Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuw hier vooral interesse in velomobielen
#1
Hallo,

Ik ben een 56 jarige Belgisch limburger die inmiddels al meer dan 30 jaar aangespoeld is op de Belgische kust. Ik heb in het verleden wel wat gefietst, maar nooit fanatiek. Ik liep wel veel, maar door achillesproblemen lukt dat niet meer. Ik ben aan het rondkijken om een velomobiel aan te schaffen. In eerste instantie zou ik die gebruiken voor woon-werkverkeer (23 km enkel).

Grtz
Carlo
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Nou, maak een afspraak in Dronten of dealer meer in de buurt en maak een proefrit Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(22-Apr-2021, 01:09 PM)Bred-Brug schreef:  Ik ben aan het rondkijken om een velomobiel aan te schaffen. In eerste instantie zou ik die gebruiken voor woon-werkverkeer (23 km enkel).

Hi Carlo,
Ik ben me ook aan het bezinnen op een velo mobiel. Nog niet veel gedaan anders dan lezen, maar er is hier een draadje:
https://ligfietsers.nl/thread-1011.html

Alvast veel fietsplezier.

Willeke
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Welkom hier!

Veel succes met kiezen. Er is tegenwicht zo veel. 
Ik rijd zelf sinds begin maart een Strada (20km woon-werk enkel.) Iets minder snel, maar wel wendbaar en erg stabiel. 
Hiervoor reed ik dit met een speed-pedelec, maar die gingen kapot.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Welkom op dit forum.

Een velomobiel kiezen hangt van veel factoren af.

Ik wil bijvoorbeeld als ik een lekke band krijg, tijdens het woon-werk-verkeer, weer snel verder kunnen.

Dus heb ik een reservewiel achterin de vm staan.

Dat betekent dat ik dus een vm heb met open wielkasten.

Ik wilde echter ook een lichte en snelle vm.

Daarom heb ik dus een DF.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Welkom op het forum.

Ik fiets in de randstad/Den Haag en omgeving, dan is een kleine draaicirkel handig.
Daarom heb ik dus een Strada.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#7
In Belgie zelf is bij Fietser.be ook wel wat te proberen al zijn die vooral op WAW gespecialiseerd. Helemaal aan de andere kant van Belgie is er nog EM velomobiel in Elen bij Maaseik. https://emvelomobiel.jimdofree.com/

23 km enkele reis is niet heel extreem. In een velomobiel heb je minder last van regen, wind en kou, maar meer van warmte en zweten, waardoor het bij aankomst op het werk toch aan te raden is, om zich wat op te frissen. Hoe harder je rijdt, hoe meer je zweet. Het kan goed zijn dat je dan toch wel effe wilt douchen, wat eventuele snelheidswinst weer teniet doet.

Ik rijd zelf zo'n twee jaar met een velomobiel. Wat me vooral opvalt is dat ik toch wat andere route overwegingen maak dan met de tweewieler. Van die hekjes, paaltjes en andere obstakels om auto's van fietspaden te houden kunnen een beetje tot zeer hinderlijk zijn. Krassen, gedwongen uitstappen, de fiets moeten optillen. Ook de omgang met andere fietsers op fietspaden verloopt anders. je hebt wat meer ruimte nodig om in te halen, het snelheidsverschil kan groter zijn. Ik heb een erg rustig fietspad, met weinig ander verkeer. Als ik op drukkere smalle fietspaden fiets kan het erg frustrerend zijn om van 38 naar 18 km/h terug te moeten, en als je net weer op gang bent komt de volgende E biker in zicht. Ook stukjes onverhard, remmen de snelheid fors.

Ik fiets dus liever op de wat rustigere wegen, liever een smaller achteraf weggetje dan een prachtig maar druk fietspad.

Theoretisch kun je met een Velomobiel sneller zijn, maar lang niet overal kun je dat voordeel benutten. In de file op de boulevard maakt het voor je snelheid niet uit of je een VW Polo of een Porsche rijdt.

Het grootste voordeel voor mij is dat ik het hele jaar door veel comfortabeler kan fietsen. Bij lichte of matige regen blijf je tamelijk droog. Als het echt hard gaat, wordt je wel nat, ( ik wel in mijn eigenbouw velomobiel) Ook bij temperaturen rond het vriespunt fiets ik zonder jas, gewoon een trui en een muts is voldoende. Voor mij is het maar 10 km, dat fiets ik in ongeveer 20-25 minuten, waarbij de 2 kilometer in de beide dorpen naar verhouding veel meer tijd kosten dan de 8 km daartussen. Na 10 minuten word ik een beetje warm, vandaar de trui als het wat kouder is.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LinkedIn / Velomobiel promotie
Mobiliteit Zoal...Willeke_IGKT — 07:02 PM
SL in Grou
Verstandige keuze.Peter de Rond — 06:02 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is ...Goosen — 05:42 PM
KIWA track en trace systeem
Antwoord van tracefy...Arno boogaart — 03:38 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Ik promoot in ee...Veloquest — 03:19 PM
Zout
Gewoon ieder jaar ee...Arend-Jan — 03:11 PM
SL in Grou
..en heeft een Snoek...Hoekie — 03:11 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
"kunnen ze re...Hardloper — 03:08 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
"kunnen ze reet...Lopopodium — 02:56 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Mobiliteit Zoals ...Hardloper — 02:50 PM
Zout
Hoe zorgen jullie...twilwel — 01:58 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Er is een autopl...qv-tester — 01:17 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Er is een autoplicht...Niels van der Wal — 12:05 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik zat misschien...Hardloper — 11:50 AM
Zout
De winter komt er we...Boyd Maduro — 09:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM