Ervaring Alpha 7
|
Berichten: 1.963
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29396
2870 x bedankt in 1280 berichten
Graag terug naar het onderwerp, de fiets(en) van DF.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
22-Jan-2024, 08:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Jan-2024, 08:17 PM door Wim -de roetsende.)
(22-Jan-2024, 02:57 PM)ZoefZoef schreef: Ken de man verder niet, maar begrijp dat het wel een apart figuur moet zijn. Enige dat ik me meen gelezen te hebben is dat ie het kenteken van zn auto ondersteboven had gemonteerd omdat dat volgens de wet niet verboden was. Dat vind ik dan wel weer grappig, dat dwarse.
Hij heeft zelfs jaren zonder rijbewijs door heel Europa gereden. Geen verzekering. Niets.
Wat hij wel heeft is weinig verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik ben het met 365cycle eens. Liever geen zaken mee doen.
Oeps, terug naar zijn fietsen.
Ik vind die mega motorkappen ook echt ongelofelijk lelijk en onhandig. Ik was na de XS heel blij met de deuk in de neus van de vm-DF.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 103
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2018
Bedankt: 38
195 x bedankt in 81 berichten
reden voor mij om voor de Alpha 9 te gaan is veel voetruinte. Daarnaast is er goed nagedacht over veiligheid. Een deel van de motorkap is van glasvezel als, dit geeft meer mee. De instapgat heeft een dubbel omgeslagen rand waardoor je geen striping op je schouders krijgt bij een crash. Zeer ongevoelig voor zijwind. De bijbehorende kap is ook heel mooi om te zien. Fiets is om te rijden wat stug met 28 mm bandjes. Met dikkere bandjes fietst ie aangenamer. En persoonlijk vindt ik de A9.1 en de SL de mooiste fietsen wat betreft lijnenspel.
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2020
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
Nou nou, hoeveel hiervan gaat nog over het onderwerp A7? ?
Ervaringen na 2,5 maand: snelle fiets, sneller dan DF. Vooral goed op strak asfalt, klinkers lust ie niet graag. Wel fijne acceleratie, vast vanwege erg laag gewicht.
Aan de krappe kant qua instap, eenmaal binnen ruim genoeg. Na verwisselen van O ringen nagenoeg geluidloos.
Of ie goed genoeg is om naar de Spezi op en neer te gaan? Weet ik niet, wegdek in dld is slechter dan hier.
Bagage mee? Ik maak nog bakken voorin om voldoende mee te krijgen.
Is het een blijvertje? Weet ik ook niet. Binnenkort Snoek, Tina en Bülk maar eens testen.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(23-Jan-2024, 11:15 AM)Casper schreef: Wel fijne acceleratie, vast vanwege erg laag gewicht. Deels. Als je naar velomobiel.nl gaat, probeer ook even een rondje in een QV. Dat is de zwaarste snelle velomobiel, maar het ding accelereert ook ontzettend goed.
Kettinglijn doet veel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2020
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
15-Feb-2024, 03:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Feb-2024, 08:52 PM door Casper.)
Aanvulling na kleine aanpassingen. De voorste grote kettingrol heb ik vervangen door een exemplaar van vm.nl, aluminium. Rijdt soepel en vrijwel geluidloos. De oude was erg ingesleten doordat er m.i. lang is doorgereden met kapotte O ringen. Dan slijt je in en dat heeft weer tot gevolg dat ie trager draait.
Vervolgens de elastomeren onder de loep genomen. Achterin zaten er 5, waar de instructievideo van Jan Wijnen laat zien dat er 8 in moeten. De dempende kant heeft en nu 2 ipv 1 en de verende kant 6. Ook dat scheelt enorm. Veert zoals ik het hebben wil, scheelt ook weer snelheid op slecht wegdek.
Berichten: 14
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2020
Bedankt: 1
25 x bedankt in 12 berichten
10-Mar-2024, 12:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Mar-2024, 12:42 PM door Casper.)
Omdat mensen nieuwsgierig zijn naar wat eenA7 nu echt weegt, even op de weegschaal gezet. Methode alle drie de wielen wegen en dan optellen.
Kom ik op 25 kilo, inclusief banden, pedalen, accu en dakje. En ook aan beide kanten voorin een bagagevakje van een paar ons.
Qua banden, voor CCS en achter CCU.
Dat ga ik apart niet wegen, dus wat ie kaal weegt?
Voor mij licht genoeg.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|