Beetje de Porsche 944 onder de velomobielen - fijne balans, maar daardoor ook lekker listig.

(20-Sep-2020, 10:51 PM)Coen__ schreef: DF geen voetengaten; maar zit de crank dan ook hoger? Of alleen voor mensen met schoenmaat <40 ofzo? Of loopt het pas verder naar voren omhoog? Of wacht; kortere cranks zeker?
Ja. Bij de Quest had ik de voetengaten echt nodig met 152mm cranks, bij de DF XL raakte ik heel af en toe een keer de bodem met de standaard 155mm. Dat dan met 1m94 en schoenmaat 50.

(21-Sep-2020, 06:09 AM)Wim -de roetsende schreef: Daarvoor heb ik ter bescherming op de bulten en de verhoging/verdikking,waar de ketting doorheen loopt, een kielstrip geplakt. Voor info/waar te koop: https://www.kajak.nl/kielstrip-kit-6-mtr.html
Rijd jij met 40mm banden of smaller? Volgens ICB is het echt maar een centimetertje wat hij te kort komt. Ik had idd ook vaak last van schrapen.
Antwoord }
Bedankt door:
#47
Ik zit ook heel diep in de DF. Het zit 'm echt in te snel genomen bochten op bijvoorbeeld een rotonde. Gewoon normale bochten kun je echt erg hard doorheen, dat klopt.

Ik rijd met 28mm. Sommige drempels neem ik schuin. Op de meeste kan ik gewoon rechtuit rijden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#48
(20-Sep-2020, 04:02 PM)voodoo schreef: Alle drie de wielen aan de grond gehouden tijdens de huisreis. Wel enorm genoten van de Strada, ondanks dat er nog wel wat ergonomisch afstelwerk is te verrichten.
Hoe kan ik het best de voetgaten groter maken? Aftapen en een dremel met doorslijpschijfje?

Zijn er al foto's van de Strada in zijn/haar volle glorie gemaakt?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#49
(22-Sep-2020, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik zit ook heel diep in de DF. 
Misschien helpt die 100 kg van mij dan gewoon  Big Grin
Ik kan met de QV+ maar zelden harder door de bocht dan ik met de DF kon.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM