[split] Northern Lights Motors velomobiel?
|
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
09-Nov-2023, 02:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 03:02 PM door ZoefZoef.)
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
Gaat dat ding maar 25km/u
Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
Alleen door de vormgeving vind ik het ding al 1000 euro waard. Ik vind het een bijzonder leuk ding om te zien.
(09-Nov-2023, 02:28 PM)365cycle schreef: Ik gok dat ik er wel een sprint mee zou kunnen trekken naar ergens rond die 64, mits de kettinglijn niet gigantisch veel verliezen heeft en de motor een echte vrijloop heeft.
Maar dat is dan wel wat het is; een sprint. En dan moet ik alles geven wat ik heb.
Met al die onderdelen buiten de carrosserie en die luchthapper die een dakje voor moet stellen kan dit ding gewoon niet echt snel zijn. Ik denk dat een constante kruissnelheid van 50 km/h (~30 mph) mij al niet gaat lukken.
Maar goed, tot nu toe is het speculeren, dus...
zojuist gemaild schreef:Beste,
er is op het forum een levendige discussie ontstaan over de Northern Light 557 die u aanbiedt, de meeste ervaren velonauten twijfelen sterk aan de rijkwaliteiten.
Ik ook, maar ik ben wel nieuwsgierig. Vermoedelijk heb ik geen koopinteresse, maar ik wil het toch even vragen; zou een testrit eventueel mogelijk zijn?
Ik vernam volgens mij dat u zelf een Milan wilde proberen, als u nog geen ervaring heeft met dit soort velomobielen kan ik (naar keus) m'n Bülk of DF XL meenemen, zodat we er allebei wat aan hebben.
hartelijke groet,
Benieuwd naar de reactie. Hopelijk vind de verkoper het ook een leuk idee.
Berichten: 981
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1652 x bedankt in 886 berichten
(08-Nov-2023, 04:39 PM)TimSch schreef: Om maar te zwijgen van onderhoud aan die volledig aan weersinvloeden blootgestelde derailleur....vreemde keuze inderdaad...
Northern Light Motors schreef:[...] the production versions have a linear pedal system with dyneema rope drive to the rear, where a conventional chain and derailleur are then used to provide 10 gears. This is the lightest solution an means that a noisy and dirty chain is not inside the passenger compartment. Dat laatste is natuurlijk een valse tegenstelling (en jammer van de typfout...).
Op mijn werk worden we regelmatig benaderd door dit soort start-ups met gelikte websites. Ze zoeken allemaal bevestiging van hun 'geweldige' idee zodat ze tegen investeerders kunnen zeggen dat hun concept is ontwikkeld in samenwerking met een universiteit. Er is over het algemeen zoveel fundamenteel mis met dit soort producten dat ik altijd vriendelijk bedank voor dit soort 'samenwerkingen'. Echt luisteren naar input willen ze meestal toch niet en als ze al ergens geld weten los te peuteren is de kans dat ze de eerste investeringsronde overleven klein, dus voor ons en onze studenten valt er weinig te halen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
09-Nov-2023, 06:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 06:54 PM door 365cycle.)
(09-Nov-2023, 02:56 PM)ZoefZoef schreef: Alleen door de vormgeving vind ik het ding al 1000 euro waard. Ik vind het een bijzonder leuk ding om te zien. Ook daar zou ik niet direct een bedrag aan willen knopen, maar ik vind 'm er ook erg fraai uit zien. Je merkt ook dat het ontwerp meer mensen aanspreekt dan mijn Bülk (ja Arend-Jan, ik weet het, maar hetzelfde geldt voor de Milan ).
(09-Nov-2023, 05:00 PM)melle z schreef: Op mijn werk worden we regelmatig benaderd door dit soort start-ups met gelikte websites. Ze zoeken allemaal bevestiging van hun 'geweldige' idee zodat ze tegen investeerders kunnen zeggen dat hun concept is ontwikkeld in samenwerking met een universiteit. Er is over het algemeen zoveel fundamenteel mis met dit soort producten dat ik altijd vriendelijk bedank voor dit soort 'samenwerkingen'. Echt luisteren naar input willen ze meestal toch niet en als ze al ergens geld weten los te peuteren is de kans dat ze de eerste investeringsronde overleven klein, dus voor ons en onze studenten valt er weinig te halen. Het grappige is dat het volgens mij niet eens klopt.
Op 30-40 seconden zie je duidelijk een ketting lopen, precies zoals Velomobile World het eigenlijk ook doet.
En ergens is dat een mooie veer in de reet van Bart, Allert, Theo, Eva, Ymte, Peter, Jan, Eggert, Jens, Daniel, Nici en alle anderen, want hoe out of the box nieuwe velomobiel bouwers het ook willen doen, veel komt uiteindelijk toch weer terug op wat zij de afgelopen 30 jaar bedacht en ontworpen hebben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
09-Nov-2023, 07:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 07:49 PM door BeMyGuess.)
Hallo mensen,
Ik zag het bericht van 365cycle en dacht meteen het forum ook maar te joinen. Er valt veel te bespreken over deze velomobiel en toegegeven heeft het zijn fouten, maar zeker ook zijn waardes. Even alvast een antwoord op enkele opmerkingen die ik zag:
Prijs die goedkoop is: klopt, in vergelijking met een andere velomobiel is hij een stuk goedkoper en dat heeft mij ook over de streep getrokken. Naar kwaliteit toe is het best goed gebouwd, het prijsverschil ligt hem voornamelijk erin dat er geen carbonvezel gebruikt is volgens mij.
Ketting of dyneema? De eerste modellen die geleverd zijn werden met dyneema koord geleverd net als mijn exemplaar. Kort door de bocht vind ik het systeem slecht. Pedalen zijn 100x beter en daarom zijn ze er ook op overgestapt. Ben benieuwd wat 365cycle ervan vindt, maar ik zou niet te enthousiast worden over doortrappen want na 25km/h is het met de dyneema koorden te moeilijk dit erboven te gaan drijven. Het probleem zit hem voornamelijk in het tussenwiel volgens mij, dat is te groot waardoor de weerstand gigantisch wordt op je benen. Het grootste probleem dat ik nu ervaar met NLM004 (ja de 4e uit de productielijn) heeft alles te maken met die koorden.
Even uitgelegd: De ketting komt het body binnen naar een soort wielen waarop de dyneema koorden bevestigd zijn, deze lopen links en rechts door naar twee doorvoeren waar ze uitkomen en je twee voetwraps bevestigd die zweven in de cockpit. Wanneer je stilstaat en je je voeten erin stopt zit je als het ware in een foetus houding omdat de dyneema koorden ingetrokken worden wanneer er geen aandrijving is. Dit is enorm vervelend aangezien deze enkel vrij komen als er aandrijving is... Maar hoe breng je 50kg + eigen gewicht in beweging vanuit foetushouding en op een groot verzet... het antwoord is simpelweg NIET. De motorhendel moet eerst het voertuig in beweging brengen en daarna kun je aan het trappen gaan. Eenmaal aan het trappen is de motor wel enorm krachtig en zit je in no time aan 25km/h. Erboven gaan lukt niet door het hoge verzet, je moet te veel kracht geven om het voertuig sneller te laten gaan.
Ik sprak al over het gashendel: het andere probleem. De velomobiel werd mij geleverd na heel veel info en navraag en belofte op EU-compatibiliteit... Helaas is in België het niet toegestaan om een gashendel te hebben die 25km/h haalt zonder gelijkvormigheidsattest, hetgeen volgens Graham Browne (de ontwerper) in aanvraag zou zijn. Nu heb ik dus een controller nodig van 6km/h en liefst pedalen. Deze kit kan mij geleverd worden tegen 200£ onderdelenkost zonder transport en douanekosten of laat staan dat ik het kan installeren.
Over de prijs las ik ook dat ik nog iemand was die niet genoeg wou investeren voor een EU velomobiel. Dit klopt, ik ben 24 jaar, momenteel nog werkloos en geen gespaarde centen. Ik ben gepassioneerd om een fun-vehicle te hebben en heb na veel wikken en wegen de gok gemaakt om NLM004 aan te schaffen. De juiste keuze of dom? Tjah, wie niet waagt niet wint he!
Want laat ons eerlijk zijn, looks heeft NLM004 zeker
Laat mij gerust meer weten ik ben hier om op jullie vragen te antwoorden.
(Gelieve de financiële kwesties wel achterwege te laten, ik ben ermee bezig Student BIM bouwkundig tekenaar momenteel na mijn bachelor dierenzorg te behalen waarmee ik niet aan de slag kan wegens een rugprobleem Maar er is licht aan de tunnel )
Vriendelijke groeten uit Ieper allemaal
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
Gaat dat ding maar 25km/u
Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
1 kabelknipje en de motor blijft geven hoor Kun je heel goed een verborgen knop voor gaan implementeren die begrensd wanneer je wilt en onbegrensd wanneer je dat ook wil
Berichten: 345
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 180
1025 x bedankt in 341 berichten
Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Idem! hier ben ik ook nieuwsgierig naar, Belgie heeft nogal een reputatie wat fietspaden/wegen betreft, wat is de ervaring, en hoe zit het met de fun-factor?
Berichten: 981
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1652 x bedankt in 886 berichten
Wat een ongelooflijk klungelige video... en wat een klungelig ontwerp. Wat mij betreft een verzameling goede oplossingen voor de verkeerde problemen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 131
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 2
325 x bedankt in 131 berichten
(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
In België heel eenvoudig: breder dan 1 meter = verboden op het fietspad Nu geef ik toe dat een tempo van 25 km/h ook niet echt gewaardeerd wordt door auto's, dus ik kan me voorstellen dat er toch wel af en toe uitgeweken is naar een fietspad.
De uitstraling van de NLM heeft wel iets, maar jammer genoeg is dit exemplaar niet geschikt voor praktisch gebruik zoals ik het zie.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
09-Nov-2023, 08:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 08:20 PM door BeMyGuess.)
(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Eerst had ik de logische gedachte natuurlijk dat het er niet op zou passen, dat lukt wel. Ik heb ook nog niet gesproken over het stuurwiel, daar merk je de race ervaring van Graham Browne in want je hebt echt veel controle over de wielen. Ik heb er echter nog niet mee in fietsverkeer gepasseerd, hetgeen zeker kritiek zal opleveren voor de breedte vermoed ik.
(09-Nov-2023, 08:01 PM)Gideonaut schreef: (09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Idem! hier ben ik ook nieuwsgierig naar, Belgie heeft nogal een reputatie wat fietspaden/wegen betreft, wat is de ervaring, en hoe zit het met de fun-factor?
Na heel lang mailverkeer met homologatie ben ik al wat zekerder van mijn schoenen, zelfs degene die in de boeken zitten kunnen geen wijs aan de regels :p Ik kan me nog niet uitspreken over de fun factor want heb er zelf nog maar amper mee gereden na 4 maanden. Ik ga morgen mijn laatste upgrade eens installeren en nieuwe foto's nemen, zelf heb ik een haaienvin met leds ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen en twee knipperlichten op hoogte toegevoegd want het achterlicht met knipperlichten is echt slecht.
(09-Nov-2023, 08:10 PM)qv-tester schreef: (09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
In België heel eenvoudig: breder dan 1 meter = verboden op het fietspad Nu geef ik toe dat een tempo van 25 km/h ook niet echt gewaardeerd wordt door auto's, dus ik kan me voorstellen dat er toch wel af en toe uitgeweken is naar een fietspad.
De uitstraling van de NLM heeft wel iets, maar jammer genoeg is dit exemplaar niet geschikt voor praktisch gebruik zoals ik het zie.
Ik ga hiermee akkoord, al zou het mogelijk zijn 10 cm aan beide kanten te korten, maar dan moet achteruit beschikbaar zijn. Met de dyneema koorden rolt de velomobiel niet naar achteren omdat die koorden teruggetrokken worden. Met pedalen kan dat wel, maar niet zelfstandig.
Berichten: 345
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 180
1025 x bedankt in 341 berichten
Max 25 vind ik nogal een beperking.. zeker als hij echt goed op de weg ligt en fijn stuurt, dan wil je ook scheuren zou ik denken. Ik heb dus een GT en een QV en rij met beiden soms geregeld op twee wielen door de bocht
Vandaag echt rustig aan gedaan, want ik ben strontverkouden en wil niet echt ziek worden, maar dan rij ik ook met de QV nog steeds gewoon 30 per uur. Als jij echt je best moet doen voor 25 dan classificeer ik het eerder als fitnessapparatuur dan als vlot voertuig
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
09-Nov-2023, 08:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 08:47 PM door BeMyGuess.)
(09-Nov-2023, 08:30 PM)Arend-Jan schreef: Max 25 vind ik nogal een beperking.. zeker als hij echt goed op de weg ligt en fijn stuurt, dan wil je ook scheuren zou ik denken. Ik heb dus een GT en een QV en rij met beiden soms geregeld op twee wielen door de bocht
Vandaag echt rustig aan gedaan, want ik ben strontverkouden en wil niet echt ziek worden, maar dan rij ik ook met de QV nog steeds gewoon 30 per uur. Als jij echt je best moet doen voor 25 dan classificeer ik het eerder als fitnessapparatuur dan als vlot voertuig
Mijn mening is wel nogal beperkt aangezien het verzetwiel met die koorden echt niet goed werkt, ik zou graag eens zien wat pedalen ermee doen en als de begrenzer af is. 25km/h is een constistentie in ieder geval, het is bijna moeilijk trager te rijden dan dat.
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
09-Nov-2023, 10:56 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 10:57 PM door 365cycle.)
(09-Nov-2023, 07:43 PM)BeMyGuess schreef: Ik zag het bericht van 365cycle en dacht meteen het forum ook maar te joinen. Er valt veel te bespreken over deze velomobiel en toegegeven heeft het zijn fouten, maar zeker ook zijn waardes. Even alvast een antwoord op enkele opmerkingen die ik zag: Superleuk, welkom!!
(09-Nov-2023, 07:43 PM)BeMyGuess schreef: Ketting of dyneema? De eerste modellen die geleverd zijn werden met dyneema koord geleverd net als mijn exemplaar. Kort door de bocht vind ik het systeem slecht. Pedalen zijn 100x beter en daarom zijn ze er ook op overgestapt. Ben benieuwd wat 365cycle ervan vindt, maar ik zou niet te enthousiast worden over doortrappen want na 25km/h is het met de dyneema koorden te moeilijk dit erboven te gaan drijven. Het probleem zit hem voornamelijk in het tussenwiel volgens mij, dat is te groot waardoor de weerstand gigantisch wordt op je benen. Het grootste probleem dat ik nu ervaar met NLM004 (ja de 4e uit de productielijn) heeft alles te maken met die koorden. Hmm... ik ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet, zou je hier eventueel wat foto's van kunnen delen? En... horen ze dit eigenlijk niet gewoon onder garantie recht te zetten voor je?
>> het voertuig voldoet nu gewoon niet aan de specs die op de site staan. Ik zou daar eerlijk gezegd wat van vinden, en daar ben ik in de velomobielwereld zeker niet alleen in. Over de Alpha W9 wordt bijvoorbeeld al flink geklaagd omdat er minder brede banden onder kunnen dan de ontwerper initieel beloofde...
(09-Nov-2023, 07:43 PM)BeMyGuess schreef: 1 kabelknipje en de motor blijft geven hoor Kun je heel goed een verborgen knop voor gaan implementeren die begrensd wanneer je wilt en onbegrensd wanneer je dat ook wil Een E-bike achtig voertuig opvoeren is inderdaad supersimpel. De situatie oplossen wanneer je er dan schade mee rijdt wordt iets ingewikkelder.
Daarbij heeft een voertuig als de NLM de schijn sowieso al tegen met z'n sportieve looks.
Ik denk eigenlijk dat ik er al voldoende politie-aandacht mee trek als ik er zonder hulpmotor mee ga rijden, laat staan met
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
Ook ik ben benieuwd hoe die aandrijving er dan wel niet uitziet. Zo het verhaal lezend is het me niet bepaald duidelijk zo zonder pedalen?
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
Dus je hebt niet het model uit het filmpje van 365Cycle? Geen traditionele trappers met ketting etc?
Dat er nog kinderziektes in zitten is logisch, het is best een gewaagd project maar wat jammer dat er gelijk al zoveel negatieve punten te vinden zijn en je nog niet eens echt heb kunnen genieten.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
11-Nov-2023, 06:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Nov-2023, 06:24 PM door BeMyGuess.)
NIEUWE UPDATE:
Heb eens eventjes mijn zelf ontworpen vin gemonteerd en wat verduidelijkende beelden gemaakt om de dyneema koorden te tonen. Je kunt ze zien via mijn Pinterest. Wou gerust eventjes gaan rijden, maar de batterij was inmiddels leeg alsook de banden. Het verplaatsen van de velomobiel met de dyneema koorden is verschrikkelijk. Het is zo'n log en groot ding die je niet achterwaarts kunt laten rollen.
Ik dacht eventjes nog aan het grootste nadeel van de dyneema koorden: de snelheid van in en uitstappen. Ik denk dat het ongeveer een minuut duurt vooraleer je ingekropen bent en je voeten vastgestrapt hebt. Stel je dus voor dat je ergens moet uitstappen om je velomobiel te draaien, dan kun je niet snel eens uitspringen hoor.
(10-Nov-2023, 01:48 PM)Gideonaut schreef: Dus je hebt niet het model uit het filmpje van 365Cycle? Geen traditionele trappers met ketting etc?
Dat er nog kinderziektes in zitten is logisch, het is best een gewaagd project maar wat jammer dat er gelijk al zoveel negatieve punten te vinden zijn en je nog niet eens echt heb kunnen genieten. klopt, maar ze zijn inmiddels aan het overwegen mij deze gratis op te sturen samen met de nieuwe controller aangezien ik nog steeds niet legaal kan rondrijden met mijn velomobiel.
Berichten: 633
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1352 x bedankt in 597 berichten
11-Nov-2023, 08:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Nov-2023, 08:54 PM door Bob Hagendijk.)
Zitten die straps nou om de voorkant van je voet/been ipv onder je voet? Dan kan je toch helemaal geen kracht zetten?
Edit: zo te zien ook onder je voet, maar het eerste stuk lijk je in een heel ongemakkelijke houding te moeten doen. Is dat alleen bij wegrijden? Dat je tijdens het rijden je benen minder op hoeft te trekken?
Berichten: 1.456
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 260
2820 x bedankt in 1315 berichten
Er zijn dus toch mensen die op basis van een gelikt plaatje en mooie marketing zo'n product kopen. Ik vind het erg jammer voor je dat je hierin gestonken bent.
Het ziet er fantastisch uit, maar functioneel klopt er helemaal niks van.
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
Ik snap na het plaatje te hebben gezien, geen zak waarom ze voor zo'n aandrijving hebben gekozen? Uberhaupt, kun je daar op een stabiele wijze mee trappen, zoals bij een fiets wel het geval is?
365cycle zal het ongetwijfeld wel beter kunnen omschrijven, dus zie nu al uit naar zijn review van de rit als ie die kant opgaat voor een proefrit.
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
wow ik heb nog nooit zo'n gedrocht van een pedaal systeem gezien.. dat kan toch niet goed voor je zijn? dat ding weegt bijna 60 kilo! Ik krijg spontaan last van m'n knieën als ik naar die foto's kijk.
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2038
2407 x bedankt in 1068 berichten
Als ik de foto's zo zie is dat sportautostuur niet combineren met een gewoon pedaalsysteem in de NLM. Je knieën worden naar buiten gedwongen.
Groet,
Marco
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
12-Nov-2023, 10:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Nov-2023, 11:06 AM door BeMyGuess.)
(11-Nov-2023, 08:51 PM)Bob Hagendijk schreef: Zitten die straps nou om de voorkant van je voet/been ipv onder je voet? Dan kan je toch helemaal geen kracht zetten?
Edit: zo te zien ook onder je voet, maar het eerste stuk lijk je in een heel ongemakkelijke houding te moeten doen. Is dat alleen bij wegrijden? Dat je tijdens het rijden je benen minder op hoeft te trekken?
Inderdaad, tijdens het rijden kome de dyneema koorden meer naar voren en dan is de trap beweging meer vanzelfsprekend. Maar die straps zijn zoals je kan verwachten niet comfortabel en kun je zelfs met bevestiging onder je voet weinig kracht op zetten. Sterker nog is de beweging die je zet vrij in alle richtingen. Dus als jij wil trappen dan gaat je ene knie naar rechts en de andere naar linksboven... tot je eens tegen de stuurkolom komt en een flinke blauwe plek erbij hebt. Ik verlang al naar pedalen
(11-Nov-2023, 10:36 PM)Jeroen S schreef: Er zijn dus toch mensen die op basis van een gelikt plaatje en mooie marketing zo'n product kopen. Ik vind het erg jammer voor je dat je hierin gestonken bent.
Het ziet er fantastisch uit, maar functioneel klopt er helemaal niks van. Ik ben overhaald door de looks en het aanlokkelijke prijskaartje inderdaad. Kon mij echt geen €10.000 laten uitgeven aan een velomobiel, achteraf bekeken had ik beter een tweedehands velomobiel gekocht.
(11-Nov-2023, 10:49 PM)ZoefZoef schreef: Ik snap na het plaatje te hebben gezien, geen zak waarom ze voor zo'n aandrijving hebben gekozen? Uberhaupt, kun je daar op een stabiele wijze mee trappen, zoals bij een fiets wel het geval is?
365cycle zal het ongetwijfeld wel beter kunnen omschrijven, dus zie nu al uit naar zijn review van de rit als ie die kant opgaat voor een proefrit.
Zoals ik al zei kun je inderdaad geen stabiele trapbeweging geven, er is nergens een stabiel platform om je mee af te zetten. Als ik kijk naar hun video's dan is duidelijk dat hun idee van trappen niet overeenkomt met mensen die in een velomobiel willen rijden.
(11-Nov-2023, 11:25 PM)Gideonaut schreef: wow ik heb nog nooit zo'n gedrocht van een pedaal systeem gezien.. dat kan toch niet goed voor je zijn? dat ding weegt bijna 60 kilo! Ik krijg spontaan last van m'n knieën als ik naar die foto's kijk.
Daarom heb je een gaspedaal erop zitten, eenmaal hij op dreef is komen die naar voren die pedalen en kun je ze ook zo houden als het ding stopt, efficiënt is het allerminst.
(12-Nov-2023, 08:24 AM)Roepers schreef: Als ik de foto's zo zie is dat sportautostuur niet combineren met een gewoon pedaalsysteem in de NLM. Je knieën worden naar buiten gedwongen.
Groet,
Marco
Ik denk dat je die foto verkeerd ziet, mijn knieën, zitten enkel op die positie op die foto omdat ik stilsta, eenmaal je aan het rijden bent heb je heel veel ruimte in de velomobiel. Als ik dan toch een positief puntje moet aanhalen van mijn NLM557 dan is het het stuurwiel, daar zit duidelijk race ervaring achter van de ontwerper.
Berichten: 293
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 73
525 x bedankt in 271 berichten
Jammer dat de NLM niet is wat je ervan verwacht had maar ik vind de vin wel een mooi stukje werk.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2023
Bedankt: 6
16 x bedankt in 6 berichten
(12-Nov-2023, 11:08 AM)Josligfiets schreef: Jammer dat de NLM niet is wat je ervan verwacht had maar ik vind de vin wel een mooi stukje werk.
Daar ben ik wel best trots op ja. Graham Browne, de ontwerper van het voertuig, heeft mij een basic versie van een vin doorgestuurd waarmee ik van start kon. Deze heb ik dan zelf aangepast in de 3D software Fusion 360 om een led flasher van Mobiled.nu op te plaatsen. Daarna 3D printer aan het werk gezet en verflagen aangebracht. Was een goede leerervaring.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|