Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
velomobileworld.com
(12-Jul-2024, 09:45 PM)Roepers schreef: Ik keek net op de pagina bestellingen van VMW, maar de orderportefeuille is volgelopen met  6 Snoeken L, 3 Carbon Quests en een Quattrovelo. Er zijn blijkbaar best  veel mensen die toch nog maar snel een dergelijke fiets hebben besteld nu het nog kan. Als ik het zo zie is de levertijd meer dan 6 maanden.

Groet,

Marco

Die QV vervangt volgens mij een QV die al een jaar total loss is.
Citaat:Remark: This is for total crashed Qv from last year, customer gets money for new Qv

En ik zie maar twee Quests. Maar dit zijn dan wel de laatste 2.
Citaat:Remark: last 2 Quest orders, Jan agreed
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De prijzen van de vm-en zijn opeens ook weer inclusief 19% BTW.

De W9s heeft zelfs 3 prijzen: 

Basisprijs: €11.900,- inclusief 19% BTW

 12.624,00

W 9S - 12,623.89 EUR


Beetje vreemd.

De W9 trouwens ook.
De A9.2 en de M9 hebben 2 prijzen.

De MilanSL staat er nu ook opeens weer bij. Nog vreemder.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Als je een bepaald volume aan goederen aan NL verkoopt moet je de Nederlandse BTW gebruiken ( dus geen 19%). Maar daar komt het prijsverschil niet vandaan.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op de Engelstalige site zijn de prijzen ex btw, op de Nederlandse in.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Plots staan er een hoop velomobielen bij in de orderlijst en is de mijne opgeschoven van 2024-09-04 naar 2024-11-29 ...

Not nice
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
nr 6, een Bulk, op de lijst, bestelnummer 616 is een apart geval. Geen plaatje, het nummer  is veel lager dan de andere, moet nog gepland worden en had vorige week afgeleverd moeten zijn.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Jul-2024, 07:46 AM)bucovaina schreef: ...is de mijne opgeschoven van 2024-09-04 naar 2024-11-29 ...

Inderdaad. Kan helaas nog erger. Bij mij was de verwachte levertijd 5 dagen geleden, ik zie mijn velo in een video en vervolgens lees ik dat de verwachte levertijd nog 3,5 maand later wordt. Het meest vervelende is dat de proef samen fietsen, vader en zoon, ver uitgesteld is. Tot in de koudere en eerder donkere periode. 
Ik was zo teleurgesteld dat ik op het punt heb gestaan de bestelling te cancelen en helemaal met velomobielen te stoppen. De onmacht, de teleurstelling.

[Afbeelding: Capture-VMW-Snoek-L.jpg]
Antwoord }
@Hoekie ik zou gewoon Dronten even mailen. Zij kunnen wél druk uitoefenen bij Jan.
Bestellingen zo zonder overleg ff een paar maanden uitstellen kan idd echt niet.

Laten we vooral blij zijn dat er binnenkort concurrentie is Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Hardloper , Hoekie
@ Hoekie
De onmacht en teleurstelling kan ik me voorstellen. Maar de bestelling cancelen en met velomobielen stoppen …. ben je betoeterd, het is een soort lifestyle, die geef je toch niet op!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
@Hoekie heel veel warmte gewenst vanuit mijn kant.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Jul-2024, 12:44 PM)Hoekie schreef:
(15-Jul-2024, 07:46 AM)bucovaina schreef: ...is de mijne opgeschoven van 2024-09-04 naar 2024-11-29 ...

Inderdaad. Kan helaas nog erger. Bij mij was de verwachte levertijd 5 dagen geleden, ik zie mijn velo in een video en vervolgens lees ik dat de verwachte levertijd nog 3,5 maand later wordt. Het meest vervelende is dat de proef samen fietsen, vader en zoon, ver uitgesteld is. Tot in de koudere en eerder donkere periode. 
Ik was zo teleurgesteld dat ik op het punt heb gestaan de bestelling te cancelen en helemaal met velomobielen te stoppen. De onmacht, de teleurstelling.

[Afbeelding: Capture-VMW-Snoek-L.jpg]

Mja, min of meer zelfde gevoel hier hoor. Serieuze teleurstelling. Mijn oudste zoon wordt in augustus 5. Ik hoopte dat 'ie nog net achterin ging passen dat ik hem toch een paar keer mee kon nemen. De kans dat hij tegen half december nog gaat passen lijkt me een pak kleiner geworden.

Ik vind het ook echt niet kunnen. Ik heb het vermoeden dat er erg veel reactie is gekomen in de vorm van een "berg" bestellingen "nu het nog kan" en hebben ze die om een of andere reden latere bestellingen toch voorrang gegeven Doh .

Het laat iig geen fijn gevoel achter, al zou ik zelf nu niet gaan cancellen. Geluk bij ongeluk is dat ik tijdelijk de Quest van velo-cars kan gebruiken tot de QV er is. Ik ben iig "velomobiel".
Antwoord }
Ik heb Excel er even op losgelaten.
Voor de fietsers die wachten op een datum van 18-10-2024 : er zijn 40 fietsen tussengevoegd.
Voor bucovaina: er zijn 51 fietsen tussengevoegd.

Ik heb inmiddels zowel Dronten als Breaza gemaild. Wacht op antwoord.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
Bij mij was het zo’n 10 maanden geleden wachten en kort na op de wachtlijst laten plaatsen proef rijden om eventueel eraf te halen of andere model. Dan stond ik in ieders geval al op de lijst. En tussendoor geregeld over de kleuren dubben. Volgens mij is het niet zo uitgebreid op geschoven bij mij. Maar nu vmworld geen active interesse meer heeft in VM.nl. Dat maakt het netjes op tijd afwerken van zijn orders er niet vanzelfsprekend beter op. Want ze hebben gewoon weinig tot niks te verliezen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Jul-2024, 03:27 PM)365cycle schreef: ...
Voor de fietsers die wachten op een datum van 18-10-2024 : er zijn 40 fietsen tussengevoegd.
Voor bucovaina: er zijn 51 fietsen tussengevoegd.
...

Ik dacht al zoiets. Daar ben ik niet zo heel blij mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Jul-2024, 03:33 PM)Hardloper schreef: Maar nu vmworld geen active interesse meer heeft in VM.nl. Dat maakt het netjes op tijd afwerken van zijn orders er niet vanzelfsprekend beter op. Want ze hebben gewoon weinig tot niks te verliezen.
Zo'n einde van een samenwerkingsverband is juist een goede reden om alles er vlot door te duwen en het snel af te handelen.
Er zijn namelijk twee partijen die weinig meer te verliezen hebben. Samenwerken met een partner die niet gebaat is bij jouw toekomst doe je het best zo kort mogelijk Wink

(15-Jul-2024, 03:27 PM)365cycle schreef: Ik heb inmiddels zowel Dronten als Breaza gemaild. Wacht op antwoord.
Vanuit Dronten inmiddels een kort antwoord, en da's tof, want vandaag zijn ze eigenlijk dicht.

Teneerste werd ik (terecht) op m'n vingers getikt omdat ik direct contact zocht met hun producent. Ik maakte in dit geval gebruik van wat "privileges" waarvan ik vind dat ik die inmiddels wel heb, maar Theo heeft het op dit moment liever niet, en daar heb ik begrip en respect voor.

Ze gaan even in overleg en komen er snel op terug. Ik heb ook op de bestelling van hoekie (met echte naam) en bucovaina (zonder echte naam) gewezen, dus ik kan me zo voorstellen dat jullie ook wat gaan horen.

Als laatste - en als Theo dat zegt vind ik dat altijd fijn - een belangrijke mededeling:
"Het komt goed." 

Als ik wat hoor, horen jullie het ook!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
Ik heb Theo ook weleens aan de telefoon gehad wat achteraf op een vrije dag nlrek te zijn. Net toen ik wou ophangen en dacht ze zijn gesloten. Nam hij op. Hij bleek op het werk te zijn om te hobby’en.

Maar je zou het inderdaad wel denken dat netjes snel alles afhandelen wel zo praktische is. Maar jullie hebben echt wel gegronde redenen waarom ze het niet kunnen maken om er andere modellen even tussen door te duwen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(15-Jul-2024, 03:27 PM)365cycle schreef: Voor de fietsers die wachten op een datum van 18-10-2024 : er zijn 40 fietsen tussengevoegd.
Voor bucovaina: er zijn 51 fietsen tussengevoegd.

"tussengevoegd". Betekent dat nieuwe bestellingen of bestellingen die er al waren maar verschoven zijn?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik wilde net nog een checken of er iets aan de geplande leverdatum was veranderd, maar zie op de link in Firefox en Safari op https://www.velomobileworld.com/orders dat er staat "CONNECTION FAILED". Ofwel is er iets stuk aan hun database-back-end ofwel hebben ze die strategischgewijs af gezet Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik zie dat ook geregeld. Maar ik kreeg de indruk (herinner me vaag) dat jouw QV pas in december zou geleverd worden volgens de site
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
29 november was het laatste dat ik gezien had.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Die melding zie ik ook geregeld. Meestal geeft een 2de of 3de keer laden wel een lijst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(25-Jul-2024, 02:59 PM)bucovaina schreef: 29 november was het laatste dat ik gezien had.

Net gechecked. Je datum klopt 

PS: Bestellingen | Bekijk de pagina met bestelstatus | Velomobile World
Deze doet het nu wel.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het charme-offensief wat betreft de Bülk neemt nog grotere vormen aan.

Ben Parke, toevallig ook een verkoper ervan en een vm-ambassadeur, heeft een top 10 gemaakt van de huidige velomobielen en jullie mogen 1x raden welke vm er op 1, 2 en 3 staat.

Ik mis de MilanSL, de DF en de Quest. 
Die waren/zijn in 2024 nog te bestellen en hadden er gewoon bij gekund, als hij de Bülk-familie bij elkaar had gezet.


https://www.youtube.com/watch?v=DG3jkSRN96o
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hier geeft Ben aan waarom hij dat denkt (helaas Facebook): https://www.facebook.com/groups/11502462...4573452547
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Aug-2024, 10:56 AM)TheoZw schreef: Hier geeft Ben aan waarom hij dat denkt (helaas Facebook): https://www.facebook.com/groups/11502462...4573452547

Tja, ik vermoed toch ook wel een ietsiepietsie eigenbelang vanwege zijn containerlading Bülks die hij nu heeft staan. 

Zie ook het filmpje. Enkel en alleen maar Bülkjes in het begin. Ik tel er sowieso 6.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver , 365cycle
Een Bülk ambassadeur die een top 10 maakt waar de Bülk in de top 3 staat, color me surprised :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 49 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM