Fietsen van Wim
|
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
(14-Feb-2024, 07:58 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens Bram past het met 150mm cranks. Hij heeft vaker deze CHR 28" afgeleverd aan mensen met mijn maten. Ik vertrouw op zijn expertise en jarenlange ervaring. Mocht het toch om wat voor reden echt niet passen, dan komt er een 26" voorwiel in/onder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 161
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
347 x bedankt in 156 berichten
Volgens mij blijft een Frans bedrijf de CHR frames in ieder geval gewoon maken, zo begreep ik het in ieder geval toen ik een paar weken geleden in Middelburg was. Misschien zullen ze niet meer als complete fiets geleverd worden, dat kan ik me wel voorstellen.
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
(07-May-2024, 08:59 PM)Tom Fekkes schreef: Zijn het echt de laatste CHR's?
Wel van Bram zelf.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
17-May-2024, 10:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-May-2024, 10:55 PM door Wim -de roetsende.)
Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.
Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.
Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk.
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.
Mijn M5 CHR staat nu hier in de kamer.
Qua beenlengte is er echt geen enkel probleem. Nog kortere benen zou prima kunnen.
Wat heb ik gekocht:
M5 CHR
Crankstel 50T/34T
Crankset 150mm
Cassette 11V 11-28
(11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram)
Carbon drager
Carbon hoofdsteun
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35
Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 48/52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 18-23 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.363
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10514
8122 x bedankt in 4012 berichten
17-May-2024, 11:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-May-2024, 11:19 PM door 365cycle.)
Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 627
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1339 x bedankt in 591 berichten
Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
18-May-2024, 08:44 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-May-2024, 08:53 AM door Wim -de roetsende.)
(17-May-2024, 11:18 PM)365cycle schreef: Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.
Op advies van een andere CHR-rijder.
Op jouw advies komen er daarna GP5000 AS TR onder
Ik kende deze nieuwere variant nog niet. Nu wel.
(18-May-2024, 12:53 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!
De 2 proefritten waren zeer positief. Het voelde direct ontzettend vertrouwd en zeer stabiel.
Heb ik nog niet eerder met een open ligger gehad.
De eerste rit was met een plattere stuurbuis. Toen vond ik dat mijn handen te laag waren om fijn te fietsen en te sturen. Ik zette op andere fietsen het stuur vaak ook iets hoger.
Daarna zette Bram er een iets steilere stuurbuis op en toen was het opeens mijn fiets. Het klopte.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 161
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
347 x bedankt in 156 berichten
(17-May-2024, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.
Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.
Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk.
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.
Mijn M5 CHR staat nu hier in de kamer.
Qua beenlengte is er echt geen enkel probleem. Nog kortere benen zou prima kunnen.
Wat heb ik gekocht:
M5 CHR
Crankstel 50T/34T
Crankset 150mm
Cassette 11V 11-28
(11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram)
Carbon drager
Carbon hoofdsteun
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35
Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 48/52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 18-23 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(18-May-2024, 12:33 PM)LigZeeuw schreef: Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is
Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf.
Berichten: 5.363
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10514
8122 x bedankt in 4012 berichten
18-May-2024, 01:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-May-2024, 01:19 PM door 365cycle.)
Over die GP5k: hij is tubeless ready, maar ik heb m met binnenband (Schwalbe extra light) gereden. De hele winter door, niet 1x lek. Enige nadeel was dat ie dus iets van 6000-7000 km op de velg gezeten heeft - kostte best wat moeite om 'm los te krijgen
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2018
Bedankt: 0
59 x bedankt in 32 berichten
(18-May-2024, 01:06 PM)Bacchus schreef: (18-May-2024, 12:33 PM)LigZeeuw schreef: Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is
Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf.
Gelukkig hebben meer mensen last van dit syndroom!
Berichten: 161
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
347 x bedankt in 156 berichten
18-May-2024, 04:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-May-2024, 04:08 PM door LigZeeuw.)
(18-May-2024, 03:06 PM)karimov schreef: (18-May-2024, 01:06 PM)Bacchus schreef: Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf.
Gelukkig hebben meer mensen last van dit syndroom!
Dat is alleen gelukkig voor mensen die er eentje hebben en die willen verkopen volgens mij, en daar hoor ik niet bij. Ik heb er geen en als ik die had wilde ik die niet verkopen.
Ik heb toen ik laatst bij bram was voor mijn tailbox zijn eigen nieuwe CHR gezien, met 2-spoke wielen en een grote tailbox, ik was spontaan verliefd op dat ding.
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2021
2395 x bedankt in 1064 berichten
(17-May-2024, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.
Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.
Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk.
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.
Er komen nog 50 frames naar Nederland? VIJFTIG? Worden ze naar Bram gestuurd? Worden ze dan ook aan Bram gefactureerd? Hoe denk je nu 50 onafgebouwde frames te kunnen verkopen terwijl het mijn indruk is dat tweewielligfietsen op het moment niet als zoete broodjes over de plank gaan? Hoort de neusbuis dan ook er dan bij dat frame? Als iemand zou aanbieden om die af te bouwen en voor elk verkocht frame dan wel te willen betalen dan kun je naar mijn idee jaren vooruit.
Groet,
Marco
Berichten: 361
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Waar blijven de jaloersmakende foto's? ?
Stop making sense
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
18-May-2024, 08:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-May-2024, 10:37 PM door Wim -de roetsende.)
(18-May-2024, 04:37 PM)Roepers schreef: Er komen nog 50 frames naar Nederland? VIJFTIG?
Marco
Heeft met dat verhaal van die Fransman te maken. Die zou met zijn vriendin verder gaan met de CHR. Nu is dit op losse schroeven komen te staan.
De frames zijn echter al besteld. Vandaar dat die wel deze kant opkomen. En wat nu? Dat wist Bram ook nog niet. Iemand hier interesse om ermee aan de slag te gaan? Meld je dan bij Bram Moens.
Bram gaf aan dat hij er zonder problemen nog een stuk of 25 zou kunnen verkopen. Er is nog steeds veel vraag naar juist deze open ligger.
(18-May-2024, 07:12 PM)voodoo schreef: Waar blijven de jaloersmakende foto's? ?
Zie hier:
https://roeifietsen.blogspot.com/2024/05/m5chr.html
Ik ben vandaag met de CHR naar mijn moeder gereden. 2x 20km.
Ik heb nog nooit met zo'n stabiele fiets gereden. Ik had deze fiets echt 20 jaar geleden moeten kopen.
Als je er echt eentje wil, dan zou ik nu naar Bram mailen.
Ik reed er gewoon 37km/u mee. Daar moet ik met de Milan zelfs een beetje moeite voor doen.
Die wielen/banden rollen gewoon heerlijk. Je fietst weg en je rijdt al 25km/u.
Deze is echt onvergelijkbaar met welke andere ligfiets dan ook.
Ik zou er zelfs met losse handen mee kunnen rijden. Deze fiets wil heel graag rechtuit.
Ik ben echt heel erg blij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 38
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2018
Bedankt: 0
59 x bedankt in 32 berichten
Dat is een prachtige fiets! En dus ook een bijzondere want de laatste complete fiets uit Middelburg.
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
(18-May-2024, 09:47 PM)karimov schreef: Dat is een prachtige fiets! En dus ook een bijzondere want de laatste complete fiets uit Middelburg.
Ik weet niet of het echt de allerlaatste is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 361
Topics: 3
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 22
202 x bedankt in 124 berichten
Mooie foto's, mooie fiets!
Stop making sense
Berichten: 1.428
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 239
2745 x bedankt in 1287 berichten
Prachtige fiets Wim, en snel ook. Dat M5 mooi rechtdoor wil, dat ken ik. Keerzijde is wel dat het stuur op heel lage snelheid wil doorschieten als je een bocht instuurt. Wielflop. Wees alert bij lage snelheid, krappe bochtjes, bergje op.
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
(18-May-2024, 10:41 PM)Jeroen S schreef: Prachtige fiets Wim, en snel ook. Dat M5 mooi rechtdoor wil, dat ken ik. Keerzijde is wel dat het stuur op heel lage snelheid wil doorschieten als je een bocht instuurt. Wielflop. Wees alert bij lage snelheid, krappe bochtjes, bergje op.
Ik begrijp niet helemaal hoe het stuur kan doorschieten. Er zit een ketting voor. Ik kan juist geen scherpe bochten maken, daar moet ik nog wel even op oefenen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 190
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 48
395 x bedankt in 176 berichten
Zo bezien is de laag langs de vork lopende teruggaande ketting een feature die doorschieten bij het sturen voorkomt
Mijn m5’s zijn inmiddels klaargemaakt voor de komende kampeervakantietocht met mn zoon. Ben benieuwd hoe mn nieuwe tailbag in de praktijk gaat bevallen.
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
25-May-2024, 05:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-May-2024, 05:05 PM door Wim -de roetsende.)
(25-May-2024, 04:45 PM)blokdoorn schreef: Zo bezien is de laag langs de vork lopende teruggaande ketting een feature die doorschieten bij het sturen voorkomt
Mijn m5’s zijn inmiddels klaargemaakt voor de komende kampeervakantietocht met mn zoon. Ben benieuwd hoe mn nieuwe tailbag in de praktijk gaat bevallen.
Had je nou de grote of de kleine?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 190
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 48
395 x bedankt in 176 berichten
De grote, anders passen de kampeerspullen niet.
Berichten: 5.858
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2080
7423 x bedankt in 3653 berichten
(25-May-2024, 05:15 PM)blokdoorn schreef: De grote, anders passen de kampeerspullen niet.
57 liter. Past daar alles in?
Ik heb dus die van 21 liter, maar dat is echt niet zo groot.
Wat gereedschap, een paar biba's, een paar 'slappe' schoenen, een jasje, nog wat eten en dan schiet het al wel aardig op.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 627
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1339 x bedankt in 591 berichten
Ik heb nu een toptas van 35 liter vrij snel vol zit met een broodtrommel, handdoek, schone kleren en reparatiespullen. 21 liter is me veel te klein, maar die 57 liter tailbag vind ik er weer zo groot uitzien. Ik probeer nu een 35 liter tailbag te krijgen en hoop dat alles past ivm de wielkast die erin zit.
Berichten: 190
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 48
395 x bedankt in 176 berichten
We moeten nog in de praktijk ondervinden of 57 liter afdoende is, maar verwacht van wel. Vorig jaar in schotland had ik de kleinste radical design zijtassen van 40liter + een toptas, dus dat komt aardig overeen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Azub Max
|
Welkom bij de ligfie...Raymond — 07:05 AM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Bedankt ZoefZoef,
...Tom Fekkes — 03:13 AM |
Azub Max
|
Welkom Fatbiker!
To...365cycle — 02:37 AM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Geef Bianca gewoon ...ZoefZoef — 02:25 AM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Dus de boodschap i...365cycle — 02:20 AM |
Azub Max
|
Welkom hier Fatbik...Frutsel — 02:07 AM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Geef Bianca gewoon a...Tom Fekkes — 01:11 AM |
Azub Max
|
Welkom hier Fatbiker...Jeroen S — 10:53 PM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Waarom koop je w...Wim -de roetsende — 10:45 PM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Ik blijf dus gew...Bianca F — 10:39 PM |
Azub Max
|
Welkom op dit foru...Hardloper — 09:07 PM |
Azub Max
|
Welkom op dit forum....Wim -de roetsende — 09:00 PM |
NS neemt vanaf 1 juli geen ligfietsen m...
|
Vragen aan de conduc...ZoefZoef — 08:42 PM |
Azub Max
|
Mooie fiets. Prima v...GHOOGEN — 08:16 PM |
Azub Max
|
Ik vind het een mooi...Lopopodium — 07:01 PM |
Azub Max
|
Sinds kort ben ik de...fatbiker — 06:53 PM |
Hase pino verbouwing
|
Leuk om dit te lezen...Raymond — 06:14 PM |
|