02-Oct-2022, 08:35 PM
Sinds ik mijn Sinner D heb kijk ik regelmatig naar filmpjes over ligfietsen en velo's op YouTube en kom dan ook bij video's van Global Cycling Network en dit gaat voornamelijk over racefietsen en aanverwanten.
In één van die filmpjes zag ik een timetrial-bike het opnemen tegen een velomobiel. Toen de timetrial-bike startte met fietsen ging hij enorm accelereren met zijn fiets, staand fietsen en versnellen zoals ik normaal alleen fiets als ik een stoplicht wil halen. Het leek me vrij zinloos maar dit was een professional (ex) en hij weet dus wat hij doet.... wat doet hij dan en is dat zinvol?
Wat blijkt? Ik heb iets geleerd wat ik niet wist, eerst enorm versnellen en dan de snelheid aanhouden is gemakkelijker dan ik ooit dacht! Ik heb altijd gemeend dat je voor deze snelheden enorm krachtig moest kunnen trappen en dat kon ik nu eenmaal niet. Vandaar mijn e-bike en mijn gemiddeld slechte conditie.
Sinds deze week ben ik aan het oefenen op snel op snelheid komen en dit vast houden. Het lukt me steeds beter om op mijn benen te vertrouwen en vol te houden zonder te baden in het zweet. (ik moet wel mijn jasje uitdoen want anders kan ik gelijk douchten) Steeds vaker zet ik de ondersteuning uit op de e-bike en ook daar kan ik opeens sneller mee......
Ik verwacht echt geen 40ers op mijn teller maar 27 kilometer op de Sinner is opeens geen enorme uitschieter meer.
Soms moet je dus 46 jaar worden en dan nog een wat nieuws leren...
In één van die filmpjes zag ik een timetrial-bike het opnemen tegen een velomobiel. Toen de timetrial-bike startte met fietsen ging hij enorm accelereren met zijn fiets, staand fietsen en versnellen zoals ik normaal alleen fiets als ik een stoplicht wil halen. Het leek me vrij zinloos maar dit was een professional (ex) en hij weet dus wat hij doet.... wat doet hij dan en is dat zinvol?
Wat blijkt? Ik heb iets geleerd wat ik niet wist, eerst enorm versnellen en dan de snelheid aanhouden is gemakkelijker dan ik ooit dacht! Ik heb altijd gemeend dat je voor deze snelheden enorm krachtig moest kunnen trappen en dat kon ik nu eenmaal niet. Vandaar mijn e-bike en mijn gemiddeld slechte conditie.
Sinds deze week ben ik aan het oefenen op snel op snelheid komen en dit vast houden. Het lukt me steeds beter om op mijn benen te vertrouwen en vol te houden zonder te baden in het zweet. (ik moet wel mijn jasje uitdoen want anders kan ik gelijk douchten) Steeds vaker zet ik de ondersteuning uit op de e-bike en ook daar kan ik opeens sneller mee......
Ik verwacht echt geen 40ers op mijn teller maar 27 kilometer op de Sinner is opeens geen enorme uitschieter meer.
Soms moet je dus 46 jaar worden en dan nog een wat nieuws leren...
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor.