Statistiek
|
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 119
593 x bedankt in 303 berichten
(23-Apr-2023, 09:21 AM)Niels van der Wal schreef: Al 2 keer een bellende, en daardoor onverwachts slingerende, fietser bij het inhalen tegen mijn velomobiel aan gehad. Mijn velomobiel kan er tegen; de fietsers raakte uit balans, moesten een noodstop maken en voelde de stress van het niet willen laten vallen van de telefoon. Moet ik dit vermijden als mobilist, en dus de ruimte geven voor niet sociale gedrag???
Enkele weken terug keerde een bellende fietser vlak voor mijn neus om. (Zeer breed fietspad, vlak voor Utrecht net voor de trambaan naar de uithof). Ik moest een noodstop maken; die was gelukkig succesvol. Ze was erg geschrokken en zei toen sorry. Help dit haar om het belverbod op de fiets in te zien
?
Niels, niet mobiel bereikbaar, van der wal
Bij bellende fietsers toeter ik extra lang, zodat de andere kant ook weet dat ik er langs wil, en even kan ophouden met praten.
Berichten: 881
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 160
1494 x bedankt in 612 berichten
(23-Apr-2023, 10:43 AM)365cycle schreef: Niet mobiel bereikbaar gaat wel erg ver. Ik ben wel bereikbaar maar neem niet op tijdens het fietsen.
Mobiel is een verwijzing naar het woord velomobiel. Ik bel niet onder het rijden; waarop/in dan ook.
Niels, tring, van der Wal
Berichten: 852
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 431
1624 x bedankt in 791 berichten
(23-Apr-2023, 07:48 PM)Niels van der Wal schreef: (23-Apr-2023, 10:43 AM)365cycle schreef: Niet mobiel bereikbaar gaat wel erg ver. Ik ben wel bereikbaar maar neem niet op tijdens het fietsen.
Mobiel is een verwijzing naar het woord velomobiel. Ik bel niet onder het rijden; waarop/in dan ook.
Niels, tring, van der Wal
Da's wel heel bijzonder. Iedereen kan naar je toe komen behalve met een velomobiel?
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
23-Apr-2023, 08:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2023, 08:18 PM door Bart Verbeek.)
(23-Apr-2023, 08:05 PM)datakneder schreef: Da's wel heel bijzonder. Iedereen kan naar je toe komen behalve met een velomobiel?
Niemand kan hem bijhouden of inhalen.
(23-Apr-2023, 02:19 PM)LigfietsWilsum schreef: Bij bellende fietsers toeter ik extra lang, zodat de andere kant ook weet dat ik er langs wil, en even kan ophouden met praten.
Met zoveel toeters en bellen heb je al gauw een pandemonium.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 307
Topics: 22
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 499
201 x bedankt in 104 berichten
(23-Apr-2023, 08:46 AM)Willeke_IGKT schreef: (23-Apr-2023, 12:01 AM)emgaron schreef: Aanezien dit soort schildjes nergens verplicht zijn vind ik dat toch dubbel. Ik neem aan dat je dan tenminste >1,5m afstand houdt?
Probeer op een gewoon Nederlands fietspad eens anderhalve meter afstand te houden bij inhalen. Dat was precies het beeld dat ik voor ogen had, ja. Maar...
(23-Apr-2023, 08:46 AM)Willeke_IGKT schreef: Dan ga je ruim door de struiken naast het fietspad of over de baan voor auto's zelfs bij een vrij liggend fietspad. Nee, ik pas mijn tempo aan zodat ik niet met een hoog snelheidsverschil inhaal maar wel met een onderlinge afstand die voor fietsen gebruikelijk is. Een fietser op een smal pad zal ik niet gauw inhalen maar een langzame renner, minder dan 15 km/u meestal wel, minder dan 10 km/u bij eerste gelegenheid en dan heb ik zeker al even achter ze gereden. ...zo doe ik het zelf ook. Echter, aangezien alle verkeersdeelnemers ten allen tijden hun best moeten doen om gevaarlijke situaties te voorkomen voel ik me desondanks niet fijn als mensen daarbij schrikken, of ze nou een koptelefoon op hebben of niet (en ja, ik erger me wel aan dit type mensen...).
Om weer iets dichter bij het oorsprongsthema te komen - heeft iemand de laatste "Even tot hier" gezien en hun reactie op deze statistieken? Het was feitelijk "helm, helm en helm" (zie b.v. https://fb.watch/k5k8SJqBQ0/ - let op: Facebook). Normaal vind ik die "Even tot hier" geweldig, maar deze vond ik wat minder...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
23-Apr-2023, 11:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Apr-2023, 11:06 PM door Bart Verbeek.)
(23-Apr-2023, 10:38 PM)emgaron schreef: Om weer iets dichter bij het oorsprongsthema te komen - heeft iemand de laatste "Even tot hier" gezien en hun reactie op deze statistieken? Het was feitelijk "helm, helm en helm" (zie b.v. https://fb.watch/k5k8SJqBQ0/ - let op: Facebook). Normaal vind ik die "Even tot hier" geweldig, maar deze vond ik wat minder...
Dat heb ik inderdaad gezien. Het zal hopelijk nog even duren voor men de ideale strategie onder de knie heeft. Verplicht eerst alle e-bikers tot het dragen van een helm. Dan houden de overige fietsers zich wel koest
De techniek die Rauter hanteerde in de tweede wereldoorlog. Een maatregel tegen alle bouwvakkers leidt tot protest. Maar een maatregel tegen alle metselaars leidt ertoe dat alle metselaars gaan proberen te bewijzen dat ze eigenlijk timmerman zijn. En de rest houdt zich stil.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.348
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10479
8082 x bedankt in 3993 berichten
(23-Apr-2023, 10:38 PM)emgaron schreef: (23-Apr-2023, 08:46 AM)Willeke_IGKT schreef: Probeer op een gewoon Nederlands fietspad eens anderhalve meter afstand te houden bij inhalen. Dat was precies het beeld dat ik voor ogen had, ja. Maar... Moet bekennen dat ik op provinciale 60-wegen met veel opritten (van/naar boerderijen) best vaak even een stukje de rijbaan pak om een fietser in te halen. Ik kan niet altijd de hele weg 60 knallen, en even in- en weer uitvoegen maakt het dan prettiger en veiliger.
(23-Apr-2023, 10:38 PM)emgaron schreef: ...zo doe ik het zelf ook. Echter, aangezien alle verkeersdeelnemers ten allen tijden hun best moeten doen om gevaarlijke situaties te voorkomen voel ik me desondanks niet fijn als mensen daarbij schrikken, of ze nou een koptelefoon op hebben of niet (en ja, ik erger me wel aan dit type mensen...). Met bijkomend gevolg dat ze het nooit leren. Als ze van iedere scooter en velomobiel bijna van hun fiets vallen zijn ze wel heel achterlijk als ze hun conclusies niet trekken.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM |
SL in Grou
|
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM |
|