Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Navigatie
#27
(20-Feb-2024, 05:00 PM)Hardloper schreef: Dit is een voorname reden waarom ik geen interesse heb in Wahoo. Bij Wahoo moet je een abonnement hebben of je moet zelf de activiteiten gaan bewaren.
Polar / Garmin hebben een fijne online gratis platform / app waarbij alles uit te lezen is. 
Is dit nieuw? Ik heb namelijk jaren met Wahoo gereden en nog nooit een abonnement gehad. Weet dat ze geldtekort hadden, maar lees nu online ook niet over grote veranderingen op dat gebied. 
Wel heb ik ook Strava, maar da's eveneens gratis (met wat beperkingen, waar ik me niet aan stoor). Het Garmin platform is wel duidelijk uitgebreider.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Ik heb weleens gelezen dat er twee type van abonnementen was:
https://eu.wahoofitness.com/wahoo-x-membership

Maar Garmin is inderdaad zeer uitgebreid. Echter de analyses wat dingen betekenen, dat is bij Polar beter. Echter mis je weer bepaalde data. En wat je bij  Wahoo allemaal krijgt, dat weet ik niet.

Ik heb trouwens wel dit gevonden:
Envoudig om te Delen

Wahoo ELEMNT Companion in de App Store (apple.com) schreef:De Wahoo Fitness ELEMNT Companion App maakt automatisch een back-up van uw trainingen op de gratis Wahoo Fitness Cloud-acc ount voor opslag en delen.
Maar wat gebeurd er als ik ruimte wil maken en een training verwijder? Kan ik hem dan nog makkelijk uit de Cloud benaderen???
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(20-Feb-2024, 05:00 PM)Hardloper schreef:
(18-Feb-2024, 05:03 PM)Willeke_IGKT schreef: en daar moest dan ook nog een abonnement bij.

Dit is een voorname reden waarom ik geen interesse heb in Wahoo. Bij Wahoo moet je een abonnement hebben of je moet zelf de activiteiten gaan bewaren.

Wuh? Ik heb geen abonnement voor mijn Wahoo, dus ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Je kan je activiteiten uploaden naar een hele zwik apps/sites (in mijn geval Strava, ook zonder abonnement)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Wahoo X is als je heel uitgebreid aan de slag wil met je trainingen, maar voor navigeren en basic trainingsinformatie heb je dat helemaal niet nodig.
Tenzij er iets veranderd is dus - Frutsel? Doet jouw ELEMNT het nog gewoon? Big Grin

De Garmin trainingstools zijn inderdaad leuk, maar ook niet allemaal even geschikt voor gebruik in de velomobiel, zeker niet als je de velomobiel ook als vervoer inzet. Daarnaast vind ik de trainingsschema's vrij ehh... ambitieus Tongue M'n FTP is laatst nog door Garmin gecorrigeerd (op basis van een rit van een uur op de weg), maar als ze dat correct ingeschat hebben snap ik niet wat voor interval ze me voorschotelen. De laatste keer dat ik zo'n training op de weg probeerde te doen was de snelheid niet echt verantwoord meer te noemen, daarnaast kan ik het gevraagde vermogen beter rijden zonder toerkap, want mèt zie ik de weg niet meer door al die stoom uit m'n oren. Ik weet de exacte data niet meer maar de tijd die ik in een anaerobe zone moest rijden was voor mij niet te doen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(20-Feb-2024, 05:51 PM)365cycle schreef: Wahoo X is als je heel uitgebreid aan de slag wil met je trainingen, maar voor navigeren en basic trainingsinformatie heb je dat helemaal niet nodig.
Tenzij er iets veranderd is dus - Frutsel? Doet jouw ELEMNT het nog gewoon? Big Grin

De Garmin trainingstools zijn inderdaad leuk, maar ook niet allemaal even geschikt voor gebruik in de velomobiel, zeker niet als je de velomobiel ook als vervoer inzet. Daarnaast vind ik de trainingsschema's vrij ehh... ambitieus Tongue M'n FTP is laatst nog door Garmin gecorrigeerd (op basis van een rit van een uur op de weg), maar als ze dat correct ingeschat hebben snap ik niet wat voor interval ze me voorschotelen. De laatste keer dat ik zo'n training op de weg probeerde te doen was de snelheid niet echt verantwoord meer te noemen, daarnaast kan ik het gevraagde vermogen beter rijden zonder toerkap, want mèt zie ik de weg niet meer door al die stoom uit m'n oren. Ik weet de exacte data niet meer maar de tijd die ik in een anaerobe zone moest rijden was voor mij niet te doen.

Voor jullie inderdaad niet nodig. Maar ik ga waarschijnlijk wel uitgebreider met trainingen aan de slag dan de gemiddelde onder ons. En leuk dat je allemaal andere sites hebt, maar ik heb graag mijn Loop / Kayak / Velomobiel / etc etc bij elkaar. En dat ik kan zien hoe getraind ik ben. Interval training doe ik nooit per Velomobiel.

Update:
Garmin Edge Explorer (2) is ook een optie voor wie heel die training data niet boeit.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(20-Feb-2024, 06:07 PM)Hardloper schreef: Voor jullie inderdaad niet nodig.
De vraag kwam volgens mij voort uit een opmerking van Willeke, da's niet een persoon waarvan ik verwacht dat ze keihard gaat intervallen om sterker te worden idd.

(20-Feb-2024, 06:07 PM)Hardloper schreef: Maar ik ga waarschijnlijk wel uitgebreider met trainingen aan de slag dan de gemiddelde onder ons. En leuk dat je allemaal andere sites hebt, maar ik heb graag mijn Loop / Kayak / Velomobiel / etc etc bij elkaar. En dat ik kan zien hoe getraind ik ben. Interval training doe ik nooit per Velomobiel.
Idem hier hoor, eerder was het daardoor nog interessant om te betalen voor Strava. Inmiddels heb ik dus een Garmin horloge en fietscomputer en komt alles óók daar samen. En idd dan ook van lopen, kayak, gewoon fietsen en velomobiel.
Wat betreft die velomobiel: Voor mij is het juist wél interessant om daarin te intervallen, omdat ik er ook voor wil trainen om daarin sneller te zijn. Echter loopt het tempo dan ook al gauw hoog op. 

Waar ik Garmin (en eigenlijk vrijwel alles dat met fietsen te maken heeft) niet handig in vind, is dat ze er vanuit gaan dat je alléén fietst om te trainen.
Maak je dus een trainingsschema, dan zitten er ook volle rustdagen in; Die kan ik me niet permitteren, want ook op rustdagen moet ik weleens weg. 
Zit er een bepaalde specifieke training tussen, dan wordt er nooit rekening gehouden met ritten die op die dag nou eenmaal moeten. Het is best mogelijk om een trainingsschema te combineren met bepaalde regelmatige ritten of een agenda, maar wat dat betreft zijn eigenlijk alle fietscomputers op dit moment ongeschikt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
#33
Het is niet perfect. Maar ik doe het er maar mee met Garmin ECO-system. Maar volgens mij is het niet simpel om een perfect eco system te maken waarin iedereen volledige aan zijn trekken komt. Maar ik weet trouwens ook niet zo goed hoe hij om gaat als je zowel met een horloge / Edge de activiteit bijhoudt.

Persoonlijk heb ik weinig interesse in te betalen op periodiek vlak voor een sport platform.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
#34
(20-Feb-2024, 05:00 PM)Hardloper schreef: Voor wie wil, je hebt ook nog andere spelers die hier nog niet de revue zijn gepasseerd:
(...)
LEZYNE SUPER PRO GPS BIKE COMPUTER

Zomaar enkele andere types die zover ik zie ook navigatie hebben, van nog niet genoemde andere merken.

Lezyne maakt mooie spullen (lampjes, klein gereedschap, fietspompen), en prima GPS-fietscomputers. Heel geschikt voor uploaden naar strava enzo, en met een prima batterijduur. Maar... als navigatiemiddel zijn ze zowel vrij beperkt als vrij bewerkelijk in het gebruik, zeker als je naast je GPS niet ook nog een smartphone mee wilt nemen. In de praktijk gebruik ik de enkele keer dat ik echt navigatie wil hebben alsnog mijn oude Teasi One (naast een lezyne mini of macro als 'gewone' fietscomputer).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hardloper
#35
(20-Feb-2024, 08:38 PM)Hardloper schreef: Het is niet perfect. Maar ik doe het er maar mee met Garmin ECO-system. Maar volgens mij is het niet simpel om een perfect eco system te maken waarin iedereen volledige aan zijn trekken komt.
Zeker waar, vooral ook als het gratis moet (dus bekostigd uit de aanschafprijs van alle apparatuur - risicovol businessmodel).
Echter is Garmin ongeveer zo gebruiksvriendelijk als een command prompt, dat kan gewoon veel beter. Daarnaast ben ik tegen de nodige bugs aangelopen en was de service ook ondermaats, dusdanig dat ik ooit m'n Garmin Edge 1040 weg deed en overstapte op Hammerhead. 

(20-Feb-2024, 08:38 PM)Hardloper schreef: Maar ik weet trouwens ook niet zo goed hoe hij om gaat als je zowel met een horloge / Edge de activiteit bijhoudt.
Dan krijg je twee activiteiten. Niet handig. Als je op je horloge echter naar het hartslagscherm gaat en je drukt op Start heb je daar op de Forerunner lijn de optie Broadcast HR (in ieder geval op de 245 en de 955). Druk je dan weer op "Start", dan gaat je horloge je hartslag uitzenden via ANT. Als ik zonder hartslagband rijd (tegenwoordig eigenlijk heel vaak, tenzij ik gericht ga trainen) heb ik broadcast altijd aan. Het is minder nauwkeurig, maar wel genoeg om de fysieke belasting te registreren, zodat ik mezelf niet overtrain. 

(20-Feb-2024, 08:38 PM)Hardloper schreef: Persoonlijk heb ik weinig interesse in te betalen op periodiek vlak voor een sport platform.
Idd persoonlijk. Goede software kost nu eenmaal geld, je betaalt linksom of rechtsom. Garmin fietscomputers zijn in verhouding aan de prijzige kant, zeker t.o.v. een Karoo 2 bijvoorbeeld. Dat extra geld is de moeite waard als je het sportplatform en de noodhulpfunctionaliteit wil. De meerprijs is ruim 3 jaar Strava abonnement...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
(21-Feb-2024, 01:36 AM)365cycle schreef:
(20-Feb-2024, 08:38 PM)Hardloper schreef: Maar ik weet trouwens ook niet zo goed hoe hij om gaat als je zowel met een horloge / Edge de activiteit bijhoudt.
Dan krijg je twee activiteiten. Niet handig. Als je op je horloge echter naar het hartslagscherm gaat en je drukt op Start heb je daar op de Forerunner lijn de optie Broadcast HR (in ieder geval op de 245 en de 955). Druk je dan weer op "Start", dan gaat je horloge je hartslag uitzenden via ANT. Als ik zonder hartslagband rijd (tegenwoordig eigenlijk heel vaak, tenzij ik gericht ga trainen) heb ik broadcast altijd aan. Het is minder nauwkeurig, maar wel genoeg om de fysieke belasting te registreren, zodat ik mezelf niet overtrain. 

(20-Feb-2024, 08:38 PM)Hardloper schreef: Persoonlijk heb ik weinig interesse in te betalen op periodiek vlak voor een sport platform.
Idd persoonlijk. Goede software kost nu eenmaal geld, je betaalt linksom of rechtsom. Garmin fietscomputers zijn in verhouding aan de prijzige kant, zeker t.o.v. een Karoo 2 bijvoorbeeld. Dat extra geld is de moeite waard als je het sportplatform en de noodhulpfunctionaliteit wil. De meerprijs is ruim 3 jaar Strava abonnement...

Dat weet ik. Maar heeft dat invloed op je belasting en andere hoeveelheid sport gerelateerde getallen.

Ik betaal het liever 1x, dan maandelijks. Maar ik ben ook niet van de MS Office 365 / Adobe Cloud etc.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#37
(21-Feb-2024, 10:58 AM)Hardloper schreef: Dat weet ik. Maar heeft dat invloed op je belasting en andere hoeveelheid sport gerelateerde getallen.
Ja, als je de hartslagmeting van je horloge gebruikt als informatiebron voor je fietscomputer wordt die data meegenomen in de belasting. Rijd je zonder hartslagmeting, dan wordt er - zelfs wanneer er wel een powermeter aangesloten is - geen belastingsberekening gemaakt. Funest als je - zoals ik - zoveel mogelijk probeert om uit het "rood" te blijven.

(21-Feb-2024, 10:58 AM)Hardloper schreef: Ik betaal het liever 1x, dan maandelijks. Maar ik ben ook niet van de MS Office 365 / Adobe Cloud etc.
Egoïstisch gezien ben ik het deels met je eens, als het een eenmalige aankoop is die je daarna over een alleen door jezelf te bepalen periode kan afschrijven klopt het (m.a.w.: tot je geen zin meer hebt om het product te gebruiken). 
In de praktijk is het echter geen houdbare situatie; In het verleden was het al zo dat samenwerken lastig kon worden. Ik ben nog steeds eigenaar van MS Visual Basic 6.0 (geloof ik?) en Photoshop CS2 of CS3, maar beide producten zijn nu nog maar zeer beperkt bruikbaar. In het oude model zou dat een nieuwe forse investering vereist hebben.
Zeker nu het allemaal echte cloudsoftware wordt en je er dus continu mee online bent, is er ook een doorlopende behoefte aan onderhoud op die software. De makers zijn gebaat bij een doorlopende geldstroom, en de gebruikers eigenlijk ook; als je vandaag de hele Creative Studio koopt (voor wat inmiddels denk ik wel een vier- of vijfduizend euro kosten), en Adobe morgen het spreekwoordelijke internationale symbool van waardering in de lucht steekt, ben je je geld kwijt en moet je wel een alternatief zoeken. Bij een abonnementsvorm is het ook vervelend, maar schrijf je in ieder geval niet je hele investering in één keer af.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#38
(20-Feb-2024, 09:39 AM)Wim -de roetsende schreef: Is een Teasi One 2 ook nog oké?

Ik kan er eentje van iemand overnemen.

Die zal vast ook prima zijn. De batterij zou ongeveer een uur of zeven / acht mee moeten gaan als je het scherm zo ver gedimd hebt als het kan. Ik heb 'm zo ingesteld dat het scherm 50% oplicht op het moment dat ik het aanraak. Dan kan ik zien hoe en wat, en daarna gaat het scherm weer op (bijna) zwart na een seconde of 10.

Een ouder apparaat zou wat meer problemen met de accu kunnen hebben. Hoewel ik dat zelf met twee One 2's en een One 3 niet heb opgemerkt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(21-Feb-2024, 12:22 PM)Lopopodium schreef: De batterij zou ongeveer een uur of zeven / acht mee moeten gaan als je het scherm zo ver gedimd hebt als het kan. 
Voor de velonauten onder ons is deze in (laten) bouwen geen slecht idee:

USB Oplaadmodule DC/DC step down converter 6V-24V

Dit apparaatje zet dus alles tussen 6 en 24V om in 5V, en is voorzien van een USB-aansluiting. Schaf er een lange goedkope USB -> MicroUSB oplaadkabel bij aan (of wat je navigatie dan ook nodig heeft), en een paar tiewraps, en mits je navigatie kan opladen tijdens gebruik (geldt voor alle Wahoo, Garmin en Hammerhead-apparaten in ieder geval) heb je voor minder dan een tientje een werkende navigatie zolang je verlichting aan is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Hoekie heeft het ove...LigfietsWilsum — 07:11 AM
Greenmachine met klik geluiden.
De fiets uit de open...Willeke_IGKT — 07:03 AM
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM