Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest Kleinste verzet vooraan ratelt
#1
Is het normaal dat als je het kleinste verzet gebruikt op een Carbon Quest dat je de velomobiel harder voelt "ratelen"? Hij maakt dan een harder geluid en ik "voel" de schakels over een tandwiel gaan. Als ik met de shifter draai, verandert het geluid niet. Het is dus niet het geluid van de ketting die tegen de derailleur schuurt. Ik zou niet beter weten dan denken dat er met het kleinste verzet vooraan meer spanning op de ketting staat en het de ketting harder tegen de tandwielen duwt, wat maakt dat het geluid/gevoel van de schakels van de ketting harder is.

Maar nog iemand die dit herkent?

Voelt gewoon aan dat het lichtste verzet niet efficient is (lawaai / velomobiel trilt = verliezen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Het eerste waar ik aan denk bij dit verhaal is dat de ketting en de tandwielen ingesleten zijn (op elkaar) en dat het kleinste tandwiel niet vaak gebruikt is. Maar ik ben benieuwd wat anderen vinden.

(Edit: Ik kan niet lezen.  Doh Er staat kleinste verzet, dus grootste tandwiel achter. Dan verwacht ik niet dat het met slijtage te maken geeft.)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb dit ook, of iets vergelijkbaars.
Bij mij zit het ketting geleidewieltje vrij dicht op de trapas en toen Peter het de eerste keer oploste was het opzij verplaatsen van het wieltje genoeg. Dat kon door het asje om te draaien.
Ik heb het nu weer maar erger, verbouwing van de crank en ketting bladen, en weer denkt Peter het met het geleidewieltje op te kunnen lossen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#4
hmm, ik had iets vergelijkbaars met mijn QXS maar dan met mijn buitenblad. (dus reedt ik meestal in mijn middelste) zou best wel hetzelfde kunnen zijn geweest
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Hoe hangt de ketting als je hem in het kleinste verzet heb? heel erg strak? of slapjes?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Gaat de derailleur achter ver genoeg naar binnen? Ik zeg op afstand dat daardoor de ketting net niet goed genoeg op het grootste tandwiel ligt en dat daardoor het geluid ontstaat….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Zou me niet verbazen als de retourketting gewoon ergens op de bodem ligt. Dat klinkt niet fijn maar werkt prima.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ik denk dat ik het heb gevonden, het geluid is weg als ik de kettinggeleider ophef. De ketting schuurt gewoon tegen de onderkant van de voorste derailleur. Die zou dus iets lager moeten komen op die staaf om dat probleem op te lossen. Misschien laat ik het wel zo, want zoveel gebruik ik dat verzet toch niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Over anderhalf uur h...Wim -de roetsende — 07:43 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurrica...Wim -de roetsende — 07:41 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
De remmen schokk...Wim -de roetsende — 07:37 AM
Buelk racing hood en warm weer
Bochten rijden in ee...Arend-Jan — 07:20 AM
Hoe bewaren jullie jullie racekappen?
De lange racekap van...Arend-Jan — 07:10 AM
Nog wat kleine annoyances met de Bülk
Dat een remtrommel '...Arend-Jan — 07:01 AM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gr...
Ik heb dat bij mijn ...Arend-Jan — 06:54 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mijn hurricane...Boyd Maduro — 01:52 AM
Fietser.be interview
Bedankt voor het del...Hoekie — 11:19 PM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Mijn nieuwste aanwin...Lopopodium — 11:06 PM
QV 209 is eindelijk geland
Mooie fiets idd.  ...Hoekie — 10:53 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 202...Lopopodium — 10:50 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Herbai...Roepers — 09:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...mijn QV weer thui...Atrike — 08:27 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag bij Kampen...Atrike — 08:23 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen net ten no...Fietsbennie — 07:28 PM
Fietser.be interview
Leuk interview inder...Martin van Mourik — 07:18 PM