Obt 2022 - (de 26ste editie)
|
Berichten: 61
Topics: 17
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 34
119 x bedankt in 49 berichten
31-Dec-2022, 06:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jan-2023, 11:25 PM door JustJules.)
Hey!
Hier is hij dan. Een zo goed als complete registratie van de oliebollentocht in Utrecht.
En hier de kortere versie:
Het was slecht weer, maar toch wel gezellig! Ook weer een paar bekenden tegen gekomen en dat vond ik ook leuk!
Alvast een goed uiteinde gewenst en een gelukkig en nog beter 2023 gewenst! Tot dan!
P.s. als je op Youtube deze video bekijkt, kun je onder de video al bepaalde hoogtepunten / momenten aanklikken. Die heb ik namelijk alvast aangemaakt.
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28734
2816 x bedankt in 1252 berichten
Heeft iemand al gehoord (of geteld) hoeveel fietsen er uiteindelijk mee reden?
Ik heb getallen gehoord van 60 (de rest had afgezegd) tot 124 (plus wat niet aangemeld maar min een paar afmeldingen.) En ik zie me nog niet de langs fiets video van 365 cycle tellen. (Ik weet dat hij de eerste rijders had, daar ik aan het begin reed, nummer 2 of 3.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 61
Topics: 17
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 34
119 x bedankt in 49 berichten
31-Dec-2022, 07:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Dec-2022, 07:08 PM door JustJules.)
(31-Dec-2022, 06:41 PM)Willeke_IGKT schreef: Heeft iemand al gehoord (of geteld) hoeveel fietsen er uiteindelijk mee reden?
Ik heb getallen gehoord van 60 (de rest had afgezegd) tot 124 (plus wat niet aangemeld maar min een paar afmeldingen.) En ik zie me nog niet de langs fiets video van 365 cycle tellen. (Ik weet dat hij de eerste rijders had, daar ik aan het begin reed, nummer 2 of 3.)
Als je deze zou tellen heb je ze volgens mij allemaal. Ik schat rond de 100.
https://ibb.co/h7tVB4z
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
31-Dec-2022, 07:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Dec-2022, 07:09 PM door 365cycle.)
Meer dan 100. In mijn “drive-by” video zie je er 99 en ik mis er nog een paar (mezelf ook )
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2075
7416 x bedankt in 3649 berichten
31-Dec-2022, 07:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Dec-2022, 07:15 PM door Wim -de roetsende.)
In 2016 in Dronten waren het er 209.
Is tot nu toe een record volgens mij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 61
Topics: 17
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 34
119 x bedankt in 49 berichten
31-Dec-2022, 08:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Dec-2022, 08:37 PM door JustJules.)
Ah ik heb je video en kanaal gevonden: https://youtu.be/BFX8Gr6z_Uk
Ik heb het nageteld. Er rijden er inderdaad 99 voorbij. Met jou 100.
Ik heb me ook effe op je kanaal geabonneerd
Trouwens, is die bülk van je nieuw? Je had eerst een andere toch? Wel vet ding!
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28734
2816 x bedankt in 1252 berichten
(31-Dec-2022, 07:07 PM)JustJules schreef: Als je deze zou tellen heb je ze volgens mij allemaal. Ik schat rond de 100.
https://ibb.co/h7tVB4z
Ik heb ze geteld en kom tot 106.
Nu weet ik niet zeker of de laatste twee of drie die aankwamen er al bij staan en ik weet ook niet of ik echt alle en alleen maar fietsen heb geteld. Dus net over de 100.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 61
Topics: 17
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 34
119 x bedankt in 49 berichten
03-Jan-2023, 12:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2023, 12:28 AM door JustJules.)
(31-Dec-2022, 07:08 PM)365cycle schreef: Meer dan 100. In mijn “drive-by” video zie je er 99 en ik mis er nog een paar (mezelf ook )
Trouwens, even iets anders. Hoe kon jij mij met 50 km/h ofzo inhalen op de landingsbaan hahaha? Ik zie het nu pas bewust terug in de video: https://youtu.be/W__810MaaZM?t=6474
Momenteel heb ik ook best wel een slechte conditie, maar ik haalde daar in de video rond de 32 km/h. Heb jij e-assist? Wat gebeurde daar
Ik had het daar een beetje moeilijk om überhaupt op de baan te blijven hahahaha.
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28734
2816 x bedankt in 1252 berichten
365cycle heeft erg veel explosieve kracht in zijn eigen benen, E-assist is hem te traag.
:-)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
03-Jan-2023, 01:06 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2023, 01:22 AM door 365cycle.)
(03-Jan-2023, 12:27 AM)JustJules schreef: Trouwens, even iets anders. Hoe kon jij mij met 50 km/h ofzo inhalen op de landingsbaan hahaha? Ik zie het nu pas bewust terug in de video: https://youtu.be/W__810MaaZM?t=6474
Momenteel heb ik ook best wel een slechte conditie, maar ik haalde daar in de video rond de 32 km/h. Heb jij e-assist? Wat gebeurde daar
Ik had het daar een beetje moeilijk om überhaupt op de baan te blijven hahahaha. Hahaha Nee, de enige motor in mijn velomobiel ben ik zelf Het was wel even een heerlijk stukje knallen!
Alles viel echter even perfect samen op dat stukje: - M'n piek op de "heenweg" was 54,5 km/h, en ik vermoed dat dat ongeveer was op het moment dat ik jou inhaalde, want op het moment dat ik Maarten Sijbrandij voorbij reed was m'n snelheid alweer een klein beetje aan het terug lopen;
- Ik heb geen auto meer en fiets dus wel echt veel. Daag mezelf ook wel regelmatig uit, dus ben behoorlijk sterk geworden. Dit was nog lang geen "volgas"; Ik had op de terugweg naar de lunch dieper willen gaan, maar moest die dag zo'n 170 km totaal rijden en had nog wat meer ritten gepland in de daarop volgende dagen. Echter;
- De Bülk is echt ontworpen om heel efficiënt te zijn. Klein en kort, er is gewoon minder fiets om wind mee te vangen. Jouw QV is veel meer een compromis, veel meer stabiliteit en comfort. Juist als het tempo hoger wordt gaat dat echt tellen;
- De Bülk heeft om die reden van bovenaf gezien echt die druppelvorm waar velomobielen zo bekend om staan. Ik heb het hier al eens vaker gehad over het zeileffect, en dat is precies wat je hier ziet gebeuren. Toen ik er reed had ik eigenlijk verwacht op de terugweg véél harder te gaan, maar dat gebeurde niet. Als ik dan hier naar de wolken kijk zie ik één van de redenen dat het juist op de heenweg best soepel ging; de wind drukt perfect schuin in de zijkant, ongeveer een hoek van 40 graden ten opzichte van de middelijn van de fiets. Die wind wordt door je fiets minder van richting veranderd dan wanneer je in tegengestelde richting rijdt, maar die wind glijdt er wél aan de achterkant vanaf en "stuwt" als het ware naar voren. Soms heb je met een "druppelvorm" velomobiel zo'n situatie waarin je eigenlijk niet precies weet of je nou wind tegen hebt, maar waarin ie wel gewoon lekkerder loopt dan verwacht. Dat was hier dus zo
Helaas was eerder die dag de accu van m'n vermogensmeter leeg, anders had ik iets meer kunnen zeggen over de hoeveelheid energie die er hier in moest om dit tempo te rijden. Ik heb dus alleen snelheids-/locatieinfo:
Nog een klein puntje wat betreft dat "zeil-effect" en/of het minder last hebben van ongunstige wind; kijk eens naar de andere fietsen. De DF's en Strada's gaan daar ook niet zo hard (want open wielkasten en daar waait het in). De Questjes gaan als een bezetene Die donker-/lichtblauwe bijvoorbeeld, volgens mij is dat een hele oude Quest.
(03-Jan-2023, 12:59 AM)Willeke_IGKT schreef: E-assist is hem te traag.
:-) Hahaha, die houden we erin
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28734
2816 x bedankt in 1252 berichten
03-Jan-2023, 01:49 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2023, 11:19 AM door Willeke_IGKT.)
De donker/lichtblauwe Quest is de #1, met een behoorlijk onervaren Quest rijder.
De fiets was van Hans, wordt normaal door zijn zoon gebruikt maar de laatste rit van De Waterlandse Liggers reed Hans broer Gertjan erin. Dit was zijn tweede rit.
Hier is een Link naar de blog van Hans.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.934
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2868 x bedankt in 1580 berichten
Ik vind zo'n oliebollentocht vooral een handig iets om te bepalen welke kleur je je velomobiel wilt als je dr een wilt bestellen. En welke kleuren absoluut niet Het is een bont gezelschap zo en een betere kleurconfigurator kun je je niet wensen.
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 654
2410 x bedankt in 1117 berichten
03-Jan-2023, 10:58 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2023, 11:47 AM door Frutsel.)
Ik reed vlak voor HT Life Style (Hasan (met 1 's' dus)) de landingsbaan op dus ik kon mezelf zien op zijn video, en ik verbaasde me over hoe snel ik accelereerde.
Goed, we mochten eindelijk 'los' na een behoorlijke tijd heel erg rustig rijden, maar toch.
Ik ben wel redelijk snel weer rustiger gaan rijden, want er zat nog een klim aan te komen, en een rit naar huis, maar boven de 50 was goed te halen. Maar ook de DF is een stuk vlotter dan een QV denk ik...
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
03-Jan-2023, 11:39 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2023, 11:39 AM door 365cycle.)
(03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik reed vlak voor HT Life Style (Hassan) de landingsbaan op dus ik kon mezelf zien op zijn video, en ik verbaasde me over hoe snel ik accelereerde.
Goed, we mochten eindelijk 'los' na een behoorlijke tijd heel erg rustig rijden, maar toch. volgens mij ben jij ook aardig sterk aan het worden, en als er iets is waar een DF goed op reageert is het een poging tot versnellen :-)
(03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik ben wel redelijk snel weer rustiger gaan rijden, want er zat nog een klim aan te komen, en een rit naar huis, maar boven de 50 was goed te halen. Maar ook de DF is een stuk vlotter dan een QV denk ik... Erg afhankelijk van de omstandigheden. Zeker de oude DF'jes hebben standaard weinig ruimte voor brede banden, waar 40-44mm onder een QV geen probleem is. 50mm (GoCycle) lukt achter ook nog wel, voor heb je dan denk ik de omtrek van de maan nodig om te kunnen keren.
Wind schuin tegen op grofkorrelig wegdek zou voor een DF zonder hosen (dus met open wielen) dan nog weleens ongunstiger kunnen zijn dan voor een QV. Maar hoewel het wegdek van de landingsbaan zeker niet in topstaat was voelde het niet traag aan.
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 654
2410 x bedankt in 1117 berichten
(03-Jan-2023, 11:39 AM)365cycle schreef: (03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik reed vlak voor HT Life Style (Hassan) de landingsbaan op dus ik kon mezelf zien op zijn video, en ik verbaasde me over hoe snel ik accelereerde.
Goed, we mochten eindelijk 'los' na een behoorlijke tijd heel erg rustig rijden, maar toch. volgens mij ben jij ook aardig sterk aan het worden, en als er iets is waar een DF goed op reageert is het een poging tot versnellen :-)
(03-Jan-2023, 10:58 AM)Frutsel schreef: Ik ben wel redelijk snel weer rustiger gaan rijden, want er zat nog een klim aan te komen, en een rit naar huis, maar boven de 50 was goed te halen. Maar ook de DF is een stuk vlotter dan een QV denk ik... Erg afhankelijk van de omstandigheden. Zeker de oude DF'jes hebben standaard weinig ruimte voor brede banden, waar 40-44mm onder een QV geen probleem is. 50mm (GoCycle) lukt achter ook nog wel, voor heb je dan denk ik de omtrek van de maan nodig om te kunnen keren.
Wind schuin tegen op grofkorrelig wegdek zou voor een DF zonder hosen (dus met open wielen) dan nog weleens ongunstiger kunnen zijn dan voor een QV. Maar hoewel het wegdek van de landingsbaan zeker niet in topstaat was voelde het niet traag aan.
Klopt, meer dan 32 moet ik voor niet proberen. De 35 van de Marathon+ zorgt voor een grotere draaicirkel en schuren in de wielkast bij zo'n beetje elke hobbel. (Nu is die 35mm van een Marathon+ eerder 37 trouwens)
Ik was bang erg geremd te worden door het staande water, maar dat viel gelukkig mee. Wind schuin van voren vind ik meestal wel lekker rijden
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28734
2816 x bedankt in 1252 berichten
Tijdens de OBT merkte ik weinig van de wind maar terug langs het Amsterdam Rijnkanaal viel het me op, wind schuin tegen maar het liep als een trein.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
(31-Dec-2022, 06:03 PM)JustJules schreef: Hey! Ik had je video dus onder werktijd "gekeken" (dus af en toe even een blik op de TV). Ondertussen wel even een nummer ge-Shazamd dat voorbij kwam, toevallig ook nog eens toen ik in beeld was
Het was dus van TrackTribe. Ik had er nog nooit van gehoord, en het is blijkbaar rechtenvrije muziek voor YouTube, maar het is ook gewoon best lekker tijdens het werken Dus thanks voor de tip!
Berichten: 61
Topics: 17
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 34
119 x bedankt in 49 berichten
04-Jan-2023, 12:16 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jan-2023, 12:20 AM door JustJules.)
(03-Jan-2023, 01:06 AM)365cycle schreef: (03-Jan-2023, 12:27 AM)JustJules schreef: Trouwens, even iets anders. Hoe kon jij mij met 50 km/h ofzo inhalen op de landingsbaan hahaha? Ik zie het nu pas bewust terug in de video: https://youtu.be/W__810MaaZM?t=6474
Momenteel heb ik ook best wel een slechte conditie, maar ik haalde daar in de video rond de 32 km/h. Heb jij e-assist? Wat gebeurde daar
Ik had het daar een beetje moeilijk om überhaupt op de baan te blijven hahahaha. Hahaha Nee, de enige motor in mijn velomobiel ben ik zelf Het was wel even een heerlijk stukje knallen!
Alles viel echter even perfect samen op dat stukje:- M'n piek op de "heenweg" was 54,5 km/h, en ik vermoed dat dat ongeveer was op het moment dat ik jou inhaalde, want op het moment dat ik Maarten Sijbrandij voorbij reed was m'n snelheid alweer een klein beetje aan het terug lopen;
- Ik heb geen auto meer en fiets dus wel echt veel. Daag mezelf ook wel regelmatig uit, dus ben behoorlijk sterk geworden. Dit was nog lang geen "volgas"; Ik had op de terugweg naar de lunch dieper willen gaan, maar moest die dag zo'n 170 km totaal rijden en had nog wat meer ritten gepland in de daarop volgende dagen. Echter;
- De Bülk is echt ontworpen om heel efficiënt te zijn. Klein en kort, er is gewoon minder fiets om wind mee te vangen. Jouw QV is veel meer een compromis, veel meer stabiliteit en comfort. Juist als het tempo hoger wordt gaat dat echt tellen;
- De Bülk heeft om die reden van bovenaf gezien echt die druppelvorm waar velomobielen zo bekend om staan. Ik heb het hier al eens vaker gehad over het zeileffect, en dat is precies wat je hier ziet gebeuren. Toen ik er reed had ik eigenlijk verwacht op de terugweg véél harder te gaan, maar dat gebeurde niet. Als ik dan hier naar de wolken kijk zie ik één van de redenen dat het juist op de heenweg best soepel ging; de wind drukt perfect schuin in de zijkant, ongeveer een hoek van 40 graden ten opzichte van de middelijn van de fiets. Die wind wordt door je fiets minder van richting veranderd dan wanneer je in tegengestelde richting rijdt, maar die wind glijdt er wél aan de achterkant vanaf en "stuwt" als het ware naar voren. Soms heb je met een "druppelvorm" velomobiel zo'n situatie waarin je eigenlijk niet precies weet of je nou wind tegen hebt, maar waarin ie wel gewoon lekkerder loopt dan verwacht. Dat was hier dus zo
Helaas was eerder die dag de accu van m'n vermogensmeter leeg, anders had ik iets meer kunnen zeggen over de hoeveelheid energie die er hier in moest om dit tempo te rijden. Ik heb dus alleen snelheids-/locatieinfo:
Nog een klein puntje wat betreft dat "zeil-effect" en/of het minder last hebben van ongunstige wind; kijk eens naar de andere fietsen. De DF's en Strada's gaan daar ook niet zo hard (want open wielkasten en daar waait het in). De Questjes gaan als een bezetene Die donker-/lichtblauwe bijvoorbeeld, volgens mij is dat een hele oude Quest.
(03-Jan-2023, 12:59 AM)Willeke_IGKT schreef: E-assist is hem te traag.
:-) Hahaha, die houden we erin
Nice to know. Een snelheid boven de 50 hou ik maar een minuutje max vol. En zeker niet met dat soort winden als wat we die dag hadden. In deze video heb ik een uur lang op 80 procent van mn kunnen gereden. En dan zit ik ergens tussen de 32 en 45 km/h in mn quatrovelo. Op dat moment was mn conditie niet heel best. Ongeveer onder het gemiddelde. Ik weet niet meer precies wat mn Vo 2 Max was op dat moment. En tijdens deze OBT was mn conditie slecht haha.
Grappig dat jij op de terug weg op de landingsbaan ook de wind beter mee dacht te hebben. Ik dacht precies hetzelfde . Maar helaas.
Die wheel covers, daar heb ik mijn bedenkingen over. Mn fietsmaatje die mee was (wit blauwe quest met een brandweerlogo voorop, Chris) heeft er ook een op zn achter wiel en die schoot los tijdens deze tocht. En een iemand uit de fietsgroep waar ik geregeld mee rijd had er 2 op zijn QV, en die lieten in 1 tocht 2 keer los toen hij door putdeksels reed . Misschien is het toeval dat ik ze nu vaker heb zien losgaan.
(03-Jan-2023, 01:56 AM)ZoefZoef schreef: Ik vind zo'n oliebollentocht vooral een handig iets om te bepalen welke kleur je je velomobiel wilt als je dr een wilt bestellen. En welke kleuren absoluut niet Het is een bont gezelschap zo en een betere kleurconfigurator kun je je niet wensen.
Ik vind die kleurtjes ook wel allemaal tof!
(03-Jan-2023, 06:06 PM)365cycle schreef: (31-Dec-2022, 06:03 PM)JustJules schreef: Hey! Ik had je video dus onder werktijd "gekeken" (dus af en toe even een blik op de TV). Ondertussen wel even een nummer ge-Shazamd dat voorbij kwam, toevallig ook nog eens toen ik in beeld was
Het was dus van TrackTribe. Ik had er nog nooit van gehoord, en het is blijkbaar rechtenvrije muziek voor YouTube, maar het is ook gewoon best lekker tijdens het werken Dus thanks voor de tip!
Cool. Ik gebruik standaard rechtevrije muziek om zo gezeik te voorkomen met auteursrecht. Jammer genoeg zijn die gratis rechte vrije muziekjes niet "je van het", maar goed genoeg. Ik kan het ook niet verwachten want het is gratis en ze steken er behoorlijk wat werk in wat ik echt wel respecteer.
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
(04-Jan-2023, 12:16 AM)JustJules schreef: Die wheel covers, daar heb ik mijn bedenkingen over. Mn fietsmaatje die mee was (wit blauwe quest met een brandweerlogo voorop, Chris) heeft er ook een op zn achter wiel en die schoot los tijdens deze tocht. En een iemand uit de fietsgroep waar ik geregeld mee rijd had er 2 op zijn QV, en die lieten in 1 tocht 2 keer los toen hij door putdeksels reed . Misschien is het toeval dat ik ze nu vaker heb zien losgaan. Bij mij gaan ze nooit los, maar onder een QV heeft het weinig zin. Het heeft vooral aerodynamisch nut als de fiets zelf je wielen niet bedekt (dus bij de DF, Strada, etc.). Onder een QV is het vooral extra massa.
Berichten: 1.788
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7417
2561 x bedankt in 1214 berichten
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 654
2410 x bedankt in 1117 berichten
Ik ben blij met mijn blauwe wielcovers. Dat maakt mijn DF makkelijk herkenbaar
Het zijn dunne carbon/glasvezel schijven die op mijn velg geplakt zitten. Die komen niet zomaar los (maar het is me wel gelukt afgelopen jaar. Met fikse tegenwind en 45+ km/h terwijl ik tussen de auto's reed. Tegen de tijd dat ik kon keren en ging zoeken was 'ie nergens meer te vinden. Waarschijnlijk de Amstel ingewaaid
Zonder kappen hoor je de wind goed in je spaken, dus het scheelt echt wel met zijwind. Maar inderdaad, vooral met open wielen.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Maakt ICB niet ook deksels om over de hele wielkast van de DF te plakken? Ik kan mij herinneren dat ik in een video van velo-ads zoiets heb gezien. Zal ook weinig positief uitpakken voor de wendbaarheid van de fiets, lijkt me.
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
04-Jan-2023, 01:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jan-2023, 01:58 PM door 365cycle.)
(04-Jan-2023, 12:58 PM)Bacchus schreef: Maakt ICB niet ook deksels om over de hele wielkast van de DF te plakken? Ik kan mij herinneren dat ik in een video van velo-ads zoiets heb gezien. Zal ook weinig positief uitpakken voor de wendbaarheid van de fiets, lijkt me. Klopt, dat heet "hosen" en een Evo K, Alpha 7 of DF wordt daar flink sneller van. Maar inderdaad, het komt de wendbaarheid zeker niet ten goede.
Daarnaast heb je dan ook andere wielen nodig; de hosen liggen echt tegen de body aan, je hebt dus wielen nodig die verder naar binnen gespaakt zijn zodat de huidige "draairuimte" in de wielkast ongeveer door de helft gedeeld wordt.
Hier zie je ze op het recordvoertuig van Nici Walde:
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2075
7416 x bedankt in 3649 berichten
Citaat:Daarnaast heb je dan ook andere wielen nodig; de hosen liggen echt tegen de body aan, je hebt dus wielen nodig die verder naar binnen gespaakt zijn zodat de huidige "draairuimte" in de wielkast ongeveer door de helft gedeeld wordt.
Kijk, dat vind ik nou zo leuk aan dit forum.
Ik leer iedere keer weer nieuwe dingen.
Dat die wielen anders gespaakt moeten worden heb ik echt nog nooit ergens gelezen of gehoord.
Nou ken ik ook niemand die met 'hosen' rijd, dat zal ook meespelen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
302 x bedankt in 113 berichten
(04-Jan-2023, 12:58 PM)Bacchus schreef: Maakt ICB niet ook deksels om over de hele wielkast van de DF te plakken? Ik kan mij herinneren dat ik in een video van velo-ads zoiets heb gezien. Zal ook weinig positief uitpakken voor de wendbaarheid van de fiets, lijkt me.
Staat een setje op marktplaats op dit moment.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28"
Berichten: 5.354
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10490
8102 x bedankt in 4003 berichten
Inclusief de velgen, nice
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
SL in Grou
|
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM |
Tocht met een CruzBike door GCN
|
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM |
Tocht met een CruzBike door GCN
|
Wales!
Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
...
Een specifi...Hoekie — 08:50 PM |
Tocht met een CruzBike door GCN
|
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM |
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
|
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM |
Tocht met een CruzBike door GCN
|
Wales!
Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM |
|