Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
- voer een campagne!
#1
(11-Jun-2024, 05:04 PM)PieterTrapt schreef: - voer een campagne gericht op 55-plus fietsers/dames. Iets als "Beppie, de ondersteuning hoeft niet per sé op standje TURBO!" :-) 
Hier heb ik nog wel een toevoeging die ik graag onderbouwd deel: 

Ik heb momenteel met twee E-bikes te maken. Eén is mijn eigen E-bakfiets, de andere is de Strömer ST1x van m'n vriendin.
Mijn E-bak is een zelfbrouw (niet zelf gebrouwen), met een sterke Chinese motor. Het ding levert eigenlijk teveel vermogen met optrekken, maar met zo'n zware bak + lading is dat zeker bergop erg prettig en de snelheid is netjes begrensd, dus ik vind het best zo.

Wat echter opvalt is dat de Strömer véél natuurlijker fietst. Bij de E-bak begin je te trappen en gaat dan de motor ineens aan alsof het een aan-/uitschakelaar is; dusdanig dat op een nat putdeksel het achterwiel gewoon doorslaat, of je bij een kruising met een tweerichting fietspad ineens op de verkeerde weghelft zit omdat je in een bocht begon te trappen. Ik fiets heel bewust, ik weet het, en ik ben er nu toch al een paar keer door verrast. 
De Strömer helpt zachtjes of zelfs niet als ik heel voorzichtig aanzet, en gooit de beuk erin als ik ineens flink trap. Eenmaal gewend word je daardoor dus nooit verrast; het fietst gewoon zoals altijd, alleen klopt de snelheid niet met de hoeveelheid kracht die je zet, maar dat went dus.

E-bikes verplicht uitrusten met een koppelsensor, ipv de rotatiesensor waarmee mijn E-bak (en ook veel wat goedkopere E-bikes) werkt, lijkt me dus een heel goed plan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#2
Dat verhaal over die E-bak herken ik ook bij die Fatbikes.

Dat ding spuit soms echt bijna onder zo'n kind uit.

Als slingerend moeten ze dan proberen weer de goede kant op te gaan.

Volwassenen zitten er echt als een idioot op met die opgetrokken knieën, maar kinderen kunnen te vaak nauwelijks met twee benen aan de grond komen. Dan staat die fatbike helemaal scheef, omdat ze op één been steunen. Vervolgens beginnen ze scheef hangend met het anderen been te trappen om weg te rijden en daarna knalt opeens dat ding onder ze uit, waardoor ze overal terechtkomen behalve fatsoenlijk op hun eigen weghelft.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#3
(12-Jun-2024, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Dat ding spuit soms echt bijna onder zo'n kind uit.
bedankt voor de hele mooie bewoordingen Big Grin 
Vond heel het bericht op een grappige manier geschreven.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Verplaatst naar Hangplek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Misschien in plaats van leeftijd gerelateerd meer (voormalige) automobilisten die nu op de E-bike gaan. Die schijnen de top snelheid nog niet snel genoeg te vinden.

Als vrouw van bijna 60 vind ik de stelling nogal neerbuigend.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#6
Koppelsensor zit ook in goedkope fietsen. Waaronder veel verkochte Tongshengs. Kan je ook mee wegspurten. Bedenk wie op die dingen fietst..
Rotatiesensor motoren kan je instellen dat ie niet abrupt reageert.
Lijkt me een overbodig plan.

Ongelukken gebeuren eerder met moter in voorwiel. Lekker goedkoop.
Midden of achterwiel motor verplichten zou meer doen.

Maar nu zijn we naïef dat de wet gehandhaafd wordt...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(12-Jun-2024, 10:27 AM)Hoekie schreef: Koppelsensor zit ook in goedkope fietsen. Waaronder veel verkochte Tongshengs. Kan je ook mee wegspurten. Bedenk wie op die dingen fietst..
Rotatiesensor motoren kan je instellen dat ie niet abrupt reageert.
Volgens mij heb ik dezelfde motor als jij. Ik kan vooral instellen dat de sensor de eerste paar slagen genegeerd wordt, maar als ik juist vlot wíl vertrekken met een zware lading is dat nog vervelender. Kortgeleden had ik bijvoorbeeld m'n vriendin en zoon er even in zitten ("nood"-gevalletje); ik noem niemand dik, maar erg lekker ging hij niet meer van z'n plek Big Grin 
 
(12-Jun-2024, 10:27 AM)Hoekie schreef: Lijkt me een overbodig plan.

Ongelukken gebeuren eerder met moter in voorwiel. Lekker goedkoop.
Midden of achterwiel motor verplichten zou meer doen.

Maar nu zijn we naïef dat de wet gehandhaafd wordt...
Geen motor in het voorwiel is iets dat juist heel eenvoudig gehandhaafd kan worden. Maximale snelheid meten is weer vrij lastig.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(12-Jun-2024, 10:09 AM)Willeke_IGKT schreef: Als vrouw van bijna 60 vind ik de stelling nogal neerbuigend.
Mijn vrouw en ik zitten beiden in die categorie. En mijn vrouw rijdt ook nog eens e-bike. Big Grin Dus wees gerust, ik zeg het met zelfspot.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: martinR
#9
(12-Jun-2024, 10:44 AM)365cycle schreef: Volgens mij heb ik dezelfde motor als jij.
 
Zou wat zijn met zoveel verschillende motoren.
Wat tekst met reden weggehaald
Je beide ebikes zijn confectie. Boring Smile

(12-Jun-2024, 10:44 AM)365cycle schreef: Geen motor in het voorwiel is iets dat juist heel eenvoudig gehandhaafd kan worden. Maximale snelheid meten is weer vrij lastig.

Natuurlijk. Maar er wordt helemaal niks gehandhaafd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(12-Jun-2024, 11:42 AM)Hoekie schreef: Zou wat zijn met zoveel verschillende motoren.

Wat tekst met reden weggehaald

Ben wel benieuwd naar welke tekst, want ik wilde eigenlijk net een vraag in Tips&ideeën gaan zetten over dat we hier wel vaak offtopic gaan en dat soms irritant is, maar dat er momenteel zoveel gesplitst en gecorrigeerd wordt dat het mijns inziens de logische loop van de topics wat geweld aan begint te doen Wink 

(12-Jun-2024, 11:42 AM)Hoekie schreef: Je beide ebikes zijn confectie. Boring Smile
Klopt, net zoals jouw auto Smile 

(12-Jun-2024, 11:42 AM)Hoekie schreef: Natuurlijk. Maar er wordt helemaal niks gehandhaafd.
Maar dan zijn we klaar, toch? Al dat gezeur over fatbikes verbieden, helmplicht, E-bikes die 32 gaan ipv 25 of nog veel meer... Als we niet handhaven hoeven we ook niet naar (de uitvoerbaarheid van) het beleid te kijken. En dan kan dit topic eigenlijk ook wel dicht Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
#11
(12-Jun-2024, 11:21 AM)PieterTrapt schreef:
(12-Jun-2024, 10:09 AM)Willeke_IGKT schreef: Als vrouw van bijna 60 vind ik de stelling nogal neerbuigend.
Mijn vrouw en ik zitten beiden in die categorie. En mijn vrouw rijdt ook nog eens e-bike. Big Grin Dus wees gerust, ik zeg het met zelfspot.

Spot, ook zelf spot, komt niet goed over op internet.
Liever een pakkende slogan die niet vrouw onvriendelijk is en niet leeftijds discriminerend!!!!
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , 365cycle , Hoekie , martinR
#12
Inderdaad, net als mijn auto. Touché.

Topic start
Citaat:PieterTrapt schreef: - voer een campagne

Dat zou wellicht wel zoden aan de dijk zetten. Heb je geen handhaving voor nodig.


(12-Jun-2024, 12:09 PM)Willeke_IGKT schreef: Spot, ook zelf spot, komt niet goed over op internet.
Liever een pakkende slogan die niet vrouw onvriendelijk is en niet leeftijds discriminerend!!!!

thumb

Naar mijn ervaring zijn het de motoren in voorwielen en simpelweg onverstand.
Het eerste zou je moeten verbieden (als er gehandhaafd wordt) en aan het tweede is niet veel te doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(12-Jun-2024, 12:09 PM)Willeke_IGKT schreef: Spot, ook zelf spot, komt niet goed over op internet.
Liever een pakkende slogan die niet vrouw onvriendelijk is en niet leeftijds discriminerend!!!!


Akkoord, sorry Willeke.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM