Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijsverhogingen nieuwe velomobielen
#1
Zonet kreeg ik een newsletter van velomobile ottersberg over "Preissteigerungen bei Velomobilen" .

"Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung vor dem 1. August 2022


Keine Preissteigerung

Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung nach dem 1.8.2022 vor dem 1.10.2022


Preissteigerung um 8%


Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung nach dem 1. Oktober 2022


Preissteigerung um 12%

Bestellung nach dem 2.4.2022
Unabhängig vom Lieferdatum


Preissteigerung um 12%"


De prijswijziging is vanwege het 1:1 doorberekenen van de prijsstijgingen door Roemenië vanwege hogere grondstofprijzen (Rohstoffpreise).

Mensen die nog een Milan willen zonder prijsverhoging moeten toch voorzichtig over tussen nu en een maand bestellen gaan denken. 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Dat loopt wel hard op zo. En het kan gevolgen hebben voor de orderlijst van Velomobileworld in Roemenië. Al die prijsstijgingen zonder looncompensatie, ergens gaan er klappen vallen.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is 7 maanden na de vorige prijsverhoging  Huh  Heftig  Exclamation
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(01-Mar-2022, 10:07 PM)pietandringa schreef: Dat loopt wel hard op zo. En het kan gevolgen hebben voor de orderlijst van Velomobileworld in Roemenië. Al die prijsstijgingen zonder looncompensatie, ergens gaan er klappen vallen.
Logisch. Aan de andere kant: De benzine wordt sneller duurder, en een Milan van €11500 is (zonder met restwaarden te rekenen!) nog even duur als een tweedehands auto van €3500 + 2 jaar verzekering+motorrijtuigenbelasting (€1000), onderhoud (€2000) en voor 50.000 km benzine (€6000 bij 1:18). Met de huidige occasionprijzen is een tweedehands auto van dat bedrag na 2 jaar ook zo'n beetje afgeschreven, tenzij je zelf handig bent.
En dan komt het sportschoolabonnement er nog bij Big Grin 

PS: Ja, ik ben er behoorlijk van overtuigd dat minimaal 50% van de niet-gepensioneerde volwassenen binnen Nederland gemiddeld 70 km per dag zou kunnen fietsen. In de Randstad is het verlies aan tijd dan ook nog zeer beperkt..
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Het is zeker waar dat een dure velomobiel een lagere TCO (Total Cost of Ownership) heeft vergeleken met een auto. Je moet de hoge aankoopprijs wel kunnen betalen en het verhoogd de (psychologische) drempel voor een aankoop. Rationeel gezien nog steeds een goede aankoop, maar veel economische beslissingen worden niet uit rationele overwegingen gemaakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(01-Mar-2022, 09:45 PM)berth9999 schreef: Zonet kreeg ik een newsletter van velomobile ottersberg over "Preissteigerungen bei Velomobilen" .

"Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung vor dem 1. August 2022


Keine Preissteigerung

Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung nach dem 1.8.2022 vor dem 1.10.2022


Preissteigerung um 8%


Bestellung vor dem 2.4.2022
Lieferung nach dem 1. Oktober 2022


Preissteigerung um 12%

Bestellung nach dem 2.4.2022
Unabhängig vom Lieferdatum


Preissteigerung um 12%"


De prijswijziging is vanwege het 1:1 doorberekenen van de prijsstijgingen door Roemenië vanwege hogere grondstofprijzen (Rohstoffpreise).

Mensen die nog een Milan willen zonder prijsverhoging moeten toch voorzichtig over tussen nu en een maand bestellen gaan denken. 

Wel vreemd dat ik het nog nergens anders lees of gelezen heb. 2 april is al wel heel snel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik merk niets van die prijsverhogingen. Mijn nieuwe Alleweder A2 heeft in 1998 omgerekend 1.730 euro gekost en die rolt prima onderhouden nog jarenlang. Smile De Vredestein Monte Carlo's DD zijn nu wel vervangen door de Schwalbe Shredda's.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(01-Mar-2022, 11:34 PM)PietV* schreef: Ik merk niets van die prijsverhogingen. Mijn nieuwe Alleweder A2 heeft in 1998 omgerekend 1.730 euro gekost en die rolt prima onderhouden nog jarenlang. Smile De Vredestein Monte Carlo's DD zijn nu wel vervangen door de Schwalbe Shredda's.
Dat is ook een besef dat een nieuwe velonaut nog niet zal snappen. Er zijn behoorlijk wat velomobielen die de 200.000 km al gepasseerd zijn. Niet gebruikelijk voor een fiets; veel tragere fietsen worden voor kortere afstanden ingezet. De triathlon-fietsen etc. worden zelden zoveel nuttig ingezet, en dus ook niet vaak voor zoveel km's. Keek net ff wat een nogal actieve triatleet in mijn netwerk op z'n Cervélo heeft staan; 38.000 km, maar dat is volgens mij niet alles want hij heeft 'm in 2005/2006 gekocht en z'n Strava historie begint in 2015.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(01-Mar-2022, 11:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Wel vreemd dat ik het nog nergens anders lees of gelezen heb. 2 april is al wel heel snel.

Dat vind ik ook wel. Leest verder niemand die newsletter? Of zijn Duitsers wat netter als het gaat om openbaar maken van prive mailen? Ik heb ook al zitten kijken of ik een topic hierover op het duitse forum kon vinden, maar nada. Ik heb hem echter wel echt gehad.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(02-Mar-2022, 12:42 PM)berth9999 schreef: Dat vind ik ook wel. Leest verder niemand die newsletter? Of zijn Duitsers wat netter als het gaat om openbaar maken van prive mailen? Ik heb ook al zitten kijken of ik een topic hierover op het duitse forum kon vinden, maar nada. Ik heb hem echter wel echt gehad.
Ik heb 'm ook gehad. Duitsers zijn wel wat "strikter" idd. Weet niet of dat de oorzaak is.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
1 dealer heeft het nu ook in een bericht op het duitse forum gezet.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Axel van Velomobile-SH is een soort zusterbedrijf van Velomobile Nord (Sven). Dan geldt het daar dus ook.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
In Duitsland is vorig jaar iemand begonnen met de productie van  fiets caravans, in de hogere prijsklasse, merknaam Mody, prijs rond 5000 €.
De materiaalkosten, zouden bij rond 2000 € liggen.
In de zomer stond er al een bericht op internet, dat de materiaal kosten aanzienlijk gestegen waren, o.a. doordat de kunsthars die nodig was voor de wanden, in prijs verdubbeld was, ook banden en andere ingekochte onderdelen, waren sterk in prijs gestegen.
Omdat de bouwer geen mogelijkheid zag de verkoopprijs verder te verhogen, heeft hij de productie weer gestopt, berichten op internet spreken van een verlies van 60 duizend euro, dus de droom een bedrijfje te beginnen was al snel weer voorbij.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#14
Het staat nu ook gewoon oo de site:

https://www.velomobileworld.com/prices-increase/
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: pietandringa , Hoekie , berth9999
#15
Heel benieuwd of er op termijn prijsverlagingen in het verschiet liggen … als alles weer “normaal” is.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
En ook op de site van velomobiel.nl.
https://www.velomobiel.nl/nieuws/124/nie...ingen.html

02-03-2022
Door veel prijsstijgingen van fietsonderdelen en grondstoffen, moeten wij helaas onze prijzen ook verhogen. Onze fabriek Velomobileworld heeft ons ook een verhoging aangekondigt.
Alle bestellingen van na 2 april krijgen de hogere prijs.
De Snoek prijs wordt vanaf 9500,-
En/of alle bestellingen die na 1 augustus geleverd worden ook.

Door de lange bestellijsten van Snoek en Quattrovelo, kunnen wij die niet allemaal voor de oude prijs leveren

Groet Team velomobiel.nl
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , berth9999
#17
(03-Mar-2022, 09:33 AM)pietandringa schreef: Heel benieuwd of er op termijn prijsverlagingen in het verschiet liggen … als alles weer  “normaal” is.
Denk dat we vooral inflatie gaan krijgen, dus ja en nee.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
#18
Inmiddels ook een bericht op de Intercity Bike site (van 9 maart):
Dure energie maakt velomobielen ook duurder

De basisprijs van de DF gaat dus per 1 augustus van €8750 naar €9800.
Voelt als fors, maar nog steeds één van de betaalbaardere zeer capabele modellen op de markt.
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Ik krijg steeds meer spijt dat ik niet een QV gekocht heb zodra die uitkwam :+

(03-Mar-2022, 09:33 AM)pietandringa schreef: Heel benieuwd of er op termijn prijsverlagingen in het verschiet liggen … als alles weer “normaal” is.

