Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De juiste 20 inch voorband...
#53
(15-Nov-2021, 01:33 AM)365cycle schreef:
(14-Nov-2021, 06:05 PM)mvdriel schreef: Ik ga nu eerst smaller velgtape netjes tussen de tubeless randen aanbrengen. Maar allereerst de banden van de velgen zien te krijgen; één wang is inmiddels met vier handen gelukt. 
Helpt een beetje, maar niet alles. Heb voor een 32mm variant van die Conti (achterband) ook ooit de waterpomptang nodig gehad om 'm eraf te krijgen. 

Misschien moet ik de aanschaf van een luxe wielsetje met koelblokken op de trommelremmen en andere velgen (!) wat versnellen. Dan heb ik meteen reservewielen (dank voor die tip, @Wim -de roetsende). Zijn de trommelremmen met koelblokken een aanrader?

(15-Nov-2021, 01:33 AM)365cycle schreef:
(14-Nov-2021, 06:05 PM)mvdriel schreef: Dank voor het meedenken over mogelijke alternatieve banden. Het lijkt overigens of slechts één van mijn eerste drie lekke banden (allemaal gisteren na zo'n 1200 km) via de buitenband is ontstaan, dus vooralsnog ben ik redelijk tevreden met deze banden (Contact Speed 28 mm). Vooral de relatief kleine draaicirkel met deze banden is voor mij belangrijk, omdat ik veelal toer over fietspaden.
Ze gaan zéker niet snel lek, wat dat betreft is het een hele goede band. Ik vind alleen de grip op nat wegdek belabberd. Had 'm in het begin op de Milan en had ze ook onder de DF, heb daarmee wel een paar angstige momenten beleefd. De draaicirkel is idd prettig, maar wat dat betreft is een DF sowieso al luxe   
Verder... tsja, ze zijn spotgoedkoop, maar niet heel snel tenzij je ze op glad asfalt rijdt + ze veel harder oppompt dan mag. Hoorde van een Duitser al dat hij met 9 bar in die Conti's rondkart. Je moet maar durven  

Enkele weken geleden heb ik een setje Contact Speeds bezorgd op De Woude met het verzoek ze ook bij 6+ bar te testen. Ik ben heel benieuwd of dat de positieve verhalen op het Duitse forum gaat bevestigen.
Op het Duitse forum wordt ook flink gelobbyd voor snelle, goede 20" (406) banden en is inmiddels een proeforder van 1000 stuks (30 mm) geplaatst bij Wolfpack. Continental schijnt voor een GP5000 van 20" pas in beweging te komen bij een afname van 50.000 à 100.000 stuks per jaar. Hoeveel zouden dat er zijn per geschikte VM? 100+? Wink
Voor meer details: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...022.64046/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#54
Ik heb nu onder mijn Mango. Schwalbe Marathon Plus 40-406 mm. Achter Vredestein Moiree.

Als de lente komt, doe ik voor Schwalbe Kojaks 35-406. Scheelt 4 km in snelheid.

Achter ga ik een Schwalbe big Apple plaatsen.

Merk wel dat de stuuruitslag minder is met 40-406 banden.

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
#55
(16-Nov-2021, 12:21 AM)mvdriel schreef: Hoeveel zouden dat er zijn per geschikte VM? 100+? Wink
Voor meer details: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...022.64046/
Da's in mijn geval dan voor zo'n 12 jaar buitenbanden, hahaha

(15-Nov-2021, 11:28 PM)emgaron schreef: [*]Schwalbe One 2020 28-406 - sneller en comfortabler dan de Nutraks en de Contact Sport, maar slijten als de gekken (uiteindelijk minder dan 1500km gehaald) en gewoon niet rond te krijgen (de "Schwalbe Beulenpest", zoals ze in het duitse forum zeggen) - nooit meer
Ik had dat probleem idd ook met m'n One (tubeless). HT Life Style (met de groene Milan) heeft dat probleemloos voor me opgelost door er gewoon huis, tuin & keuken wasmiddel tussen te laten lopen en 'm dan te monteren. Daarna een keer flink te hard opgepompt, en de extra druk er weer af gelaten.

(15-Nov-2021, 11:28 PM)emgaron schreef: [*]Continental Contact Urban 32-406 - die ben ik uiteindelijk niet meer zo lang gereden, maar ik vond ze erg op de Contact Sport lijken, alleen wat meer comfortabel en veel meer grip op natte ondergrond. Ook langzaam bij kou (wordt ook in het duitse forum bevestigd)
Da's ook mijn ervaring idd. De Maxxis (zowel de DTH als de Torch) hebben er heel wat minder last van. Schwalbe Pro One en G-One ook niet zo, maar die gaan wel snel lek met een beetje vocht. De Vredestein GoCycle blijft wat dit betreft het best in mijn herinnering zitten.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM