Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Custom wieldoeken?
#1
Question 
Ik zit al een tijdje te denken aan mooiere wieldoeken voor mijn Strada, en ik heb ook iemand gevonden die daarvoor een ontwerp wil maken. Wat ik nu nog mis is een manier om zo'n ontwerp op de wieldoeken te krijgen - weet hier iemand toevallig iets van iemand die zoiets kan doen? Alvast bedankt!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Als ik begrijp wat je wil, dan kan je aankloppen bij een zeefdrukker.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , emgaron
#3
(08-Aug-2023, 08:02 PM)Lopopodium schreef: Als ik begrijp wat je wil, dan kan je aankloppen bij een zeefdrukker.

Ik denk dat je het wel goed begrijpt... Smile  Het gaat idd erom om een "tekening" op van die zwarte doeken te krijgen die op veel van de VM-wielen zitten. "Zeefdrukker" is al een goed begin om mee verder te zoeken, dank je wel!
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Ik denk dat kleine zaakjes die spandoeken op bestelling printen het ook zouden moeten kunnen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(09-Aug-2023, 12:05 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik denk dat kleine zaakjes die spandoeken op bestelling printen het ook zouden moeten kunnen.

Verwacht ik ook wel. Helemaal als je zelf handig bent om ze op maat te knippen / maken. Je laat gewoon een spandoek maken waar je meerdere wiel doeken uit kan maken. En naderhand maak je het zelf op maat. Gewoon in overleg een bestand aanleveren in de juiste maten. Zodat je je ontwerp in de juiste grote op het doek komt
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Denk dat elke textiel drukker het wel kan eigenlijk.
Ligt er beetje aan hoe je het wil doen. Bedrukken, of erop laten plakken met speciale folie waarna ze het erop persen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik heb nu vlakke reflecterende stickers op mijn wieldoekjes, net niet netjes maar voor dat kleine beetje extra geld voor twee extra stickers vond ik het het uitproberen waard.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Met de carbon doekjes/deksels kan je helemaal los gaan met stickers, ook kan je gelijk iets reflecterends erop gooien.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Hebben die doekjes nog een functie of gaat het alleen om de esthetische waarde?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(09-Aug-2023, 04:51 PM)Bart Verbeek schreef: Hebben die doekjes nog een functie of gaat het alleen om de esthetische waarde?

Volgens mij had het positieve invloed op de lucht weerstand en hierdoor gaat de VM sneller

(09-Aug-2023, 04:51 PM)Bart Verbeek schreef: Hebben die doekjes nog een functie of gaat het alleen om de esthetische waarde?

Volgens mij had het positieve invloed op de lucht weerstand en hierdoor gaat de VM sneller . Vergelijk het met een VM met of zonder wiel kasten. Echter voor een Quest zal het geen zoden aan de dijk zetten
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
De topicstarter rijdt een velomobiel strada. Daar zou het wel iets effect kunnen hebben. Esthetisch oogt het ook wat fraaier.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Bij de Strada kun je een eigen smoel geven aan je fiets, bij de Quest vallen ze niet op.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Citaat:Echter voor een Quest zal het geen zoden aan de dijk zetten

Zeker wel, zelfs bij een Quest levert het voordeel op.

Wim Schermer had vroeger, toen hij nog aan wedstrijden meedeed, zijn Quest extreem geoptimaliseerd en hij had zelfs wieldoekjes aan de buiten- én binnenkant van zijn wielen. WimS deed nooit iets zomaar en zocht dit soort zaken altijd tot op de bodem uit. Het zal dus zeker een voordeel hebben opgeleverd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Ik reed 20 jaar geleden met een dicht achterwiel op een lowracer. Gemaakt van lexaan. En dat maakte toch uit. Niet extreem veel, maar tijdens een wedstrijd merkte je het.
Met mijn hedendaagse fietsstijl mogen alle wielen gewoon open zijn.
Voor het dagelijkse gebruik voor woon-werkverkeer zie ik niet zo veel voordelen. Een kilometer of 2 is mijn ervaring.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(09-Aug-2023, 08:14 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Echter voor een Quest zal het geen zoden aan de dijk zetten

Zeker wel, zelfs bij een Quest levert het voordeel op.

Wim Schermer had vroeger, toen hij nog aan wedstrijden meedeed, zijn Quest extreem geoptimaliseerd en hij had zelfs wieldoekjes aan de buiten- én binnenkant van zijn wielen. WimS deed nooit iets zomaar en zocht dit soort zaken altijd tot op de bodem uit. Het zal dus zeker een voordeel hebben opgeleverd.

Het filmpje toonde aan dat het wat twijfel achtige is. Maar die kan er ook langs zitten. Maar voor de Strada zal het duidelijker zijn
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Bij een wedstrijd is zelfs een winst van 3 Watt interessant.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(09-Aug-2023, 03:04 PM)Gideonaut schreef: Met de carbon doekjes/deksels kan je helemaal los gaan met stickers, ook kan je gelijk iets reflecterends erop gooien.

Zeker, maar dat gaat met toch net een stap te ver - ik wil het eigenlijk op de standard zwarte doekjes houden zoals je die ook bij velomobiel.nl kunt kopen. Er zijn in elk geval een paar opties genoemd om over na te denken! Smile
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
(09-Aug-2023, 09:45 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij een wedstrijd is zelfs een winst van 3 Watt interessant.

2 kilometer per uur werkt dan wel bij 40 km per uur snelheid
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Het maakt zeker uit met zijwind. Open wielkasten zijn al een stuk minder efficiënt dan dichte, maar een set open wielen in open wielkasten maken helemaal een bende van de luchtstromen langs je velomobiel.

Ik ben een keer een wielkap van mijn DF kwijtgeraakt (aan het begin van mijn rit naar huis), en het was goed merkbaar. Daar hoef je geen race voor te rijden, of >40km/h te gaan. (30km/h plus 4bft tegenwind geeft al het effect van 50+ km/h rijden bij windstilte)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(09-Aug-2023, 11:06 PM)Frutsel schreef: (30km/h plus 4bft tegenwind geeft al het effect van 50+ km/h rijden bij windstilte)

Is het verschil echt zo extreem  Huh  Heftig. Ik heb in de DF nooit zonder wielkappen gereden.

De open wielkasten van de DF zijn trouwens wel de reden dat ik voor de Milan heb gekozen, ondanks het nadeel van het niet meer gemakkelijk een wiel kunnen wisselen.

Zoals de Belgen zeggen: Het bolt gewoon iets makkelijker en mooier.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(10-Aug-2023, 07:49 AM)Wim -de roetsende schreef:
(09-Aug-2023, 11:06 PM)Frutsel schreef: (30km/h plus 4bft tegenwind geeft al het effect van 50+ km/h rijden bij windstilte)

Is het verschil echt zo extreem  Huh  Heftig. Ik heb in de DF nooit zonder wielkappen gereden.

De open wielkasten van de DF zijn trouwens wel de reden dat ik voor de Milan heb gekozen, ondanks het nadeel van het niet meer gemakkelijk een wiel kunnen wisselen.

Zoals de Belgen zeggen: Het bolt gewoon iets makkelijker en mooier.

Windkracht 4 = 20 tot 28km/h. Het verschil tussen 'grondsnelheid' en 'luchtsnelheid' kan dus behoorlijk zijn in Nederland, want windkracht 4 is redelijk normaal.

Ik heb overigens dinsdag mijn woon/werkroute in de Tuna gereden, om zo een goede vergelijking met de DF XL te kunnen maken.
Die dichte wielkasten schelen echt een hoop, zeker met de zijwindgevoeligheid.
Antwoord }
#22
Je dient te zoeken naar een zeefdrukker met ervaring in textiel druk. Hij heeft dus een digitale sublimatie printer nodig en een grote transfertpers of een textiel kalander. Zeefdrukkers die vlaggen sublimeren of peesdoeken sublimeren kunnen dit voor je drukken. Eerst wordt jou ontwerp in spiegelbeeld geprint op transfertpapier met deye sublimatieinkt. Dit kan Full color met de plotter. Daarna wordt dmv een warmte pers de inkt vergast op de textiel drager. Dit is de techniek die algemeer wordt gebruikt voor het bedrukken van een koerstruitje. Er wordt altijd vertrokken van een wit doek liefst 100% polyester. Witte accenten in je ontwerp zijn dus gewoon onbedrukte delen. Na de druk wordt het uitgesneden en afgestikt en klittenband op gestikt. Ik heb zelf nog nooit een wieldoekje van dicht bij gezien. Ik weet niet hoe dit goed strak wordt vast gehouden op de wielvelg. Vlaggenstof lijkt mij ongeschikt eerder decodoek. Of moet het ook kunnen rekken dan moet er ook elastaan of licra in het polyesterdoek mee verwerkt zijn. Maar weet dat de meeste zeefdrukkers weinig interesse gaan hebben vanwege de kleine oplage . Ik heb mijn sublimatie printer en kalander niet meer anders had ik het wel willen drukken voor jou. Ik heb enkel nog een T-Shirt pers 40 x50cm en A3 sublimatie printer en dat is dus net te klein. Succes er mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , emgaron
#23
Bij mij werkt een collega op een inkjet printer die in principe ongeveer een garage deur onder de printkop kan plaatsen, alleen is deze machine verbouwd voor veel kleine voorwerpen tegelijk.
Rechtstreeks van de printer op het uiteindelijke voorwerp.
Deze printer heeft ook witte inkt en kan in principe full color op een gekleurde ondergrond printen.

Als ik ooit nieuwe wieldoekjes ga plaatsen zal ik vragen of ze voor mij willen proberen te printen. Ik weet echter zeker dat ze het niet voor buitenstaanders zullen doen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#24
@Lettrastudio, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schijfplezier gewenst. 

Over zeefdrukken lukt dat duidelijk wel. Nu nog over ligfietsen  Cool  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
Over de zin van wiel doekjes gesproken. Ik was zappen en zag een fietser met alleen achter een wiel doek en niet van voor. Wat kan de reden zijn? Dit was zo’n sporter hè
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(10-Aug-2023, 09:30 PM)Hardloper schreef: Over de zin van wiel doekjes gesproken. Ik was zappen en zag een fietser met alleen achter een wiel doek en niet van voor. Wat kan de reden zijn? Dit was zo’n sporter hè

Ik neem even aan dat je het over een 2-wieler hebt.

Die wordt met wieldoekjes behoorlijk zijwindgevoelig. Dat wil je liever niet hebben bij het sturende voorwiel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM