Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke navigatie
#1
Ik fiets al jaren tochtjes. Van te voren print ik de route uit, maar dat is voor onderweg toch niet zo handig. Dus wil ik een (Fiets)navigatie. Met een kleurescherm met weergave op kaart. Ik wil van te voren een route in kunnen geven. Tijdens het fietsen af kunnen wijken van de route, en dat de navigatie dan een nieuwe / alternatieve route aangeeft.

EN het apparaat moet makkelijk op het stuur te monteren zijn.

Heeft iemand ervaringen, tips merk type.....
Antwoord }
Bedankt door: ErikvanD
#2
Met losse apparaten heb ik geen ervaring. Van te voren via de fietsersbond of de duitse routeplanner een gpx bestand maken en inladen op een Android met OSMAND. Of google maps.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ik ben zelf erg tevreden met de Teasy One 2 (er is ondertussen ook een Teasy One 3 uit, met een iets groter scherm en een langere batterijduur). Nieuw een euro of 130, afhankelijk waar je het koopt. Tweedehands (ongebruikt) moet het ook wel te vinden zijn. Ik heb de mijne tweedehands als nieuw gekocht voor 80 euro. Nu de Teasy One 3 uit is zullen de oudere versies al wel een stuk goedkoper geworden zijn.

Een relatief goedkoop en mooi apparaat. Mijn Teasy gaat op de meest gedimde stand (en die is prima te zien zolang je niet in de volle zon zit, mocht je toch wat feller willen dan hoef je alleen het scherm even aan te tikken, en dan blijft het fel verlicht voor een instelbare tijd) gaat met een volle batterij zeker zeven uur mee (en dan staat 'ie bij mij nog op 20%-30% gevuld). Dat is voor mij een tocht van 160-170 kilometer.

Fietsroutes (die met de nummers) worden op de kaart geprojecteerd (maar zonder nummers, alleen met behulp van paarsgekleurde lijnen, wat het handig genoeg maakt om de landelijke knooppunten te gebruiken om je tijdens de tocht een beetje te sturen). Verder heb je gewoon een prima kaart voor je ogen om je te laten sturen waar je heen zou willen gaan.

Het kan ook nog je route opnemen, zodat je later wanneer je weer thuis bent precies kan zien waar je gefietst hebt op een kaart.

Ook kan je zoals je wenst ook vooraf een route importeren (elke site die GPS- of KML-data kan maken kan je importeren) om die tijdens het fietsen als navigatie te gebruiken. Bij afwijkingen berekent het een nieuwe route. Misschien voor het laatste een mindere noot: er wordt niet tegen je gezegd dat je links af moet slaan. Het apparaat bliept (optioneel), en je kan op het scherm zien waar je heen moet (op de kaart, maar ook met extra aanwijzing). Heb de navigatie zelf niet uitvoerig gebruikt (geen behoefte aan), maar de twee keer dat ik het had getest ging het prima).

Tijdens het fietsen kan je ook een adres ingeven, om je daarheen te laten navigeren. Dus je hoeft niet persé een vooraf bepaalde fietsroute in te geven (maar dat kan dus wel). Volgens mij kan je ook nog aangeven of je voor de snelste route wil gaan, of de meest comfortabele (als in: weinig hellingen, verharde paden), maar dat zelf niet getest.

Enig nadeel van dit apparaatje is dat hij wel eens even gek kan doen. Maar dat is alweer van een tijdje geleden. Zo beweegt de kaart heel af en toe een paar minuten niet met mee op de kaart, als het ware. Maar daar herstelt hij vanzelf van. Ondertussen loopt de opname van je rit gewoon mee. Ook hangt het af en toe wel eens, maar ook dat al lang niet meer meegemaakt. De software wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt, dus ik denk dat ze hier een oplossing voor gevonden hebben. Denk dat elke GPS wel z'n gekkigheden heeft, net als de meeste telefoons. Ik vind het bij dit apparaat niet storend, zeker niet als het daadwerkelijk tot het verleden behoort ondertussen.

Verder kan je tal van informatie weergeven (hellingsgraad van een klim waar je op rijdt (hoewel ik niet het idee heb dat het altijd erg accuraat is), hoogte in meters, en nog tientallen datadingen die je interessant kan vinden naast de basale dingen als snelheid ,gemiddelde en batterijduur).

Zie http://www.teasi.eu/en/home/
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik gebruik OsmAnd op m'n Android phone.
Offline turn by turn navigatie met mogelijk om gpx bestanden te gebruiken als route.
Regelmatig (gratis) update van de kaarten.
http://osmand.net/

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#5
al jaar en dag een garmin 810. bevalt goed goede batterijduur 10 uur en routes makkelijk na te rijden en te volgen. heb de wegenkaart van garmin eropstaan en als extra een openfietsmap kaart van belgie en nederland die gratis te downloaden is. de houder op het stuur is stevig en breekt niet zoals bij MIO bekend is.

navigatie op een smartphone vind ik maar behelpen, het vreet batterij, een gsm is vaak niet waterdicht en kan minder goed tegen een stootje.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik ben de afgelopen tijd aan het experimenteren met Osmand + bRouter op een oude Android smartphone. Osmand heeft als voordeel dat je offline kunt werken. bRouter heeft als voordeel dat je zelf routing-profielen kunt aanmaken. Er is ook een webinterface: http://brouter.de/brouter-web/ en er is een lange discussie over op het Duitse forum. Ze hebben daar zelfs twee routing-profielen ontwikkeld voor snelle liggers en VM. Deze werken in Nederland wel iets minder goed dan in Duitsland (heeft met keuzes i.s.m. fietspaden en het op de rijbaan mogen rijden met de VM in Nederland te maken).

De eerste experimenten tot nu toe zijn best positief, maar het is nog te weinig om echt aanbevelingen te geven.

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik gebruik Locus Pro op een Android telefoon. Ik vind het na lang zoeken de enige app waar ik alles mee kan doen wat ik wenselijk vind. Het is in het begin wel even puzzelen. Je kunt namelijk erg veel instellen.

Een telefoonhouder van de Kruidvat (met klem) voldoet prima. Voordeel is dat ik geen duur GPS apparaat hoef aan te schaffen en de app regelmatig wordt geüpdatet. Kaarten kun je offline gebruiken. Batterij spaar je door de vliegtuigmodus en eventueel een back-up batterij eraan te hangen die met een gesp aan het stuur zit.

Ik heb nooit echt een overtuigend argument gehoord voor een apart gps apparaat. Ik ben op deze manier door Portugal gefietst in 2007 met destijds een Windows Mobile. Ook dat ging prima.
Je kunt eventueel nog een waterdichte hoes kopen. Als je geluk hebt is je telefoon al waterdicht.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik gebruik op al mijn fietsen een (goedkoop via MP ongebruikt aangeschafte) Mio 305. Werkt prima. Ik zet er vaak vooraf leuke tracks op die rustig uitstippel via route.nl. Als ik zin heb in een verrassing gebruik ik de "surprise me" functie waarbij de Mio me 3 verrassingsroutes voorschotelt o.b.v. de ingegeven afstand, tijd (rondje) of eindpunt. Negatieve ervaringen met brekende steunen heb ik nog niet gehad.

Het is overigens dat mijn Windows telefoon navigatie geen fiets modus heeft, anders zou ik die waarschijnlijk ook vaak gebruiken, zeker op momenten dat ik mijn Mio toevallig niet bij me heb.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik lees dat een aantal hier een android telefoon gebruiken. Over die teasi heb ik ook al wat gelezen, wat ik begrijp is dat die betere kaarten heeft eenvoudiger van opzet (lijkt mij prettig) dan mio en Garmin, maar niet 100% waterdicht is. De Garmin eTrex 30x lijkt mij weer handig door zijn "gewone" knoppen en zijn losse AA batterijen (wij hebben voor in de auto een TomTom, waarvan de interne batterij het allang heeft begeven, dus standaard aan de 12 volt) en mij lijkt de waterdichte robuuste buitenkant wel handig.
Goedkoper is, om de Samsung Galaxy S4 mini van mijn werk te gebruiken, dat eerst maar eens proberen?
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Wat voor kaarten heeft de Teasi dan? De Mio gebruikt gewoon OSM en die zijn prima. Daarnaast zijn ook de Tele Atlas kaarten geïnstalleerd.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Dat weet ik niet, ik ben zeker geen digibeet, maar dit zijn mijn eerste stapjes in de navigatie wereld :-)
Ik heb zojuist osmand - kaarten & navigatie free app. geïnstalleerd. Ik probeer een bestemming (adres) in te voeren, maar krijg dan de melding: "Nothing found - Try to change search query or increase radius of search"
Bij het instaleren kreeg ik meldingen dat ik kaarten ofzo moest kopen???? heb ik niet gedaan.

Wat mis ik?

...en ik heb alleen een grijs scherm, dus geen kaart. Al ik ga lopen (buiten) zie ik wel de afstand optellen en de snelheid weergegeven.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(08-Jun-2017, 08:20 AM)ErikvanD schreef: Wat voor kaarten heeft de Teasi dan? De Mio gebruikt gewoon OSM en die zijn prima. Daarnaast zijn ook de Tele Atlas kaarten geïnstalleerd.

Ik weet niet hoe de kaarten heet. Het zal ook wel Open Source zijn. Je kan in ieder geval via het programma van Teasi makkelijk de (nieuwe versies van) kaarten van afzonderlijke landen op het apparaat zetten. Van heel Europa, heel Noord-Amerika, ongetwijfeld wel een deel van de 'gangbare' Aziatische landen als Japan, en van de andere landen weet ik eigenlijk niet zo goed. Niks mis met de kaarten. Zie dat nieuwe wegen (in Nederland) er ook vrij snel bijgeplaatst zijn. Kaarten zijn gewoon gratis, en werken prima. Ook fietspaden en wandelpaden staan aangegeven.

Enige nadeel is wel dat in bijvoorbeeld de Veluwe de paarsgekleurde knooppuntenroute op de kaart ook wel eens kan gelden voor alleen mountain bikes-routes. Dus als je in een erg bosachtige omgeving als de Veluwe of het Bergherbos fietst, je wel in een onverhard vaag paadje geleid kan worden. Dan weet je dat je dus ineens op rul zand of een  'rotsachtig' pad terecht kan komen. Niet erg gewenst op een ligfiets. Maar dat zijn vaak ook de kronkelpaden, en je ziet op de kaart wel hoeveel kronkels erin zitten en of het een verdacht pad is. Vermoed dat dit bij andere GPS-apparaten en / of kaartfuncties niet echt beter zal zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
inmiddels wel een kaart, maar als ik hem in de vliegtuigstand zet kan ik niet mee inzomen en blijkt er maar een lokaal deel van de kaart geladen?? een bestemming kan ik ook nog niet ingeven, dan krijg ik een foutmelding. Iemand een tip hoe ik dit werkend kan krijgen?
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik gebruik voor navigatie een Garmin Oregon 450 waar ik tevreden over ben. Toestel kan tegen een spatje water en tegen een stootje. Gaan 2 AA batterijen in. Ik gebruik oplaadbare batterijen, normaal red ik het wel een uur of 8 op een setje. Het aanraakscherm is naar moderne maatstaven niet super (geen multitouch, mindere resolutie en wat klein) maar voor miij voldoet het.
De Oregon kan routeren (zelf een route bepalen) als er een routeerbare kaart in zit. Ik gebruik dit echter niet of zeer zelden, omdat de routes die de Oregon me voorschotelt vaak onlogisch zijn. En als de afstand te lang wordt, dan is het apparaat eeuwig aan het rekenen.
Als kaarten heb ik Topo Benelux van Garmin, OnRoute Fietskaart en OpenMapSource gebruikt. Met name de OnRoute kaart zou beter moeten routeren voor fietsers. Mijn ervaring is dat de kaart je vaak over een fietsknooppuntennetwerk wil sturen. Niet zo handig als je met een velomobiel tussen de grijze e-bikes door moet laveren. Was niet mijn ding. Uiteindelijk vind ik de gratis OSM kaart nog het beste.
Wat ik normaal gezien doe, is een track in de gps laden en die volg ik. Ik heb ook geen kaarten aanstaan, alleen het lijntje van de track. Het stratenpatroon van een kaart maakt het voor mij alleen maar onduidelijk.
Garmin heeft een prima stuurhouder voor de Oregon (en voor de meeste andere voor fietsnavigatie geschikte gps-en). RAM mount (verkrijgbaar oa bij gps.nl) maakt ook speciale houders voor gps-en en smartphones, maar die zijn wel zwaarder en duurder.

Maar als je nu nog geen gps hebt, maar wel een smartphone, dan zou ik eerst eens daarmee gaan werken en kijken hoe het bevalt. Met die ervaring kun je altijd nog bedenken of en hoe je het anders wilt en dan je geld uitgeven. Belle heeft op haar blog (kampeerwijzer.com) onlangs een stuk geschreven over navigatie met de telefoon, dit stond ook in de laatste ligfiets&.

Succes met je keuze.

Johan
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Een kaart (ik denk van heel Europa) heb ik geladen, daarna kon ik ook een adres invoeren. Vanmiddag van werk naar huis gefietst, met ingevoerde eindbestemming en startount, met de telefoon in mijn achterzak. Volume op MAX, en scherm uit. Onder het windgeruis hoorde ik af en toe een dame aanwijzingen geven vanuit mijn achterzak :-)
Onderweg langs bij 2 Kruidvaten, maar daar hadden ze geen stuurhouder, bij de Action wel, maar die vond ik te lomp en zag er ook nogal zwak uit, dus misschien zelf iets knutselen.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Een plaatje Lexan gebogen, zwart plastic stripje met 1,5mm (afstand)ringetjes er ondergeschroefd waar twee tie-wraps doorheen zitten. Met de tie-wraps een stukje rubber op het stuur vastgezet. Smartphone wordt op zijn plaats gehouden door elastisch (reclame) armbandje. Tijdens een rondje door het dorp kwam ik er achter dat het geluid net iets te zacht is, wordt gedempt door het Lexan. Dus ter hoogte van het luidsprekertje een gaatje in het Lexan maken, moet de geluidssterkte verbeteren.
Scherm uit en in "vliegtuig"modus, morgen een flinke tocht (180km). Test of de batt. het volhouden. Ik neem voor de zekerheid een powerbank mee.

(telefoontje draai ik nog om zodat luidsprekertje dichterbij zit)

[Afbeelding: 35171569746_36c05fbd88_b.jpg]

[Afbeelding: 35171569556_fa8314b1a5_b.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Mooi geknutsel weer, ben benieuwd hoe het bevalt! Overigens heeft de Mio geen gesproken navigatie, misschien nog een verschil met de Teasi? Een Mio in de achterzak heeft dus totaal geen zin...

Gisteren trouwens rond Otterlo getracht het middelpunt van NL te bereiken met de fiets... Niet gelukt helaas, helemaal omheen gereden maar zag helemaal geen bordjes... Wel werd ik via officiële knooppunten over paden gestuurd die "geen ruiterpad" waren volgens de borden maar die daar wel alle kenmerken van hadden... Nagenoeg onbegaanbaar, moest stukken lopen... Echt niet te doen voor de oudere e-bike brigade of 23 mm bandjes.. Onbegrijpelijk dat ze dat een knooppunt route noemen...
Antwoord }
Bedankt door:
#18
ach soms verlang ik terug naar de tijd dat het woord smartphone nog niet eens bestond, en je alles met een kaart deed. Als je de weg kwijt was, vroeg je een voorbijganger of je belde bij iemand aan.

Gaatje voor geluid geboord, en een draadklemmetje (rvs ø 2,5mm met roze springtouw slang) gemaakt.
[Afbeelding: 34403416533_3005ca0297_b.jpg]

Rvs draad-klemmetje zit met 1 schroefje vast. Tegen het verdraaien heb ik een nokje aan de draad gebogen, dat valt in een gaatje in de zwarte strip).
[Afbeelding: 34403416523_34d504b158_b.jpg]

[Afbeelding: 35172600106_d634e434f3_b.jpg]

nu het rubber armbandje nog ...
[Afbeelding: 35083038351_fc14ab95c6_b.jpg]

[Afbeelding: 34826273900_bd8be982bb_b.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#19
toch maar een van zwart kunststof gemaakt

[Afbeelding: 35050598872_56912a113c_b.jpg]

[Afbeelding: 35176561606_0c8471117e_b.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Netjes hoor! Is dat een Raptobike? Hoe bevalt die vorm stuur? Heb overwogen om er zo een op de Shockproof te proberen, lijkt me wel een prettige/natuurlijke houding
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Ja Raptobike. Ben begonnen op een Challenge met onderstuur, dat vond ik toen ontspannen rijden, het onderstuur had ik zo ver mogelijk ingekort. Daarna een Raptobike, die heb je alleen met bovenstuur. Het bovenstuur fietst ook prettig, en heel smal, makkelijk in de stad.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(10-Jun-2017, 06:20 PM)ErikvanD schreef: Netjes hoor! Is dat een Raptobike? Hoe bevalt die vorm stuur? Heb overwogen om er zo een op de Shockproof te proberen, lijkt me wel een prettige/natuurlijke houding

Misschien moet je dan eens een 'Ossenkopstuur' proberen.

Als je googelt op Fast Forward Munzo, dan kun je zo'n stuur bekijken.

Je komt dan in ieder geval nooit (meer) met je benen tegen het stuur aan  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#23
Ik heb een tweetal Garmin units. Colorado 300 en nog een andere. (even naam vergeten)
Voordeel lange batterijduur en verwisselbare batterijen. (ik fiets vaak langer dan 20 uur)
Voordeel continue display ook in het donker.

Vreselijk nadeel. Behalve bij de onroute kaart, korte navigatie. Pakkumbeet 30 tot 40 km. Dus veel tussenpunten definiëren

Gratis openfietsmap beschikbaar. Betaalde kaarten beter. Kan met truuk meerdere kaarten bevatten.

Aangezien ik onderweg route en soms doel aanpas is van te voren route bepalen niet geschikt. Soms ook weer wel.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Ik denk dat ik zowel het Raptobike stuur en het ossenkopstuur kan ik soort van simuleren door mijn huidige stuur draaien. Doordat mijn zitje nu op zijn laagst staat en ik mijn neuspijp al vier keer langer heb gezet, raak ik mijn stuur nu amper meer.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Vandaag een tochtje, heen en weer naar Middelbeers (196km). Moest wel wennen aan de manier van wegwijzen door die dame. Op de heen en terugweg op dezelfde punten wees ze mij een een weg in, en na een paar 100 mtr zei ze dat ik was afgeweken van de route??? Als er meerdere afslagen kort op elkaar volgen, fiets je al gauw te snel voor de wegwijs dame. Maar over het algemeen, wel handig, en tijd om van de omgeving te genieten ipv. borden te zoeken ed.
En na 6,5 uur navigeren (met scherm uit en in de vliegtuigstand) is de batt. nog 61%
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(07-Jun-2017, 07:27 PM)Lopopodium schreef: Ik ben zelf erg tevreden met de Teasy One 2 (er is ondertussen ook een Teasy One 3 uit, met een iets groter scherm en een langere batterijduur). Nieuw een euro of 130, afhankelijk waar je het koopt. Tweedehands (ongebruikt) moet het ook wel te vinden zijn. Ik heb de mijne tweedehands als nieuw gekocht voor 80 euro. Nu de Teasy One 3 uit is zullen de oudere versies al wel een stuk goedkoper geworden zijn.

Een relatief goedkoop en mooi apparaat. Mijn Teasy gaat op de meest gedimde stand (en die is prima te zien zolang je niet in de volle zon zit, mocht je toch wat feller willen dan hoef je alleen het scherm even aan te tikken, en dan blijft het fel verlicht voor een instelbare tijd) gaat met een volle batterij zeker zeven uur mee (en dan staat 'ie bij mij nog op 20%-30% gevuld). Dat is voor mij een tocht van 160-170 kilometer.

Fietsroutes (die met de nummers) worden op de kaart geprojecteerd (maar zonder nummers, alleen met behulp van paarsgekleurde lijnen, wat het handig genoeg maakt om de landelijke knooppunten te gebruiken om je tijdens de tocht een beetje te sturen). Verder heb je gewoon een prima kaart voor je ogen om je te laten sturen waar je heen zou willen gaan.

Het kan ook nog je route opnemen, zodat je later wanneer je weer thuis bent precies kan zien waar je gefietst hebt op een kaart.

Ook kan je zoals je wenst ook vooraf een route importeren (elke site die GPS- of KML-data kan maken kan je importeren) om die tijdens het fietsen als navigatie te gebruiken. Bij afwijkingen berekent het een nieuwe route. Misschien voor het laatste een mindere noot: er wordt niet tegen je gezegd dat je links af moet slaan. Het apparaat bliept (optioneel), en je kan op het scherm zien waar je heen moet (op de kaart, maar ook met extra aanwijzing). Heb de navigatie zelf niet uitvoerig gebruikt (geen behoefte aan), maar de twee keer dat ik het had getest ging het prima).

Tijdens het fietsen kan je ook een adres ingeven, om je daarheen te laten navigeren. Dus je hoeft niet persé een vooraf bepaalde fietsroute in te geven (maar dat kan dus wel). Volgens mij kan je ook nog aangeven of je voor de snelste route wil gaan, of de meest comfortabele (als in: weinig hellingen, verharde paden), maar dat zelf niet getest.

Enig nadeel van dit apparaatje is dat hij wel eens even gek kan doen. Maar dat is alweer van een tijdje geleden. Zo beweegt de kaart heel af en toe een paar minuten niet met mee op de kaart, als het ware. Maar daar herstelt hij vanzelf van. Ondertussen loopt de opname van je rit gewoon mee. Ook hangt het af en toe wel eens, maar ook dat al lang niet meer meegemaakt. De software wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt, dus ik denk dat ze hier een oplossing voor gevonden hebben. Denk dat elke GPS wel z'n gekkigheden heeft, net als de meeste telefoons. Ik vind het bij dit apparaat niet storend, zeker niet als het daadwerkelijk tot het verleden behoort ondertussen.

Verder kan je tal van informatie weergeven (hellingsgraad van een klim waar je op rijdt (hoewel ik niet het idee heb dat het altijd erg accuraat is), hoogte in meters, en nog tientallen datadingen die je interessant kan vinden naast de basale dingen als snelheid ,gemiddelde en batterijduur).

Zie http://www.teasi.eu/en/home/

Even een oud draadje uit de mottenballen gehaald. Fiets je nog steeds met deze rond? Of heb je inmiddels een nieuwere versie bij je?
Ik zit namelijk ook te overwegen om een nieuwe computer aan te schaffen. Lijkt me met name in Duitsland wat handiger, want daar staan niet altijd straatnaamborden.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Hoekie heeft het ove...LigfietsWilsum — 07:11 AM
Greenmachine met klik geluiden.
De fiets uit de open...Willeke_IGKT — 07:03 AM
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM