Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Milan
#1
Al weer 2 weken in het bezit van mijn Milan GT MK 7080. Na 400 km de eerste ervaringen.

Uitrusting:
  • 56T voor
  • 12-speed Rotor cassette achter [11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-33-39]
  • Cranks 140 mm
  • lichtmodule op de muts
  • Alex Rims 406 velgen
  • 70 mm trommelremmen
  • Continental Contact Urban banden [42-406 en 42-584]
  • Ying-Yang combideksel, geen kap
  • luchtinlaat in neus
  • bagagevakken voor links en rechts
  • gewicht ca 24.5 kg
Ik ben al 21 jaar ligfietser, ruim 11 jaar roeifietser en ruim 7 jaar geleden begonnen met velomobiel rijden. Heel kort een glasvezel Quest gehad en 7 jaar een extra lichte en verstevigde carbon Quest met carbon achterbrug. Ik vergelijk de Milan dus met een optimale Quest. 

Jarenlang heb ik goed in mijn Quest kunnen fietsen, maar de laatste anderhalf jaar kon ik er niet lekker in trappen. Dat was voor mij de reden om korte cranks te proberen. Ik heb overwogen korte cranks in mijn Quest te laten monteren, maar wilde eerst een proefrit maken in een Milan GT. Aangezien Intercitybike op dat moment geen GT had ben ik naar Ottersberg in Duitsland geweest voor een proefrit. Het was een korte proefrit, maar ik was ontzettend enthousiast over de Milan GT. Gezien de lange levertijd heb ik de gok genomen en de fiets besteld in mei 2021.

Na 400 km kan ik zeggen dat de korte cranks van 140 mm [ik had 170 mm] mij echt ontzettend goed bevallen. Ik kan veel beter mijn energie leveren en kan dat zien aan mijn hartslag die ik makkelijker omhoog trap. Wel wil ik benadrukken dat de cranklengte iets heel persoonlijks is en het is zeker niet voor iedereen zo'n groot voordeel als in mijn geval om met korte cranks te trappen. Echter, als lange persoon valt er weinig te kiezen als je in een Milan wil rijden. Veel langer dan 140 mm zal niet gaan als je lang bent [1.90+]. Mijn ervaring is dat korte cranks minder belastend zijn voor de beenspieren en knieën en dat je dat compenseert door sneller trappen, waardoor hart en longen harder aan het werk gezet. Dat laatste ligt mij erg goed, vandaar de positieve ervaring.

Ten opzichte van de Quest heb ik nog geen nadelen van de Milan kunnen ontdekken, alleen maar voordelen. De fiets is echt een klasse beter en nog een stuk lichter en strakker. Met de Milan kan je aanzienlijk harder door de bocht en het stuurgevoel is een stuk strakker. De Milan is een kleine 5 kg lichter, ook dat is meegenomen. Wat mij ontzettend is meegevallen is dat ik geen drempels raak met de voetenbulten. Blijkbaar heb ik geen hoge drempels in de buurt, want ik moet de eerst nog raken. Nog een meevaller is dat het helemaal niet warm is in de fiets met alleen de luchtinlaat. In de Quest had ik behoorlijke voetengaten en daar kwam veel meer wind/lucht naar binnen. Het binnenklimaat in de Milan is veel prettiger, want ik heb geen last meer van koude voeten en door de voetengaten kwam gewoon teveel lucht naar binnen. Ik heb de afgelopen 400 km met het Ying-Yang combideksel gereden, dat is vergelijkbaar met het schuimdeksel op de Quest. Een groot verschil is dat ik veel dieper in de Milan zit en daardoor veel ruimte heb onder het schuimdeksel, dat is veel minder benauwd. Ik kijk maar net over de rand van het schuimdeksel heen wat ik ideaal vind, want dat scheelt veel windgeruis.

De Milan is sneller dan de Quest, maar het hangt er wel vanaf hoe hard je rijd en met welke banden. Als je in de winter de Quest met F-Lites rijdt dan moet je met de Milan zeker harder dan 35 rijden om het verschil te maken. In de zomer rijd je makkelijker hard en zal het verschil van de GT met de Quest groter zijn denk ik. De Milan is niet windgevoelig, maar mijn Quest was zo stevig dat ik geen verschil voel met de Milan.
De lichtmodule op de muts moet ik nog in het donker testen [ik fiets eigenlijk nooit in het donker], maar ik verwacht dat het licht in het donker minder prettig is dan een lamp in de neus. Als je [bijna] altijd overdag rijdt dan is de lichtmodule op de muts wel beter zichtbaar dan in de neus. Ik kan een klein dingetje noemen dat ik iets minder vind. Het zitje van de Milan kan je er zo uitpakken, maar de nokjes om het zitje te klemmen hadden hoger gemogen, het zitje schiet soms los. 

Zo'n Milan is natuurlijk een hoop geld, maar ja.. als je het geld niet aan allerlei andere dingen uitgeeft, best betaalbaar. En als je hem eenmaal hebt geen hoge kilometerprijs Smile . Als je een nieuwe velomobiel overweegt raad ik zeker aan om eens een proefrit in Dronten te maken. De Milan GT is echt een volwassen, snelle, maar ook praktische fiets. Met de bagagevakken voor kan je prima kampeerspullen meenemen. En het afneembare deksel in de neus maakt het onderhoud eenvoudiger. De Milan heeft het grootste openklapbare deksel en je kan met het deksel variëren. Ying-Yang, alleen Ying [of Yang?] en helemaal open [badkuip]. Conclusie, een aanrader!
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT , TheoZw
#2
(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: [*]12-speed Rotor cassette achter [11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-33-39]
Jaloers! Ik heb een 11-speed [11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30], en ik mis die 33 of 39 nog weleens. Zo rond de 25.000 km verwacht ik ketting, cassette, looprollen en bladen voor te moeten vervangen, m'n kilometergeld gaat nu aan de kant voor een complete Rotor-set 1x12 met MountainDrive (of misschien zelfs 1x13 als dat kan, en dan een kleiner blad zodat ik als ik écht een laag toerental wil draaien de 10 kan inzetten).

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: [*]70 mm trommelremmen
Heb je geen 90mm vanwege de leveringsproblemen? En hoe remt het?

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Echter, als lange persoon valt er weinig te kiezen als je in een Milan wil rijden. Veel langer dan 140 mm zal niet gaan als je lang bent [1.90+]. 
1.94m met normale verhoudingen en 150mm cranks hier. Past echt nét Big Grin 

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Met de Milan kan je aanzienlijk harder door de bocht
Volgens mij door het lage zwaartepunt. Scheelt idd fors, maar als ie gaat kiepen gaat het razendsnel, dus wees erop bedacht zou ik zeggen Wink 

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Wat mij ontzettend is meegevallen is dat ik geen drempels raak met de voetenbulten. Blijkbaar heb ik geen hoge drempels in de buurt, want ik moet de eerst nog raken.
Je fiets staat dan ook vrij hoog met 42mm brede banden vooraan. Ik rijd op 38-406 en raak ze weleens, maar de neus van de Milan is er schijnbaar op berekend; het kan tegen een stootje. De vorm is overigens beter dan bij de DF: Daarmee schraapte het allemaal veel eerder. Het diepste punt zit dicht bij de voorwielen, daar kom je niet vaak een bult tegen.
 
(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: De Milan is sneller dan de Quest, maar het hangt er wel vanaf hoe hard je rijd en met welke banden. Als je in de winter de Quest met F-Lites rijdt dan moet je met de Milan zeker harder dan 35 rijden om het verschil te maken. In de zomer rijd je makkelijker hard en zal het verschil van de GT met de Quest groter zijn denk ik. 
Klopt. De Milan trekt een beetje op zoals een Quest Carbon doet, maar eenmaal op snelheid blijft hij maar gaan. Met de DF of QV sprint je naar een snelheid toe, de Milan voelt wat meer als een boot; hij versnelt heel gelijkmatig door, ook als de getallen op de teller behoorlijk hoog beginnen te worden. Heerlijk  Big Grin

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: De lichtmodule op de muts moet ik nog in het donker testen [ik fiets eigenlijk nooit in het donker], maar ik verwacht dat het licht in het donker minder prettig is dan een lamp in de neus.
Ik heb lampen in de neus en wil juist nog een lamp op een hoger punt hebben. Probleem met een lage lamp is dat je hoogteverschillen in het wegdek veel slechter ziet, dan wanneer dat licht wat meer van boven komt. Met de Milan moet ik 's nachts echt opletten op onbekend wegdek, voor je het weet klap je met 50 per uur over een enorme drempel heen. Met name de QV was op dat gebied prettig; de hoge koplampen zorgen voor veel overzicht en aanzien. Automobilisten behandelen je daarin meer als "één van hen".

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Als je [bijna] altijd overdag rijdt dan is de lichtmodule op de muts wel beter zichtbaar dan in de neus.
Klopt. Mij lijkt het licht dat óp de neus schijnt 's nachts juist irritant. Hoekie kan daar denk ik meer over vertellen, aangezien hij een lamp op z'n kap heeft zitten. Ik had (puur voor de zichtbaarheid) eigenlijk een DaCannon voor gekocht, maar er komen toch Atto's in de GT; eerstgenoemde komt bovenop de SL.

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Ik kan een klein dingetje noemen dat ik iets minder vind. Het zitje van de Milan kan je er zo uitpakken, maar de nokjes om het zitje te klemmen hadden hoger gemogen, het zitje schiet soms los. 
Klopt. Enige voordeel daaraan is dat je het mee naar binnen kan nemen. Ik speel al een jaar en meer dan 10.000 km met de gedacht om een scharnier te maken dat op dat deel waar je op staat bij de instap vast zit, en waar de stoel dan aan bevestigd is. Dan kan je de stoel er alleen uitpakken als ie hélemaal overeind komt, en valt het ding na bovengenoemde onverwachte drempel gewoon weer netjes terug in de nokjes. 
Let overigens op dat je 'm er niet scheef in zet, of ernaast ofzo, want daar mol je je stoel mee.

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: De Milan GT is echt een volwassen, snelle, maar ook praktische fiets.
Eens Big Grin 

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: Met de bagagevakken voor kan je prima kampeerspullen meenemen.
Klopt! Maar als je een serieuze schoenmaat hebt, bestel ze dan maar niet. Mijn GT was een kansje en ik moest snel beslissen, dus heb ik een proefritje gemaakt in de GT Mk5 van een vriend, die ook die bagagevakken heeft. Met schoenmaat 50 is dat een probleem; ik wilde eruit, maar moest eerst m'n schoenen uitdoen, uitstappen, en daarna de schoenen horizontaal uitklikken om ze uit de fiets te halen. Toch wat onhandig  Big Grin

(07-Feb-2022, 07:01 PM)pietandringa schreef: En het afneembare deksel in de neus maakt het onderhoud eenvoudiger.
Ja, had ik dat maar...  Rolleyes

Citaat:De Milan heeft het grootste openklapbare deksel en je kan met het deksel variëren. Ying-Yang, alleen Ying [of Yang?] en helemaal open [badkuip]. Conclusie, een aanrader!

En alsof dat nog niet genoeg is, is er ook nog:
- Battle Mountain kap (met of zonder nacaduct)
- Niklas Bostelmann racekap (nog wat gladder, en volgens mij alleen mét nacaduct)
- er komt nog een kap van Jens Buckbesch aan met een motorvizier en meer hoofdruimte
- de deelbare combikap (die ik ook heb, neuskap met een los te schroeven dakje) is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Leek me heel handig, omdat het deel boven je hoofd er dan af kan en in de fiets als het te warm is, alleen heb ik nog niet kunnen ontdekken wáár dat deel er dan in zou moeten kunnen; achter de stoel past in ieder geval niet.

Nog een paar laatste tips:

Wielophanging
Standaard is de Milan vanaf de Mk6 voorzien van vering die sterk lijkt op het systeem in de DF, met schroefveren en frictiedempers rondom. Hoewel dit goedkoop is en redelijk goed werkt, moet ik bekennen dat m'n SL strakker stuurt, maar minder stoterig is. De SL is rondom voorzien van elastomeervering (zoals de Alpha 7 heeft) die bij Velomobile Nord in Duitsland vandaan komt (hier een verkooptopic op het Duitse forum). Het is nog lichter ook...

Achterwiel
Standaard wordt de Milan volgens mij nog steeds aangeboden met een "26 inch" achterwiel (559). Rolt prima, maar bedenk je goed dat hiervoor steeds minder banden beschikbaar zijn. Voor 584 ("27.5 inch") is er meer aanbod. 622 past in de Mk7 ook, maar volgens mij alleen met 28-622 of zelfs 25-622 banden; ik vind het met mijn gewicht te smal.
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa
#3
@365cycle, jij bent inmiddels een behoorlijke Milan ervaringsdeskundigeSmile

70 mm trommelremmen had ik ook in mijn Quest en inderdaad gekozen vanwege de mogelijke leveringsproblemen. Velomobiel heeft jaren geleden een test gedaan op het vlakke met 90 mm en 70 mm trommels, er was toen geen verschil in remkracht. Mijn Milan is niet uitgerust voor stevige beklimmingen, maar wel mooi licht. 70 mm trommels, enkel voorblad en Rotor. 

Met mijn Quest heb ik best veel gedoe gehad, dus ik wilde mijn Milan minder kwetsbaar en onderhoudsarm. Ik heb geen problemen met de vering en heb gehoord dat oliedempers vaak na een paar jaar vervangen moeten worden. Elastomeren gaan vervormen dacht ik, dus ook meer onderhoud.

En mijn Milan heeft een 584 achterwiel en 42 mm past goed.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#4
(07-Feb-2022, 08:22 PM)365cycle schreef: Ik heb lampen in de neus en wil juist nog een lamp op een hoger punt hebben. Probleem met een lage lamp is dat je hoogteverschillen in het wegdek veel slechter ziet, dan wanneer dat licht wat meer van boven komt. Met de Milan moet ik 's nachts echt opletten op onbekend wegdek, voor je het weet klap je met 50 per uur over een enorme drempel heen. Met name de QV was op dat gebied prettig; de hoge koplampen zorgen voor veel overzicht en aanzien. Automobilisten behandelen je daarin meer als "één van hen".
[*]


Ik meen op het Duitse forum iemand te hebben gezien met een soort vacuum GoPro standaard en daarop verlichting op de (lage) neus van de Milan. ( Excuses voor het klok horen luiden, maar niet meer weten waar de klepel hangt geheugen van me, maar misschien brengt het je op ideeen..)
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Met een hele natte vinger gaat de mijne MK7115 worden. 114 MK7's gebouwd voor die van mij dus. Ik vind dat wel geruststellend idee. Dan zouden de kinderziektes zo die er al zijn er toch al uit mogen zijn.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
Ik denk dat het meevalt met kinderziektes, serieuze tekortkomingen zijn mij niet bekend. De Milan is beter en dikker gelamineerd dan mijn Quest. Ik had een extra lichte Quest en die was hier en daar wel iets te licht gelamineerd. De Milan is dus ook minder een rammelbak dan mijn Carbon Quest. Overigens niks ten nadele van de Quest, ik heb er 51.000 km met veel plezier in gereden.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(07-Feb-2022, 11:09 PM)pietandringa schreef: Ik denk dat het meevalt met kinderziektes, serieuze tekortkomingen zijn mij niet bekend.
Klopt. De Mk5 was schijnbaar echt een probleemkliko, o.a. ongedempte luchtvering achter (wat overigens zeer netjes is opgelost middels een kostenloze terugroepactie op alle fietsen). Met de Mk6 heeft men in het begin wat gedoe gehad met een te slappe boom, las ergens iets over een aantal fietsen met scheuren/breuken (maar de mijne heeft het niet, en als die dat wel had was ik er wel achter gekomen  Big Grin ). Over de Mk7 hoor ik heel weinig behalve dat ie lekker rijdt. Wel viel me op foto's op dat het serviceluik vaak een beetje open staat. Vind ik jammer, de schroefoplossing van ICB is dan mijns inziens beter.

(07-Feb-2022, 11:09 PM)pietandringa schreef: De Milan is beter en dikker gelamineerd dan mijn Quest. 
Vergeleken met een DF vond ik 'm juist vrij dun. Ze zijn bij de mijne ook wel spaarzaam geweest met de epoxy aan de racekap, zitten scherpe randjes aan.

(07-Feb-2022, 09:18 PM)berth9999 schreef: Ik meen op het Duitse forum iemand te hebben gezien met een soort vacuum GoPro standaard en daarop verlichting op de (lage) neus van de Milan.
Dat heb ik niet gezien, maar zal vergelijkbaar zijn met wat Hoekie gedaan heeft. Toch bedankt! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Het serviceluik moet je even met aandacht bevestigen.

Zo ver mogelijk naar voren en dan goed aan alle kanten even aandrukken.

Bij het luikje van de derailleur moet je even goed letten op het woord 'top' aan de binnenkant.


Maar het gemak maakt deze extra aandacht meer dan goed.
Wat een winst t.o.v. al die boutjes  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#9
(08-Feb-2022, 07:33 AM)Wim -de roetsende schreef: Bij het luikje van de derailleur moet je even goed letten op het woord 'top' aan de binnenkant.
Dat luikje heb ik ook al. Heb daar gaatjes in geboord en tiewrap doorheen getrokken Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Mijn ervaring met het service luikje zonder boutjes is dat het zo lek is als een mandje, met een goede regenbui loopt het water aardig naar binnen. Op dit moment mis ik het niet, want zo vaak heb je het niet nodig.
Daarnaast neemt de rand van het serviceluikje zoveel ruimte binnen, dat je met een grote schoenmaat er wel eens meer nadeel dan voordeel ervan hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#11
(08-Feb-2022, 10:29 PM)Peter de Rond schreef: Mijn ervaring met het service luikje zonder boutjes is dat het zo lek is als een mandje, met een goede regenbui loopt het water aardig naar binnen. Op dit moment mis ik het niet, want zo vaak heb je het niet nodig.
Daarnaast neemt de rand van het serviceluikje zoveel ruimte binnen, dat je met een grote schoenmaat er wel eens meer nadeel dan voordeel ervan hebt.

Dit ben ik volstrekt met je oneens. Bij de DF kwam er altijd water door het serviceluik naar binnen, ondanks de boutjes.
Bij de Milan heb ik nog geen natte kuiten gekregen.

Ik heb het serviceluik nu in 2 maanden al 10x open gehad. Er zit namelijk een bagagevak onder en daar liggen mijn gereedschappen en mijn reservebanden in. Ook heb ik de crankset een paar keer verschoven en ook dat doe ik via het serviceluik.

Van de rand van het serviceluik heb ik ook geen last met links maat 44.

(08-Feb-2022, 09:19 PM)365cycle schreef:
(08-Feb-2022, 07:33 AM)Wim -de roetsende schreef: Bij het luikje van de derailleur moet je even goed letten op het woord 'top' aan de binnenkant.
Dat luikje heb ik ook al. Heb daar gaatjes in geboord en tiewrap doorheen getrokken Smile

Peter bij Ymte maakt het aan de binnenkant vast met een touwtje.

Blijkbaar is dat luikje een potentieel leuk verdienmodel, want veel vm-rijders zijn dat ding al verloren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
#12
Ik heb nog niet in de regen gefietst, dus of het luikje lekt weet ik niet. Met maat 46 en 140 mm cranks stoot ik er beslist niet tegenaan in de GT.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik geef ook alleen mijn ervaring, van een ander, kan anders zijn. Is je goed recht.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#14
(08-Feb-2022, 11:05 PM)Peter de Rond schreef: Ik geef ook alleen mijn ervaring, van een ander, kan anders zijn. Is je goed recht.

Klopt, ik geef ook alleen mijn eigen ervaring  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#15
(08-Feb-2022, 10:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Van de rand van het serviceluik heb ik ook geen last met links maat 44.
Wat mij dan (heel erg OT) opvalt: Nu hebben weinig mensen exact dezelfde maat links en rechts maar mag ik hieruit opmaken dat je twee verschillende maten schoenen draagt?
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
#16
Het zou je sieren als je het ook zo brengt, "ik geef ook alleen mijn eigen ervaring". Maar wat zo jammer is dat je het zo dominant het laat klinken. Dit forum was toch om ervaringen te delen met respect. Of zie ik het verkeerd.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
@peter: jij rijd toch in een MK4? Zou het kunnen dat er een verschil is qua luikje tussen MK4 en MK7?
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(09-Feb-2022, 12:14 PM)Peter de Rond schreef: Het zou je sieren als je het ook zo brengt, "ik geef ook alleen mijn eigen ervaring".  Maar wat zo jammer is dat je het zo dominant het laat klinken.  Dit forum was toch om ervaringen te delen met respect. Of zie ik het verkeerd.

Peter, jij werpt nu de eerste steen. Weet je echt zeker dat je nooit dit soort uitspraken zelf hebt gedaan?

Iedereen spreekt zich hier uit en als je een uitspraak 'dominant' noemt, dan zegt dat ook iets over de ontvanger en niet alleen over de zender.

Ik laat sowieso niets 'klinken'. Jij geeft zelf een klank aan mijn schrijfsels. Dat doe ik niet.
-
-

(09-Feb-2022, 09:03 AM)Bacchus schreef:
(08-Feb-2022, 10:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Van de rand van het serviceluik heb ik ook geen last met links maat 44.
Wat mij dan (heel erg OT) opvalt: Nu hebben weinig mensen exact dezelfde maat links en rechts maar mag ik hieruit opmaken dat je twee verschillende maten schoenen draagt?

Klopt, ik heb links een schoen met maat 44 en rechts 43.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Bacchus
#19
(09-Feb-2022, 06:36 PM)Wim -de roetsende schreef:
(09-Feb-2022, 12:14 PM)Peter de Rond schreef: Het zou je sieren als je het ook zo brengt, "ik geef ook alleen mijn eigen ervaring".  Maar wat zo jammer is dat je het zo dominant het laat klinken.  Dit forum was toch om ervaringen te delen met respect. Of zie ik het verkeerd.

Peter, jij werpt nu de eerste steen. Weet je echt zeker dat je nooit dit soort uitspraken zelf hebt gedaan?

Iedereen spreekt zich hier uit en als je een uitspraak 'dominant' noemt, dan zegt dat ook iets over de ontvanger en niet alleen over de zender.

Ik laat sowieso niets 'klinken'. Jij geeft zelf een klank aan mijn schrijfsels. Dat doe ik niet.

Ik had deze forumbrand niet zien aankomen en ik begrijp ook niet waarom die er is. Het brandbaar materiaal is mijns inziens vrij beperkt
Het gaat toch om het wel of niet lekken van een serviceluik?
En het betreft hier serviceluikjes van de DF versus het  afwezige luikje van een Milan?
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#20
[Afbeelding: maak-geen-ruzie.jpg]

Ik denk overigens dat het per exemplaar verschilt. Op foto's van twee Duitse dealers zag ik het luikje zo kieren dat als er water op de neus komt, het geheid ook naar binnen loopt. Het kan echter zijn dat zij het luikje beide verkeerd gemonteerd hebben en/of de eerste luikjes niet perfect van vorm waren.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Wim -de roetsende , Hoekie
#21
In bericht #10 schrijft Peter zijn ervaring op.

In bericht #11 geef ik aan het met hem oneens te zijn en schrijf daarna mijn ervaring op.


Volgens mij was dat het. 
Gewoon twee meningen over een serviceluik. 
Wat mij betreft is het niet meer en ook niet minder dan dat.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#22
Ik denk dat Dit ben ik volstrekt met je oneens iets te zwaar aangezet is.
Het is niet 'eens' zijn, maar verschillende ervaringen hebben.

Ervaringen die, iig voor mij, erg interessant zijn om te lezen.
Bovenal hoe die verschillen in ervaringen komen.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#23
Dat was een reactie op de volgende zin van Peter:

Citaat:Mijn ervaring met het service luikje zonder boutjes is dat het zo lek is als een mandje, met een goede regenbui loopt het water aardig naar binnen.

En dan vooral op het gedeelte "....zo lek als een mandje..."

Ik heb zelf zo'n serviceluik zonder boutjes en daar komt niet of nauwelijks water door naar binnen.
Dus ben ik het volstrekt oneens met deze uitspraak.

Een stellige uitspraak zorgt soms voor een stellige reactie.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
Ergens ook wel weer grappig: Jullie lijken de ironie van dat juist ík iets over de discussie post te missen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(08-Feb-2022, 10:46 PM)pietandringa schreef: Ik heb nog niet in de regen gefietst, dus of het luikje lekt weet ik niet. Met maat 46 en 140 mm cranks stoot ik er beslist niet tegenaan in de GT.

Ik heb afgelopen week in de stromende regen gereden en ik heb welgeteld 5 druppels op mijn kuiten gevoeld en alleen toen ik wat harder en schuin door een bocht reed. 
Dat 'zo lek als een mandje' valt dus bij mijn Milan met mijn luikje, zoals ik al eerder aangaf, heel erg mee

5 druppels vind ik nog wel vallen binnen de categorie: 'niet of nauwelijks'
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#26
Alles is relatief. Als er maar 6 druppels vielen .......  Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM