vm-en te koop
|
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
03-Nov-2023, 07:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Nov-2023, 08:10 PM door ZoefZoef.)
(03-Nov-2023, 07:24 PM)Arend-Jan schreef: Ik kan deze van harte aanbevelen, ken de huidige eigenaar vrij goed
https://ligfiets.net/advertisements/19856
Hey, die 'ken' ik ook. Van Youtube. Hij is heel snel met het in elkaar vouwen van een Optima Baron, zonder deze hardhandig in een auto of iets dergelijks te crashen. Vermoeden bevestigd
Wat is er trouwens met die vouwbaron gebeurd? Enig idee toevallig wat Optima daarmee gedaan heeft, zeker nu ze helemaal gestopt zijn met ligfietsen?
Berichten: 539
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
984 x bedankt in 526 berichten
something something "verkeert niet in showroom staat"... Dat is gewoon een splinternieuwe Milan!
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
2405 x bedankt in 1068 berichten
Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro.
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
04-Nov-2023, 12:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Nov-2023, 01:49 AM door ZoefZoef.)
(03-Nov-2023, 11:44 PM)Roepers schreef: Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro.
Die van 21 jaar oud van 3000 euro verkoopt ie never nooit voor dat bedrag. Dat is een oude 20" Quest. Die heeft het ietwat te hoog in zn bolletje, vrees ik. Voor 3000euro koop je bij velomobiel of ICB een prima inruiler in betere staat die recenter is.
Voor 4000 euro staat er nu de flipflop strada op marktplaats met naar verluidt slechts 1200km op de teller.
Wil je een mango, ben je nog goedkoper uit.
Velomobielen zijn prijzig, maar bij een gebruikte aankoop kun je er goedkoop mee rijden. De afschrijving valt reuze mee. Een normale fiets van een A-merk of e-bike schrijft harder af op jaarbasis. Je moet alleen het geld wel hebben liggen.. Gebruik je m voor woonwerk en krijg je km'vergoeding dan rijd je helemaal goedkoop. Geen benzine/ov-kosten meer en dagelijks geld van de baas voor je fietskilometers waar je de fiets mee kunt terugverdienen. Tel uit je winst!
Berichten: 539
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
984 x bedankt in 526 berichten
Komt ook een beetje omdat de nieuwe velo's goedkoper uitvallen dan verwacht? Een nieuwe Bulk of SnoekL is niet eens zo heel onrealistisch duur, dus als je nu snel kan innen met je oude fiets dan heb je met minimaal bijleggen een hele leuke nieuwe velomobiel.
Berichten: 5.379
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10585
8162 x bedankt in 4027 berichten
04-Nov-2023, 01:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Nov-2023, 01:29 AM door 365cycle.)
(03-Nov-2023, 11:44 PM)Roepers schreef: Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro. Een 26" Quest zit vaak al onder dat bedrag. Een 20" is misschien de helft waard.
(04-Nov-2023, 12:00 AM)ZoefZoef schreef: Velomobielen zijn prijzig, maar bij een gebruikte aankoop kun je er goedkoop mee rijden. De afschrijving valt reuze mee. Een normale fiets of ebike schrijft harder af op jaarbasis. Je moet alleen het geld wel hebben liggen.. Gebruik je m voor woonwerk en krijg je km'vergoeding dan rijd je helemaal goedkoop. Geen benzine/ov-kosten meer. Niet alleen goedkoop. Ik heb mijn Milan GT achteraf eens nagerekend - daar heb ik geld aan verdiend. Tientjeswerk, maar toch.
Enkel mijn voeding niet meegerekend. Vreten doe ik toch wel, door naar m'n werk te fietsen word ik gewoon niet zo dik.
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
04-Nov-2023, 02:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Nov-2023, 02:23 AM door ZoefZoef.)
Dat vind ik dan weer weinig, tenzij je echt enkel kijkt naar het volgende sommetje:
totaal aan km'er vergoeding -/- kosten onderhoud -/- waardevermindering Milan = netto verdiensten
Bekijk je het net even wat anders, dan ben je door te fietsen er misschien wel 10k extra op vooruit gegaan in de vrij korte periode (1 a 2 jaar?) dat je de Milan reed. Door de maandelijkse kosten weg te strepen die horen bij het bezitten en rijden van een auto. Een en ander afhankelijk of het een zakelijke leaseauto was of prive auto.
Wat dat betreft zouden bedrijven ook best het nodige kunnen besparen als ze dr werknemers niet een leasebak aanbieden, maar een velomobiel. Betaalbare reclame, tijdwinst binnen de stad en gezondere werknemers. En bij verkoop een vrij lage afschrijving ten opzichte van een auto.
Berichten: 1.935
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29033
2829 x bedankt in 1260 berichten
Deze berekeningen zijn leuk als de VM in plaats van een auto komt. En als je kilometervergoeding krijgt.
Maar als je een fiets vervangt door een VM en geen vergoeding krijgt wordt het een ander verhaal.
Quest, aanschafprijs + onderhoud - restbedrag = kosten voor hobby.
Ik vond het 't waard maar door schade rijden was het een stevig verlies, dat kan dus ook.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
04-Nov-2023, 09:41 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Nov-2023, 11:10 AM door ZoefZoef.)
Bij schade valt het idd wel negatief uit als die schade een eenzijdig ongeval is en die schade herstelt moet worden. Bij aanrijding met een auto echter ben je beschermd als fiets -zwakke verkeersdeelnemer- en krijg je die schade over het algemeen vergoed, ook als het jouw schuld was. Tenzij er sprake is van ernstige roekeloosheid.
Jouw ex-Quest zou gerepareerd rond de 1000 euro gaan kosten, schreef Ymte me paar maanden terug. Degene die die koopt zal echt nauwelijks meer afschrijven. Net als jij met je strada dat niet echt meer zal doen uiteindelijk. Het zal hooguit om een paar honderd euro gaan over een paar jaar als je het onderhoud zelf doet.
En dat bedoel ik dus, met dat een velomobiel eigenlijk helemaal niet duur is. Helemaal niet als je 'm ook voor woonwerk gaat gebruiken. Alleen moet je de aanschafprijs wel kunnen neerleggen eenmalig en natuurlijk geen schade rijden. In geval van woonwerk vind ik zelfs het financieren ervan middels een lening zelfs het overwegen waard, terwijl ik verder echt geen voorstander van kopen op krediet ben. Ik zou dan opteren voor een gebruikt exemplaar en deze dan zo snel mogelijk aflossen uiteraard met de km'er vergoeding.
Berichten: 342
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 178
1019 x bedankt in 338 berichten
04-Nov-2023, 02:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Nov-2023, 02:59 PM door Arend-Jan.)
(03-Nov-2023, 08:06 PM)Gideonaut schreef: something something "verkeert niet in showroom staat"... Dat is gewoon een splinternieuwe Milan!
Haha, alleen van een afstandje hoor
Hij is echt wel gebruikt. Zeg dat liever vooraf dan dat mensen komen en hun zelfgemaakte droombeeld blijkt slechts dat.
Deze GT is op youtube ook wel te zien op het kanaal van een andere Milanrijder 'HT Lifestyle' en op filmpjes van de RotteRijders
Heb inmiddels wel twee reacties erop al.
GT's staan niet vaak te koop
(03-Nov-2023, 07:51 PM)ZoefZoef schreef: (03-Nov-2023, 07:24 PM)Arend-Jan schreef: Ik kan deze van harte aanbevelen, ken de huidige eigenaar vrij goed
https://ligfiets.net/advertisements/19856
Hey, die 'ken' ik ook. Van Youtube. Hij is heel snel met het in elkaar vouwen van een Optima Baron, zonder deze hardhandig in een auto of iets dergelijks te crashen. Vermoeden bevestigd
Wat is er trouwens met die vouwbaron gebeurd? Enig idee toevallig wat Optima daarmee gedaan heeft, zeker nu ze helemaal gestopt zijn met ligfietsen?
Ik ben met (technische) tekeningen in Taiwan nog bij een framebouwer geweest, maar het is de ijskast in gegaan. En kan de eigenaar van Optima geen ongelijk geven, hij heeft ook Amazing Wheels en daarmee werden e-bikes van Flyer verkocht, die waren gewoon niet aan te slepen. Zeker toen kwam die markt juist enorm hard opzetten. Die dingen verkocjten zichzelf en vormden geen enkel risico en vereisten geen investeringen/moeite om uit te ontwikkelen/produceren.
De vouwbaron was mijn afstudeerproject, en was heel leuk om te doen. Mooie mensen ontmoet in die tijd en zij hebben mij fietsgek gemaakt (was daarvoor meer een sporadische hardloper).
Zakelijk was het de goede keuze, maar natuurlijk is het jammer/zonde
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|