Er is massaal veel bijgeprint in monopolie geld (euro's), zonder dat er een grotere output van spullen tegenover stond. Dus reken er maar niet op. Alhoewel sommige specifieke dingen nog extra verhoogd zijn door overheidsingrijpen onder het mom van volksgezondheid.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#20
Prijsverlagingen verwacht ik op termijn ook niet. Ik denk eerder dat er minder velomobielen verkocht gaan worden als de aangekondigde prijsverhogingen zijn ingegaan. Bij lagere verkopen is het niet te verwachten dat de prijzen worden verlaagd, want dan komt het verkoopresultaat nog meer onder druk.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Of juist meer gezien benzine ook fors gestegen is. De tvt op basis van brandstofprijs is dus niet echt veranderd.
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(15-Mar-2022, 08:49 PM)pietandringa schreef: Prijsverlagingen verwacht ik op termijn ook niet. Ik denk eerder dat er minder velomobielen verkocht gaan worden als de aangekondigde prijsverhogingen zijn ingegaan. Bij lagere verkopen is het niet te verwachten dat de prijzen worden verlaagd, want dan komt het verkoopresultaat nog meer onder druk.
De vraag is nog steeds groter dan het aanbod. Ik denk niet dat er minder fietsen verkocht worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Bij Katanga kan ik niets vinden over prijsverhogingen van de WAW. Ik vraag mij af of de levertijd van een WAW niet korter is dan van veel andere velomobielen. Het probleem is namelijk steeds dat velen steeds dezelfde velomobielen willen (of van dezelfde fabrikant). Andere velomobielen zijn in hun ogen namelijk inferieur (het Volkswageneffect). Ik denk dat dat best meevalt en dat meer diversiteit de velomobielmarkt goed zou doen.


Groet,

Marco -meer aanbieders is beter- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Het aanbod van diverse modellen velomobielen is nog nooit zo groot geweest. Bijna alles komt uit de fabriek in Roemenië, zeker als je naar verkoopaantallen kijkt. De prijsverhogingen gaan nu met grote stappen en dan heb ik het niet over alleen velomobielen. Ik kan mij goed voorstellen dat de gigantische inflatie en het verlies aan koopkracht ten koste gaat van de verkoop van hele dure velomobielen. De tijd zal het leren en ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(16-Mar-2022, 09:29 AM)Roepers schreef: Bij Katanga kan ik niets vinden over prijsverhogingen van de WAW. Ik vraag mij af of de levertijd van een WAW niet korter is dan van veel andere velomobielen. Het probleem is namelijk steeds dat velen steeds dezelfde velomobielen willen (of van dezelfde fabrikant). Andere velomobielen zijn in hun ogen namelijk inferieur (het Volkswageneffect). Ik denk dat dat best meevalt en dat meer diversiteit de velomobielmarkt goed zou doen.
(16-Mar-2022, 09:49 AM)pietandringa schreef: Het aanbod van diverse modellen velomobielen is nog nooit zo groot geweest. Bijna alles komt uit de fabriek in Roemenië, zeker als je naar verkoopaantallen kijkt. 
Heb het tegen 3 van de 4 ontwerpers al eens gezegd: Gezien ze met een steeds grotere omzet bouwen op één onderneming in Roemenië zouden ze hun risico moeten spreiden. 
Eerder was het met de grote vraag naar slechts een paar modellen niet zo logisch, gezien je dan ook meer mallen moet gaan maken. Nu levert alleen velomobiel.nl 5 en straks 6 modellen. Ook Intercity Bike heeft straks twee modellen met verschillende hoofdmallen, die ook nog eens eenvoudiger te bouwen zijn dan bijvoorbeeld een QuattroVelo. Het zou niet gek zijn om op twee ondernemingen te bouwen die die dingen kunnen maken. Je kan dan kiezen voor:
- dicht bij elkaar (Breaza en Câmpina), zodat medewerkers met specifieke vakkennis een keuze hebben en dus niet direct verloren zijn bij een vertrek;
- geografische risicospreiding (Roemenië en Polen, ik noem maar wat);
- een combinatie van beide (Breaza in Roemenië en Ruse in Bulgarije, verschillende landen maar minder dan 200 km ertussen), zodat je nog wel aan onderdelenuitwisseling etc. kan doen.

Stel je eens voor dat Poetin niet (alleen) Oekraïne, maar (ook) Roemenië was binnengevallen; dat zou voor de aantallen vluchtelingen etc. weinig uitgemaakt hebben, maar het zou wel direct betekenen dat de stroom aan velomobielen in één klap opdroogt. Voor ons misschien niet direct rampzalig, maar voor de ondernemers mogelijk wel. 

Daarnaast kan een tweede fabriek laten groeien de eerste scherp houden; mits goed afgesproken hoeft dat niet negatief te zijn, ook niet voor de eerste fabrikant.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , pietandringa
#26
(16-Mar-2022, 09:29 AM)Roepers schreef: Het probleem is namelijk steeds dat velen steeds dezelfde velomobielen willen (of van dezelfde fabrikant). Andere velomobielen zijn in hun ogen namelijk inferieur (het Volkswageneffect). Ik denk dat dat best meevalt en dat meer diversiteit de velomobielmarkt goed zou doen.

Groet,
Marco -meer aanbieders is beter- Roepers

Marco, heb je wel eens in een WAW gereden?

Ik wel. Zwaar en stuurt zwaar. 
De neus en staart zijn verwijderbaar, maar ze sluiten niet echt heel strak op de body aan. 

Er zitten voordelen aan deze vm, maar ook behoorlijk wat nadelen. Te veel wat mij betreft.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , berth9999 , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM