Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is er mis met een DF?
#79
(26-Jul-2024, 06:53 PM)mvdriel schreef:
(26-Jul-2024, 05:19 PM)Hardloper schreef: Hoe is eigenlijk de draaicirkel van de Tuna tov van de DF?

Vrijwel hetzelfde. Het hangt natuurlijk ook van de breedte van de banden af. Maar bij even brede banden is de draaicirkel vrijwel hetzelfde.

Ik zou zelfs zeggen dat de Tuna met 35-349 CCU's een vergelijkbare draaicirkel heeft als eeen DF XL met 32-406 CCU's
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
#80
John Williams was handelaar en is gestopt wegens de complicaties met de Brexit.

Even reagerend op de opmerking van Hoekie. Ik denk dat Hardloper door zijn formulering goed duidelijk maakt dat het iets subjectiefs is, en geen feit wat hij verkondigd. Het is een indruk die hij heeft. Niks op tegen lijkt mij, zolang het onderscheid tussen feit en mening, persoonlijke beleving, maar duidelijk blijft.
Antwoord }
#81
Als nieuwe velomobieler/velomobilist  Huh  ben ik eigenlijk best wel tevreden met de open wielkasten van mijn DF. Bij onverwachtse afgesloten wegen of het verkeerd inschatten van een bocht is het aangenaam om rolstoelgewijs achteruit te kunnen rollen ipv uit te moeten te stappen. Ik ben er vrij zeker van dat ik die tijd niet zomaar inhaal door iets sneller te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Rikkie , Willeke_IGKT , Pphaan34
#82
(08-Sep-2024, 08:17 PM)zeetje schreef: Als nieuwe velomobieler/velomobilist  Huh  ben ik eigenlijk best wel tevreden met de open wielkasten van mijn DF. Bij onverwachtse afgesloten wegen of het verkeerd inschatten van een bocht is het aangenaam om rolstoelgewijs achteruit te kunnen rollen ipv uit te moeten te stappen. Ik ben er vrij zeker van dat ik die tijd niet zomaar inhaal door iets sneller te fietsen.
Kan zeker een voordeel zijn, maar dan moet het wel echt plat zijn, anders is rolstoelen zeker niet gemakkelijk. Daarnaast lukt dat ook alleen als je er geen toerkap op hebt liggen.
In de Bülk en Milan lag ik vlak genoeg om bij de grond te kunnen. En dan nog bouw ik tegenwoordig liever op m'n ervaring, en doe ik het als volgt:

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Piet K
#83
Mooi voorbeeld. Zo doe ik het ook.

Maar eigenlijk rijd ik niet zo vaak verkeerd.

Mocht dit toch gebeuren, dan vind ik uitstappen ook geen probleem als er geen hellinkje/schuin wegdek/hogere berm in de buurt is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#84
(09-Sep-2024, 12:24 AM)365cycle schreef:
(08-Sep-2024, 08:17 PM)zeetje schreef: Als nieuwe velomobieler/velomobilist  Huh  ben ik eigenlijk best wel tevreden met de open wielkasten van mijn DF. Bij onverwachtse afgesloten wegen of het verkeerd inschatten van een bocht is het aangenaam om rolstoelgewijs achteruit te kunnen rollen ipv uit te moeten te stappen. Ik ben er vrij zeker van dat ik die tijd niet zomaar inhaal door iets sneller te fietsen.
Kan zeker een voordeel zijn, maar dan moet het wel echt plat zijn, anders is rolstoelen zeker niet gemakkelijk. Daarnaast lukt dat ook alleen als je er geen toerkap op hebt liggen.
In de Bülk en Milan lag ik vlak genoeg om bij de grond te kunnen. En dan nog bouw ik tegenwoordig liever op m'n ervaring, en doe ik het als volgt:


Konden wel allemaal maar beginners vol ervaring zijn
Dan zou iedereen er zo'n mooie draai aan kunnen geven

Ik heb hier ook al wat verwijzingen naar pants voor een df gezien. Hebben jullie het dan over aftermarket gesloten wielkappen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#85
Citaat:Konden wel allemaal maar beginners vol ervaring zijn
Dan zou iedereen er zo'n mooie draai aan kunnen geven

Ik heb hier ook al wat verwijzingen naar pants voor een df gezien. Hebben jullie het dan over aftermarket gesloten wielkappen?


Pants zijn idd de niet standaard meegeleverde wielkappen, waardoor de wielen niet langer open zijn, maar volledig ingesloten zitten. De 'pants' maken het geheel wat gestroomlijnder is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#86
Het nadeel van pants is dat de stuuruitslag beperkt wordt, waardoor je geen scherpe bochten meer kan draaien.
Maar er zijn nu ook 'wide pants'. Die zijn breder, en staan wel de volledige stuuruitslag toe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#87
(09-Sep-2024, 08:17 AM)zeetje schreef: Konden wel allemaal maar beginners vol ervaring zijn
Dan zou iedereen er zo'n mooie draai aan kunnen geven.
Mwah, weet ik niet hoor, de leerweg is heel leuk Big Grin
Reden dat ik die ervaring aanstipte is dat open wielkasten willen om die reden legitiem is, maar dat ik gedurende mijn "velomobiel carrière" ook besluiten genomen heb die ik nu juist niet meer zou nemen door die ervaring.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
(09-Sep-2024, 12:07 PM)365cycle schreef:
(09-Sep-2024, 08:17 AM)zeetje schreef: Konden wel allemaal maar beginners vol ervaring zijn
Dan zou iedereen er zo'n mooie draai aan kunnen geven.
Mwah, weet ik niet hoor, de leerweg is heel leuk Big Grin
Reden dat ik die ervaring aanstipte is dat open wielkasten willen om die reden legitiem is, maar dat ik gedurende mijn "velomobiel carrière" ook besluiten genomen heb die ik nu juist niet meer zou nemen door die ervaring.

Ben het eens met de leerweg hoor, mijn poëtisch kantje kwam ineens naar boven.
Waar kan ik meer info vinden over zo'n pants? Afhankelijk van de prijs en moeite lijkt mij dat op termijn wel een leuke upgrade.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#89
Dit schreef Ymte over de Zwitserse hosen.
https://www.intercitybike.nl/nl/blogs/ra...rse-hosen/
Antwoord }
#90
Het probleem van teruglopende markt of afzet ligt geheel aan de fabrikanten en leveranciers. Nog net even naar de DF-XL gekeken, allerlei uitvoeringen, tandje voor en tandje achter, frutsels te over, maar geen woord over maten en gewichten. Ik pas net aan in de Orca in de breedte, geen idee hoe dat is bij de DF, maar ik denk dat ik  er eenmalig in kan "zakken" en dat daarna de zaag er aan te pas moet komen om me eruit te zagen. En gezien dat de afzetmarkt toch grotendeels West-Europa is, moet je daar natuurlijk wel rekening mee houden. Het overgrote deel van de bevolking is te dik, daar worden we regelmatig op gewezen. Dan lijkt het mij zinvol om  als fabrikant een ligfiets te ontwerpen waarin dit soort mensen ook normaal in en uit kunnen stappen en dan wat kunnen gaan doen aan dat gewicht, bij een sportschool val je namelijk geen gram af. Vreemd genoeg schijnt dit  nog steeds te spelen, want bij mijn keuze voor de Orca was dit ook al een dingetje, onvolledige gegevens waardoor je geen vergelijk kunt maken. Daarover toen ook bericht bij de diverse leveranciers en daar is dus niets mee gedaan. Vind je het dan gek dat je markt instort? Men gaat echt niet veel kilometers rijden om even te zien of het past. Bij mijn open ligger kon ik het aanbod via deskresearch terugbrengen naar twee modellen en daar ben ik toen over gaan praten met de leverancier. Bij de Orca kon ik dat niet en veel van mijn beslissingen  waren gelijk met die van Jan G. Je bent onbekend met dat wereldje en dan moet je op onvolledige gegevens  een eerste keuze maken om dan bij een leverancier verder te gaan overwegen en die eerste stap is dus al niet  te zetten. Nog los wat je van de modellen vind is dit puur een marketing verhaal, je toekomstige klant goed in-/voorlichten (en niet oplichten).
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#91
(09-Sep-2024, 03:54 PM)Joop99 schreef: Men gaat echt niet veel kilometers rijden om even te zien of het past

Hmm. Als ik meer dan €10.000,- euro uit ga geven aan iets dan wil ik wel meer dan 'even zien of het past', en ja, daar rij ik ook nog wel een paar honderd kilometer voor.
Zeker met iets als fietsen, waar lichaamsmaten veel verschil kunnen maken. En dan heb ik het nog niet eens over de breedte. Lang lichaam, kort lichaam, onder/bovenbeen lengte, schoenmaat. Ga zo maar door.
Antwoord }
#92
(09-Sep-2024, 03:54 PM)Joop99 schreef: Men gaat echt niet veel kilometers rijden om even te zien of het past

Dat zou ik iedereen just wel aanraden. Het is geen broodje bij de bakker.


Ik ben iedere keer weer verbaasd als er beginnende ligfietsers of vm-rijders zijn die nauwelijks een serieuze proefrit gaan maken.

Een proefrit is wat mij betreft voor een beginner sowieso meer dan een uur. Dan pas ga je merken of het echt wel of echt niet iets voor je is. Niet na 5km al.



Al ik nu op een open ligger zou proefrijden, dan weet ik (na 19 verschillende open liggers) echt wel na een paar honderd meter of een fiets wel of niet geschikt voor mij is. Zoiets noemt men dan ervaring. Dat lukte met de eerste echt nog niet.





(09-Sep-2024, 03:54 PM)Joop99 schreef: Dan lijkt het mij zinvol om  als fabrikant een ligfiets te ontwerpen waarin dit soort mensen ook normaal in en uit kunnen stappen en dan wat kunnen gaan doen aan dat gewicht, bij een sportschool val je namelijk geen gram af. 


(en niet oplichten)

Die vm-en bestaan al: de Milan en de Bülk.


Die tweede opmerking over oplichten lijkt niet erg aardig. Is het echt je bedoeling om te suggereren dat dit nu gebeurt?


Oh ja, minder dik willen zijn lukt meestal prima door minder calorieën in te nemen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
#93
(09-Sep-2024, 05:11 PM)Frutsel schreef:
(09-Sep-2024, 03:54 PM)Joop99 schreef: Men gaat echt niet veel kilometers rijden om even te zien of het past

Hmm. Als ik meer dan €10.000,- euro uit ga geven aan iets dan wil ik wel meer dan 'even zien of het past', en ja, daar rij ik ook nog wel een paar honderd kilometer voor.
Zeker met iets als fietsen, waar lichaamsmaten veel verschil kunnen maken. En dan heb ik het nog niet eens over de breedte. Lang lichaam, kort lichaam, onder/bovenbeen lengte, schoenmaat. Ga zo maar door.
Dan kunnen de reiskosten leuk oplopen, vooral dan als het niet naast de deur is en dan nog heb je geen gegevens op papier, die zul je dan zelf moeten vergaren door eigen metingen en dat voor een product van €10.000,=? Moet niet gekker worden. En dat  hele verhaal wellicht 6 keer of zo.

(09-Sep-2024, 06:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat zou ik iedereen just wel aanraden. Het is geen broodje bij de bakker.
Ik ben iedere keer weer verbaasd als er beginnende ligfietsers of vm-rijders zijn die nauwelijks een serieuze proefrit gaan maken.
Een proefrit is wat mij betreft voor een beginner sowieso meer dan een uur. Dan pas ga je merken of het echt wel of echt niet iets voor je is. Niet na 5km al.

Je zit hier al in fase 2, je hebt al een keuze gemaakt tussen typen velomobielen en nu wil je weten of die voor jou geschikt is.

(09-Sep-2024, 06:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Die vm-en bestaan al: de Milan en de Bülk.
Dat weet iemand die net komt kijken niet, ik trouwens ook niet, maar ik heb al een velomobiel, dus niet actief gezocht, alleen even gekeken naar die DF(-XL) omdat daar de discussie over was.

(09-Sep-2024, 06:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Die tweede opmerking over oplichten lijkt niet erg aardig. Is het echt je bedoeling om te suggereren dat dit nu gebeurt?
Ik hoop het niet, maar soms gaan mijn wenkbrauwen omhoog als ik sommige zaken lees op het forum. Sommige van die  zaken worden dan afgedaan als technisch mankement, hoe zo?, je had die fiets toch ontworpen? Dus soms is die invulling heel anders dan je denkt. Een andere vertaling zou kunnen zijn fout voorgelicht. Het gaat er daarna om hoe het wordt opgelost, om maar het begin te herhalen "Het is geen broodje bij de bakker.".
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#94
Ik ken zowel velomobiel.nl als ICB als bedrijven met een ongelooflijk goede service.


Ben je er weleens geweest? Je zegt namelijk best stevige dingen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , martinR , Willeke_IGKT
#95
(09-Sep-2024, 07:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ken zowel velomobiel.nl als ICB als bedrijven met een ongelooflijk goede service.
Beide partijen hebben het beste met hun klanten voor, bij beide werken geen flitsende zakenmannen. Ik heb zo m'n akkefietjes met ze gehad, maar heb echt nooit nooit nóóit het gevoel gehad dat ze ook maar een klein beetje een poging deden om mij of wie dan ook op te lichten. 

(09-Sep-2024, 03:54 PM)Joop99 schreef: Het probleem van teruglopende markt of afzet ligt geheel aan de fabrikanten en leveranciers. Nog net even naar de DF-XL gekeken, allerlei uitvoeringen, tandje voor en tandje achter, frutsels te over, maar geen woord over maten en gewichten. Ik pas net aan in de Orca in de breedte, geen idee hoe dat is bij de DF, maar ik denk dat ik  er eenmalig in kan "zakken" en dat daarna de zaag er aan te pas moet komen om me eruit te zagen. En gezien dat de afzetmarkt toch grotendeels West-Europa is, moet je daar natuurlijk wel rekening mee houden. 
De website van ICB is niet ideaal, ze maken fietsen geen websites. Het budget is beperkt, want de gelikte site die zij misschien hebben, daar betalen jij en ik voor.
Daarnaast zie je bij Donkervoort ook niet op de site hoeveel ruimte je precies hebt in zo'n sportwagen, als je het wil weten zal je erheen moeten gaan om te passen.
Dat je niet soepel in- of uit gaat stappen als je 2 meter bent en 150 kg weegt kan ik je nu ook alvast vertellen, en daarbij dat je hetzelfde gaat ervaren als je een KTM X-Bow GT aanschaft voor dagelijks gebruik. Ik plaats dit niet om te fatshamen maar deze sportwagen is niet voor deze sportman.

De grootste markt voor velomobielen is momenteel die voor fietsen die enorm efficiënt zijn, fietsen die praktisch zijn voor de wat forsere medemens verkopen gewoon slechter (hoeveel Alpha 9.2 zijn er al verkocht?). Dat fenomeen is niet voorbehouden aan onze kleine fietsniche; een goede vriend die daadwerkelijk ruim 150 kg weegt heeft allerlei problemen gehad met frames van wielrenfietsen omdat er gewoon geen merk is dat iets bouwt dat geschikt is voor zijn gewicht (terwijl de frames wel fors groter zijn dan wat normaal is).

Als laatste: Je loopt denk ik voornamelijk tegen de beperking aan dat je óp een normale ligger stapt, maar ín een velomobiel. Hoe breed je bent maakt op die normale ligger dus niets uit, een dikke buik zit alleen in de weg bij een bovenstuur. Maten geven voor een velomobiel is leuk bedacht, maar helaas zo makkelijk nog niet; ik paste met mijn 1.94m en schoenmaat 50 perfect in een Bülk, kon ermee lezen en schirjven. Een vriend van 1.82m met veel kleinere voeten heeft 'm niet gekocht omdat hij niet lekker past.
Je hebt een flinke dataset nodig om op afstand bij benadering te kunnen bepalen of je gaat passen, en zelfs dan ben je er nog niet; persoonlijke voorkeur doet helaas een hoop. Ik snap heel goed dat fabrikanten daar geen garanties over gaan geven (indicaties zijn er wel degelijk!), maar als je je afmetingen wil delen wil ik wel een gokje wagen waar je in past en ik ben hier zeker niet de enige. 

Mijn tip: Velomobielen proberen is leuk, en €10K is veel geld. Maak er een dagtrip van, en heb plezier!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#96
(09-Sep-2024, 07:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ken zowel velomobiel.nl als ICB als bedrijven met een ongelooflijk goede service.
Ben je er weleens geweest? Je zegt namelijk best stevige dingen.
Ik heb geen bedrijven genoemd, dus de koppeling die je nu maakt met stevige dingen kan ik niet plaatsen en is niet van mij.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:
#97
Graag terug op topic.

Dit wordt nu een welles-nietes situatie waar niemand mee opschiet.

Het verschil tussen velomobielen met open en gesloten wielkasten is voornamelijk van belang als je van de ene naar de andere overstapt, voor de eerste VM is het gewoon een kwestie van 'oh, zo voelt het in een VM'.

En ja, ik heb het gedaan, van een Quest naar een Strada, dus van dicht naar open en ik vind het heel erg meevallen, slechts een beetje last bij harde wind in de polder.
Ik draai nog steeds mijn waterfles open zonder het stuur vast te houden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Rikkie
#98
(09-Sep-2024, 08:52 PM)365cycle schreef: De website van ICB is niet ideaal, ze maken fietsen geen websites. Het budget is beperkt, want de gelikte site die zij misschien hebben, daar betalen jij en ik voor.
Ik denk niet dat vier regeltjes met maten van oa de "entree" het budget gaat raken. En waarom zouden wij, die de site betalen, dan niet mogen vragen om de maten erop te  zetten?
(09-Sep-2024, 08:52 PM)365cycle schreef: Daarnaast zie je bij Donkervoort ook niet op de site hoeveel ruimte je precies hebt in zo'n sportwagen, als je het wil weten zal je erheen moeten gaan om te passen.
Volgens mij is dat maatwerk en wordt afgestemd met de koper, daarom zijn die dingen zo duur.
(09-Sep-2024, 08:52 PM)365cycle schreef: Dat je niet soepel in- of uit gaat stappen als je 2 meter bent en 150 kg weegt kan ik je nu ook alvast vertellen, en daarbij dat je hetzelfde gaat ervaren als je een KTM X-Bow GT aanschaft voor dagelijks gebruik.
Die maten haal ik niet en succes met (verkeers-)drempels bij die KTM.
(09-Sep-2024, 08:52 PM)365cycle schreef: een goede vriend die daadwerkelijk ruim 150 kg weegt heeft allerlei problemen gehad met frames van wielrenfietsen omdat er gewoon geen merk is dat iets bouwt dat geschikt is voor zijn gewicht (terwijl de frames wel fors groter zijn dan wat normaal is).
Misschien moet je vriend gaan kijken bij ICE, alleen het zijn wel drie wielen.

(09-Sep-2024, 08:52 PM)365cycle schreef: Je hebt een flinke dataset nodig om op afstand bij benadering te kunnen bepalen of je gaat passen
Nee, maar twee maten, of je in de lengte erin past en hoe breed de "entree" of "cockpit toegang" is. In fase 1 kun je dan beslissen van "aardig, eens zien" en "no way, gaat 'm niet worden". En dan hou je als het goed is een lijstje over met kandidaten waarbij op basis van maten het zou moeten passen.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:
#99
Rainbow 
Nogmaals terug op topic!!!

Ja, ik snap dat je dit schreef terwijl ik mijn terug op topic plaatste maar het is te veel geweest.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Sep-2024, 09:58 PM)Willeke_IGKT schreef: Nogmaals terug op topic!!!

Ja, ik snap dat je dit schreef terwijl ik mijn terug op topic plaatste maar het is te veel geweest.
Ik snap je even niet, wellicht denk je aan het fysieke ding dat voor je neus staat op drie wielen, maar informatie zoals maten zijn ook een onderdeel van de ligfiets/velomobiel en dat nu juist dit niet op de website staat is er een kans dat daardoor die DF beroerd verkoopt. Aspirant kopers weten niet wat ze zien, krijgen er gaan vat op en klikken dan verder, dat is de moderne tijd.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:
Joop, het topic van dit draadje is niet of de VM bedrijven genoeg informatie geven, het is de DF en de specifieke details daarvan.

Dit is niet om jou tegen te houden, maak er maar een nieuw draadje voor.
Alle verdere off topic ireacties na mijn tweede terug on topic worden verwijderd.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , 365cycle , martinR , Rikkie
Hoe ik het ondertussen begrijp is dat er niets mis met de DF op zich. Eerder dat de nieuwere modellen enkele verbeterde ditjes en datjes hebben die ervoor zorgen dat een nieuwe DF niet zo interessant is tov andere nieuwe modellen.
Zo is het afstellen van de zit positie omslachtiger dan nieuwere modellen.
De toegangshatch langs de zijkant is handig, maar net niet goed genoeg geplaatst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bij de DF kun je nog instellen, bij sommige van de nieuwe fietsen van Daniel, is de stoel ( 7 versies ofzo) direct met de muts verbonden. en valt er niet veel te stellen. De stoel heeft gaatjes die op de kopjes van 2 inbusboutjes passen. Dat zit dan zoals het zit. Bij een volgende rijder met andere positie wordt het dan wel wat lastig.

Er zit een behoorlijke evolutie in de Velomobielen, waardoor er veel nieuws komt. Stuurgeometrie is een onderdeel waarin na de DF door Daniel een boel veranderd is. Zie de Alpha veerpoten. Hij heeft er erg op gelet hoe de fiets zich bij zijwind gedraagt. Of er bij andere fabrikanten ook veel veranderd is weet ik niet. Of de stuurgeometrie van de Snoek anders is als de Quest? Bij mijn GT met Panzer besturing en enkelzijdig remmen merkte ik bijvoorbeeld zeer forse reacties op enkelzijdig remmen. Foutje in de schuurstraal. Geen idee of dat er nog in zit bij de Bülk. Ik heb dat recent veranderd door andere voorste stangetjes aan te brengen. Nu is het weg, en daar ben ik best blij mee. Er zijn ook rijders van dezelfde fiets die datzelfde gedrag veel minder problematisch vinden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11-Sep-2024, 07:37 AM)zeetje schreef: Hoe ik het ondertussen begrijp is dat er niets mis met de DF op zich. Eerder dat de nieuwere modellen enkele verbeterde ditjes en datjes hebben die ervoor zorgen dat een nieuwe DF niet zo interessant is tov andere nieuwe modellen.
Inmiddels is het bij velomobielen al een tijdje zoals bij auto's: Een BMW M340i van 2024 is een beter sturende, comfortabelere en snellere auto dan een BMW M340i van 2016. Als je zo hard mogelijk trapt (met je rechtervoet) gaan ze echter allebei in krap 5 seconden van 0 naar 100 en maximaal zo'n 250 km/h.
Wil je de nieuwe, dan kost dat ongeveer €100.000, de tweedehands heb je voor een fractie van dat bedrag, in verhouding schrijven ze harder af dan de velomobielen.
Met een tweedehands velomobiel heb je mogelijk iets meer onderhoud dan een nieuwe, en als het verschil in afschrijving na de aankoop niet genoeg is wordt het verschil in prijsverhoudingen met de genoemde auto waarschijnlijk op het gebied van onderhoudskosten wel goed gemaakt Wink

(11-Sep-2024, 08:16 AM)Jeroen S schreef: Bij mijn GT met Panzer besturing en enkelzijdig remmen merkte ik bijvoorbeeld zeer forse reacties op enkelzijdig remmen.
Weet niet hoeveel invloed de panzer besturing heeft, maar met een tiller en een kapotte remkabel linksvoor merkte ik niet veel meer dan dat ik fors minder remkracht had. Bedenk me trouwens net dat ik volgens mij alleen nog maar kapotte remkabels links gehad heb, met de DF, de Bülk en de Milan. Eigenlijk wel interessant.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
In november hebben...365cycle — 08:53 PM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gro...
Ik zou graag om de p...TimSch — 08:50 PM
Quest 13 in gebruik.
Aan de voorzijde han...ZoefZoef — 08:42 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Die harde zool vin...Wim -de roetsende — 08:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Met twee fietsen kri...Jeroen S — 08:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er lijkt een lange s...Jeroen S — 07:52 PM
Quest 13 in gebruik.
Je hebt als het goed...Jeroen S — 07:42 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Ik merk dat ik wat v...Jeroen S — 07:29 PM
Quest 13 in gebruik.
Ik gaf al aan dat ...ZoefZoef — 07:13 PM
Quest 13 in gebruik.
Misschien had ik va...Lopopodium — 07:10 PM
Quest 13 in gebruik.
Een vm (geldt ook vo...Wim -de roetsende — 06:41 PM
Quest 13 in gebruik.
Google maps ...ZoefZoef — 06:25 PM
Quest 13 in gebruik.
Google maps le...Niels van der Wal — 06:09 PM
Quest 13 in gebruik.
Kan je niet op 1 dag...Bob Hagendijk — 05:49 PM
Quest 13 in gebruik.
Ze verkopen onderwe...ZoefZoef — 05:39 PM
Extra witregels in posts
Ik had het laatst oo...Raymond — 05:19 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Goed om te realisere...Raymond — 05:06 PM