Aanhang verlichting
|
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Soms denk ik weleens, zou het iets zijn om zo’n stekker aan te sluiten op het lichtplan van een Velomobiel: https://www.amazon.nl/Aiqeer-schroefdraa...09WXSJNGB/
En dan bv een met 7 pinnetjes:
- De min
- Linker knipper
- Rechter knipper
- Rem
- Achterlicht
- Permanent aan (koelbox???)
- Extra accu in aanhanger.
Wat denken jullie van dat idee?? Ik ga het waarschijnlijk niet inbouwen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.407
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 219
2682 x bedankt in 1266 berichten
Ik ben nog niet in de situatie gekomen dat ik met de Velomobiel een aanhanger nodig heb gehad. Maar ja, we hebben ook een auto. Boodschappen kan ik er meestal wel in kwijt, en wordt het een erg volle kar, dan laad ik thuis de reservespullen en pomp er even uit. De winkel is dichtbij. Bij de velomobielen met een ventilatiegat achter kun je daar misschien zo'n stekker doorheen frutselen. Een kampeertochtje met complete kampeeruitrusting, tent, brander, kleren voor 4 graden, dat ging ook zonder. Wordt het groot en zwaar, is de auto meestal handiger, lang en licht zoals een 2 meter pvc buisje, dat gaat dan weer makkelijker met de gewone fiets. De QV heeft echt heel veel plek. https://www.youtube.com/watch?v=mPRX8k4nzmw
Hang je een aanhanger achter je velomobiel is dat waarschijnlijk tamelijk rampzalig voor je actieradius en snelheid.
Het kan wel, maar bedenk ook wat je allemaal aan je accu hangt. Met 1/3e meer lampjes zal ie wel sneller leeg zijn, met een koelbox helemaal. Tenzij je natuurlijk voor een aanhanger met zonnepanelen en E ondersteuning gaat.
Je moet dan ook in je velomobiel alle kabeltjes af gaat tappen, en die liggen niet allemaal op een makkelijk bereikbare plek. Maar bij de QV kon dat nog wel mee vallen. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je een stekkerdoosje aan de achteronderkant inbouwt.
Ik ben niet bepaald een electrotechnisch genie, maar het is me wel gelukt een compleet werkende Velomobiel verlichting op te bouwen. Wago koppelingetjes 221 serie waren daarbij erg fijne en makkelijke dingetjes. Daarmee kun je ook makkelijk bestaande draadjes vermeerderen.
Berichten: 848
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 427
1614 x bedankt in 787 berichten
(01-Aug-2023, 08:55 PM)Jeroen S schreef: Wago koppelingetjes 221 serie waren daarbij erg fijne en makkelijke dingetjes. Daarmee kun je ook makkelijk bestaande draadjes vermeerderen.
Die zaten ook in mijn WAW. Dat zijn inderdaad heel handige dingetjes.
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Klinkt interessant die Wago koppelingetjes 221 voor de accu’s.
Maar als je dit filmpje ziet , snap je waar mijn denk piste vandaan komt:
En dat van de flessen bier kende ik al
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.825
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2032
7353 x bedankt in 3620 berichten
02-Aug-2023, 09:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2023, 09:02 AM door Wim -de roetsende.)
Zelfs 365cycle moet flink aan snelheid inleveren met een karretje achter de vm.
Met zijn zelfgemaakte constructie (waarop een MilanSL stond) ging het nog wel redelijk hard.
Dat was dus een extreem goed gestroomlijnd karretje
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
Voor de stroomlijn is het vooral lastig dat het trekkend voertuig naar achteren smaller uitloopt. Het zou, als je een gestroomlijnde kar trekt logischer zijn de velomobiel langer breed te houden, zodat de aanhanger geen nieuw aanvalsboord heeft en de luchtstroom zo veel mogelijk laminair over de kar kan doorlopen.
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Maar die Quatrevelo zal mijn vakantie voertuig zijn in de toekomst. Dus ruimte te over. Echter wil ik ook mijn kayak kunnen meenemen op een gegeven moment, maar dit voor relatief kleine afstanden. Dus dan is een aanhanger optie wel fijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 117
592 x bedankt in 303 berichten
02-Aug-2023, 10:46 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2023, 10:48 AM door LigfietsWilsum.)
(31-Jul-2023, 06:12 PM)Hardloper schreef: Soms denk ik weleens, zou het iets zijn om zo’n stekker aan te sluiten op het lichtplan van een Velomobiel: https://www.amazon.nl/Aiqeer-schroefdraa...09WXSJNGB/
En dan bv een met 7 pinnetjes:
- De min
- Linker knipper
- Rechter knipper
- Rem
- Achterlicht
- Permanent aan (koelbox???)
- Extra accu in aanhanger.
Wat denken jullie van dat idee?? Ik ga het waarschijnlijk niet inbouwen
Dat soort stekkers kunnen daar prima voor gebruikt worden. Alleen, ze zijn natuurlijk niet waterdicht, dus als je ze niet gebruikt, heel goed droog opbergen.
Ik gebruik deze connectoren zelf hier en daar op de boot, op droge plekken.
Voor de nummering zou ik dan de auto-7-polige stekker aanhouden. Dat is makkelijk als je het briefje met de nummering kwijt bent.
Oh, zo'n kayak is mooi gestroomlijnd :-)
wieltjes in het midden met elastiek vastmaken, en vooraan aan de kayak een trekhaak-contra-ding schroeven.
Lange kabel over alles heen naar een lichtbalk achterop.
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Ik heb een wildwater kayak. Die zijn minder gestroomlijnd. En waarom dan wel wild water kayak. Heel simpel , deze kreeg ik voor nope. Gratis op te halen zonder peddel of wat dan ook voor extra’s. Zonder zo’n waterdichte schort. Dus toen voor zo’n 80 euro maar Carbon peddel gekocht. Maar alles bij elkaar heb ik hem niets te duur
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.313
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10352
8016 x bedankt in 3962 berichten
(02-Aug-2023, 09:00 AM)Wim -de roetsende schreef: Zelfs 365cycle moet flink aan snelheid inleveren met een karretje achter de vm.
Met zijn zelfgemaakte constructie (waarop een MilanSL stond) ging het nog wel redelijk hard.
Dat was dus een extreem goed gestroomlijnd karretje Qua stroomlijn merkte ik 'm eigenlijk nauwelijks. Het was de rolweerstand die op rechte stukken wat uitdaging opleverde. Inmiddels staat de kar op Kojaks en rolt het al een stukkie beter Blijft het extra gewicht over.
(02-Aug-2023, 10:25 AM)Bacchus schreef: Voor de stroomlijn is het vooral lastig dat het trekkend voertuig naar achteren smaller uitloopt. Het zou, als je een gestroomlijnde kar trekt logischer zijn de velomobiel langer breed te houden, zodat de aanhanger geen nieuw aanvalsboord heeft en de luchtstroom zo veel mogelijk laminair over de kar kan doorlopen. Wat dat betreft zou het goed kunnen dat Hardloper het voordeel heeft; de QV heeft maar deels die druppelvorm.
(02-Aug-2023, 10:44 AM)Hardloper schreef: Maar die Quatrevelo zal mijn vakantie voertuig zijn in de toekomst. Dus ruimte te over. Echter wil ik ook mijn kayak kunnen meenemen op een gegeven moment, maar dit voor relatief kleine afstanden. Dus dan is een aanhanger optie wel fijn. Daar kan ik vanalles over vertellen, want dat is precies waarvoor ik mijn aanhanger nu gebruik; 1 of 2 kayaks
(02-Aug-2023, 12:37 PM)Hardloper schreef: Ik heb een wildwater kayak. Die zijn minder gestroomlijnd. En waarom dan wel wild water kayak. Heel simpel , deze kreeg ik voor nope. Gratis op te halen zonder peddel of wat dan ook voor extra’s. Zonder zo’n waterdichte schort. Dus toen voor zo’n 80 euro maar Carbon peddel gekocht. Maar alles bij elkaar heb ik hem niets te duur Zou goed kunnen dat het efficiënter is om 'm op de kop te vervoeren, zeker als je karretje een dichte bodem gaat hebben.
Voor het brouwen van een kar: zoek ff op het forum op "E achter V"
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2776
3107 x bedankt in 2161 berichten
Ik heb een hele handige vader die al een karretje in elkaar heeft gezet om met een kayak te lopen. Eerst een kruiwagen gebruikt. Maar ik doe kajakken te weinig wegens gedoe met transport. Echter met het karretje gaat het al wat makkelijker
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|