velomobileworld.com
|
Berichten: 1.793
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7437
2570 x bedankt in 1219 berichten
https://velomobiel.nl/nieuws/140/verande...uctie.html
Citaat:Door grote veranderingen bij Velomobile-world , die onze fietsen produceert, moeten wij op zoek gaan naar een andere producent. Hierdoor stopt tijdelijk de levering van Quatrevelo's .
De levering van Snoek en Snoek L wordt nog tot begin volgend jaar door Velomobileworld geproduceerd en zal waarschijnlijk door kunnen blijven lopen.
Er lopen al contacten met andere producenten en we hebben goede hoop dat tegen die tijd de productie daar voortgezet kan worden.
Berichten: 2.716
Topics: 92
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2869
3202 x bedankt in 2223 berichten
03-Jul-2024, 09:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 10:00 AM door Hardloper.)
Ze willen minder modellen he, dan geef ik @Wim -de roetsende groot gelijk om de modellen van DF te schrappen.
Ik tel even 4x een Alpha 9:
Alpha w9s / 9.2 / m9 / w9
Dit is toch ontzettend verwarrend voor het personeel. Dit zijn net zoveel modellen als de lange en kortere QV + Snoek + Snoek L samen. En dan is er ook nog een andere Alpha in het assortiment. Door die ook even te schrappen. Dus met alle Alpha modellen te schrappen, zou je die allemaal kunnen vervangen door een NL model die recent is ontwikkeld en/of nog voldoende vraag voor is.
Onder dit filmpje staan er ook allemaal relevante reacties:
Major changes at Velomobile World (June 2024) (youtube.com)
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
03-Jul-2024, 11:25 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 11:33 AM door ZoefZoef.)
Ze willen minder modellen, vandaar dat ze er net een paar abilj-modellen hebben toegevoegd aan dr stal..
Ook vind ik de reactie onder de YouTube link in de post hierboven van hardloper apart. Zie screenshot.
Minder modellen willen maken, de samenwerking opzeggen, maar Velomobiel kan wel terugkomen. Waarschijnlijk enkel tegen een hogere prijs... ?
Berichten: 198
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 53
423 x bedankt in 191 berichten
03-Jul-2024, 11:30 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 01:53 PM door Raymond.)
(03-May-2024, 06:48 PM)365cycle schreef: zolang er zo nu en dan een bepaald model verkocht wordt kan ik me niet voorstellen dat het uit productie gaat.
(26-Jun-2024, 10:57 PM)365cycle schreef: Als er te weinig van die dingen gebouwd worden, wordt de productietijd dus onvoorspelbaar, omdat de (mogelijk zelfs nieuwe) medewerkers het wiel deels opnieuw moeten uitvinden.
Je beantwoord je eigen vraag al deels zelf. Daar wil ik nog wat kennis uit de productietechniek aan toevoegen.
Velomobile world is een fabriek, en ik verwacht dat ze fabrieksmatig willen werken. Dan wil je niet af en toe één Quest bouwen, je wilt dan in series werken omdat je daar flinke effciëntievoordelen uit haalt. Dan wil je dus een periode enkel één model bouwen, misschien een stuk of 10 ofzo. Wat de optimum seriegrootte is hangt van het totale marktvolume af, maar ook van het aantal modellen dat je voert. Als je veel modellen voert duurt het lang om bestellingen op te sparen tot je weer een serie kunt bouwen, dan worden je levertijden te lang en je financiële risico's.
Dat fabriekmatig werken zie je terug in de Bülk 4M, ze proberen een model in de markt te zetten dat ze in groot volume kunnen bouwen, waardoor het efficiënt te produceren is. Of dat lukt moeten we nog gaan zien.
Toevoeging naar aanleiding van dit filmpje van VMworld van vandaag
Jan heeft het ook over het verbeteren van de bestaande modellen, dat hij daar meer invloed op wil hebben. Dat snap ik, als producent heb je namelijk op een gegeven moment veel meer kennis in huis dan de oorspronkelijke ontwerper. Als je die dingen dagelijks in elkaar zet, krijg je heel veel praktische kennis over het product en kom je bijna vanzelf tot ideeën voor verbeteringen.
Dat kan prima samengaan met de originele ontwerper, mits deze daarvoor open staat. Staat die er niet voor open, dan kan ik me voorstellen dat het een reden kan zijn om de samenwerking te beëindigen.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 173
474 x bedankt in 195 berichten
03-Jul-2024, 01:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 01:20 PM door Atrike.)
(03-Jul-2024, 11:25 AM)ZoefZoef schreef: Minder modellen willen maken, de samenwerking opzeggen, maar Velomobiel kan wel terugkomen. Waarschijnlijk enkel tegen een hogere prijs... ? Ook vind ik de reactie onder de YouTube link in de post hierboven van hardloper apart. Zie screenshot.
Dat dacht ik eerst ook. Maar er staat niet "if they wish", maar "as they wish". Dat lijkt mij te betekenen dat ze (velomobiel.nl) kunnen doen wat zij willen (lees: bij een andere leverancier verder gaan).
En ik ben niet Hardloper. ;-)
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
(03-Jul-2024, 01:19 PM)Atrike schreef: (03-Jul-2024, 11:25 AM)ZoefZoef schreef: Minder modellen willen maken, de samenwerking opzeggen, maar Velomobiel kan wel terugkomen. Waarschijnlijk enkel tegen een hogere prijs... ? Ook vind ik de reactie onder de YouTube link in de post hierboven van hardloper apart. Zie screenshot.
Dat dacht ik eerst ook. Maar er staat niet "if they wish", maar "as they wish". Dat lijkt mij te betekenen dat ze (velomobiel.nl) kunnen doen wat zij willen (lees: bij een andere leverancier verder gaan).
En ik ben niet Hardloper. ;-)
Ik lees het als 'als ze zouden willen'. Dus de productie doorzetten bij VMworld.
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 173
474 x bedankt in 195 berichten
03-Jul-2024, 03:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 03:36 PM door Atrike.)
Vreemd. Ik heb tot twee keer toe de volgende post gezet onder het laatste filmpje en tot twee keer toe is deze verwijderd. Blijkbaar stel ik een vraag waarvan zij niet willen dat hij gesteld wordt.
"Dat geloof ik en ik wens jullie veel succes en geluk. Ik hoop echt dat het jullie lukt om efficiënter (en goedkoper?) uitstekende velomobielen te (blijven) maken. Ik hoop dat jullie meer rust en ruimte voor andere dingen dan werk vinden. Toch bekruipt velen in de velombielwereld het gevoel dat er meer aan de hand is dan uit de video blijkt. Waarom juist gekozen voor het opzeggen van de samenwerking met velomobiel . nl?"
[edit] Eerst bleef het bericht nog enige tijd staan, nu is het na opnieuw posten gelijk verdwenen. Blijkbaar ben ik geblocked.
Nu wordt ie helemaal mooi. Ik heb de reactie die ik in mijn vorige post citeerde geplaatst achter een reactie die ik in dat draadje eerder zette en nu is die reactie ook in zijn geheel verdwenen.
Oud:
Nu:
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Misschien zijn er onderling afspraken gemaakt om de discussie niet openlijk te gaan voeren? Of willen ze niet dat de discussie de "vervelende" kant op gaat op een openlijk YT filmpje?
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 173
474 x bedankt in 195 berichten
03-Jul-2024, 04:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 04:15 PM door Atrike.)
(03-Jul-2024, 04:07 PM)bucovaina schreef: Misschien zijn er onderling afspraken gemaakt om de discussie niet openlijk te gaan voeren? Of willen ze niet dat de discussie de "vervelende" kant op gaat op een openlijk YT filmpje?
Dat zit er dik in. Maar het velomobielwereldje bestaat nu eenmaal uit gepassioneerde liefhebbers die hier vragen bij hebben. En die vragen gaan niet weg door ze te negeren of, zoals hier, weg te censureren. Al hebben ze natuurlijk alle recht om vragen niet te beantwoorden.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Idd. Hoe reageer je hier als bedrijf nu best op? Ik weet het ook niet.
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 173
474 x bedankt in 195 berichten
(03-Jul-2024, 04:25 PM)bucovaina schreef: Idd. Hoe reageer je hier als bedrijf nu best op? Ik weet het ook niet.
Ze zouden kunnen zeggen dat ze met velomobiel.nl hebben afgesproken om geen details te geven. Of dat het om gevoelige bedrijfsinformatie gaat. Maar vragen verwijderen vind ik wel ver gaan.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Da's waar. Ik vind nu ook niet dat je iets postte wat "verwijderenswaardig" was. Idd veel beter geweest dat ze hadden aangegeven er niet verder op in te willen gaan.
Berichten: 5.379
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10585
8162 x bedankt in 4027 berichten
03-Jul-2024, 07:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 08:05 PM door 365cycle.)
Jan gaf eergisteren aan dat hij gisteren met een duidelijk bericht zou komen. De video zegt eigenlijk gewoon helemaal niets, behalve dat hij stopt met de samenwerking met velomobiel.nl. Ik heb Jan zelf (persoonlijk) gezegd dat hij daarmee een hoop onrust en reacties veroorzaakt; zoals Marco zegt is dit gewoon niet de manier om berichtgeving te delen, vooral niet wanneer het een zakelijke samenwerking betreft. Zeker als je veel fans hebt kan je dan bergen dezelfde vragen verwachten. Dat het tot reacties verwijderen leidt was daardoor ook te verwachten, PR lijkt tot op heden niet het sterkste punt van velomobile world te zijn.
Ik laat het vanaf dit punt gewoon rusten. Zolang m'n nieuwe fiets goed gebouwd wordt en netjes afgeleverd vind ik het allang best.
Voor het vervolg maak ik me ook niet echt druk. Er zijn vrijwel geen partijen die velomobielen bouwen, maar er zijn er echt genoeg die koolstofvezel producten kunnen maken; een surfplank en de drijvers van bepaalde catamarans volgen een vergelijkbaar productieproces (binnen 10 km van mijn huis weet ik er sowieso al 3). In ons geval moet er dan fietstechniek in, maar de verdere assemblage kan je iedereen die affiniteit met fietstechniek heeft leren. Met een beetje mazzel plukken wij de vruchten van deze gebeurtenissen.
Als laatste nog een reactie op de opmerking dat Daniel Fenn óók 4 verschillende modellen heeft lopen (A9, M9, W9, W9s): Dat is maar tot op zekere hoogte zo. Waarschijnlijk moet je voor die vier een iets ander knippatroon aanhouden, waarschijnlijk zal het leggen van de matten en de verdere assemblage precies identiek zijn. Die manier van werken zorgt ervoor dat je een paar extra mallen nodig hebt, maar iemand die het W9s kunstje kent, kent dat van de A9 waarschijnlijk ook.
(03-Jul-2024, 04:25 PM)bucovaina schreef: Idd. Hoe reageer je hier als bedrijf nu best op? Ik weet het ook niet. Ik wel. Wij zijn allemaal boterhammen voor een bedrijf als Velomobile World. Je moet vandaag geen brood weggooien als je niet weet of je nog wat kan kopen nadat de vriezer leeg is.
Stappenplannetje voor ondernemende producenten onder ons;
1. Je constateert een conflict met een afnemer en komt daar (qua prijs, kwaliteit, of whatever) niet uit. Je deelt echter een boterham, dus je vraagt hen hoe lang ze nodig hebben om een nieuwe producent te zoeken. Op basis daarvan besluit je de productie voortijdig te stoppen (zoals nu gebeurt) of dat te doen zodra die overgenomen wordt door een derde partij.
2. Voor de tussenliggende tijd probeer je een hoger tarief af te spreken om zo min mogelijk schade op te lopen van wat de ontstane situatie dan ook veroorzaakt. Desnoods kan je onder dezelfde voorwaarden doorgaan, met de mededeling dat er X producten gemaakt worden in tijdsbestek Y. Of dat een maximum, een minimum of iets daartussenin is is aan jou als ondernemer. Wees creatief. Als vereenvoudiging echt de uitdaging is kan je bijvoorbeeld ook aangeven dat ze op een bepaalde datum een aantal onafgewerkte producten af kunnen nemen voor een goede prijs, zodat je er nog even wat omzet doorheen kan blazen, en de opdrachtgever niet met een productiestop komt te zitten.
3. Oké, de veranderingen staan klaar en gaan doorgevoerd worden. Dan benader je een paar eindgebruikers die in je eigen bestand zitten met het nieuwtje, en de bindende voorwaarde dat nieuws niet uit te laten lekken. Je kijkt met welke vragen zij komen (mogelijk zitten er nog dingen tussen waar jij en je opdrachtgever nog niet eens aan gedacht hebben!) en noteert die. Je vraagt je opdrachtgever hetzelfde te doen.
4. Er is een spanningsveld tussen jou en je opdrachtgever. Je weet nu echter alle randvoorwaarden van het einde van je samenwerking. Deze zet je dus op papier, zelfs als het een informele samenwerking is. In het laatste geval is er misschien geen krabbel noodzakelijk, maar stuur je jouw inzicht van de afspraken in ieder geval per e-mail op.
5. PR time! Je weet nu precies wat je afgesproken hebt, en welke vragen je allemaal gaat krijgen. Ook al kan je je opdrachtgever niet meer zien of luchten, toch moet je nog even om tafel om af te spreken hoe alles gecommuniceerd gaat worden. Heb je daar geen zin in? Maak dan een video waarin je de belangrijkste vragen op een nette, positieve manier beantwoordt, en waarin je aangeeft wat de juiste weg is om eventuele vragen nog beantwoord te krijgen. Deze video deel deze eerst even met je opdrachtgever. Misschien willen zij de video zelfs ook op hun eigen kanaal hebben?
6. Na goedkeuring van je opdrachtgever laat je je video los op YouTube. Reacties zet je uit; klanten die vragen hebben, daar heb je namelijk al direct contact mee. Mochten er onverhoopt toch nog vragen onbeantwoord gebleven zijn die algemeen te beantwoorden zijn, dan kan je meer communicatie delen.
Het belangrijkste in dit soort situaties is mijns inziens om je klanten op hun gemak te stellen, en te zorgen dat je in een verre toekomst nog bij je opdrachtgever terecht kan. Je weet nooit hoe je elkaar nog een keer nodig hebt, of misschien zelfs tegenkomt in een toekomstig professioneel leven.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 157
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2020
Bedankt: 16
348 x bedankt in 156 berichten
(03-Jul-2024, 07:31 PM)365cycle schreef: Jan gaf eergisteren aan dat hij gisteren met een duidelijk bericht zou komen. De video zegt eigenlijk gewoon helemaal niets, behalve dat hij stopt met de samenwerking met velomobiel.nl. Ik heb Jan zelf (persoonlijk) gezegd dat hij daarmee een hoop onrust en reacties veroorzaakt; zoals Marco zegt is dit gewoon niet de manier om berichtgeving te delen, vooral niet wanneer het een zakelijke samenwerking betreft. Zeker als je veel fans hebt kan je dan bergen dezelfde vragen verwachten. Dat het tot reacties verwijderen leidt was daardoor ook te verwachten, PR lijkt tot op heden niet het sterkste punt van velomobile world te zijn.
Gelukkig zijn hun velomobielen beter dan hun website en YT filmpjes
Dronten heeft vandaag ook een aangepast bericht op hun site gezet :
https://velomobiel.nl/nieuws/140/verande...uctie.html
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Berichten: 1.959
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2904 x bedankt in 1602 berichten
Wat maakt deze modellen van Velomobiel.nl zo anders qua productie dan de modellen die ze blijven produceren?
Berichten: 4
Topics: 0
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
13 x bedankt in 4 berichten
[quote="365cycle" pid='49983' dateline='1720027892']
Voor het vervolg maak ik me ook niet echt druk. Er zijn vrijwel geen partijen die velomobielen bouwen, maar er zijn er echt genoeg die koolstofvezel producten kunnen maken; een surfplank en de drijvers van bepaalde catamarans volgen een vergelijkbaar productieproces (binnen 10 km van mijn huis weet ik er sowieso al 3). In ons geval moet er dan fietstechniek in, maar de verdere assemblage kan je iedereen die affiniteit met fietstechniek heeft leren. Met een beetje mazzel plukken wij de vruchten van deze gebeurtenissen.
Ik ben nog geen 2 jaar velonaut dus die wereld ken ik dus nog niet. Maar al 35 jaar ben ik wedstrijdzeiler op sportcatamarans. En die wereld ken ik dus veel beter. Daar heb ik gezien dat alle grote merken van sportcatamarans vroeger zelf hun eigen productieatelier hadden. Sommige fabrieken zoals Hobie Cat France hadden in de gloriejaren meer dan 100 werknemers. Maar door tal van redenen (vooral de afnemende vraag) hebben ze het allemaal financieel zeer moeilijk gehad. Nacra Perormance catamarans uit Nederland, Goodall , Cirrus Boulogne Concepts en tal van andere laten nu allemaal hun rompen bouwen in het zelfde fabriek Cobra in Thailand. Ze hebben dit moeten doen om financieel te overleven. Cobra heeft een ultra modern plant van 100000m2. Ze gebruiken de nieuwste technieken. Werken met resin Infusion moulding technieken (ipv met borstel hars op het carbonweefsel te inpregneren) en beschikken over grote autoclaven om snel af te bakken... Je zou de Olympische Nacra F17 of de F20 eens moeten zien. Dit zijn carbonnen juweeltjes die kunnen foilen boven de zee . Zo een mooie afwerkingsgraad maar prijzig.
Maar goed ook een catamaran blijft jaar na jaar duurder worden ook al komt die de laatste jaren van Thailand.
Maar in die marinewereld wordt dat zeer stil gehouden en niemand weet dat of moet dat weten. Cobra produceert en heeft enkel contact met zijn opdrachtgevers. En die komen uit tal van sectoren Automotive , Marine, drones en Watersport vooral sup's. Maar die hun manier van werken zal anders verlopen. Je gaat dan van te voren moeten inschatten hoeveel je denkt te verkopen en dat al te laten bouwen. De afwerking zal je zelf moeten doen of in een ander goedkoper land.
Maar de vage uitleg die ze nu geven is ook naar mijn mening niet de echte reden. Jan heeft al zeer veel geïnvesteerd en hij moet zien met welke opdrachtgevers hij kan gezond blijven en kan blijven groeien. En daar wens ik alle partijen veel succes in en een welverdiende vakantie. Tijd brengt raad zeker.
Berichten: 1.935
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29033
2829 x bedankt in 1260 berichten
Het is op dit moment vooral de QV die eruit moet ondanks hogere verkoop aantallen.
Die is duidelijk anders dan alle andere VM, met de andere achterkant.
De driewielers van VM.nl blijven voorlopig nog uit Roemenië komen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.871
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2092
7446 x bedankt in 3665 berichten
03-Jul-2024, 10:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jul-2024, 10:35 PM door Wim -de roetsende.)
Ik had velomobiel.nl gemaild vanwege een proefrit die ik met de Snoek-L wil maken en heb toen ook gevraagd naar het gedoe met velomobileworld.com.
Ik kreeg de volgende reactie:
Hallo Wim,
Alles komt goed ;-)
Groeten, Theo
Kort, duidelijk en vol vertrouwen naar de toekomst. Daar houd ik van.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 130
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 2
323 x bedankt in 130 berichten
Binnen enkele weken zullen de meeste zaken wel uitgeklaard zijn. Met wat geluk is dit op de lange termijn een verhaal met positieve gevolgen. Wanneer de tijd er rijp voor is zal men wel meer details vrijgeven over het hoe en waarom. Ik ben er vrij zeker van dat het vooral om technische redenen gaat.
Berichten: 5.379
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10585
8162 x bedankt in 4027 berichten
(03-Jul-2024, 10:17 PM)Lettrastudio schreef: Ik ben nog geen 2 jaar velonaut dus die wereld ken ik dus nog niet. Maar al 35 jaar ben ik wedstrijdzeiler op sportcatamarans. En die wereld ken ik dus veel beter. Daar heb ik gezien dat alle grote merken van sportcatamarans vroeger zelf hun eigen productieatelier hadden. Sommige fabrieken zoals Hobie Cat France hadden in de gloriejaren meer dan 100 werknemers. Maar door tal van redenen (vooral de afnemende vraag) hebben ze het allemaal financieel zeer moeilijk gehad. Nacra Perormance catamarans uit Nederland, Goodall , Cirrus Boulogne Concepts en tal van andere laten nu allemaal hun rompen bouwen in het zelfde fabriek Cobra in Thailand. Ze hebben dit moeten doen om financieel te overleven. Cobra heeft een ultra modern plant van 100000m2. Ze gebruiken de nieuwste technieken. Werken met resin Infusion moulding technieken (ipv met borstel hars op het carbonweefsel te inpregneren) en beschikken over grote autoclaven om snel af te bakken... Je zou de Olympische Nacra F17 of de F20 eens moeten zien. Dit zijn carbonnen juweeltjes die kunnen foilen boven de zee . Zo een mooie afwerkingsgraad maar prijzig.
Maar goed ook een catamaran blijft jaar na jaar duurder worden ook al komt die de laatste jaren van Thailand.
Maar in die marinewereld wordt dat zeer stil gehouden en niemand weet dat of moet dat weten. Cobra produceert en heeft enkel contact met zijn opdrachtgevers. En die komen uit tal van sectoren Automotive , Marine, drones en Watersport vooral sup's. Maar die hun manier van werken zal anders verlopen. Je gaat dan van te voren moeten inschatten hoeveel je denkt te verkopen en dat al te laten bouwen. De afwerking zal je zelf moeten doen of in een ander goedkoper land.
Maar de vage uitleg die ze nu geven is ook naar mijn mening niet de echte reden. Jan heeft al zeer veel geïnvesteerd en hij moet zien met welke opdrachtgevers hij kan gezond blijven en kan blijven groeien. En daar wens ik alle partijen veel succes in en een welverdiende vakantie. Tijd brengt raad zeker. Mooi wereldje! Ik heb lang geleden ook een beetje met zeilboten gespeeld, nog heel even een Dart 18 in bezit gehad. Die ken je ongetwijfeld ook als je er al zo lang in zit
Zou er eigenlijk best wel weer wat mee willen doen, maar dan moet ik me eerst echt even vervelen ofzo. Nu gewoon de tijd niet.
Anyway, als ik me niet vergis bestaat de Nacra F17 uit minstens 5x zoveel carbon als een QV. De prijs is niet 5x zo hoog. Ik ben ervan overtuigd dat met de technieken die in de zeilwereld gebruikt worden de prijs van onze velomobielen nog fors omlaag kan... als we dezelfde aantallen kunnen draaien.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.440
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 247
2778 x bedankt in 1299 berichten
Daar zit het em inderdaad in. Ambachtelijk handwerk is duurder als grote series draaien. Een Lean productieproces is efficienter als 20 subtiel andere processen.
Belangrijk voor ons als klant is dat de bedrijven financieel gezond zijn, de processen en resultaten betrouwbaar. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Berichten: 109
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 3
224 x bedankt in 96 berichten
(03-Jul-2024, 07:31 PM)365cycle schreef: Voor het vervolg maak ik me ook niet echt druk. Er zijn vrijwel geen partijen die velomobielen bouwen, maar er zijn er echt genoeg die koolstofvezel producten kunnen maken; een surfplank en de drijvers van bepaalde catamarans volgen een vergelijkbaar productieproces (binnen 10 km van mijn huis weet ik er sowieso al 3) Het vergelijk met surfplankbouw is wel een interessante, want afgezien van maatwerk worden sinds de afgelopen 15-20 jaar vrijwel alle planken van alle merken door één enkele fabrikant in Thailand gemaakt. Een soort monopolie als velomobileworld dus, maar dan op grotere schaal. Een van de gevolgen: de prijs van een nieuw board is onwijs hoog geworden.
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2030
2405 x bedankt in 1068 berichten
04-Jul-2024, 11:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2024, 12:08 PM door Roepers.
Edit Reason: Linkfix naar de ICB site
)
(03-Jul-2024, 10:21 PM)Willeke_IGKT schreef: Het is op dit moment vooral de QV die eruit moet ondanks hogere verkoop aantallen.
Die is duidelijk anders dan alle andere VM, met de andere achterkant.
De driewielers van VM.nl blijven voorlopig nog uit Roemenië komen. Ik denk dat Willeke gelijk heeft en dat de relatie tussen Velomobiel.nl en velomobileworld stukgelopen is op de QV. Velomobiel.nl hechten aan dat model. Bij ICB lijkt er geen vuiltje aan de lucht in de relatie met velomobileworld. Zie bericht van 2 juli op de site van ICB
Groet,
Marco
Berichten: 2.716
Topics: 92
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2869
3202 x bedankt in 2223 berichten
04-Jul-2024, 11:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2024, 12:33 PM door Willeke_IGKT.)
(04-Jul-2024, 11:19 AM)Roepers schreef: Ik denk dat Willeke gelijk heeft en dat de relatie tussen Velomobiel.nl en velomobileworld stukgelopen is op de QV. Velomobiel.nl hechten aan dat model. Bij ICB lijkt er geen vuiltje aan de lucht in de relatie met velomobileworld.
Groet,
Marco
Vind je het gek dat ze er veel waarde aan hechten. Het is een uniek model Wanneer iemand een vierwiel VM wilt. Dan is er tot voor kort maar 1 optie: De QV(+). En zolang je niet de Speedelec uitvoering zou willen. Is die van Katanga minder praktische dan de QV.
Maar ik kom bij Komoot uit wanneer ik de link volg.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 173
474 x bedankt in 195 berichten
Velombileworld beweert nu dat ze mijn bericht niet hebben gewist, maar ze geven nu wel een antwoord:
" Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik heb geen post gedelete. De details waarom er gekozen is om de samen werking met Velomobiel.nl kan ik niet delen die blijven tussen velomobileworld en velomobiel.nl. Er is geen ruzie maar er is van onze kant gekozen om de samenwerking af te bouwen."
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2030
2405 x bedankt in 1068 berichten
04-Jul-2024, 12:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2024, 03:44 PM door Roepers.)
Link gefixed.
Groet,
Marco
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|