Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Milan SL MK7 060
Mensen zien blijkbaar vooral dingen/objecten die ze kennen.


Mijn dochters sturen regelmatig een foto van een vm die ze ergens zagen rijden.
Hun vriendinnen zien bijna nooit zo'n raar ding.


Moraal van dit verhaal: Er moeten meer vm-en in het verkeer komen.

Ik heb er al 3 tweedehands verkocht. Wie volgt  Big Grin  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Je dochters rijden nog niet in VM-en? Dat lijkt me toch een makkelijke manier om de hoeveelheid op te schroeven Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(08-Apr-2022, 12:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb er al 3 tweedehands verkocht. Wie volgt  Big Grin  Tongue 
Ik haal mensen gewoon over om zelf een nieuwe/tweedehandse te (laten) kopen Big Grin

(08-Apr-2022, 12:49 PM)Frutsel schreef: Je dochters rijden nog niet in VM-en? Dat lijkt me toch een makkelijke manier om de hoeveelheid op te schroeven Smile
Hoeveel dochters heb je Wim? Kan wel ff helpen, het aantal nieuwe bestellingen doorgeven aan Ymte. De kleur komt later wel  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(08-Apr-2022, 12:49 PM)Frutsel schreef: Je dochters rijden nog niet in VM-en? Dat lijkt me toch een makkelijke manier om de hoeveelheid op te schroeven Smile

Ooit had ik 2 kinderligfietsen.

Een Speedy en een zelfbouw gemaakt door een zeer enthousiaste ligfietser uit Doetinchem.
Onze 3 dochters hebben er met veel plezier op gefietst. Leercurve gemiddeld 3 minuten.

De studieschuld van de dames overtreft op dit moment vele malen de aanschafwaarde van 3 vm-en  Dodgy 

Papa werkt in het onderwijs en mama werkt in de zorg. Tja, er komen hier dus niet zoveel Eurootjes binnen, maar we zijn wel heel gelukkig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , 365cycle , Hoekie , Fietsbennie
(08-Apr-2022, 12:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Mensen zien blijkbaar vooral dingen/objecten die ze kennen.



Mijn dochters sturen regelmatig een foto van een vm die ze ergens zagen rijden.

Hun vriendinnen zien bijna nooit zo'n raar ding.


Zo rond mijn eenentwintigste liep ik voor het eerst met een paraplu door Amsterdam. Pas toen viel het mij op hoe ontzettend veel mensen zo'n ding gebruiken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(08-Apr-2022, 12:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Mensen zien blijkbaar vooral dingen/objecten die ze kennen.
Erover praten helpt overigens ook. Doen we al heel goed Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Mijn aandeel in de tweedehands velomobielen markt is 1x een Quest verkocht en 1x een Quest ingeruild. Ik denk dat het wel een tijdje duurt voor ik de Milan GT ga inruilen of verkopen. Het is niet alleen een mooie, maar vooral ook een hele praktische, complete en snelle velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
De Milan's worden qua kleurstelling ook duidelijk mooier, ik vind dat ze het erg goed doen in 2 kleuren, aanhouden van de bodylijn die bij de Milan's erg gebogen loopt, als scheiding maakt het ook allemaal wat aantrekkelijker voor het oog. Ik vind het ook erg knap dat het zoveel jaar na het ontwerpen, nog steeds een van de snelste velomobielen is die er te koop zijn. Met de MK 7 versie is de techniek binnenin ook nog een heel stuk verder door ontwikkeld.

In de velomobiel heb ik het idee dat ik nog wel eens voorrang krijg, waar ik het niet heb, zodat ze dat ding es goed voor zich langs kunnen zien rijden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Wim -de roetsende
(09-Apr-2022, 12:37 PM)Jeroen S schreef: De Milan's worden qua kleurstelling ook duidelijk mooier, ik vind dat ze het erg goed doen in 2 kleuren, aanhouden van de bodylijn die bij de Milan's erg gebogen loopt, als scheiding maakt het ook allemaal wat aantrekkelijker voor het oog. Ik vind het ook erg knap dat het zoveel jaar na het ontwerpen, nog steeds een van de snelste velomobielen is die er te koop zijn. Met de MK 7 versie is de techniek binnenin ook nog een heel stuk verder door ontwikkeld.
We zijn aerodynamisch gewoon heel dicht bij het optimum. De balans tussen praktische inzetbaarheid, rij-eigenschappen (gevoeligheid voor wind etc.), wendbaarheid, zeileffect en "rechtuit-stroomlijn" is heel goed met de fietsen van nu.
Bij de Milan kan de aandrijving nog beter (maar naar wat ik verneem is o.a. AxelH erg goed in het "tunen" van de kettinglijn), en ik ben erg benieuwd naar de Alpha 9 omdat ik vermoed dat de balans daar nog net even anders ligt.
Antwoord }
Bedankt door:
Het Serviceluik van de Milan.


Advies: lees dit verhaal met de ogen half dicht of met een knipoog  Wink 


Reeds vele malen heeft het serviceluik zijn nut bewezen.

Voor de eigenaar van een Milan is het zo mogelijk om op zeer eenvoudige wijze onderzoek te doen naar de binnenzijde van zijn of haar Milan. Oorzaken van storende geluidjes zijn zo gemakkelijker op te sporen.

Ook is de toegankelijkheid van de MK7 zeer prettig als er wijzigingen dienen plaats te vinden aan de instelling of afstelling van de trapas.

Heden ten dage heeft zich nog een andere functie van het serviceluik aan de berijder onthuld.

Tijdens een heftige versnelling bleek het systeem van het linkerpedaal niet in staat te zijn om de enorme krachten die daarbij vrijkwamen op te vangen. Daarop schoot de linkervoet tegen het serviceluik en vloog het serviceluik gedeeltelijk en tijdelijk open. Daardoor was er even sprake van een extra boost zuurstof, maar dat is verder niet heel erg essentieel voor de rest van dit verhaal.

Door deze tijdelijke opening in de Milan ontstond er verder geen schade aan de binnenzijde van de Milan. 

Moraal van dit verhaal: 
Een serviceluik biedt meer mogelijkheden dan u misschien voor mogelijk had gehouden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie , 365cycle , ThijsR , TheoZw
Op de pagina: Vandaag ben ik niet blij omdat...... schreef ik:

Ik ben niet zo blij, omdat de lange kap op mijn Milan rechts niet zo goed aansluit als links en ik vanochtend dus constant water langs mijn rechter onderarm voelde druppen.

Ik ga er dus een soort afdichtingsstrip aan de buitenkant op plakken, zodat er geen water tussendoor kan.

Iemand een idee voor zo'n strip?



Ik heb nu ontdekt dat mijn kap simpelweg 'krom/scheef' is.

Dat is dus de reden waarom de kap links heel mooi aansluit, maar rechts dus niet.

Door meer druk uit te oefenen, of duwend of trekkend, sluit de kap keurig.


Tja, hoe ga ik dat nou realiseren. Met een extra elastiek? Of met een haakje? Of met een......?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
Hoi Wim, wat je zou kunnen proberen is om er een extra haakje aan te maken. Als er bij de Milan een randje is waar je iets achter kunt haken. Je zou met wat lijm of epoxy een klein stukje buis 2 cm ofzo onder de kap kunnen plakken, en daar een stukje van dat ronde elastiek door knopen. Zodat het elastiek een lus wordt. Aan het andere eind dan een haakje. Bij de bouwmarkt of ijzerwarenzaak hebben ze vaak S vormige haakjes in allerlei maten. Een kleine maat kun je dan om het elastiek doen en met een tang dichtknijpen, zodat ie er niet steeds af valt. Het andere stukje houd je open.

Er zijn ook mensen die magneten aan de kap en aan de Velomobiel maken, zodat de boel op elkaar trekt.

Ik zou ook even kijken of bij het scharnierpunt alles lekker zit. Bij de Milan is dat toch met een stukje buitenkabel? Mogelijk dat het gat aan de ene kant net niet helemaal lekker zit.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Dat laatste ga ik sowieso als eerste controleren.

Dankjewel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
Volgens mij is carbon met wat druk wel te vervormen als het maar lang genoeg duurt. De kap in een warme omgeving neerleggen met wat gewicht erop aan één kant is misschien een optie?
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
(21-Nov-2022, 11:14 PM)365cycle schreef: Volgens mij is carbon met wat druk wel te vervormen als het maar lang genoeg duurt. De kap in een warme omgeving neerleggen met wat gewicht erop aan één kant is misschien een optie?

Ook een goede tip. Ga ik ook proberen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , 365cycle
Hoi Wim en andere kenners,

Ik begin serieus geïnteresseerd te raken in de Milan SL maar vraag me een aantal dingen af. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

- De mk7 wordt volgens mij gezien als de uitontwikkelde variant van de SL. Soms zijn eerdere mk's tweedehands te koop. Weet iemand per nieuwe mk wat de verbeteringen zijn? Of dat er bepaalde mk's zijn die je moet mijden? Ik kan dat online niet echt ergens vinden.
- Lage bodemvrijheid, geen vering; hoe pakt dat uit in het dagelijks leven uit? Moet je net als petjes in Golf IV's schuin over alle verkeersdrempels heen, of valt dat in de praktijk mee? Is de bodem ook wel een beetje kras- en knotsbestendig?
- Droog zitten in de regen en dan nog steeds iets kunnen zien lijkt me fijn. Ik weet dat er verschillende kappen beschikbaar zijn. Hebben jullie daar ervaring mee, zou je een specifiek model aanraden?
- Zijn er bepaalde bekende zwakke plekken waar ik rekening mee moet houden als ik naar een gebruikt model ga kijken? Dingen waar ik naar moet vragen? Of die door eigenaars vaak aangepast worden?

Alvast hartelijk dank!
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef: - De mk7 wordt volgens mij gezien als de uitontwikkelde variant van de SL. Soms zijn eerdere mk's tweedehands te koop. Weet iemand per nieuwe mk wat de verbeteringen zijn? Of dat er bepaalde mk's zijn die je moet mijden? Ik kan dat online niet echt ergens vinden.
Complete lijsten staan volgens mij nergens maar in diverse topics hier en op het Duitse forum is de info wel terug te vinden.
In het kort:
1/2: glasvezel, geen achtervering, vrij slap, ronde koplampgaten. De allervroegsten hebben meestal 1 voetengat.
4: altijd carbon, optionele achtervering
5: enkelzijdige achterbrug, standaard luchtvering zonder demping, dmv terugroepactie omgebouwd naar frictiedemper met schroefveer. De Mk5 heeft wat betrouwbaarheidsproblemen gehad maar alles wat nu nog rijdt zal wel gerepareerd zijn.
6: DF achteras en vering, verder een uitontwikkelde “classic”
7: neusluik, schapje boven de vering, mastversteviging

(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Lage bodemvrijheid, geen vering; hoe pakt dat uit in het dagelijks leven uit? Moet je net als petjes in Golf IV's schuin over alle verkeersdrempels heen, of valt dat in de praktijk mee? Is de bodem ook wel een beetje kras- en knotsbestendig?
Ik rijd m’n Bülk op 32mm en het krast zo nu en dan gewoon. Als ik de grond begin te zien leg ik er een lapje carbon op en door. T/m de Mk5 had de Milan standaard glijsloffen om krassen te voorkomen.
Overigens voor de duidelijkheid: de Milan van Wim heeft op alle wielen vering en dat geldt ook voor mijn fietsen.

(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Droog zitten in de regen en dan nog steeds iets kunnen zien lijkt me fijn. Ik weet dat er verschillende kappen beschikbaar zijn. Hebben jullie daar ervaring mee, zou je een specifiek model aanraden?
heel persoonlijk en sterk afhankelijk van hoe je je velomobiel gebruikt. Proberen is je beste optie.

(30-Nov-2022, 12:01 AM)Bastiaan schreef:
- Zijn er bepaalde bekende zwakke plekken waar ik rekening mee moet houden als ik naar een gebruikt model ga kijken? Dingen waar ik naar moet vragen? Of die door eigenaars vaak aangepast worden?
Ik kijk naar eventuele slecht uitgevoerde schadereparaties, en verder gewoon of het lekker rijdt, stuurt, remt en schakelt. Een velomobiel heeft minder te verbergen dan een auto.

Adviesje: open je eigen topic en beschrijf waarom jij denkt dat je een Milan wil; waar wil je naar toe rijden, hoe lang mag dat duren, wat neem je mee, hoe ben je gebouwd, hoe is je conditie, hoe ga je met je spullen om etc Smile succes!
Antwoord }
Voor mij waren de MK1, 2, 3, 4, 5 en 6 geen serieuze opties om aan te schaffen.

Belangrijkste reden: bijna onmogelijk om er onderhoud aan uit te (laten) voeren.

Geen onderhoudsluik in de neus én nog veel erger geen onderhoudsluik bij de derailleur.

Dat betekent in de praktijk dat je een soort slangenmens met lange armen moet zijn om overal bij te kunnen. Harry Lieben,ook actief hier op het forum, kan dat dus wel. 
Of je past de body aan door zelf onderhoudsluiken te creëren. Of je laat dat doen, maar dat zal zeker geen goedkoop verhaal worden, omdat er dan ook veel verstevigd moet worden.

Ook is de MK7 met de mastversteviging echt heel stijf. Ik zag ooit dat Allert van velomobiel.nl in een MK4 de trapas flink heen en weer kon laten bewegen door er alleen redelijk wat kracht op uit te oefenen.

Waterdicht? Tja, geen enkele vm is waterdicht. Of er komt water door het onderhoudsluikje naar binnen druppelen. Of via de voetengaten spettert het water op van het wegdek. Of het druppelt van het vizier precies op je borstkast.
Het meest droog rijd ik nog steeds door een waterdicht petje én een aangepaste poncho van €4,95 van de Lidl te dragen. Het ruggedeelte heb ik afgeknipt en de voorkant ingekort. Zit heerlijk.

Mijn MK7 staat 1cm hoger op de pootjes en heeft trouwens ook weer glijsloffen. Heb ik zelf gemaakt van ABS. Ik kan er op dezelfde manier mee rijden als met de DF. Ik denk zelfs dat ik nu minder drempels raak.

Succes met je zoektocht. Je mag hier verder gaan, maar een eigen topic is misschien handiger.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Mijn Milan GT MK 7080 raakt met Continental Contact Urban 42-406 bijna nooit drempels. Ik denk dat je bij Intercitybike zowel een GT als SL kan proberen. In Swifterbant kan je ervaren of de Milan drempels raakt.
Een nieuwe Milan wordt standaard geleverd met combi-deksel, ook wel Yin-Yang deksel genoemd. Dat bevalt mij erg goed en trouwens de Milan bevalt mij in alle opzichten.
Antwoord }
Dank alvast voor jullie snelle, uitgebreide en heldere antwoorden!

Eigenlijk vond ik mijn vraag niet belangrijk genoeg voor een eigen topic, maar jullie vinden dus van wel. Smile
Ik ga er binnenkort even voor zitten!
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Jan van Ochten
(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Voor mij waren de MK1, 2, 3, 4, 5 en 6 geen serieuze opties om aan te schaffen.

Belangrijkste reden: bijna onmogelijk om er onderhoud aan uit te (laten) voeren.
Een misverstand is zo ontstaan, dus ik verduidelijk je post even als je het niet erg vindt  Wink 
Als je het reparateurs vraagt zijn Milans van alle tijden niet ideaal om onderhoud aan uit te voeren. Zeker in de staart is het lastig om schade op te lossen, omdat die naar de achterkant toe ontzettend smal wordt en er nergens een toegang is die groot genoeg is om je hand doorheen te steken. Voor wat grotere schades moet je dus al snel een deel van de wielkast eruit halen om erbij te kunnen, en daarna dus weer terug lamineren.
Een Bülk is wat dat betreft al wat beter, de DF is wat breder aan de achterkant en het lampstuk kan eruit dus je kan er wat beter bij. De velomobiel.nl producten zijn met uitzondering van de Snoek het fijnst; de bovenkant kan er gewoon vanaf, of - ook daar weer een uitzondering nl. de Quatrevelo - de boel is breed genoeg om overal makkelijk bij te kunnen.

(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Geen onderhoudsluik in de neus én nog veel erger geen onderhoudsluik bij de derailleur.
Vanaf de Mk4 heeft de Milan standaard een onderhoudsluik bij de derailleur, t/m de Mk6 waren die echter standaard meegespoten in de kleur van de fiets (en ik vind het nog altijd jammer dat ze dat niet meer doen).
Alleen de Mk7 heeft een onderhoudsluik in de neus; de velomobiel.nl fietsen hebben het - op de QV van Alve Henricson na - allemaal niet. De vroege Milans hadden echter ook één voetengat, en net als bij de velomobiel.nl producten was het de bedoeling dat je reparaties in de neus via de onderkant uitvoerde. Ergens in de tijd is dat gat bij de Milans i.v.m. efficiëntie verdwenen, en inderdaad; bij m'n Mk6 was in de neus sleutelen ellendig.

(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Dat betekent in de praktijk dat je een soort slangenmens met lange armen moet zijn om overal bij te kunnen. Harry Lieben,ook actief hier op het forum, kan dat dus wel. 

Of je past de body aan door zelf onderhoudsluiken te creëren. Of je laat dat doen, maar dat zal zeker geen goedkoop verhaal worden, omdat er dan ook veel verstevigd moet worden.
Nee hoor, de neus heeft geen extra versteviging nodig voor een luikje aan de bovenkant. Zelfs niet bij een Mk5 ultralight; de bovenkant van de neus vervormt zelfs met mijn koppel niet zichtbaar. Het is alleen ontzettend moeilijk om het fraai uit te voeren. In "mijn" SL Mk5 zit er nu wel één, en da's prima functioneel, maar ziet er niet "af fabriek" uit. We gaan dat nog wat beter afwerken door een nieuw luikje te bestellen, als de lak er straks eenmaal op zit zie je er weinig meer van tenzij je het open doet.

(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Ook is de MK7 met de mastversteviging echt heel stijf. Ik zag ooit dat Allert van velomobiel.nl in een MK4 de trapas flink heen en weer kon laten bewegen door er alleen redelijk wat kracht op uit te oefenen.
Dat is met name bij de Mk6 wel verbeterd; er zat nog wel flex in maar het was sterk zat voor mij. Bij jouw 7 is het inderdaad nog slimmer gebouwd. Eigenlijk dezelfde constructie als in de Bülk, maar dan met dezelfde mastdikte als de oudere Milans hadden. De Bülk-mast is een centimeter dikker. Overigens heeft alleen de SL Mk7 die mastversteviging, de GT Mk7 niet... onlogisch, want juist in de GT rijden grotere, zwaardere en dus ook sterkere mensen. Met wat aanpassen is het uiteraard wel te realiseren maar ideaal is anders.

(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Waterdicht? Tja, geen enkele vm is waterdicht. Of er komt water door het onderhoudsluikje naar binnen druppelen. Of via de voetengaten spettert het water op van het wegdek. Of het druppelt van het vizier precies op je borstkast.
Mijn probleem is meestal dat ik zelf nogal wat water uitstoot Big Grin 

(30-Nov-2022, 07:29 AM)Wim -de roetsende schreef: Mijn MK7 staat 1cm hoger op de pootjes en heeft trouwens ook weer glijsloffen. Heb ik zelf gemaakt van ABS. Ik kan er op dezelfde manier mee rijden als met de DF. Ik denk zelfs dat ik nu minder drempels raak.
De neus van een Milan is wat handiger gevormd, waardoor je drempels minder snel raakt dan met een DF.

(30-Nov-2022, 09:56 AM)pietandringa schreef: Mijn Milan GT MK 7080 raakt met Continental Contact Urban 42-406 bijna nooit drempels. Ik denk dat je bij Intercitybike zowel een GT als SL kan proberen. In Swifterbant kan je ervaren of de Milan drempels raakt.
Een nieuwe Milan wordt standaard geleverd met combi-deksel, ook wel Yin-Yan deksel genoemd. Dat bevalt mij erg goed en trouwens de Milan bevalt mij in alle opzichten.
Een GT heeft sowieso wat extra grondspeling t.o.v. een SL. De spoorbreedte is groter dus kom je daar ook makkelijk mee weg (hoog & smal = omkiepen).
Daarnaast is jouw fiets aan de voorkant ook zo'n 14mm verhoogd ten opzichte van standaard door die brede sloffen die je eronder hebt zitten Big Grin 

Dat yin-yang deksel, daar had ik in het begin kritiek op, en ik ben nog altijd niet 100% fan, maar het is veel beter dan ik gedacht had. Ik houd er dus ook één (maar dan met hoge bulten).
Antwoord }
Met dank!
https://ligfiets.net/bicycles/730
Verbeteringen of opmerkingen altijd welkom.
Antwoord }
(30-Nov-2022, 02:26 PM)TheoZw schreef: Met dank!
https://ligfiets.net/bicycles/730
Verbeteringen of opmerkingen altijd welkom.
De GT Mk5 kwam ook al uit Roemenië. Tenminste, die van Arend-Jan wel (van de eerste review onder je link) wel.
Die is destijds namelijk in de Corona-lockdown naar Nederland getransporteerd, en als ik me niet vergis door Jan van Velomobile World zelf afgebouwd.

Oh en over Velomobile World: Er worden nog wel meer fietsen gebouwd, de fietsen die je noemt zijn enkel de fietsen die verder geen duidelijk "merk" meer hebben.
Antwoord }
(30-Nov-2022, 03:07 PM)365cycle schreef: Oh en over Velomobile World: Er worden nog wel meer fietsen gebouwd, de fietsen die je noemt zijn enkel de fietsen die verder geen duidelijk "merk" meer hebben.


Oh ja, alles van Velomobiel.nl (Quest, Strada, Quatrevelo, Snoek) komt daar (Roemenië) ook vandaan, maar die kan je traceren naar de ontwerpers en hun bedrijf. Die velomobielen bestel je bij Velomobiel.nl.

Räderwerk (Milan SL/GT en mogelijk Bülk), ja, eh, eigenlijk geen idee hoe het daar zit. In Nederland zijn diverse dealers die ook de Milans en Bülks verkopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(30-Nov-2022, 07:47 PM)TheoZw schreef: Räderwerk (Milan SL/GT en mogelijk Bülk), ja, eh, eigenlijk geen idee hoe het daar zit. In Nederland zijn diverse dealers die ook de Milans en Bülks verkopen.
Velowerk/Räderwerk zit achter de Milan, maar heeft niets te maken met de Bülk. Die laatste is een ontwerp van Jens Buckbesch en Eggert Bülk.
Antwoord }
Maar dat zijn toch ook de mannen achter Räderwerk?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM