Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zebrapad in IJsland
#1
Om onduidelijke redenen remmen automobilisten in IJsland wel af voor een zebrapad.

[Afbeelding: zebra.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Fietsbennie
#2
Al vaker gezien en ik vind het echt schitterend.

Wat ik mij wel afvraag, hoe vaak rem je daar nog voor als je dit op je dagelijkse route tegenkomt?

Mensen die nieuw op de route zijn zullen zeker remmen of het gas loslaten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Wauw goed gedaan. Ik probeer van alles maar de illusie blijft. Misschien anders als je er rijdt en het perspectief (niet) verschuift.
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#4
(17-Oct-2023, 07:20 AM)Wim -de roetsende schreef: Al vaker gezien en ik vind het echt schitterend.

Wat ik mij wel afvraag, hoe vaak rem je daar nog voor als je dit op je dagelijkse route tegenkomt?

Mensen die nieuw op de route zijn zullen zeker remmen of het gas loslaten.

Als het goed is elke keer weer als er voetgangers over willen steken.
Na er een keer overheen geweest te zijn, is het effect wel weg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(17-Oct-2023, 10:26 AM)ZoefZoef schreef: Als het goed is elke keer weer als er voetgangers over willen steken.
Na er een keer overheen geweest te zijn, is het effect wel weg.

Mensen met hoogtevrees lopen een eindje om.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#6
(17-Oct-2023, 07:20 AM)Wim -de roetsende schreef: …Wat ik mij wel afvraag, hoe vaak rem je daar nog voor als je dit op je dagelijkse route tegenkomt…

In de weg waar ik aan woon (60km/u) zijn drempels aangelegd, er liggen ook “suggestie drempels”, wel de belijning, niet de verhoging. Ook ik laat met de auto nog regelmatig automatisch even het gas los…
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#7
(17-Oct-2023, 01:14 PM)GertBr schreef: In de weg waar ik aan woon (60km/u) zijn drempels aangelegd, er liggen ook “suggestie drempels”, wel de belijning, niet de verhoging. Ook ik laat met de auto nog regelmatig automatisch even het gas los…
Drempels blijf ik onzin vinden. Hoe langer je wielbasis en veerweg, hoe sneller je eroverheen kan.
Een (snel)fietser of iemand in een kleine (en vaak niet zo snelle) auto heeft er dus veel last van; iemand in een grote SUV met luchtvering voelt amper dat er wat ligt, terwijl dat juist de auto's zijn waarmee de snelheidsbeleving nihil is. 

Een wegversmalling (met een goede escape voor fietsers, bij voorkeur een vrijliggend fietspad) werkt mijns inziens beter. Dan moet je met een bredere auto juist meer vaart kwijt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#8
(17-Oct-2023, 01:14 PM)GertBr schreef: In de weg waar ik aan woon (60km/u) zijn drempels aangelegd, er liggen ook “suggestie drempels”, wel de belijning, niet de verhoging. Ook ik laat met de auto nog regelmatig automatisch even het gas los…

Misschien moeten ze er af en toe een echt betonblok tussen plaatsen in het midden om de automobilisten scherp te houden.  Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(17-Oct-2023, 02:42 PM)365cycle schreef: Drempels blijf ik onzin vinden. Hoe langer je wielbasis en veerweg, hoe sneller je eroverheen kan.
[...]

Een wegversmalling (met een goede escape voor fietsers, bij voorkeur een vrijliggend fietspad) werkt mijns inziens beter. Dan moet je met een bredere auto juist meer vaart kwijt.

Eens: ook slingers zijn veel effectiever in het vertragen van zware (en dus gevaarlijke) voertuigen, terwijl ze voor lichtere en tragere voertuigen vaak zo goed als niet bestaan.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#10
Ik zag in Spanje een leuke oplossing tegen te snelle auto's: een groene golf gekoppeld aan een snelheidsmeter + camera bij de stoplichten.

-Rijdt de auto beneden de 50km/u (30 km/u kan natuurlijk ook): dan blijven de stoplichten op groen staan. Groene golf!
-Rijdt de auto te snel? Dan springt het volgende stoplicht op rood. Dus hardrijden loont niet.
-Gaat de automobilist vervolgens door rood? Dan wordt 'ie geflitst en krijgt 'ie een boete.

Het stoplicht vond ik heel sterk. Hardrijden => voor rood wachten => tijd verliezen. Wie zich aan de wettelijke snelheid houdt, is uiteindelijk sneller. Mooi.
Antwoord }
#11
Ze hebben in de buurt van mijn werk een betonblok neergelegd in het midden van wat al heel lang de doorgaande weg was. De weg Haarlem - Alkmaar.
In dit geval aan het Alkmaarse einde van Beverwijk.

Er is een omrij route voor verkeer dat wel de oude route wil gebruiken in plaats van de snellere auto route buiten de woonkernen om, dit maakt een lokaal ritje veel langer voor de auto. Eigenlijk een grote slinger.

Helaas kruist die route de ideale fiets route, auto's voorrang op een deel, tunneltje op het andere deel.

Twee kruispunten na het betonblok, beide richtingen, zit je weer op een weg die even druk is als zonder dat betonblok.
Beverwijk is niet goed in het ontwerpen van verkeerscirculatie.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
#12
(17-Oct-2023, 05:58 PM)Willeke_IGKT schreef: Beverwijk is niet goed in het ontwerpen van verkeerscirculatie.

Dat kan ik wel beamen. Ik heb jarenlang het Tata steel/ voorheen Corus/Hoogovens schaaktoernooi bezocht in Wijk aan Zee, en in Beverwijk stonden we altijd vast. Het zebrapad tegenover het ziekenhuis leek wel een vorm van klantenbinding, zo gevaarlijk was dat.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM