Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hamvraag is dus eigenlijk, hoe goed beschermt een velomobiel je tegen de omstandigheden en zit daar verschil in tussen t
#1
Ik fantaseer ook steeds vaker over een velomobiel, rij nu een jaar of 14 op open liggers. Helaas geen werksituatie die het tot nobrainer zou maken. Belangrijkste reden zou zijn om ook in de het slechtere jaargetijde rond de winter langere dagafstanden (100+) te fietsen. Op de open ligger heb ik dan toch net wat te snel last van koude voeten en regen. Hamvraag is dus eigenlijk, hoe goed beschermt een velomobiel je tegen de omstandigheden en zit daar verschil in tussen types?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(13-Oct-2023, 09:02 AM)blokdoorn schreef: Hamvraag is dus eigenlijk, hoe goed beschermt een velomobiel je tegen de omstandigheden en zit daar verschil in tussen types?

Helemaal dicht dus met een racekap ben je het best beschermd tegen de regen.
Vaak word je dan juist weer heel nat van het zweet.

Hoe erg is het om een beetje nat te worden? Als het buiten warm is, dan is het meestal geen enkel probleem. Juist als het buiten koud en guur is dan wil je eigenlijk niet te nat worden.

Ik heb dus een MilanSL met een lange kap. Er zit echter geen racekap aan. Die dichte bovenkant ontbreekt dus. [Dit is dus de kleinste opening van alle velomobielen als je zonder schuimkap gaat fietsen.]

Dat betekent bij mij dat ik met harde regen nat wordt tot mijn borstkast. Echter gaat er na verloop van tijd ook regen via je nek naar je rug en je armen lopen. Je bovenlichaam wordt in een hoosbui dus toch gewoon nat. Ook na urenlang fietsen in een gewone regen word je dus nat.

Mijn woon-werk-verkeer is een half uur. Bijna nooit word ik dan echt erg nat. Alleen bij de hierboven beschreven hoosbui. Daarvoor heb ik een poncho van €4,95 waar ik het rugpand voor het grootste deel af heb geknipt en ook aan de voorkant heb ik de ponco flink ingekort. Op deze manier blijf ik zelfs in een flinke hoosbui zo goed als droog. Ga ik hier, als het buiten nog redelijk warm is, lang mee fietsen dan wordt het dus ook weer zweten.


Hierboven noemde ik al de schuimkap. Ik fiets daar nooit mee. Ik vind onder een schuimkap fietsen echt verschrikkelijk. Past ook niet op de lange kap, maar wel op mijn korte kap. Met schuimkap wordt de opening nog kleiner, toch gebeurt er dan hetzelfde als ik hierboven al beschreef. Uiteindelijk vindt het water wel een weg naar je rug, je armen en dus je gehele bovenlichaam. Als je maar lang genoeg in de regen fietst, word je vanzelf nat. Het is echter niet te vergelijken met een open ligger. Je krijgt het vooral ook veel minder koud.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#3
Dit is precies de soort info die ik zoek, zou eigenlijk moeten proefrijden in de regen, denk ik…. Grootste probleem voor langere ritten in de winter is voor mij toch vooral koude. En het grootste probleem van lang in de regen is dat je op den duur steenkoud wordt. Op de open ligger heb ik juist eerder en sneller en meer last van regen dan op de bukfiets. De hoop is dat het in een velomobiel juist wat minder is dan op de bukfiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Ik bekeek weleens die filmpjes van Saukki uit Finland. Hij heeft de laatste tijd geen nieuwe filmpjes meer. Maar of er nu sneeuw is of geen sneeuw. Hij trekt erop uit met zijn Velomobiel.
Hier een filmpje van hem met zijn Quest in de regen:
https://www.youtube.com/watch?v=3o4T9pjDl-0
Aan de sneeuw te zien is het in de koude maanden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Als het vriest krijg ik koude voeten; Je krijgt het verder warm in een velomobiel (iig in een DF XL), maar die warmte breidt zich niet uit naar de neus blijkbaar.
Als het regent wordt mijn bovenlijf nat, ofwel van de regen, ofwel van het zweet. Een poncho (zie Wim's beschrijving) houdt je buik in ieder geval warm (nat is niet zo erg, koud wel).

Ik rij graag op mijn open liggers, maar niet als het regent. Daar is een velomobiel voor Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Wel te bedenken dat Saukki ( Sauri eigenlijk) een Fin is hè.
Die boren een gat in het ijs en gaan zwemmen.

Een Viking is iets anders als een klagende Hollander..;-)

Groeten Henk
Antwoord }
#7
(13-Oct-2023, 09:02 AM)blokdoorn schreef: Belangrijkste reden zou zijn om ook in de het slechtere jaargetijde rond de winter langere dagafstanden (100+) te fietsen.

Was voor mij precies de reden om een velomobiel te kopen; op een fijne manier het hele jaar kunnen fietsen/bewegen.
Vijf jaar verder en het is eeen beetje doorgeslagen..

En ja, het model scheelt. Een QV met lange kap is denk ik DE regenfiets.
Zeker in combinatie met de moter vizier met daarop een Pinlock en een van de recent uitegekomen ruitenwissers.
Ik verlang zelfs regelmatig naar regen: gezellig tikkend op de kap en bijna lege fietspaden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bellowsqueezer
#8
Een heel belangrijk voordeel van het regenweer is dat,...op het fietspad weinig duo wiebelende e-bikers te bekennen zijn.
En, ja zolang het nog regent blijven genieten van dit prachtig weerfenomeen;-)
Ik heb op m'n Mango een dakje van ICB en als het teveel naar binnen regent ff stoppen en het schuimpje gebruiken.
Ik heb de voetgaten dicht gekit en kleed ik me naar de laatste vereiste van het weer (want daaraan kan ik toch iets doen).

En klagen probeer ik af te leren in dit prachtig land!
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#9
(13-Oct-2023, 12:12 PM)Hoekie schreef: En ja, het model scheelt. Een QV met lange kap is denk ik DE regenfiets.
Zeker in combinatie met de moter vizier met daarop een Pinlock en een van de recent uitegekomen ruitenwissers.
Ik verlang zelfs regelmatig naar regen: gezellig tikkend op de kap en bijna lege fietspaden.

Hier ben ik heel erg mee eens. Die lange kap van de QV is nog onovertroffen. Je zit ook niet zo opgesloten als onder een racekap. Door het model van deze kap krijg je dus geen regen in je nek en blijf je dus veel droger. 

Helaas is de QV te groot en te zwaar voor mij, maar het is inderdaad de beste regenfiets. 
Gelukkig regent het bijna nooit in Nederland  Big Grin


-
-
Citaat:en kleed ik me naar de laatste vereiste van het weer (want daaraan kan ik toch iets doen).

Grappig, ik heb juist zomer en winter bijna dezelfde kleding aan. Als het echt koud wordt dan doe ik een 3/4-broek aan en een dun/zomer shirt met lange mouwen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
QV met lange kap (en eventueel schuimdeksel als het écht hard regent) is inderdaad prima fietsen in de regen!
Milan met lang deksel heb ik ook, maar dat is na rijden in de QV maar irritant, al die spetters in je gezicht Tongue
Milan met racekap: ik vind het eigenlijk maar niks. Dat (oude stijl lexaan) vizier krast snel, wappert in de wind, en je hebt veel last van reflecties/verblinding van tegemoetkomend verkeer. Tegenwoordig zijn die er ook met motorvizier, dat gaat vast wel beter. Maar in het donker in de regen blijft het behelpen.. je ziet gewoon niet veel door een nat vizier heen. En met vizier open ook niet Tongue Een ruitenwisser heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vind dat ze altijd maar zo'n klein deel van het vizier schoonvegen?

Maar goed, waarom ik eigenlijk wilde reageren: het weer heeft nauwelijks invloed op je reistijd met een vm. Dat, (en het nooit meer koud hebben) is het grootste verschil met een open ligger. Ik had in de winter in de Quest nog weleens koude voeten, maar met zelfgeknutselde halve 'voetenbakjes' was dat ook zo opgelost.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#11
https://roeifietsen.blogspot.com/2013/09...style.html

Ik heb ze ooit gemaakt van wc-borstelhouders van de Wibra. Andere soorten waren te hard.

Hielp echt heel goed ondanks dat ze vrij klein waren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#12
(13-Oct-2023, 09:02 AM)blokdoorn schreef: Belangrijkste reden zou zijn om ook in de het slechtere jaargetijde rond de winter langere dagafstanden (100+) te fietsen.

Persoonlijk vind ik het wel fijn om vanaf november tot ergens eind februari een tijdje geen lange toertochten van 100+ te maken. Ik houd niet van in het donker fietsen, en zeker niet in deze tijd waarbij elke auto en fiets die je als tegenligger tegenkomt een felle slecht afgestelde koplamp heeft. En als je graag lange tochten maakt en voor het donker thuis wil zijn, moet je toch wel bijtijds weg. Dan blijft er niet veel daglicht meer over voor andere dingen.

En ik merk dat mijn fietsconditie op het eind van het fietsseizoen ook wat minder wordt. Afgelopen week nog 100 kilometer gefietst, maar nu het minder warm is vond ik die 100 kilometer een stuk moeilijker dan de 190 kilometer die ik een week daarvoor nog in een t-shirtje heb gefietst. Elk jaar heb ik dat de laatste paar weken van het seizoen de tochten wat moeizaam gaan. En in het voorjaar gaat het meestal een stuk beter (mede dankzij de toegenomen enthousiasme na een pauze), ook al heb ik dan alleen nog maar een basisfietsconditie van het fietsen van tochtjes van 40 kilometer met een stadsfietsje, eens of tweemaal per week.

Maar misschien dat een velomobiel kan helpen deze ervaring die ik heb een beetje te voorkomen? Ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Weinig toe te voegen aan alles wat al is genoemd. Kou is eigenlijk nooit een probleem. Kom toch altijd weer bezweet aan. Soms wat koude voeten en/of oren & neus.

Regen (of mist) vind ik vooral niet prettig omdat dan mijn bril en/of (mini)vizier vol regendruppels komen, of beslaan. Wat het zicht wat uitdagender maakt. Vooral in het donker met tegemoetkomende auto's. Dat mijn hoofd nat wordt of een stuk van mijn bovenlijf maakt me minder uit.

Maar verder, heerlijk fietsend het seizoen door!

Het zou mooi als die QV kap een voorbeeld wordt voor andere VM's.
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#14
(13-Oct-2023, 03:38 PM)JanBurp schreef: Weinig toe te voegen aan alles wat al is genoemd. Kou is eigenlijk nooit een probleem. Kom toch altijd weer bezweet aan. Soms wat koude voeten en/of oren & neus.

Regen (of mist) vind ik vooral niet prettig omdat dan mijn bril en/of (mini)vizier vol regendruppels komen, of beslaan. Wat het zicht wat uitdagender maakt. Vooral in het donker met tegemoetkomende auto's. Dat mijn hoofd nat wordt of een stuk van mijn bovenlijf maakt me minder uit.

Maar verder, heerlijk fietsend het seizoen door!

Het zou mooi als die QV kap een voorbeeld wordt voor andere VM's.

Ik denk dat het dan altijd nog een optionele dak wordt. Misschien voor de Quest 3.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Citaat:Ik denk dat het dan altijd nog een optionele dak wordt. Misschien voor de Quest 3.

Waarom denk je dat?

Heb je daarover gesproken met de mannen van velomobiel.nl?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(13-Oct-2023, 04:46 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Ik denk dat het dan altijd nog een optionele dak wordt. Misschien voor de Quest 3.

Waarom denk je dat?

Heb je daarover gesproken met de mannen van velomobiel.nl?
Van wat ik heb gezien van de Quest 3, is dat deze het meeste weg heeft van de QV. Dus als het al op de markt komt, dan verwacht ik niet dat ze het voor een Snoek gaan ontwikkelen. Want welke doelgroep kiest de Snoek, mensen die snelheid willen maken. En daar past naar mijn idee alleen een gestroomlijnde kap bij. Waarom zou men voor een huidige Strada / Quest nog zo' n kap ontwikkelen? En dan blijft de Quest over. Maar ik kan weleens een balletje opwerpen als ik er aan denk. En waarom optioneel. Nou omdat dit ook voor de QV is. Maar als ik de beelden zie. Dan betwijfel ik toch of het voor de Quest 3 gaat komen. 

Maar uit nieuwsgierigheid, hoe is het Flevodakje?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Ik rijd bijna altijd met kap op de Quest, met Fogcity inleg op het vizier tegen beslaan en een ruitenwisser erop. Dan is het zicht best goed vind ik, ook in donker en regen. 

Kap heb ik later bijgekocht nadat ik een paar maanden met schuimkap en vizier door weer en wind had gereden: dat beviel mij dus helemaal niet. Striemende regen op je gezicht, slecht zicht want bril tegen wind en dan regen erop. Regen op vizier voor je neus wat ook besloeg. Ik vond het ellende, dus zo zie je maar weer: dat is persoonlijk. Ik kan me niet voorstellen hoe je zonder kap door de regen rijdt en Wim bijvoorbeeld rijdt nooit met kap. 

Als het regent houd ik het vizier dus helemaal dicht en word dan niet nat van de regen, maar wel van het zweet :-) Maar dat word ik ook als het niet regent ;-) Koud heb ik het zelden dan. 

Misschien ook interessant om dit draadje eens te lezen wat ik vorig najaar startte toen ik net de kap bij mijn Quest had gekocht: Klik Of deze, van voor ik die kap kocht: Klik
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Geleidelijk aan wordt de bescherming tegen de elementen steeds beter bij velomobielen. Waar op te letten:

1- dichte voetengaten of de mogelijkheid deze te sluiten in het koude jaargetijde.
2-  wanneer je niet helemaal afgesloten wilt zijn, is een helm met een vizier een optie in combi met een motorcol en/of balaclava
3- maar tegenwoordig heb je racekappen met een standaard motorhelm vizier en die kunnen uitgerust worden met een anti-fog insert en een ruitenwissertje. Aangezien je 's winters snel last hebt van slecht zicht door beslaan en regendruppels op je vizier is dat geen overbodige luxe.
4- met racekap, iets warms om de nek en dichte voetengaten hoef je je niet snel zorgen te maken om kou, maar vanwege risico van pech onderweg, is het aan te raden een (regen-) jas mee te nemen.
5- Wintertijd=regentijd=lekke banden. Binnen en buitenbanden mee, want onderweg banden plakken is zo goed als onmogelijk als het regent en/of donker is en sowieso wil je zo snel mogelijk weer verder om niet teveel af te koelen. Snel de hele set wisselen en thuis uitzoeken waar het lek zit.
6- bij lange dagtochten kom je in de winter weleens in het donker terecht. Goed licht en reflectie is belangrijk om zien en gezien te worden. Ik heb goede ervaringen met een lamp bovenop het hoedje (safety module), maar omdat het bij dichte mist in het donker een witte muur oplevert, heb ik ook een tweede (mist)lamp voorin de neus.
7- even terugkomend op beslaan van het vizier: je produceert enorm veel warme, vochtige lucht wanneer je je erg inspant. Een tandje minder en de kans op beslaan van je vizier en teveel afkoelen als je even uitstapt wordt enorm veel kleiner.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#19
Citaat:Ik kan me niet voorstellen hoe je zonder kap door de regen rijdt en Wim bijvoorbeeld rijdt nooit met kap.

Ik heb bij de XS een Sinnerkap + pinlock op het vizier gehad. Vond ik best ideaal, behalve als het regende  Doh 

Dan zag ik echt niets meer, vooral in het donker niet. Dus het vizier een beetje open. Dan komt er dus onder het vizier door heel veel water naar binnen en na verloop van tijd was ik dan alsnog zeiknat.

Ik heb bij de DF ook een racekap + pinlock op het motorvizier gehad. Vond ik ook best ideaal behalve als het regende en als ik fietste  Doh   

Wat een ongelooflijke herrie was het onder die kap. De DF maakt gewoon een bijzonder rommelend geluid en met een kap erop werd ik gek. Zelfs met goede oordoppen in hoor je het nog te goed. Ook met deze kap zag ik niets als het regende. Dus vizier iets open, weer sloeg er heel veel regen onderdoor en weer werd ik alsnog zeiknat.

Nu rijd ik met een waterdicht petje en met die goedkope poncho en ik blijf veel droger dan onder zo'n racekap. Ik heb een doekje bij de hand om mijn bril af te vegen als het nodig is. Doe ik niet zo vaak, want ik ben al heel lang gewend aan druppels op mijn bril. 

Druppels in combinatie met de koplampen van veel tegenliggers in het donker vind ik echter wel vervelend. Vandaar het doekje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Willeke_IGKT , TimSch
#20
(13-Oct-2023, 09:03 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Ik kan me niet voorstellen hoe je zonder kap door de regen rijdt en Wim bijvoorbeeld rijdt nooit met kap.

Ik heb bij de XS een Sinnerkap + pinlock op het vizier gehad. Vond ik best ideaal, behalve als het regende  Doh 

Dan zag ik echt niets meer, vooral in het donker niet. Dus het vizier een beetje open. Dan komt er dus onder het vizier door heel veel water naar binnen en na verloop van tijd was ik dan alsnog zeiknat.

Ik heb bij de DF ook een racekap + pinlock op het motorvizier gehad. Vond ik ook best ideaal behalve als het regende en als ik fietste  Doh   

Wat een ongelooflijke herrie was het onder die kap. De DF maakt gewoon een bijzonder rommelend geluid en met een kap erop werd ik gek. Zelfs met goede oordoppen in hoor je het nog te goed. Ook met deze kap zag ik niets als het regende. Dus vizier iets open, weer sloeg er heel veel regen onderdoor en weer werd ik alsnog zeiknat.

Nu rijd ik met een waterdicht petje en met die goedkope poncho en ik blijf veel droger dan onder zo'n racekap. Ik heb een doekje bij de hand om mijn bril af te vegen als het nodig is. Doe ik niet zo vaak, want ik ben al heel lang gewend aan druppels op mijn bril. 

Druppels in combinatie met de koplampen van veel tegenliggers in het donker vind ik echter wel vervelend. Vandaar het doekje.

Ik veeg mijn bril met mijn vingers af. Een doekje helpt ook maar tien seconden en is dan zelf ook nat. Na gerommel aan min ketting is mijn oplossing alleen een hele slechte. Dus ik ga ook een doekje in mijn zak doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Wat ik zei dus: een persoonlijke keuze ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(13-Oct-2023, 09:49 PM)TimSch schreef: Wat ik zei dus: een persoonlijke keuze ;-)

Mijn persoonlijke keuze is aangepast na een goede tip
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , TimSch
#23
Koude voeten is een dingetje, maar heeft ook met doorbloeding te maken. Je kan daar met overschoenen wat aan doen. Tenminste, zolang je niet van die schuiten hebt als ik.

Verder een handig ezelsbruggetje van onder de racekap: als de temperatuurmeter 0 of minder aangeeft, moet je een lange broek en lange mouwen aan. Daarvoor gewoon lekker kort/kort. Onder de schuimkap zit ik dan zelfs vaak met een korte broek.
Ik heb wel vaak een buff om want de ventilatie blaast precies langs m'n nek.

Belangrijkste: VERGEET GEEN WINDDICHTE JAS (bijv. Mac-in-a-Sac), en eventueel een dun, licht, droog sportshirt.
Ín een velomobiel is het heerlijk warm zolang je trapt. Als je een uur moet wachten op de ANWB in een licht vochtig sportshirt wordt het zelfs met 10 graden nog takke koud.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , twilwel
#24
Ik heb een oud fleece jack in de VM, voor dat soort problemen, net als een dun regenjack.

Al is het bij mij vaker voorgekomen dat ik de fiets op het werk achterliet en naar huis liep.
Dat doet mij denken aan schoenen waarop je kunt lopen, ook al hoef je dat normaal niet te doen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Citaat:Koude voeten is een dingetje, maar heeft ook met doorbloeding te maken. Je kan daar met overschoenen wat aan doen.

Als je koude voeten hebt, dan helpen overschoenen wel. Je moet echter ook zorgen dat je hoofd en je nek en je torso warm blijven. Als je daar te koud wordt, dan trekt het bloed zich terug uit de uitersten van je lichaam. Dus uit je handen en je voeten. Oh ja, ook uit je oren  Big Grin 

Dan kun je zelfs met hand-/voetverwarming gaan rijden, maar zelfs dat helpt op een bepaald moment niet meer. Ik spreek uit ervaring.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
Klopt Wim, maar ik heb altijd alleen koude voeten. De rest is prima op temperatuur Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM