Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tandem voor <€500,- bijzondere aandrijving
#1
Een tandem met een hele bijzondere aandrijving.



Vraagprijs €500,-



Hoogste bod €300,-


Tekst advertentie:

ligtandem met freewheel aandrijving waarschijnlijk de enigste in de wereld. staat al jaren op zolder. Bijna geheel van rvs.vraagprijs 500, euro



https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-ligtandem
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#2
Ik verbaas me vaak over wat mensen denken te moeten zeggen bij een advertentie. Hier ook: "staat al jaren op zolder". Wat is je intentie hiermee, anders zeggen dan dat je er geen hoge prijs voor kan krijgen omdat dat ding ongebruikt daar maar staat weg te roesten. Je mag dan nog blij zijn dat iemand 300 bied als je vraagprijs 500 is.

(En waarom staat het op zolder, als je zo te zien ook een garage bij je tuin hebt...)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#3
het is ook nog de enig(st)e Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Als ik die aandrijving zie dan heb ik het idee dat je beide in het zelfde tempo je benen moet bewegen. Lijkt mij niet handig. Of is dat altijd zo bij tandems (nul ervaring met tandems)
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(31-Aug-2024, 05:31 PM)Josligfiets schreef: Als ik die aandrijving zie dan heb ik het idee dat je beide in het zelfde tempo je benen moet bewegen. Lijkt mij niet handig. Of is dat altijd zo bij tandems (nul ervaring met tandems)

Het is wel gewoon bij commercieel gemaakte rechtop tandems, helpt ook met in balans zijn van de fiets.

Bij zelfgebouwde tandems en zeker lig tandems hoor ik vaak dat de aandrijving los van elkaar geschakeld kan worden en dus dat de trappers niet gelijk hoeven draaien.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
Bij onze tandem heb ik de keuze. Ga de boel binnenkort even ombouwen (andere voorvork, derailleur eraan etc.). Afstelling met de combi aandrijving komt erg nauw en m'n uk wil in lagere cadans rijden dan ik wil. Hoop wel dat het niet teveel gewiebel oplevert
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Gezien het verschil in massa en kracht tussen Uk en Pa kon dat wel eens meevallen.

Het kan aan mij liggen, maar bij staat al jaren op zolder vul ik dan in dat het concept bij die bijzondere aandrijving mogelijk toch niet zo goed bevalt als gedacht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(31-Aug-2024, 07:52 PM)365cycle schreef: Bij onze tandem heb ik de keuze. Ga de boel binnenkort even ombouwen (andere voorvork, derailleur eraan etc.). Afstelling met de combi aandrijving komt erg nauw en m'n uk wil in lagere cadans rijden dan ik wil. Hoop wel dat het niet teveel gewiebel oplevert

Mrs. Tijanus rijdt graag een (nog) lagere cadans dan ik, dus bij de 'tandemschakeling' van de Pino zit voorop een iets groter blad dan achter.
Geen enkel probleem (gewichtsverschil ± 15%).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de beid...Lopopodium — 11:16 PM
Hallo allemaal!
Ik stel mij graag ev...denman1710 — 11:11 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Probeer het, en je w...Lopopodium — 11:02 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
OK bedankt iederee...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag ben ik deze ...kuŝbiciklo — 10:23 PM
Ervaringen met de Tuna
Als ik zo lees zal v...Hardloper — 10:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi Wit is Niet...Hoekie — 09:52 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets t...Hoekie — 09:41 PM
Heeft iemand een heflift in gebruik?
Ik vind de fiets toc...Jeroen S — 09:37 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is da...Bob Hagendijk — 08:44 PM
Medeliggers onderweg
Schijnbaar is dat ...Josligfiets — 08:22 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Zie hierJosligfiets — 08:17 PM
DF269 - Verkocht
Vanmorgen weer gespo...Arend-Jan — 08:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ja, dat is ook preci...Arend-Jan — 08:15 PM
Medeliggers onderweg
En ik nu twee keer d...Arend-Jan — 08:13 PM
Optima orca goede beginnersfiets?
Ik krijg een déjà vu...Lopopodium — 08:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
He, sinds wanneer ...Fietsbennie — 08:02 PM