vm-en te koop
|
Berichten: 529
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
(19-Oct-2023, 11:43 PM)365cycle schreef: Die onderkant zie je toch niet
Laat dat nou net het probleem zijn wat mijn waw de nek om heeft gedraaid :p
Dit is waarom ik zo'n obsessie heb met de "ground clearance" en drempels.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Maar dit is niet gebeurt na het raken van/schrapen over een paar drempels.
Wat moet er wel niet zijn gebeurd om je vm er zo uit te laten zien?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 529
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
Bij deze oude waw zit het stuur mechanische met 2 grote bouten aan de body vast, na maandenlang over drempels geschuurd te hebben waren de bouten op en klapte het het hele voorwiel setup in elkaar en ben ik een heel stuk uitgegleden over een nogal slecht onderhouden wegdek.
De foto van de body heb ik gemaakt nadat ik hem met een sopje en wat wetsanding heb schoongemaakt, er is dus veel verf weg maar hij zit helemaal onder met grote happen uit het materiaal en diepe krassen. Functioneel doet alles het nog prima, maar mooi is het niet.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8082 x bedankt in 3993 berichten
20-Oct-2023, 10:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Oct-2023, 10:28 AM door 365cycle.)
Ja oké, maar dat komt dus niet door drempelschuren met de voetbulten of de neus.
M'n Milan heeft zo'n 20.000 km probleemloos geschraapt, de Bülk inmiddels 10.500 ofzo? En de DF alweer 97.000 km.
Kan blijkbaar best lang goed gaan
Berichten: 2.676
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3142 x bedankt in 2183 berichten
Ik zag gisteren een VM, nou die was ook best wel aan toe volgens Theo. Zag een velg die helemaal vervormd was en deze had een deel van het glasvezel uitgesleten begreep ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 529
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
(20-Oct-2023, 10:27 AM)365cycle schreef: Ja oké, maar dat komt dus niet door drempelschuren met de voetbulten of de neus.
M'n Milan heeft zo'n 20.000 km probleemloos geschraapt, de Bülk inmiddels 10.500 ofzo? En de DF alweer 97.000 km.
Kan blijkbaar best lang goed gaan
De neus van de Waw schuurde altijd over de drempels, op de foto zie je zwarte tape bij de punt, hier zit al een gat en is het aramide zodanig gekreukeld dat je heel de neus in elkaar kan vouwen. De Waw heeft geen voetbulten maar de bulten van de SL zijn nog lager dan de neus van mijn waw dus uiteraard maak ik mij zorgen.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(19-Oct-2023, 11:43 PM)365cycle schreef: Toch zou ik eens proberen of je in een GT niet ook gewoon bij de grond kan. Als je eenmaal gewend bent zit je er waarschijnlijk niet vaak aan, en voor die enkele keer... ik kan erbij en doe het zelden.
Als je het niet haalt is misschien een telescopische wandelstok ergens in je velomobiel een minder rigoreuze oplossing voor die enkele gevallen.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
De neus zit echter veel verder voor de wielen dan de voetenbulten.
Dat is nou net het grote verschil.
De neus van de DF is net iets anders van vorm dan die van de Milan en daarom raak je met een hogere DF vaker een drempel dan met de lagere SL.
Je raakt dus vaker de drempel met de neus. Niet met de voetenbulten. Die raken echt bijna nooit een drempel. Of je moet van die hele steile in de buurt hebben, daar rijd ik dan weer schuin overheen. Dat doen die gasten in die verlaagde Golfjes ook
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 529
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
Ik heb nog geen ervaring met een Milan behalve het bezichtigen op cyclevision. Maar het klopt zeker dat je uiteindelijk je eigen rijstyle ontwikkeld na een tijdje. Dat heb ik nu ook met de Velayo, met behulp van de voetgaten kan ik redelijk scherpe bochten maken. Dat is gewoon makkelijker dan klep open en aan je wielen duwen en trekken of klungelen met je vingers op de grond.
Ik snap dat die bulten iets doen voor aero en snelheid etc maar dat boeit mij niet zo veel, voor mij is her belangrijk dat ik in de velo kan blijven zitten gezien mijn zonneallergie.
Berichten: 529
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
Er staat een Alligt Sunrider 1 te koop voor 300,- op 2dehands.be
Berichten: 1.929
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2860 x bedankt in 1576 berichten
(30-Oct-2023, 12:30 AM)Gideonaut schreef: Er staat een Alligt Sunrider 1 te koop voor 300,- op 2dehands.be
Een echt koopje voor die prijs, maar wat een luie verkoper. Doekje erover, betere foto's en je hebt binnen een half uur een paar honderd euro verdiend.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Leuk projectje voor de winter ZoefZoef
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 66
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 3
103 x bedankt in 62 berichten
30-Oct-2023, 12:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2023, 12:14 PM door Freek1970.)
Wim,
Ondertussen ben ik eigenaar geworden van de goud metalic gespoten 26" Quest 241 van Marktplaats. Ik zocht iets om ook in de winter paar keer per week mee te forenzen (42 km enkele reis). Ik had gehoopt direct te kunnen fietsen maar helaas was er een reparatie aan, de wielkast was lek daar zat een gat van 4 x 1,5 cm in en stond volgens Velomobiel op slechte banden. Ik had er wel epoxy, peelply en geweven doek bij gekregen maar had voor de prijs, waar ik moeizaam 500 euro af kreeg en met de tekst "gerestaureerd" niet verwacht dat ik direct moest klussen. Ik heb de steekas dus los moeten hebben voor de reparatie. De Quest stond bij de vorige eigenaar buiten, ik heb hem eerst een week in de garage laten drogen voor reparatie en hij heeft de nacht van zaterdag op zondag in de garage doorgebracht met de keramische kachel op 600 watt erin om de epoxy te laten drogen (geen koude temperatuur harder). Ik had de Quest 21 oktober opgehaald en gelijk daarop bij Velomobiel op maat laten stellen. Ik heb die middag er wel even mee gefietst hij reed prima maar daarna dacht ik laat maar drogen ik moet eerst repareren. Dat is nu klaar en hij lijkt ook weer goed te fietsen, achter gelijk toen het wiel eruit was een nieuwe band, ik heb echter ook nieuwe banden op de kleine 20" voorwieltjes maar dan heb je ouder aluminium en stugge banden ik zal wel wat easyfit of zeep nodig hebben om die banden helemaal zonder hoogteslagjes te krijgen. Dit is een polyester Quest met een 6 volt systeem. Dat laatste is misschien minder handig het functioneert allemaal echter wel. Ik denk niet dat hij veel km onder de wielen heeft de eerste eigenaar heeft er ongeveer 15000 km mee gereden en ik heb niet de indruk dat hij bij de eigenaar daarna veel gereden heeft en dat ze in basis goed is. Ik hoop nou maar dat ik na alle geklus uiteindelijk lekker kan ga rijden.
Freek
Berichten: 518
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 514
1307 x bedankt in 471 berichten
Hoi Freek!
Welkom op het forum!
Ik heb zelf glasvezel Quest #229, dat scheelt weinig met jouw aanwinst (in km zo te lezen wel, de mijne gaat richting 90k km ;-)).
Ik werd even getriggerd in jouw verhaal door het gat in de wielkast. Uit je verhaal over de steekas maak ik op dat dat de achterwielkast was? (heb hem er ook al eens uit moeten hebben ivm gebroken 'kapstok', hele klus!). Ik had zelf ook dit voorjaar ineens een gat in die wielkast namelijk, aan de rechterkant, beetje in het midden (dus niet de kant waar de aandrijflijn zit). Ik had het idee dat het wiel het gat erin had gesleten, ik had toen een kampeeruitrusting bij me en was zwaarder dan normaal. Benieuwd hoe het er bij jou uit zag? Heb je een idee hoe jouw gat ontstaan was?
Heb het zelf trouwens ook met epoxy en een matje dichtgemaakt. Erg slordig weliswaar, had geen zin om het wiel eruit te halen ervoor Maar daar ziet toch nooit iemand het
Veel fietsplezier!
Tim
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 66
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 3
103 x bedankt in 62 berichten
30-Oct-2023, 01:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2023, 02:14 PM door Freek1970.)
(30-Oct-2023, 12:31 PM)TimSch schreef: Hoi Freek!
Welkom op het forum!
Ik heb zelf glasvezel Quest #229, dat scheelt weinig met jouw aanwinst (in km zo te lezen wel, de mijne gaat richting 90k km ;-)).
Ik werd even getriggerd in jouw verhaal door het gat in de wielkast. Uit je verhaal over de steekas maak ik op dat dat de achterwielkast was? (heb hem er ook al eens uit moeten hebben ivm gebroken 'kapstok', hele klus!). Ik had zelf ook dit voorjaar ineens een gat in die wielkast namelijk, aan de rechterkant, beetje in het midden (dus niet de kant waar de aandrijflijn zit). Ik had het idee dat het wiel het gat erin had gesleten, ik had toen een kampeeruitrusting bij me en was zwaarder dan normaal. Benieuwd hoe het er bij jou uit zag? Heb je een idee hoe jouw gat ontstaan was?
Heb het zelf trouwens ook met epoxy en een matje dichtgemaakt. Erg slordig weliswaar, had geen zin om het wiel eruit te halen ervoor Maar daar ziet toch nooit iemand het
Veel fietsplezier!
Tim Tim,
Het gat zat inderdaad in de achterwielkast, ik heb het idee dat de zoon van de koper die de Quest gebruikte eens iets van een kleine boomtak of zo in het wiel gehad heeft dat door de kast geschoten is. Dus moest ik de steekas trekken, op zich zit daar prima gereedschap voor bij de Quest, en gelukkig was dit door de vorige eigenaar meegeleverd. De eerste keer zit je toch wat te zoeken ook al zit er een handleiding in het mapje oldtimers (ander woordje voor oud) op de site van velomobiel.nl. Het zit aardig netjes dicht, mankeert eigenlijk maar een dingetje aan ik had netjes de peelply gebruikt maar een stukje peelply krijg ik er met geen mogelijkheid weer af, zit er strak in gelamineerd dus zit eigenlijk ook niet echt in de weg. Ik wilde de reparatie liefst aan de wielkant in de wielkast dit beval Velomobiel ook aan t zo te doen. Nou zal dat wel eraf te schuren zijn maar dat heb ik niet gedaan het zit in die achterwielkast zie je niet. De andere kant had ik op aanraden van Velomobiel netjes afgeplakt met een stukje ducktape daar is gewoon een min of meer gladde reparatie ontstaan. Enkel moet ik die voorbandjes even wat strakker erom zien te krijgen, dus die hoogteslagjes eruit dan kan ik gaan rijden als de Sigma 6 volt nipack accu's nog goed genoeg zijn. Er zit een toeter onder deze Quest maar daar heb ik geen leven in weten te krijgen. Het touwtje van de fietsbel heb ik wel gevonden, die klinkt heel klein beetje als een oude Lucas fietsbel maar dat is ie niet.
Freek
Berichten: 1.929
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2860 x bedankt in 1576 berichten
(30-Oct-2023, 07:28 AM)Wim -de roetsende schreef: Leuk projectje voor de winter ZoefZoef
Wel voor een ander, niet voor mij.
Ik heb al jaren een titanium M5 die ik moet oplappen. Een andere M5 titanium met e-bike die ik eens aan de praat moet krijgen en ook deels moet oplappen. Net als een M5 lowracer trike die ik inmiddels helemaal moet oplappen. Stuk voor stuk leuke winterprojecten, maar het komt er nooit van
Berichten: 2.676
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2803
3142 x bedankt in 2183 berichten
Leuk Freek, unieke kleur. Ik ben hem weleens tegen gekomen die advertentie.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Freek, welkom op het forum.
Wel grappig dat je jouw verhaal aan mij richt. Ik ben nog even gaan zoeken of ik daarvoor aan jou een vraag had gesteld, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Is prima zo hoor, maar het viel mij op.
Bij de aanschaf van iets dat tweedehands is, krijg je altijd iets 'cadeau'. Is ook zo bij de aanschaf van een huis.
Ik hoop dat je gauw kunt fietsen. Veel plezier met je gouden Quest.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 66
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 3
103 x bedankt in 62 berichten
31-Oct-2023, 11:23 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-Oct-2023, 11:24 AM door Freek1970.)
(30-Oct-2023, 08:18 PM)Wim -de roetsende schreef: Freek, welkom op het forum.
Wel grappig dat je jouw verhaal aan mij richt. Ik ben nog even gaan zoeken of ik daarvoor aan jou een vraag had gesteld, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Is prima zo hoor, maar het viel mij op.
Bij de aanschaf van iets dat tweedehands is, krijg je altijd iets 'cadeau'. Is ook zo bij de aanschaf van een huis.
Ik hoop dat je gauw kunt fietsen. Veel plezier met je gouden Quest.
E.e.a. komt omdat je de fiets die ik gekocht heb volgens mij noemt.
Wim -de roetsende schreef
Citaat:
Bij Peter de Rond staan op dit moment 6 vm-en te koop. Er staat van alles wat.
Kijk hier: http://pdrond.blogspot.com/2023/10/drukk...ttrop.html
Op Marktplaats staan: een WAW, een Strada, een Snoek, een Versatile, een Mango+, een DF, een Alleweder, een Alpha7 (van Peter de Rond), een Klusfiets, een Mango+, een Quest (gereserveerd) en een Alleweder (gereserveerd).
Dat zijn dus 14 vm-en (ik tel de klusfiets niet mee). Een ruime keuze dus. Tussen de €1000,- en de €8000,-
De rood/witte Mango+ staat er al sinds 3 juli en daar is minder dan 1500km mee gereden.
Is de vm-markt verzadigd?
Willen kopers alleen nieuwe fietsen?
Zijn er geen nieuwe vm-rijders meer?
Wat is er toch aan de hand?
I.d.d. hoop ik snel te kunnen rijden, wat ik in elk geval nog even op moet lossen is de hoogteslagjes in de nieuwe voorbandjes, waarschijnlijk even op hun plek laten glijden met zeep of wat dan ook.
Freek
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Welke nieuwe banden heb je?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 66
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 3
103 x bedankt in 62 berichten
Wim, hij staat op Schwalbe Maratons, volgens mij zijn dat prima banden enkel iets stug. Ik heb deze bij Velomobiel gekocht, ik heb daar de fiets ook op mijn lengte laten stellen dat lijkt prima gedaan. Ik heb vanavond na werk, omdat het even droog was kon ik het niet laten even een uurtje gefietst enkel wat een onhandige route naar Elburg en das wat bos en paaltjes. Allemaal wel gelukt maar als je nog moet leren sturen en in donker wat mist en veel konijnen niet snel. Toch even de konijnen genegeerd op recht stukje en dan rijdt ik zo 40 km/u. Al met al rijdt ie best aardig misschien trekken die hoogte slagjes eruit x nakijken hoe t nu is.
Freek
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
(31-Oct-2023, 11:36 PM)Freek1970 schreef: Wim, hij staat op Schwalbe Maratons, volgens mij zijn dat prima banden enkel iets stug.
Ze gaan in ieder geval niet zomaar lek, maar ze zijn wel enorm traag. En aangezien rolweerstand voor het grootste deel van je snelheidsbereik de grootste weerstandsfactor is, loont het zich om snellere banden te kiezen.
Continental Contact Urban zijn ook behoorlijk lekbestendig, maar zijn wel een heel stuk sneller.
Berichten: 66
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 3
103 x bedankt in 62 berichten
Dat kan maar zo zijn op de racefiets goede ervaringen met continentaal banden! Geloof ook wel dat dit niet echt snelle banden zijn. Had gevraagd naar banden met wat profiel en grip voor rijden in de winter.
Freek
Berichten: 339
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1009 x bedankt in 335 berichten
Ik kan deze van harte aanbevelen, ken de huidige eigenaar vrij goed
https://ligfiets.net/advertisements/19856
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8082 x bedankt in 3993 berichten
(03-Nov-2023, 07:24 PM)Arend-Jan schreef: ken de huidige eigenaar vrij goed Toevallig! Ik ken 'm ook. Haal hem weleens in
Berichten: 339
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1009 x bedankt in 335 berichten
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
SL in Grou
|
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en Sno...Hoekie — 12:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Beginnelingen... ...365cycle — 10:31 PM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM |
|